Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LR2's Rommeltopic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: LR2's Rommeltopic

    Prachtconclusie.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #17
      Re: LR2's Rommeltopic

      Hahaha leuke topic man, ik ga je zeker volgen en van je leren. Wel cool trouwens van je wortel tijd qua temperatuur verschil.

      succes met je eigen ras maken.
      Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

      Comment


        #18
        Re: LR2's Rommeltopic

        gek op rommelhoekjes, of dat nou hier is of in de tweedehandsboekenzaak

        Lekker opzetje LR2 (en wederom mooi omschreven allemaal!)

        Over enzympjes : alle enzymen (zowel qua opbouw als afbraak) worden actiever bij een hogere temp (ja met maximum). De vraag is " waar ligt het optimum voor opbouw met zo min mogelijk /functionele afbraak). Dan zit je al een stuk lager namelijk. In de biologie is er altijd wel een (+ / -) feedbackje > het grote spel van evenwichtsituaties

        Interessante bron van verschillende filters : doe eens een oud LCD-schermpje reverse-engineeren > naast 2 prima -maar plakkerige- polarisatiefilters levert je dat ook wat grappige microTL-balkjes, een papierdunne lens met mysterieuze kenmerken, een bult schroefjes en een erg handig snijplankje tbv stekken op. Let wel op : de polarisatiefilters zitten vastgeplakt op dun glas waartussen het eigenlijke vloeibare kristallenwerk plaatsvind. Dat gaat makkelijk kapot, geduld dus en hou de kracht waarmee je die filters eraf haalt zo constant mogelijk.
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

        Comment


          #19
          Re: LR2's Rommeltopic

          Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
          ze hebben dezelfde vader en moeder, en komen misschien zelfs uit dezelfde top. Je zal ze vast herkennen: sativa opbouw (lijkt soms wel gewone strek door lichtgebrek), sterke groei als ze eenmaal aanslaan. En naast de zieke geest, vrij robuust. Mishandeling lijkt ze wel lekker te vinden en ze zijn niet kapot te krijgen. Ik adviseer niet dat je dat moet proberen . De stam staat hier op ongeveer op een hoek van 75 graden, de twee uitlopers op 25. Een soort double vee op een manke Y, zoals de Fransen weleens zeggen.
          Wow, zo'n beschrijving krijg je er bij Wietzaadjes.nl niet bij!

          Hee, heb jij van dat gesloopte beeldscherm het TL-buisje aan de praat gekregen? Bij mij werkte die alleen als de hele laptop draaide. Ik had 'em zo graag als losse lamp gehad. (Is een ja/nee vraag hoor. Ik heb 'em al lang weggegooid.)
          Het snijplankje had ik nog niet bedacht.

          Comment


            #20
            Re: LR2's Rommeltopic

            dit was van een los beeldscherm Blani, niet van een laptop dus. Daar zit die snijplank ook niet in (of nauwelijks bruikbaar als zodanig). De tl-etjes heb ik inderdaad aan de praat gekregen (via de zo handig meegeleverde elektronica). Heb nog niet uitgezocht wat ze nou precies nodig hebben om op te lichten maar dat staat wel in de planning, ze zijn echt heel grappig nl. Me dunkt dat ik er nog wel een paar over heb binnenkort, er gaat namelijk nog een beeldscherm sneuvelen > ik probeer met die polarisatiefilters mn microscoop wat te pimpen op de welbekende no-budget methode.
            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

            Comment


              #21
              Re: LR2's Rommeltopic

              Reverse engineering is me alleen goed afgegaan met telefoons die ik in het bos gevonden heb. Zo kom je opeens rare foto's tegen van oost europese mannen..
              Laptops en beeldschermen, daar blijf ik liever vanaf. Op af en toe de fans schoonmaken met een kwast na dan. Op het moment heb ik een Dell, en als ik de verhalen mag geloven dan komt dat sleutelen nog wel vanzelf. Lensjes, prisma's en polarisatiefilters hebben we een boel, pa vind dat hartstikke leuk dus die verzamelt gewoon door. We hebben weleens samen een beeldscherm uit elkaar geschroefd, maar het probleem van liefhebbers is dat alles dan direct in vakjargon uitgedrukt moet worden. Dan verlies ik snel mijn interesse.

              De stekbak zit nu op gemiddeld 24 graden (het wordt kouder buiten; dus op de zolder ook, ik heb graag frisse lucht). En de beworteling gaat aanzienlijk trager. Waar de eerste 'ronde' op 5 dagen zat, doet deze er langer over. Waarschijnlijk staan ze te nat, bijna zeker eigenlijk. Maar dat moet vanzelf drogen, kan ik niets aan doen. De optimum-alles is fijn om op papier te hebben, maar daarvoor moet iemand de omstandigheden testen, om zo een indicatie te kunnen maken. Het maximum schat ik zelf in op 38 graden. Alles daar onder staat ter discussie met betrekking tot idealiteit. Ook zal er verschil zitten tussen de optimale temperatuur voor wortels, en bijvoorbeeld de topgroei. Als ik ooit veel tijd en geld over heb, zet ik een experiment op. Tot die tijd; lekker rommelen en data noteren. Ik zie het als een +/- vierentwintigtal case-studies.

              Morgen weer foto's! Ik zit er bijna over te denken om de groeicurve van de AF te gaan mappen. Want als dit zo doorgaat, dan is ze over een week te hoog voor de bak.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #22
                Re: LR2's Rommeltopic

                Tsja, experimenten... Dan moet je eigenlijk protocollen gaan bedenken, allerlei data bijhouden, zorgen dat allerlei storingen wegblijven... Probleem is: Het is veel leuker om wat aan te rommelen. Volgens mij ken jij dat probleem, LR2.

                Apparatuur slopen is net zoiets als boswandelen. Je hebt van die freaks die luid krijsend ieder plantje en diertje bij naam willen noemen, en het daarmee compleet verpesten. Je kunt ook gewoon lekker ronddwalen in een stuk electronica; genieten van al die gekke schroefjes en draadjes en schermpjes, en je verder niet druk maken.
                Het leukste is om het allebei te kunnen.

                Comment


                  #23
                  klopt blani, ik begin iedere kweek met een strenge opzet, alles uitgeschreven (tot op de mogelijke phenotypes aan toe soms). Vervolgens denk ik: voor wie doe ik dit nou eigenlijk? Juist, voor mezelf. En dan begint het te kriebelen. Wat als ik dit doe? Kan ik auxine verdunnen en op het blad sprayen? Fuck, plant dood.. Next!
                  Niets zo fijn als lekker je gang kunnen gaan en zonder schaamte fouten maken. Daarom maak ik ook zo weinig (kweek)verslagen; mensen oordelen vaak zonder cht te lezen.

                  De meeste apparatuur kan ik prima slopen en repareren, van landrovermotorblok tot hogedrukspuit tot koekoeksklok (frustrerend werk, maar niets loont meer dan een ouderwetse klok fixen, buiten het geld om zelfs). Maar zodra er printplaten en trafo's afgesteld moeten worden dan houdt het op. Ooit, komt die kunde er wel. Maar ik denk ook dat een mens maar een X aantal dingen goed moet kunnen. Anders zit de elektricien zonder werk, net als loodgieters en reparateurs.
                  Last edited by kroket; 10 February 2022, 15:21. Reden: Bericht herstellen
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #24
                    Re: LR2's Rommeltopic

                    Mijn moeder had een opdracht in haar proefschrift staan. Als ik me goed herinner:

                    Ik ben niet gegaan om er te komen,
                    Ik ben er maar zo'n beetje heengegaan
                    Omdat er langs de weg zulke hoge bomen
                    En zulke mooie bloemen staan

                    Dat zal je vast aanspreken.
                    (En mocht je opeens denken "Hee, dat proefschift ken ik", hou het dan voor je, wil je? )

                    Edit: Na enig googelen is het gedicht van Pierre Kemp. Mijn herinnering is fout, maar die wil ik hier niet bedoezelen met de correcte versie. Googel zelf maar.
                    Last edited by Blani; 22 December 2013, 18:21.

                    Comment


                      #25
                      Re: LR2's Rommeltopic

                      De foutieve herinneringen zijn het mooiste Blani. Ik heb zo bijvoorbeeld 90% van de herinneringen van mijn grootmoeder verdrongen. Opgeteld/berekend heb ik 3.5 jaar van mijn leven naar een kasplant zitten staren tijdens de bezoekjes. Maar het enige visuele wat ik me herinner is dat we samen zaten te schaterlachen. Dat is wat waard voor me.

                      Ik ken het proefschrift trouwens niet maar als het zo begint, dan moet ik het misschien toch eens lezen!
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                      Comment


                        #26
                        Re: LR2's Rommeltopic

                        is zo verdomde jammer, dat we collectief hebben laten gebeuren dat onderwijs erop gericht is om fouten maken af te leren. DAAR leer je het meeste van ! proefopzetonderzoekjes zijn juist geweldig om de verknallen, om uit te proberen en gewoon alles mis te laten gaan (of juist goed, wat dan weer aanleiding is om het nog eens te doen en dan wel echt fout). En dan daarna pas een echt onderzoek volgens de regels der kunst. Tis veel te serieus geworden allemaal
                        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                        Comment


                          #27
                          Re: LR2's Rommeltopic

                          Amen, Moreweed, Amen.

                          Comment


                            #28
                            Re: LR2's Rommeltopic

                            DSCF5824.jpg
                            Slaan goed aan. Een linkerrij moet nog volgen. Die wortelen dus trager door de lage temperatuur. Ze zijn wel groter gesneden.
                            Of ik ze ga toppen, dat weet ik nog niet. Ik wilde ze eigenlijk vorige week al op 12/12 zetten. Een weekje later is niet zo erg. Dan staan ze bijna gelijk met de 'nieuwe' lichting.
                            DSCF5825.jpgDSCF5826.jpg
                            Buigen voor de koning, ja!
                            DSCF5827.jpg DSCF5823.jpg
                            Zijtakje met top, en de hoofdtak die hierboven weer geknakt is. Lijkt wat gestrekt vinden jullie niet? Vind ik ook. Maar daar vergis ik me lelijk in. Dat zijn de Critical Jack genen, hopelijk vult het op. Voor de zekerheid staat de lamp er iets dichter op.
                            DSCF5830.jpg

                            Liefs,
                            LR2
                            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                            Comment


                              #29
                              Re: LR2's Rommeltopic

                              Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                              De angst bestond dus dat de moeders de eerste week niet eens zouden overleven. Hebben ze toch gedaan, fijne dames. Krokante blaadjes, dat wel. Beetje zonnebloemolie, zout en paprikapoeder erop en je hebt een light versnapering.

                              - > Alle herma's, twijfelmannen en dragdames eruit geflikkerd en er bleven twee stuks over. Hiervan heb ik de grootste genomen, uit de grond gesleurd en in de kokos geslingerd. Leek wel apenkooien. Poep op de muren, bleek later gewoon potgrond.
                              serieus punten scoren dit allemaal

                              STekken :
                              ~
                              3) Te testen welke invloed temperatuur op de beworteling heeft. Ik kan veilig zeggen dat ze op 31 graden sneller wortelen dan op 24. 5 dagen tegenover 18 dagen. Soort en omstandigheden zijn nagenoeg gelijk: zelfde licht, zelfde afstand, zelfde cocos, zelfde water.
                              ~
                              en : je kan ze een beetje opdelen dus selectief optimaliseren > worteltemp wat opkrikken en de omgeving wat koeler bv -matje
                              Last edited by moreweed; 23 December 2013, 20:19.
                              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                              Comment


                                #30
                                DSCF5796.jpg
                                Zoals je ziet, iemand is er niet echt van onder de indruk. "Rommelen in mijn huis? Dan ga ik wel naar buiten staren en nadenken over het leven."
                                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                                Comment


                                • Ongeldig
                                  Ongeldig commented
                                  Editing a comment
                                  Gevonden!
                                  Lijkt me een echte SOB. Of is het een DOD - Daughter of a Dick.
                                  Heel veel mannen heten Dik. En zijn dat ook.
                                  Dusss. Lijkt ie op zijn baasje?
                              Bezig...
                              X