Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LR2's Rommeltopic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: LR2's Rommeltopic

    keep rommeling thats where the fun is > zo had ik op en gegeven moment een compleet aquarium voor mn stekken (drie lagen, watervalletjes, helemaal los in kaboutermodus)
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

    Comment


      #32
      Re: LR2's Rommeltopic

      Zeg LR2: Heb jij ooit het stekproces gevolgd van dag tot dag? Ik weet dat in mijn setup de wortels na 10 dagen zichtbaar aan de randen van mijn potjes, maar ik heb geen idee of ze die wortels nou in 8 dagen of in 2 dagen hebben gemaakt. Weet jij hoe dat in zijn werk gaat?

      Comment


        #33
        Re: LR2's Rommeltopic

        Ik sleur ze dagelijks uit de grond voor de vleeskeuring. Omdat ze niet in aparte bakjes staan, kan ik niet van onderaf kijken of de wortels doorschieten. Deze methode is afgeraden door iedereen, maar zolang er geen wortel aan zit kan ik die ook niet beschadigen.Ik weet nu wel hoe het precies in zijn werk gaat:
        - afgeknipte stam zwelt op door auxine en reservevoer dat daar wordt opgeslagen (dag 1-4) die stam kleurt ook wortelwit.
        - Vervolgens gaan de houtvaten en bastvaten vervormen, sommige klappen naar buiten open en worden een wortel, sommigen scheuren open en er ontstaat een wortel vanuit de middelste cirkel in de stam en soms lopen ze precies netjes onder uit de snede. (Dag 4-eind) wat me hierbij op viel was dat planten die een geraffeld of geperforeerd stammetje hadden voor de stekgeldip, meer wortels aanmaken dan bij een scherpe snede.

        Als je wilt kan ik wel wat foto's schieten van die verschillende stadia?
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #34
          Re: LR2's Rommeltopic

          Ziet er geweldig uit LR2, geweldig z'on slang in huis, al enige plantjes geplet of valt de schade mee.

          Prettige feestdagen man, hoop it rocks.

          Laters
          Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
          Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

          Comment


            #35
            Re: LR2's Rommeltopic

            Ik luister met rode oortjes. Foto's: Graag!

            Comment


              #36
              Re: LR2's Rommeltopic

              Dat ook wel interessant dat bij de geraffelde steeltjes meer wortel krijgt. Daar om zeggen ze ook schuif afsnijden ipv recht, dan heb je meer opervlakte. Maar ik denk nu zelf dat ik de volgende keer schuif gaat afrafelen.
              Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

              Comment


                #37
                Re: LR2's Rommeltopic

                Ik heb verschillende methodes toegepast. De gespleten stam en gaatjes prikken boven de snee hebben tot nu toe het beste resultaat opgeleverd qua aantal wortels dan. Waarschijnlijk omdat de clonex dan diep door dringt ipv oppervlakkig.
                Foto's zullen vrijdag of zaterdag pas komen. In verband met de feestdagen.

                @Escargot: zo'n slang kost planten. Alle nieuwe dingen in de bak worden onderworpen aan worstelingen tijdens vervelling, klimpartijen opzoek naar een uitgang, wurgfoutjes (een muis is de rode lap, zodra hij bloed ruikt wordt alles aangevallen).

                Aan alle lezers: fijne feestdagen! Doe voorzichtig met kaarsen, alcohol en domme mensen met vuurwerk.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #38
                  Re: LR2's Rommeltopic

                  Tsja alcohol en vuurwerk.....een explosieve combinatie....

                  Alcohol en fietsen ook trouwens....

                  Dat laatste was mijn laatste drink ervaring......
                  Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                  Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                  Comment


                    #39
                    Re: LR2's Rommeltopic

                    Zo, de feestdagen overleefd. Prettige wensen, en al die dingen die we tegen elkaar horen te zeggen. Maar wat we eigenlijk vergeten is dat we 't allemaal zelf waar moeten maken.

                    Hoe dan ook groeit het in de bak weer door. De autoflower heeft zijn eerste drie zaden afgeworpen en ze gaat morgen bevrucht worden met nog meer van stinky pete's mannelijke meel. Hier en daar kleuren wat haartjes bruin; maak ik me geen zorgen om. Geen banaan te herkennen/bekennen. Die geur, heerlijk! Citroentje, winegum en een beetje grapefruit. Maar te zuur voor de eindkruising natuurlijk. Die moet diep en duister naar vieze wietscheetjes ruiken. Ik twijfel nog om die zaden alvast te kiemen, zodat het een lopende-band bestuiving wordt. Genoeg stof tot nadenken..

                    De threeway powerplant (met 3 zijscheuten per internode op de moederplant) topt zichzelf na het stekken. Een chlorofylloze-topgroei gevolgd door, tja, niets eigenlijk. Wat lullige stressblaadjes en nette zijtakken, maar dat is niet waar ik om gevraagd had!
                    De Bubblekush 1 (Paarse feno) staan bijna allemaal ook onder de lamp op 12/12 en de OG kush groeit de spuigaten uit. Stekjes (OG kush) die ik genomen heb op 2cm lengte zijn nu rond de 15cm. Terwijl de rest nog aan het opkomen is. Buig en knakfestijn hier!
                    De domina wortelt niet zo lekker. Ik kan er niet uit komen of ze nu te nat staan, of niet nat genoeg. De ervaring zal het leren. Zelfde geldt voor de NDBI, de bubblekush II en de overige PP's.

                    Lekker blijven rommelen dus.
                    Nog iets vergeten? Ja! Foto's! Niet vergeten, maar ik heb er de kracht niet voor. Volgende keer meer!
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                      #40
                      Grin een fotoloze update, wellicht een goed iets..
                      Wellicht iets om de verwende lezers eens wakker te schudden.
                      Er gaan natuurlijk niets boven het geschreven woord.

                      Ik zou zeggen, sluit allemaal de ogen en gebruik uw levende fantasie.
                      Dit is uiteindelijk, waar de zoetste dromen worden gecreerd.

                      Een heerlijk 2014 toegewenst LR2, moge het bevredigend en fantasierijk zijn...
                      Last edited by kroket; 10 February 2022, 16:23.
                      Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                      Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                      Comment


                        #41
                        Vandaag zijn eindelijk de batterijen leeg. Die kunnen dus in de lader, vanavond eens even een fotoshoot houden.
                        Dit kweekverslag is een beetje als masturberen: Soms heb je genoeg aan je fantasie, maar soms is beeldmateriaal toch cht nodig! Ik voel me wel al een beetje vies op voorhand. Zeg nou zelf; circa 15 stekken is ook wel veel. Als ik niet beter zou weten, gaf ik mezelf een ban. Ik zie een verwachte opbrengst van 50 gram niet als commercieel. Ik hoop dat jullie daar ook wat van vinden.

                        Gelukkig heb ik een foster-plant en wat kadotjes van mijn lieve vriendin gekregen om te verzorgen, dat leidt de aandacht toch wel af.
                        Nog even en we kunnen een handel beginnen in exotische (kamer)planten. Sinds ze doorheeft dat ik bijna alles kan opkweken en stekken, heeft ze het een beetje hoog in de bol qua leuke planten. Maar goed, een gedeelde hobby, te(e)lt voor twee!

                        @Escargot: ik wens je al hetzelfde en een beetje meer toe!

                        Tot vanavond!
                        Last edited by kroket; 10 February 2022, 16:25. Reden: Bericht herstellen
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                        Comment


                          #42
                          Re: LR2's Rommeltopic

                          Ach, misschien zou je iets kunnen verdienen aan je kweek, en dat zou het commercieel maken. Aan de andere kant zien we hoeveel tijd en liefde je in je plantjes steekt. Dat moet wel hobby zijn.

                          Ik zie de commercielen toch als de snelle jongens die met zo min mogelijk kennis zo snel mogelijk een jetski en een pitbull bij elkaar willen graaien. Daar heb ik niet eens zo veel op tegen, want de shops moeten ook bevoorraad worden. Alleen kan ik met die mensen niet over plantjes praten, en over pitbulls en jetski's wil ik niet praten.

                          Dus laat je alsjeblieft niet bannen, LR2. Je hoort bij een klein groepje mensen dat dit forum interessant houdt voor mij, met leesbare posts, goeie foto's en feitelijke kennis.

                          Ik ben zelf bezig mijn CBD-strain te redden. Mijn moederplantje is overleden. Ik heb wat stekken, maar die gaan langs de rand van de dood. Als ik een nieuw moedertje heb ga ik me eens wat verder verdiepen in stek-techniek, en daar hoort bij dat ik dagelijks stekken uit de grond ga rukken en fotograferen. Dat had ik toch nooit gedaan zonder jou.

                          Comment


                            #43
                            Re: LR2's Rommeltopic

                            Erg bevorderlijk kan het niet zijn, dat uit de grond trekken. Ik verzin graag het excuus 'extra zuurstof voor de wortels'. Maar ook zie ik geen groei-achterstand bij de combinatie beworteling en het uit de grond trekken. Zolang het voorzichtig gebeurt. Vooral het terugzetten is klote. Mijn tip: zorg dat het gat groot genoeg is!

                            Bannen laat ik me niet gauw, tenminste, dat hangt natuurlijk van de mods af. Ik heb een hoge kweekdichtheid, maar een kind van vijf begrijpt nog dat je op 60x60x60 geen shopkwantiteit kunt klaarspelen. Tenminste, ik niet.
                            Daarnaast heb ik niet eens een rijbewijs, naar de shop toe reizen zou me al meer kosten dan het op brengt. Ik zou graag eens weten wat een shophouder vind van mijn wietjes, maar om er geld mee te verdienen?! Nee, dat gaat tegen mijn principes. Ik ben sowieso van mening dat je eigen teelt nooit geld moet opleveren, of het nu om spaanse pepers, exotische tomaten of wiet gaat. Ik doe daarom aan actieve ruilhandel met een restaurantje. Mijn (alleen de biologische) kruiden, zaden en groenten, in ruil voor 'n goed bord eten. Deze chef wilt weten waar zijn eten vandaan komt, en dat kan ik hem niet kwalijk nemen. Dat we daar samen van profiteren vind ik geweldig: hij leert over planten, ik over eten.
                            Terug naar de orde van de dag! Hatseflats, de dame eens voorovergebogen en een keertje achterstevoren, vond ze lekker.

                            Blani, deze twee zijn speciaal voor jou:
                            scheuring.jpg
                            Hier zie je goed, hoe een plant reageert op stekgel die door een gaatje naar binnen is gekropen. De wortel groeit ook aan de zijkant. Het scheuren van de bast door wortels komt normaal ook voor, maar pas in een later stadium.
                            zwellingkleuring.jpg
                            Als je die witte puntjes wegdenkt, dan zie je een gezwollen stammetje die aardig wit kleurt. Dit is in dag 1-4.
                            Dag 4-klaar kun je wel bedenken: meer en langere worteltjes. Die witte puntjes groeien langzaam uit, dus.

                            De volgende foto's kun je ook aanklikken dacht ik. Dan worden ze wat groter.

                            DSCF5840.jpgDSCF5841.jpgDSCF5842.jpgDSCF5843.jpgDSCF5845.jpgDSCF5853.jpgDSCF5847.jpg
                            Gevolg van overvoeding? Au-to de-capi-ta-tie.
                            DSCF5849.jpg
                            Zelfonthoofding. Zelfde type stek, alleen de rechter/onderste had vijf dagen later pas wortel. Eens kijken wat zij doet. Staat al een paar dagen stil.
                            Die verkleuring is onder normaal licht nog niet zo erg trouwens. Filtertjes snapte, tegen het gele licht.


                            DSCF5846.jpg
                            Totaalplaatje! Alles wat nu hard doorknalt is de OG Kush. Of zit er ook domina tussen? Kak. Ik weet het niet. We ruiken het vanzelf; de moeders (MET LABEL!) heb ik nog ter vergelijking.
                            De mensen zullen denken: "dat alufolie, mijn godDit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.DSCF5851.jpg
                            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                            Comment


                              #44
                              Re: LR2's Rommeltopic

                              Bedankt voor de plaatjes, LR2. Okee, bij jou is dat dag 4. Bij mij is dat dag 5 tot 13, als ik het zo bekijk.
                              Ik heb 8 stekjes om mijn moedertje te redden. Eentje daarvan is goed aangeslagen (dus ze is gered) maar de rest is een zieltogend zootje, met uitsteekseltjes zoals de jouwe, na 12 dagen. Toch die worteltemperatuur maar eens controleren? Ik doe iets fout.

                              Sorry, dit is jouw verslag.

                              Leuk trouwens, dat overzicht. Ik sta er van te kijken dat die hele operatie van jou zich afspeelt op 60x60. Ik had een hele kas verwacht. Knap werk!

                              Comment


                                #45
                                niet. Toch heb ik haar gesnoeid en alle takken afgestaan. Omdat de ontvanger een dag te laat was, hebben die stekjes na een clonex-dip, gewoon buiten gestaan voor anderhalve dag. Bij die ontvanger van dat snoeisel zijn ze allemaal geworteld. Zou het kunnen dat de penetratie van die auxine zo belangrijk is? Ik begin te vermoeden van wel.
                                Onbewezen theorietje: Een simpele dip en uitplant is gewoon te weinig. Auxine trekt de omringende grond in, en wordt pas opgenomen als de wortels daar doorheen groeien, of breekt af voordat de wortels die kans krijgen. De theorie luidt: dippen en een dagje rusten/intrekken is beter dan dippen en uitplanten.
                                Wie gaat het testen?
                                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                                Comment

                                Bezig...
                                X