Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mijn eerste kweek kan van start!!!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    mijn eerste kweek kan van start!!!

    Korting op 420shop
    mijn kast is zo goed als af, mijn eerste mini kweekje kan van start

    mijn kast is 61 x 61 x 122, heeft een binnen frame en een deurtje, het deurtje is licht dicht gemaakt met tochtstrips

    als verlichting heb ik voor spaarlampen gekozen. 6 x 14 watt maakt een totaal waarde van 84 watt..
    eventueel kan ik de kast uitbereiden met nog eens 4 spaarlampen..

    het reflectie materiaal wat ik gekozen heb is aluminiumfolie i.c.m. aluminium tape.. die dikkere matten komen er nog wel in maar waren net uitverkocht bij de gamma..

    de kast heeft ook lucht toevoer (pcfan) en afzuiging (pcfan) beide fans zijn 80mm..

    <<<<<<<<de kast van de ruwbouw tot hoe hij er nou bij staat>>>>>>>>>>>
    hier beginnen de ideeen. en de rest van het ruwbouw proces
    Attached Files
    Last edited by hobbyist; 6 December 2008, 10:41.

    #2
    en de rest van de foto's. wist niet hoeveel er konden

    jaja voor de goedoplettende kijkers de lampen dat zijn nog 2 gewone lampen omdat ik nog met het reflectie folie aan de gang ben en de spaarlampen er pas ingaan als de kweek begint

    op of aanmerkingen, tips en tricks, altijd welkom
    Attached Files

    Comment


      #3
      *kijkt jaloers naar je doe-het-zelf-skills*
      Ziet er net uit. Jammer dat hij niet zo groot is. Maar heel fijn wel!
      Wat zal je gaan kweken? Misschien best een soortje die niet zo groot wordt
      Persoonlijk raad ik je Lowryders #2 aan. Worden niet supergroot en zijn snel klaar

      Veel succes alleszinds, ik zal je volgen :p

      Greetzzz

      Jona

      Comment


        #4
        niet verkeerd, had alleen wel een lakje overheen gemogen :p

        succes ermee

        Comment


          #5
          word waarschijnlijk de lowryder 2 ja of een ander wietje, ben ik nog niet helemaal over uit.. bij mij is smaak erg belangrijk

          en er komt maar 1 plant in de kast.. laat er 3 ontkiemen en zet er dan ook eerst 3 in de kast.. de beste blijft de andere gaan op de vensterbank

          en 1 maand later gaat nog zo'n exact zelfde kast beginnen met de kweek

          en dan uiteindelijk straks 4 van dat soort kastjes naast elkaar hebben met allemaal verschillende wietjes.. en dan om de twee weken een boompje



          @klaasjan de binnenkant moet 100% reflecterend worden .. de buitenkant vind ik niet zo belangrijk. misschien als de 4 kastjes netjes naast elkaar staan maak ik het exterrieur ook nog netjes.

          groet
          Last edited by hobbyist; 10 October 2008, 20:35.

          Comment


            #6
            Ziet er toch goed uit hobbyist, maar nu rest mij de vraag; Waarom zitten er zoveel gaten boven in de zijkant? Wil je daar je spaarlampen in doen? Dan had je ze beter op een of andere manier kunnen monteren zodat ze ongeveer in het midden zaten. Je plantjes zullen nu naar de zijkant groeien.
            [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

            Comment


              #7
              wel netjes dat kastje. goed voor Lowryders! Omdat ik binnenkort een soortgelijk projectje wil gaan starten ben ik trouwens wel benieuwd naar de smaak van Lowryders#2!
              No smoke but THC vapor!

              Comment


                #8
                thnx voor alle chille reacties man

                Oorspronkelijk geplaatst door Weedy View Post
                Ziet er toch goed uit hobbyist, maar nu rest mij de vraag; Waarom zitten er zoveel gaten boven in de zijkant? Wil je daar je spaarlampen in doen? Dan had je ze beter op een of andere manier kunnen monteren zodat ze ongeveer in het midden zaten. Je plantjes zullen nu naar de zijkant groeien.
                de lampen van links en rechts zitten straks +-10 cm tegenover elkaar, ik dacht dat dat wel goed genoeg zou zijn, ff kijken wat het doet, kan altijd nog een tletje bij tussen

                Comment


                  #9
                  toch niet weedy je hebt gelijk.. de ruimte ertussen is iets te groot uitgevallen

                  klein schoonheidsfoutje.. komen denk ik dan nog 2 of 3 spaarlampen recht tussen..

                  nou heb ik hier 2 type's spaarlampen: welke zouden julie nemen??

                  1 de philips 11 watt ww 827
                  e27 600 lumen

                  of

                  2 philips 14 watt (wel iets kleiner) ww 827
                  e27 800 lumen

                  EDIT het is nu philips 18 watt ww 827 e27 1100 lumen
                  Last edited by hobbyist; 4 November 2008, 21:26.

                  Comment


                    #10
                    Ik zou voor die van 14 watt gaan, al maakt dat niet al te veel uit.

                    Oja, denk aan het dubbelposten. Gebruik de "EDIT" button om je verouderde bericht aan te passen.
                    Last edited by Weedy; 11 October 2008, 18:15. Reden: Tip
                    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                    Comment


                      #11
                      heys jouw hoogte is goed hoor je kan zelfs eventueel lowryder x ak47 gaan proberen je hebt de goeie hoogte er voor

                      wat je mischien kan doen is andere reflectie halen is zwart wit folie
                      het kost niet zoveel en zoveel heb je ook niet nodig maar

                      voor de rest heb ik er niks op tegen te zeggen deze is een blijvertje
                      ik ga er zeker naar uit kijken naar je kweek

                      Comment


                        #12
                        waar kan ik dat zwart wit folie halen? of alleen bij de grow shop??

                        en ik heb ook van iemand white widow zaadjes van mc smart gekregen.

                        iemand bekend met deze zaden?? aangezien ik het hele proces voor mij allemaal nieuw is lijkt het me iets veiliger om voor mijn eerste kweekje eerst die gratis white widow zaadjes maar eens te proberen of in iedergeval het ontkiem proces en een paar weken verder te hebben meegemaakt. daarna 1 plant laten staan.

                        iemand nog een linkje van en foto topic zaadjes ontkiemen of andere tips en tricks voor me.. ontkiemen is ook mijn eerste keer dus alle tips zijn welkom

                        en ik heb ook nog edelweis zaadjes uit de wiet van de coffeeshop (fijn wietje vind ik dat ), kan ik die ook laten ontkiemen?? en groeien??

                        alvast bedankt maar weer

                        groet
                        Last edited by hobbyist; 12 October 2008, 10:52.

                        Comment


                          #13
                          "en ik heb ook nog edelweis zaadjes uit de wiet van de coffeeshop (fijn wietje vind ik dat ), kan ik die ook laten ontkiemen?? en groeien??"

                          Ja hoor, als het goed is kun je ze gewoon laten kiemen, groeien en daarna een volwaardige struik uithalen. Als je er veel hebt > give it a try, laat er wat ontkiemen en bekijk de kiemkracht
                          [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                          Comment


                            #14
                            en moet ik met ontkiemen de zaadjes op een schoteltje met een aantal lagen nat keukenrol leggen en er dan niks over heen leggen?? net 1 laagje keukerol of watten ofzo?? of gaat het gewoon goed als je de zaadjes er gewoon boven op legt?? en wat voor licht?? of donker?? in de kweek kast of uit de kweekkast??

                            roept u maar want ze liggen er nu gewoon boven op dus als ik iets verkeerd doe kan ik t nu nog veranderen

                            Comment


                              #15

                              Comment

                              Bezig...
                              X