Alle beginnersvragen op een rij

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • LR2
    Mother of all Growers
    MemberLucky Member
    • Nov 2011
    • 8552

    #31
    Re: Alle beginnersvragen op een rij

    Zo deze kan weer gelezen worden gezien de drukte qua vragen op zowel guerilla en buiten forum! Goed stuk Janleuri! Ik weet niet of het er tussen stond, maar misschien is het handig om bij de autoflowers nog de gevoeligheid voor rot aan te duiden?
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment

    • janleuri
      Retired
      • Oct 2008
      • 1131

      #32
      Re: Alle beginnersvragen op een rij

      En bij welke vraag moet ik dat aanduiden?

      gtzz

      Comment

      • LR2
        Mother of all Growers
        MemberLucky Member
        • Nov 2011
        • 8552

        #33
        Re: Alle beginnersvragen op een rij

        Misschien bij 'welke soort kan ik het beste kiezen voor outdoor?' Daar gaat het over autoflowers.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment

        • janleuri
          Retired
          • Oct 2008
          • 1131

          #34
          Re: Alle beginnersvragen op een rij

          Hebben die zoveel meer kans op toprot dan een gewone plant?

          Comment

          • LR2
            Mother of all Growers
            MemberLucky Member
            • Nov 2011
            • 8552

            #35
            Re: Alle beginnersvragen op een rij

            Autoflowers zijn eigenlijk gemaakt om (binnen) snel af te bloeien bij lage LV, voor het buitenklimaat moet je echt goede kruisingen hebben met soorten die resistenter zijn. Dus kruisingen met paarse soorten, of de kruisingen met andere van de bekendere, beter resistente planten. De lowryder (1 en 2) bijvoorbeeld staat bekend om zijn rotgevoeligheid buiten. Vanwege het kleine formaat van die planten, blijven de toppen laag bij de grond. Daardoor vangen ze meer dauw en waait het minder door. Lager bij de grond heb je ook meer kans op schaduw door omliggende begroeiing. Prima cocktail van omstandigheden voor een schimmel. Aangezien mensen daar vaak niet bij stil staan (ik ook niet) nemen ze gauw de beslissing om iedere voorhanden autoflower te nemen. Zonder daarbij te letten op resistentie tegen schimmels. In de warmere delen van Amerika doen ze het prima, maar hier in Nederland en België is dat toch iets anders.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment

            • ceBep
              Retired
              • Jun 2009
              • 4745

              #36
              Re: Alle beginnersvragen op een rij

              Als je een LR op tijd kweekt ben je voor het "schimmelseizoen" aan. Ik heb hier nog nooit geen rot op een LR gehad (wel op een andere AF btw)
              Zet gewoon wat hoger zodat de nadelen beïnvloedt worden tot een positief einde.

              Comment

              • janleuri
                Retired
                • Oct 2008
                • 1131

                #37
                Re: Alle beginnersvragen op een rij

                Op De Guerilla spot rondom de planten mooi onkruid vrij houden zodat ze mooi kunnen uitwaaien. Waar dichte begroeiing is zou ik al geen lowriders gaan plaatsen. En ik denk juist dat autoflowers speciaal ontwikkeld worden voor buitenkweek.

                gtz jan
                Last edited by janleuri; 17 March 2012, 22:10.

                Comment

                • W33D
                  Chronic Stoner
                  MemberLucky Member
                  • Apr 2012
                  • 172

                  #38
                  Re: Alle beginnersvragen op een rij

                  hmm, vraagje: ik heb van die sprout pads van dutch-headshop, is dat ook stek zaai grond ?
                  dan laat ik ze dus eerst daar in groeien en daarna in normale potgrond ?
                  That is not a drug. It’s a leaf.

                  Comment

                  • Duvelke
                    Plantje
                    Nieuw Lid
                    • Jun 2012
                    • 11

                    #39
                    Re: Alle beginnersvragen op een rij

                    Ik heb een vraag, ik ben ongeveer 1 1/2 week geleden mijn zaden in de grond gestopt maar ik zie maar niets verschijnen. (Ik weet dat ik aan de late kant ben) Kan iemand me helpen?? Doe ik iets verkeerd?? Ik heb ze binnen staan voor het raam waar het lekker warm is en de grond is en blijft vochtig, heb ze pas 2x een beetje water gegeven.

                    Comment

                    • LR2
                      Mother of all Growers
                      MemberLucky Member
                      • Nov 2011
                      • 8552

                      #40
                      Re: Alle beginnersvragen op een rij

                      Wat voor zaad had je? In welke grond gezaaid? Heb je voorgekiemd of niet? Hoe diep heb je ze gestopt? Dat zijn allemaal factoren die van invloed zijn op de tijd die het duurt voordat een plantje boven de grond komt. Als je daar wat meer over kunt vertellen, kunnen wij je beter helpen
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                      Comment

                      • Duvelke
                        Plantje
                        Nieuw Lid
                        • Jun 2012
                        • 11

                        #41
                        Re: Alle beginnersvragen op een rij

                        Ik heb white widow en northern light in normale potgrond gestopt na ze eerst ontkiemd te hebben op watten volgens aanraden van een kennis ongeveer een vingertop diep.

                        Comment

                        • LR2
                          Mother of all Growers
                          MemberLucky Member
                          • Nov 2011
                          • 8552

                          #42
                          Re: Alle beginnersvragen op een rij

                          Na het kiemen (mits er een worteltje aan zit) kun je rekenen op maximaal twee weken. Je zou eventueel eens kunnen kijken of er überhaupt nog iets groeit onder de grond. Dat is gevaarlijk!!! Want je loopt de kans dat je iets beschadigd, wel weet je dan zeker of er nog iets aan het groeien is. Is je wortel bruin of geel: dood. Is hij wit (of paars) = goed. Zorg ook dat je de grond niet te hard aan drukt (plantjes zijn niet zo sterk dat je hele bulten grond kunnen verschuiven) en dat je grond niet teveel voeding bevat. Potgrond is vaak goed bemest, en dat kan funest zijn. Maar ik heb er zelf nog nooit problemen mee gehad. Ook kan het zijn dat je grond te nat is, je wortel en zaadje gaan dan schimmelen (is ook duidelijk te zien).

                          Graaf dus voorzichtig een kuiltje om te zien of het nog leeft, dan heb je in ieder geval zekerheid. Geef ook niet teveel water en druk de grond niet te hard aan.
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment

                          • clean for weed
                            Retired
                            • Jun 2012
                            • 2

                            #43
                            Re: Alle beginnersvragen op een rij

                            hoi beste mensen,

                            - ik heb een serre van 4 op 3 meter met een volledige plastic ondoorzichtige platen, met als dak volledig plexiglas en wou hier 3 plantjes in zetten, maar hoeveel kan ik er zetten als ik er meer wil ?
                            - is early skunk goed om mee te beginnen ?
                            de vrou van de smartshop zei dat deze goede oogst brengen en makkelijk zijn voor een beginner is dit waar ?


                            alvast bedankt !

                            Comment

                            • greensteven
                              Chronic Stoner
                              • Oct 2009
                              • 197

                              #44
                              Re: Alle beginnersvragen op een rij

                              hallo iemand ervaring met scrog net weet iemand op welke hoogte dit ongeveer moet hangen heb deze op 40 cm gehangen hoop dat die goed is ???? http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...amp-1-big-bang

                              Comment

                              • Medical-Spliff
                                Ultra Grower
                                MemberLucky Member
                                • Oct 2011
                                • 2061

                                #45
                                Re: Alle beginnersvragen op een rij

                                ik heb 1 jonkie moeten helpen met het zaadhoesje, nu heb ik gezien toen ik het vliesje wegnam dat er een klein stukje(héél klein) van het worteltje meekwam, is echt niet veel maar het is wel een héél klein stukje, welke gevolgen kan dat hebben... kan iemand daar een deftig antwoord op geven aub?????
                                Wil je blowen, moet je het zelf growen

                                Comment

                                Bezig...