Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LR2's Rommeltopic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: LR2's Rommeltopic

    DSCF8767.jpgDSCF8768.jpg
    Aangedane calyxen. Zonde, is het niet? Mwa, eigenlijk niet echt. Het zijn maar calyxen toch!

    DSCF8769.jpg
    Soms is het leuk om dingen te bewaren en te kijken wat er gebeurt.

    DSCF8772.jpg
    Bakje autoflowers om later op cultuur te zetten. Ja, die grond is te nat. Ja, dat hout hoort er niet in. Ja het bakje is doorzichtig. Maakt me allemaal niets uit, want het gaat hier om de delen boven de grond. Zolang ze in leven blijven en een beetje groeien, dan is het prima. Het gaat hier niet om de wiet, of wel, maar niet de oogst wiet. Meer om de plant wiet. Wiet-plant. Ja. Dat was het..

    De rest doe ik morgen wel. Effe uitrusten zonder dat gezeik van Els. Poe hee! Wat een wijf.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      Re: LR2's Rommeltopic

      Lol, ken het LR2

      Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
      De rest doe ik morgen wel. Effe uitrusten zonder dat gezeik van Els. Poe hee! Wat een wijf.
      Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


      Comment


        Re: LR2's Rommeltopic

        DSCF8778.jpg
        Bloei in de autoflowers
        DSCF8779.jpg
        hiep hoi!
        DSCF8780.jpg
        stekken van de bubblekush
        DSCF8781.jpg
        bladstekken van de bbk
        DSCF8782.jpg
        P#2 stekken van bloeiende plant buiten
        DSCF8783.jpg
        Deze lijkt wel aan te slaan.
        DSCF8784.jpg
        Deze dan weer niet..

        Een behandeling met afwasmiddel (3 druppels) en 3 theelepels chloor/bleek per halve liter water, lijken te helpen tegen toprot. Of tenminste, als je stekken neemt van bloeiende planten en je wilt geen toprot, dan zou ik ze daar toch 10-20 minuten in laten drijven voordat ze geplant worden.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          Re: LR2's Rommeltopic

          DSCF8785.jpg
          Kereltje
          DSCF8786.jpg
          mini-dame
          DSCF8787.jpg
          herstellende buitenstek (the only survivor!). Net een flinke plens water gehad. In een 2x2x5 bakje droogt het snel.
          DSCF8788.jpg
          Steeltje begint dikker te worden, dat betekent dat ze weefsel aan het groeien is dat wortel gaat worden.
          DSCF8789.jpg
          Voor de dames; kiemende orchideetjes. Dit is een mix van wat soorten.
          DSCF8790.jpg
          Stekjes doen het ook leuk, wortelen denk ik over een dag of 4. Je ziet dat er zwelling begint te komen.
          DSCF8791.jpg
          Zo ziet dat er dan uit.
          DSCF8792.jpg
          Soms ploppen ze uit het medium, maar dan wortelen ze wel ergens naders.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            Re: LR2's Rommeltopic

            Leuk lezen altijd kerel !


            Cannabis Strain Testing 420 CST#420

            Comment


              Re: LR2's Rommeltopic

              Mooie foto's weer LR2
              Stemma doet het forum, stout 2017

              Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

              Comment


                Re: LR2's Rommeltopic

                Thanks beide!
                Nu het een aseptische cultuur lijkt te zijn, kan ik ook verder gaan kijken wat de mogelijkheden zijn. Daarvoor moeten de plantdelen ontsmet zijn, en blijven. Die eerste ontsmettingsronde zijn we voorbij, en als er niet binnen nu en 3 dagen pluis op zit, dan is die geslaagd. Vanuit daar kan er dan weer terug gewerkt worden naar calyxen en kleinere plantdelen dan een blaadje. Maar ook eens het effect van verschillende hormonen uittesten.
                We gebruiken bijvoorbeeld IBA als wortelhormoon, soms genoemd als auxine maar dat is een verzamelnaam, blijkbaar bestaat er ook NAA. Dat kost ongeveer een tientje per 150 L oplossing, als je zelf water toevoegt. Genoeg om een leven lang mee te experimenteren, en flink wat voordeliger dan bijvoorbeeld een potje clonex van een euro per milliliter.

                Straks kunnen we dan verder in petrischalen, da's iets minder economisch maar wel beter vast te leggen en te hanteren.

                Als de stek van buiten zich herpakt en gaat reveggen, dan kunnen we het autoflower gen eens onder de loupe nemen. En dan heb ik direct een buitensoort voor volgend jaar. De stek is een P#2 non-auto, maar wel de lekkerste paarse van het stel.
                Als de auto's (ik heb ze maar een beetje voeding gegeven, ze kijken wat geel) nog wat doorgroeien, komt dat ook goed uit. Die gaan dan gestekt worden en vervolgens in leven gehouden worden tot ze niet meer kunnen. Dan gaan we eens kijken op celniveau wat er allemaal gebeurt.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    Re: LR2's Rommeltopic

                    Zeer interessant allemaal LR2. Erg leuk dat je dit zo uitvoerig deelt.

                    Comment


                      Re: LR2's Rommeltopic

                      Thanks Flint!
                      Mocht je nog tips hebben, ze zijn altijd welkom!


                      Hey LR2 LUL DAT JE BENT, GODVERDOMME! ZOMAAR EEN REISJE 'KADO DOEN' HE?! WE HEBBEN HEEEEEERLIJK GEGETEN BIJ EEN AC-RESTAURANT, GE-WEL-DIG!
                      Ik wist wel dat je het leuk zou vinden Elsje!
                      JA NIET DUS! GRRMGBLFLBSDFL!
                      Els, neem een bak thee, ga effe lekker zitten joh. Je bent er toch even uit geweest? Met je mannetje op stap, beetje dingen bekijken enzo. Leuk toch?
                      Nee.
                      Mijn man wel, die is kapot!
                      Hij wilde rijden, jij wilde weg, kan ik toch niets aan doen..
                      En waarom zijn die stekken nog niet geworteld dan?
                      Els, kom nou, na zoveel jaar weet je toch ook dat een hoge LV de beworteling ontzettend vertraagt. Die potjes zijn afgesloten met een 45 micron filter, daar komt bijna niets doorheen, ook geen vocht..
                      Oja, getsie wat stom.
                      Heb je wel genoten Els?
                      Ik wil er niet over praten..
                      Nou moe, zeg. Dan niet.

                      Als iemand me wilt helpen; ik heb geen pH meter, maar ik kan wel (weer) rekenen.
                      Mocht een lezer zich vervelen, zou diegene misschien zijn pH meter willen pakken en eens wat soorten azijn uit de keukenkast (merk+type+pH) willen testen? Bijvoorbeeld: AH, witte wijn azijn, 3,41.
                      Da's nodig voor.. ehh.. De wetenschap!
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                      Comment


                        Re: LR2's Rommeltopic

                        DSCF8799.jpg
                        Autohaze zaailingen. Een enkeling is bevrucht, want de helft is man en die heb ik te laat gesnoeid. Maar ook dat geeft wat meer inzicht in de suicidale neigingen van autoflowers. Ze bloeien nu, dat betekent dat ze binnenkort dood moeten gaan. Mijn microscoop is niet 'krachtig' genoeg om de lengte van de chromosomen te kunnen vergelijken. Stel dat die rap inkorten tussen groei en eind van de bloei, dan ligt daar het antwoord. Een schot in het duister dus. Da geef nie, want kijk hieronder eens:

                        DSCF8796.jpgDSCF8809.jpg
                        De mandarijn die je hierboven ziet, begint eerst suikers op te slaan, hierdoor scheurt de epidermis (opperhuid, dat hebben planten ook) en vervolgens breken de wortels straks door die scheur.
                        DSCF8810.jpg
                        Wiet daarentegen, zegt: jongens, doe niet zo moeilijk, ik verbouw mijn epidermis gewoon tot wortel, niemand die er een moer om geeft! Je ziet hierboven al duidelijk wortelpunten ontstaan, terwijl de bast nog zijn kleur heeft behouden. De zwarte punt onderin, is een noodgreep van de plant, ze scheidt een stevige hars uit van suikers, wat er (mede!) voor zorgt dat de cellen rondom de wond water gaan verliezen, op die manier sluit de wond zich als een strakke sok. Zo verliest de plant niet overbodig water.

                        DSCF8797.jpg
                        Hier zie je een aantal orchidee-zaden. Dit zijn de late kiemers, de rest is al ver vooruit.


                        DSCF8798.jpg
                        Kijk maar, deze staan lekker in de propagator! Genieten!
                        Dan opeens voelt LR2 wat kriebelen! Het is zijn vriendje, die gezien heeft dat hij in het terrarium aan het rommelen is. Vriendje komt even snuffelen, probeert te ontsnappen, wordt weer terug geplaatst en kijkt nog eens boos.
                        DSCF8803.jpg

                        Mijn pH-vraag van hierboven staat nog steeds, dus mocht iemand zich geroepen voelen; gaarne!
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                        Comment


                          Re: LR2's Rommeltopic

                          Ik heb hier een ph-meter juist de azijn heb ik niet in huis maar wil gerust wel achter een paar flessen gaan. Dus let me know welke soorten azijn je precies wilt weten en ij zorg dat je daar se ph van kent
                          Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                          Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                          Comment


                            Re: LR2's Rommeltopic

                            dit is echt zo topic wat ik altijd met een glimlach van genot kan lezen

                            GVD goed bezig man
                            sigpic
                            LED there be light

                            Comment


                              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                              Comment


                                Re: LR2's Rommeltopic

                                Mooie info en pica's weer LR2

                                Ik heb het kweken van orchideeen opgezocht, maar daar is echt geduld bij nodig of zijn er ook snelle orchideeen ?
                                Stemma doet het forum, stout 2017

                                Stemma doet stout (2016)
                                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                                Comment

                                Bezig...
                                X