Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verduisteren van je planten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #62
      Re: Verduisteren van je planten

      hey mensen, ik heb verduister tijden gemaakt

      dus dat word vanaf juli 05:30/17:30 juli 6:00/18:00 aug 6:30/18:30 sept 7:00/19:30
      elke ochtend doe ik het zeil eraf, begin met 05:30, en eindig 12 uur later.
      doe een verspringing elke maand, kan dit of moet ik dit aanhouden met echte tijden, en elke week 5/10 min later het zeil eroverheen.
      wanneer moet ik beginnen met het verduisteren, de planten zijn nu namelijk niet zo groot, en wil ze natuurlijk wel klaar hebben voordat het k*tweer wordt.
      kan ik ze gewoon verduisteren als ze niet zo groot zijn?

      gr
      SLH. TRAINWRECK. WW. STEK.

      Comment


        #63
        Re: Verduisteren van je planten

        Hoi rakker het ligt min of meer aan je soort na mij ervaring is haze heel erg gevoelig kwa tijden en zijn de normale wietjes daar beter tegen bestemt ik heb vaak zat dat ik me planten bijvoorbeeld een half uur te laad eruit haalden en ze dus 12 en half uur in het donker stonden bij de normale wietjes is die voor mij nooit geen probleem geweest tenzij het echt te gek word natuurlijk maar bij haze was het echt al verneukt al deed ik ze half uur later erin hopelijk heb je hier wat aan en suc6

        Comment


          #64
          Re: Verduisteren van je planten

          Reken je de uren met verduisteren vanaf dat het licht begint te worden of vanaf dat de zon er direct op staat? Er komt bij mij pas veel licht op te staan als het elf uur is..
          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

          Comment


            #65
            Re: Verduisteren van je planten

            Je rekent de lichturen. Vandaag is het licht van 5.32 tot 21.58
            Als je ze elke dag van bijvoorbeeld 20:00 tot 08:00 in het donker zet komt het goed.

            Je kunt ze bijvoorbeeld ook rond 17:30 in het donker, en om 23:00 weer buiten zetten.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #66
              Re: Verduisteren van je planten

              Ik heb mijn plant net getopt en heb op dit forum gelezen dat je 2 dagen na het toppen je ze het best kan beginnen te verduisteren. Ergens anders heb ik gelezen dat je plant minimaal een week moet bijkomen van het toppen voordat je ze gaat verduisteren. Whats true? En heeft het nog zin om hier mee te beginnen of ben ik laat? Zie dat het pas echt 12/12 is eind september. Maar lees dat de meeste planten al in augustus in bloei komen, terwijl het nog lang geen 12/12 is. Kan iemand hier wat over vertellen hoe dit nou zit?
              Last edited by chemmie; 30 July 2013, 01:51.
              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

              Comment


                #67
                Re: Verduisteren van je planten

                Moet het verduisteren echt pikzwart zijn?, ik heb ze in vaste grond, en ik heb een gelamineerd zeil kleur donkergroen bij de cranenbroek gehaald. Die heb ik dubbel gespannen maar toch laat het nog steeds licht door athans ik kan wel nog gewoon zien onder het zeil.

                mvg
                Dennis

                Comment


                  #68
                  Re: Verduisteren van je planten

                  Mijn plantjes steken net hun kopje boven de aarde en het is ook pas mijn eerste kweek maar ik denk eraan om een hok te bouwen en daar een elektrisch rolluik op timer in te maken zodat deze automatisch op 12/12 gaat.
                  Ik ben een groentje.

                  Comment


                    #69
                    Re: Verduisteren van je planten

                    achter een raam zijn er weinig zonuren en jah glas houd nogal veel licht tegen.. ik wil je niet ontmoedigen maar,..

                    Comment


                      #70
                      Re: Verduisteren van je planten

                      Is het ook mogelijk om de plantjes bijvoorbeeld medio augustus permanent naar binnen te zetten en dan de eerste 48u in het donker, daarna 12/12 aan te houden met een bloeilamp? Ben beetje laat met het verduisteren van de planten en heb simpelweg geen zin om de dames steeds te moeten verplaatsen Zal dit kunnen werken i.v.m stress? Heeft iemand dit eerder geprobeerd?
                      Ad usum proprium!

                      Comment


                        #71
                        Re: Verduisteren van je planten

                        Dat is mogelijk al is buitenplanten binnen halen wel vragen om een probleem met beestjes. Die neem je dan namelijk ook mee naar binnen.

                        Comment


                          #72
                          Re: Verduisteren van je planten

                          Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
                          Dat is mogelijk al is buitenplanten binnen halen wel vragen om een probleem met beestjes. Die neem je dan namelijk ook mee naar binnen.
                          Als jij zegt dat het goed komt dan heb ik er de vertrouwen in
                          Dan ga ik dat maar eens proberen. Zal waarschijnlijk aankomende wo zijn anders wat verder in augustus en dan voor die tijd bio anti-insecten spray kopen en goed besproeien.
                          Zal ik nadat ik ze binnen heb gezet de eerste 48u in het donker houden alvorens de 12/12 schema aan te houden of maakt dat eigenlijk niks uit?
                          Ad usum proprium!

                          Comment


                            #73
                            Re: Verduisteren van je planten

                            We zetten planten op 12/12 omdat de plant het verschil "merkt" tussen 18 uur licht en 6 uur donker en 12 uur licht en 12 uur donker. Dat gaat biochemisch via het phytochroom , maaar om het jip en janneke te houden google je zelf maar eens bloei-inductie en phytochroom.

                            Nu groeien er cannabisplanten op de evenaar , daar is het altijd 12/12 en 10 maanden groeizaam weer, die andere twee regend het daar te veel, een ful sativa trekt zich dus geen reet aan over licht of donkeruren.

                            de ruderalis daarintegen ontkiemde op een plek waar het maar 10 weken groeizaam weer is en via natuurlijke selectie blijven dan die mutaties van de sativa over die het daar wel doen, de AF

                            nu dan de indica
                            een NL product
                            die gaat in bloeii als die 12/12 ervaart is een vuistregel, de ene sativa bloeit al met 14/10 de ander beter op 11/13

                            maar om op je vraag terug te komen, twee dagen donker zetten helpt de bloeiinductie ze doen die twee dagen dan ook niet aan fotosynthese, dus met een kei gezonde plant zonder holle steel zou ik dat wel doen, maar gewoon meteen op 12/12 doet de truuk ook.

                            Comment


                              #74
                              Re: Verduisteren van je planten

                              Weet voldoende Flint. Bedankt!
                              Ad usum proprium!

                              Comment


                                #75
                                Re: Verduisteren van je planten

                                Ik leg het mischien een beeje kort door de bocht it mar probeer het simpel te houden als je echt wil waten wat bloei-inductie verorzaakt google je maa eens op 730 NM rood/verrooder houding/

                                Comment

                                Bezig...
                                X