Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LR2's Rommeltopic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    0 schade aan de wortels door de varenrouw-vliegjes
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      Re: LR2's Rommeltopic

      Het is wel allemaal heel interessant. Had "Marijuana Botany" gedownload en zal dat maar nog eens (goed) doorlezen dan

      Mijn buiten planten hadden toch wel last van varenrouwmug had ik het idee. Of wellicht andersom, dat de plant zwak was en dat er daarom zoveel van die muggen in zaten. Last van trage groei en een plant kreeg helemaal vervormde bladeren. Die waren echter vrij klein toen ze lastig gevallen werden door die mugjes (larven).

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment


        Re: LR2's Rommeltopic

        Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
        Potdikkie. Ik moet echt leren om dingen bij elkaar te bewaren!
        je zal vast nog weleens pappa worden, dat helpt enorm qua opruimen en (schijnbare) orde

        dochterlief heeft het al eens gepresteerd namelijk : "pappa, deze snoepjes zijn echt heel vies" > zat ze op m'n klaarliggende voorraadje PP-zaad voor de buitenkweek te kauwen...
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

        Comment


          Re: LR2's Rommeltopic

          Als mijn huidige vriendin de moeder wordt van mijn kinderen, dan is het verstandiger om zo'n Indiaas vuilnisbelt-kind te adopteren lijkt me. Dan is die het vast gewend. Ze kan namelijk niet opruimen, enkel rommel verplaatsen naar een plek waar ze later weer bij moet komen.

          @wietefras: hier zitten ze er ook in vanaf het begin. Maar toch geen enkele hinder ondervonden. Wel heb ik enkele planten met een virus, misschien doen die muggen dat dan weer wel? Virusjes overbrengen enzo. Dat verklaart meteen dat rare blad, trage groei etc. want de gezonde planten lijken echt nergens onder te lijden. Ook niet als ze een net gewortelde stek zijn.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            Re: LR2's Rommeltopic

            @MW: Zou je dat verhaal over je dochter maar niet censureren? Volgens sommigen zijn wietzaadjes nog steeds een verslavende, levensgevaarlijke harddrugs met meer dan 500% THC waarvan kleine kindertjes meteen aan de heroine gaan, na hun moeder/vader te hebben vermoord met een kettingzaag om de creditcard te stelen.
            Ik zat net een film te kijken over mensen die een grapje tweeten en meteen de politie aan de deur kregen, dus ik ben wat paranoia misschien...

            Comment


              Re: LR2's Rommeltopic

              Er is afgelopen jaar nog een bakker gearresteerd omdat hij brood had gebakken van hennepzaad. Dus die paranoia is niet zo absurd hoor!

              Aan de andere kant: het is best een verhaal waard als je kind vanuit eigen overtuiging rauwe groente/vruchten/zaden eet tegenwoordig.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                Re: LR2's Rommeltopic

                erm.. ja. Maar waar ga ik het in veranderen ? Oja ! ze had net een treetje energiedrank naar binnen gewerkt (want volledig geaccepteerd en volstrekt naar de letter van de gezondheidswet), kwam een op wietverpakking gelijkend zakje tegen -daar had ze van gehoord op school tijdens de "verlink een vriend"weken - waarna ze als de sodemieter -herstel met een aan de situatie aangepaste snelheid- op haar driewieler aangifte heeft gedaan bij de lokale bromsnor -herstel de opsporingsambtenaar in functie voorzien van passende kledij en -gezichtsbeharing- wat resulteerde in een heropvoedingscursus van de ouders.
                Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                Comment


                  Re: LR2's Rommeltopic

                  Hmmm.... nee. Jammer voor je reputatie, maar het echte verhaal is veel beter. Het zal toch moeten blijven.
                  Het beeld van een kleuter met een bekvol wietzaadjes a 10 euro 't stuk....

                  Comment


                    Re: LR2's Rommeltopic

                    sorry LR2, we zijn je topic aan het vervuilen

                    Die "bek vol wietzaad" ..nou.. een goeie bekende van me heeft wat aparte ideeen over voeding. Onder andere dat wietzaad dus een prima bron is van essentiele..eum..dingen. Die hapt dus regelmatig in een lepeltje wietzaad, tot algemene vrolijkheid van de omgeving. En : die past weleens op. Wellicht dat het daarvan is gekomen, dat heb ik nog niet helemaal duidelijk. Is ook een paar jaren geleden al, dus naspeuring heeft geen zin meer.
                    Andere mogelijkheid : ik mag graag koken met m'n dochter. Koken+ eigenlijk, want het is een ideale omlijsting voor basale natuurkunde en scheikunde les, naast zoiets essentieels als het beheersen van een keukenmes < ojee wat zeg ik nou weer ? Dus worden er ook regelmatig cakejes gebakken, die natuurlijk ook versierd moeten worden dan. En dat versierspul, nou daar zitten dus dingen tussen die 1/lekker zijn en 2/wel iets weg hebben van wietzaad. Wellicht heeft ze die in gedachten gehad toen ze eraan begon.
                    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                    Comment


                      Re: LR2's Rommeltopic

                      Zo te horen hebben jullie het prima, jij en je dochter.

                      Maar terug on topic: Kun je zaadjes kiemen in de mond van je dochter? Of heb je het experiment niet afgemaakt?

                      Comment


                        Re: LR2's Rommeltopic

                        Hahaha. Geweldig verhaal MW.

                        Ben blij dat mij dochter nog niet zulke dingen in der hoofje haalt
                        sigpic

                        Comment


                          Re: LR2's Rommeltopic

                          Eerst nog even terug naar feno- en genotypes : wat voor ons hier als kwekers van belang is, is heel wat anders dan wat vanuit biologische wetenschap ter zake doet. Omdat ik bekend ben met beide maak ik soms sprongen die moeilijk te volgen kunnen zijn, sorry daarvoor.

                          Ja: technisch gesproken is een stek van een bepaalde plant die in een andere omgeving opgroeit dan de moeder een ander fenotype. Maar praktisch gezien niet : voor ons -dus op macronivo- is er misschien wat minimaal verschil maar nog steeds zullen eigenschappen sterk op die van de moeder gelijken. Kwekers kijken naar die eigenschappen, niet naar minzaam minimale verschillen die er misschien in de wetenschap toe doen, in de tent, kas of tuin is dat flauwekul. Neem een tulp : een rood wit exemplaar met gerafelde kelkblaadjes houdt die kenmerken bij verschillende kwekers, terwijl ze nooit precies dezelfde kweekomstandigheden hebben.
                          Voor ons is van belang of een bepaald fenotype stabiel is : als je een bepaald soort zaadje in de grond stopt wil je datgene zien waarvoor je dat zaadje opkweekt. Wat er precies onder de oppervlakte gebeurd op genotype-nivo is nauwelijks interessant.

                          @Blani : de uitspraak "een concentratievermogen van een meisje van 4" is wel ergens op gestoeld : ze kan best langdurig sabbelen op een snoepje maar om nou te verwachten dat dat een aantal dagen goed gaat ? Als het trouwens te lang duurt krijg ik zo'n afgelebberd kadootje toegestopt, dat weet ze dan nog zo te brengen dat ik het nauwelijks kan weerstaan (keihard op m'n teen stampen om dan het snoepje naar binnen te werken op het moment dat ik "au!" wil gaan zeggen. Tom&Jerry is ook offlimit > daar leren die kleintjes namelijk dat het leuk is om met een hamer op je voet te slaan).
                          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                          Comment


                            Re: LR2's Rommeltopic

                            Dat begrip fenotype is inderdaad heel breed te trekken. Ze hadden het op Wikipedia over de huiskleur. Dat die kan veranderen inder invloed van de zon. Dat soort omgevings invloeden gaat het ons (of mij althans) inderdaad niet om. In essentie blijft het natuurlijk gewoon dezelfde huidskleur ook al is het huidje (tijdelijk) wat verbrand.

                            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                            Comment


                              Re: LR2's Rommeltopic

                              Ik kan iig alles nog volgen, maar daarmee heb ik het vermoeden dat er veel inhoudelijke herhaling zit in de teksten moreweed . Ach, je kunt 't niet duidelijk genoeg maken. Offtopic en een rommeltje; daar is dit topic wel voor opgericht eigenlijk. Als het teveel wordt in mijn optiek, dan grijp ik wel in. Misschien komt een verdwaalde bezoeker hier terecht en leert hij/zij nog wat tussen het plaatjes kijken door.
                              Het moet leuk blijven, dat lukt aardig.
                              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                              Comment


                                Re: LR2's Rommeltopic

                                yep, die herhaling zit er wel in ja zo op het oog. Wat subtiele aanpasingen lijken zijn voor mij echter snel werelden van verschil, waar ik met dierlijk genoegen helemaal in kan duiken. Nu helemaal > heb wat werk liggen wat ik liever niet doe dus dan is een WEL interessante afleiding spekkie-voor-mn-bekkie so to speak

                                Als afleiding vanmiddag eerst maar eens wat kweekspul uitgezocht en klaargezet en wat Santa Maria-tjes ter ontkieming klaargelegd. Doel is een mannetje om m'n lowrydertjes F6 een upgrade te geven. Dames kunnen bij een maatje onder de lamp. En er is nog stuifmeel van Vale's sour60, een schecken of daar nog wat pit in zit na een half jaartje vriezert.

                                Benieuwd naar het vervolg van je rommeltopic !
                                Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                                Comment

                                Bezig...
                                X