Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LR2's Rommeltopic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Leuk. Ik schuif ook ff aan....


    Comment


      Whow ik ben benieuwd naar het praktijk resultaat van de opdeling.
      Interresant zeg zo'n calluskweek of hoe dat dan ook heet.
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

      Comment


        Haha ik wist dat ik iets vergeten was!
        Ik zal er straks eens mee aan de slag gaan
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          Ik kom gewoon effe gedag hier hallooooooo
          God was never on your side..

          Comment



            Alles overgeplaatst. Even wat testjes runnen: grote buis is hormoonloos, om te zien of ze dan weer normaal gaan doen.
            Kleine buis is hormoonrijk, om te kijken of deze combinatie hormonen ook werkt.
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 2 photos.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                Hee LR2, hoe gaat het met femzaad maken?
                Femzaad?
                Ja!

                Nou, niet zo lekker. Ik krijg de P#2 niet herma door stress, da's heel fijn. Maar ik krijg d'r ook niet helemaal herma met chemische middeltjes.
                Welke middeltjes?
                Zeg ik niet. Want dan gaan mensen mij vragen hoe je het maakt, hoe het allemaal werkt, en dat kost allemaal moeite. Dit is een project voor mezelf, waarbij jullie mogen meekijken. Ik wil ook niet dat andere mensen hetzelfde proberen, want die willen vast leuke ruilhandel bedrijven, en daar komt huilen van.
                Oh. Dat is wel jammer.
                Nnjea, vind ik ookniet. Plaatjes dan maar?

                DSCF9661.JPG
                Herman.
                DSCF9664.JPG
                De ontvangende dame met vrije bestuiving uit de lucht. De ontwikkeling van de zaden gaat niet gelijk, waardoor sommige rijp zullen zijn bij de "oogst" en sommige nog niet.
                Dan moet je kunstgrepen toepassen. Hoe kunstig? Nou, pak maar vast een penseel!
                DSCF9662.JPGDSCF9663.JPG
                Verzamel bananen.

                DSCF9666.JPG
                Zijn dat dragon balls? Ja, natuurlijk! Shenron is nodig!

                DSCF9665.JPG
                Hooikoorts heb ik niet meer.

                DSCF9667.JPGDSCF9668.JPG
                Effe flink roeren.

                DSCF9669.JPG
                "Harig staafwerk met sperma No 1."
                Digitale camera op beeldscherm. 27-6-2017. Artiest: LR2

                DSCF9670.JPG
                Poeder voor de moeder.

                DSCF9673.JPG
                Wat ik liever zie: gelijklopende ontwikkeling van de zaden, en dus gelijke rijpheid bij het oogstmoment.

                Hey, groetjes he!
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  Geweldig!
                  mooi om te zien/lezen
                  2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                  2016 - Greyvol's buitenkweek
                  2017 - Santa Maria van Space Cees

                  Comment


                    Werkt dit eigenlijk?
                    Anyhow, testje. Raar eigenlijk dat ik niet op comments die op comments geplaatst zijn kan commenten. Ik weet niet hoe dat werkt.

                    Gevonden!
                    Lijkt me een echte SOB. Of is het een DOD - Daughter of a Dick.
                    Heel veel mannen heten Dik. En zijn dat ook.
                    Dusss. Lijkt ie op zijn baasje?
                    Hij lijkt op zijn baasje, als in: nieuwsgierig, beetje aan de magere kant maar kan wel gigantisch veel eten, bijt niet, houd er wel van om in de zon te liggen en wat te zwemmen.
                    Hiervoor had ik een Amerikaanse Stierslang, dat beest was niet om van te houden. Agressief baasje dat met zijn tanden tegen het glas ketste als je ook maar door de deur van de kamer keek. Die kroop ook graag onder stoelen om daar vervolgens te happen naar alles wat voorbij kwam.
                    Deze slang is daarentegen poeslief, en heeft in 5 jaar pas een keer uitgehaald naar me. Nog mis ook. Daarin lijkt hij/zij ook wel een beetje op mij; als ik stoer ga doen, dan gaat het ook altijd fout.
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                    • LR2
                      LR2 commented
                      Editing a comment
                      Hey dit werkt. Die stierslang die ik had, die komt trouwens tegenwoordig ook in het wild voor. Ergens in de duingebieden van een plaats in Nederland. Dikke kans dat we ze dus vaker gaan zien. Naast de Ringslang, de Adder en de Gladde slang zijn er 2 exoten die het goed doen hier: de Russische Rattenslang (zelfde type als de mijne, maar mooier gekleurd omdat ze wild zijn) en nu dus de Stierslang. Onthoud: zwart is lief, doet geen kwaad. Bruin is eng en agressief.
                      Die stierslangen willen nog weleens achter een mens aan gaan, die kennen geen angst. Vandaar de naam denk ik. De andere slangen zijn schuw. Maar allemaal waarschuwen ze door de sissen en met hun staart te ratelen. Veel mensen denken dat alleen ratelslangen dat doen, maar dat zijn de enige slangen die een ratel hebben, vrijwel alle slangen doen het, maar dat klinkt wat minder heftig.

                      De enige slang waar ik nachtmerries van krijg, is de Spider Tailed Viper.
                      https://www.youtube.com/watch?v=7CjtQOc9euU
                      Gadverdamme!

                    • Stemma
                      Stemma commented
                      Editing a comment
                      ik krijg er de kriebels van en klik dus al helemaal niet op je linkje, sorry!

                    • BackYardPlant
                      BackYardPlant commented
                      Editing a comment
                      Nou, Iran strepen we eventjes van het lijstje met mogelijke vakantie landen af.

                      Wat een slang is dat zeg... Pfff

                    En thanks Greyvol!
                    Ik zal voor de geinteresseerden het vervolg allemaal in kaart brengen.
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                    • Greyvol
                      Greyvol commented
                      Editing a comment
                      Goed bezig

                    Gekke dingen in dit topic
                    ik heb hier een account aangemaakt ivm met uw reactie op de post over bloemkolen met cannabis kruisen.
                    Dit is wss niet de plaats om te vragen, maar heeft u enige ervaring om cannabis te kruisen met een hoppeplant?
                    mvg

                    Comment


                      Die ervaring heb ik niet. Ik weet wel hoe het zou moeten, hoe het zou kunnen en wat daar voor nodig is. Maar de vraag die je jezelf zult moeten stellen in dit geval is de volgende: Waarom?
                      Hop groeit niet sneller of mooier dan wiet. Een kruising betekent dat je twee helften van mooie planten moet weggooien, om 1/4e van de originele plant over te houden. Zulke mengels gaan vrij willekeurig.
                      Stel je eens voor; een slingerende wietplant.. Dat is super onhandig knippen. Of anders: hop in kerstboomvorm.. Daar kun je ook weinig mee.
                      Ik ben groot fan van experimenteren, absoluut. Ik wil je best alle middelen geven om het te doen, maar dan wil ik weten wat het doel is, en dan wil ik ook realistisch zijn: je wint er namelijk niks mee, geen rechtzaken (opiumwet is specifiek in het bevatten van psychoactieve stoffen, ongeacht planttype/soort), geen snellere groei, geen hogere opbrengst, en de kans dat je plant 'er voor kiest' om 90% hop te worden, is nogal aanwezig.
                      Het is een non-discussie. De ultieme natte droom die nooit kan uit komen, omdat er niets nats is aan de realiteit. Je gooit in feite twee planten in de blender, en je hoopt dat er wat leuks uit komt. Het niet-leuke zal 99.999999% van je uitkomsten zijn..
                      Als je het toch wilt onderzoeken, ga dan voor de embryo rescue (moeilijkheidsgraad level Expert hobbyist) of voor protoplast fusie (moeilijkheidsgraad level Expert Wetenschapper in de orde van de ronde tafel).


                      Nog liever zou ik zien dat we andere manieren vinden, epibrassinolide, of tricontanol goed weten toe te passen. Er is nog veel te winnen door (met behulp van hormonen) enkele genen te silencen of zich overmatig laten uitdrukken (overexpression). Dat kan ook zonder hormonen, maar dan zit je op duizenden euro's tegenover een paar tientjes.

                      Voordat je vragen gaat stellen of polyploiditeit (en voordat anderen daar uberhaupt over na gaan denken): trust me on this one, it's not going to work. Meer dan diploide, betekent in het plantenrijk dat je nogal onstabiele planten hebt, zonder duidelijke groeivormen die daarnaast ook nog eens voor een gigantisch percentage steriel zijn. In de VS willen ze dat idee niet afschudden, niet loslaten. Ik heb zelf met zulke planten gewerkt in het verleden; we hadden er circa 1000 nodig om 1 goede plant over te houden. Een kostenplaatje van enkele tonnen euro's.
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                      Comment


                        Comment


                          Hee mensen,
                          Even een hersenkraker hey. Want da's altijd leuk.

                          We weten een aantal dingen over wietplanten:
                          - Hoe meer licht hoe beter.
                          - Hoe meer licht, hoe kleiner de internode-afstand.
                          - Als planten net gestekt zijn, dan kan de auxine er voor zorgen dat de scheuten iets langer zijn dan normaal. Dit effect duurt niet zo lang.
                          - Goedkope LEDstrips zijn kut en absoluut niet bedoeld om wietplanten onder te zetten.

                          Mijn rommelhok is geupdate met goedkope ledstrips. Nouja, goedkoop.. Ik was toch gauw 200 euro kwijt aan alu profielen (6 euro/ meter) en aan LED-drivers (45 euro/stuk, 2 stuks).
                          In het rommelhok hangt 3 meter van deze, aan stukken gesneden en opnieuw gesoldeerde strip: LED strip 24V daglicht wit, 5 meter, 300 SMD 5050 LED's, waterdicht IP68
                          Fuck yeah lijmpistolen. Dat ik die dingen nooit eerder gebruikt heb zeg!

                          Kijk maar:
                          DSCF0219.JPG

                          De internoden van de plant zijn ongeveer precies zo:

                          DSCF0220.JPG


                          Nu aan jullie de hersenkraker: Wat wil LR2 hier mee zeggen? Wat is de achterliggende boodschap?
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment


                          • Stemma
                            Stemma commented
                            Editing a comment
                            Gebruik vaker een lijmpistool?

                          Mag ik alweer commenten? Want om nog even terug te komen op het feminisatie-verhaal.. Dat is dus gelukt! 100% vrouwelijke planten.
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment


                          • Stemma
                            Stemma commented
                            Editing a comment
                            Gefeliciteerd!
                        Bezig...
                        X