Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lui. Eigenwijs. Ongeduldig & goedkoop. Ik doe 'het' voor de tweede keer.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Nou LR2, ik ga je geen ongelijk geven. Doch ook geen gelijk (not yet, sir). Laten we nog even afwachten.

    Ik weet wat je bedoeld. Die verdomde propeller zaadjes. Als kind wel mee gespeeld. Elke vierkante M grond in mijn tuin schiet al sinds een aantal weken esdoorn.
    Dus vanmorgen, na wat nachtwerk, even de vrieskou ingegaan. Erg moeilijk was het niet om er een paar te vinden. Hier de resultaten van mijn ochtendtocht door de tuin.

    Kijk en vergelijk zelf maar.

    To be continued...
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 10 photos.
    Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

    Comment


    • Ongeldig
      Ongeldig commented
      Editing a comment
      LR2 zal wel gelijk hebben.
      1. Het is geen wietplant.
      2. Het is een esdoorn.
      Ik lig eigenwijs te zijn. Ik hou er niet van om toe te geven dat hij mijn meerdere is op het gebied van plantenkennis. Ik kan het wel.

    #17
    Update?



    Zoek de verschillen.
    IMG_20170430_120332006.jpgIMG_20170430_120416969.jpgIMG_20170430_120354114.jpg
    IMG_20170430_120437052.jpg
    De groeicurve (die is horizontaal).
    Komt door de temperatuur buiten.
    Plantjes bedekt bij nachtvorst.

    Doppen van walnoten uit de grond gevist. Walnoten zijn niet geschikt voor de composthoop, leert de ervaring. Schijnen licht giftig te zijn voor planten.
    Benieuwd op welke grond de beste planten groeien. Mn eigen compost, of die vd gemeente.

    Heb een tweede tuin tot mijn beschikking. Met ruimte voor drie planten. Een reg CBD Somango, twee AF-jes. Kan zowel in de volle grond als in potten met voorkeur dan op het plat dak. Denk er nog even over na. Mogelijk ook daar twee runs met AF-jes.
    Nadeel van deze locatie is dat het risico bestaat dat de planten niet kunnen afgroeien en bloeien. In potten zou ik ze kunnen verhuizen als de tijd eindig is. En op een andere locatie kunnen afbloeien. Volle grond vind ik makkelijker.

    Wie piest er hier weleens op zn composthoop?
    Of watert de planten (algemeen) met verdunde urine?
    Goeie meststof. NPK 11-1-2,5, kom overigens online verschillende cijfers tegen. Dus dit is n ongeveer.



    IMG_20170430_120751532.jpg
    Koudwater-kanon in de aanslag. Dat de sterkste moge prevaleren in deze strijd om de klimroos.
    Ik ben zowel bevoorraad als bereid om meerdere attacks uit te voeren.




    Nep-wiet. Esdoorn?
    IMG_20170430_120953237.jpg



    Werkers uit en rond de compostmijn.
    IMG_20170416_183316689.jpgIMG_20170416_180807311.jpg



    De nachtwacht doet een middagdutje.




    Drie kiemblaadjes in de moestuin.
    IMG_20170430_120156669.jpg
    Attached Files
    Last edited by Ongeldig; 5 July 2018, 14:32.
    Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

    Comment


      #18
      Ziet er goed uit Ongeldig
      Gelukkig is de nachtvorst zo'n beetje aan een einde aan het komen!

      Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

      Comment


        #19
        Oorspronkelijk geplaatst door highflyin View Post
        Gelukkig is de nachtvorst zo'n beetje aan een einde aan het komen!
        Anders hadden we nu een paar cm sneeuw gehad. Gelukkig inderdaad.
        Nog ruim een week en dan hebben De "IJsheiligen" zijn St. Mamertus, St. Pankratius, St. Servatius en St. Bonifacius hun naamdagen weer gehad.

        Voordat we in God gingen geloven hadden ze vast andere aanduidingen. T is nou niet dat de christelijken de eerste landarbeiders waren.

        Thor, de heilige moeder enne Appollo ofzo. Die hadden toch ook wat met het weer, vruchtbaarheid en landbouw te maken?
        Lijkt me tijd voor een offerfeest.


        Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

        Comment


          #20
          Wat een leuke nachtwacht
          God was never on your side..

          Comment


          • Ongeldig
            Ongeldig commented
            Editing a comment
            Thanks Bella! Mn nachtelijke ongediertebestrijding. En de andere kant van dat kat-nijn gebeuren
            De truttebol weet wel waar ze lekker ligt, tussen de wietplanten. Dat is de minst erge optie, als ik kan kiezen tussen:
            - met planten spelen om ze dan te mollen
            - in het plantsoen poepen en piesen
            - een dutje doen op de warme aarde
            Geef mij de laatste maar.

          #21
          Oorspronkelijk geplaatst door Ongeldig View Post
          Zien er leuk uit, bosje snijden. En op de compost 'zetten'. Zo mooi die natuur. Hier heb ik andere planten in gedachten. Ik heb niks aan tulpen, 'alleen mooi zijn' is onvoldoende.

          Heb je wel eens tulpen gerookt dan? Volgens mij word je er gekker van; dan van cannabis.. Volgens mij kan je sommige soorten bollen zelfs eten.


          Dat ter zijde, mag ik vragen waarom jij besloten heb de plantjes tot de oksels in de grond te knallen? Bang dat ze weg lopen? Of zit daar nog iets speciaals achter?
          Last edited by Blowa; 5 May 2017, 22:31.
          Probeer je eens in te leven in het plantje!

          - THC - Enjoy Events - The Sativa Joint -

          Comment


            #22
            Oorspronkelijk geplaatst door Blowa View Post
            Heb je wel eens tulpen gerookt dan? Volgens mij word je er gekker van; dan van cannabis.. Volgens mij kan je sommige soorten bollen zelfs eten.
            Ik ga die tulpen niet roken, ze worden gecomposteerd door de werkers in de compostmijn. Gereduceerd tot meststof. Over een periode van minimaal een jaar. Dan als compost toegevoegd aan de grond om die te verrijken. Zodat de wortels de benodigde voedingsstoffen op kunnen nemen. Laat die wortels maar uitzoeken of ze verrotte tulpen lusten. En laat de plant maar uitvogelen of ze die verrottigheid dan ook nog in bloemen stopt tegen de tijd dat het oktober 2018 is. Ik acht het risico heel klein dat ik er dan iets schadelijks van rook.
            T is nou niet dat ik die tulpen regelrecht als tabak bij mn joint stop.

            Oorspronkelijk geplaatst door Blowa View Post
            Dat ter zijde, mag ik vragen waarom jij besloten heb de plantjes tot de oksels in de grond te knallen? Bang dat ze weg lopen? Of zit daar nog iets speciaals achter?
            Tuurlijk mag JIJ dat vragen
            Dat heb ik dit jaar bewust gedaan, vorig jaar niet want toen wist ik nog niet: ....
            Dat je zo de strek onder de grond kan stoppen. Dus als het plantje gestrekt heeft kan je het tot aan de lob blaadjes in de grond zetten en dat stukje stam zal dan ook wortels gaan groeien. Je zet ze dus wat dieper. Of het ook echt zin heeft weet ik niet. Vorig jaar stonden ze ook prima.
            Ik hoop eigenlijk dat iemand anders inhaakt nu om het je beter uit te leggen. Want verder als dit kom ik niet.

            Anders zul je het met deze link moeten doen, hier staat het ook heel kort beschreven.
            http://www.wiet-info.nl/forum/belang...n-waneer-2502/



            Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

            Comment


              #23
              Tja je had het ook niet beter kunnen om schrijven want zo is het Exact Slimmerd
              God was never on your side..

              Comment


                #24
                Klinkt logisch, is het niet nog logischer om te gaan verpotten naar volle grond als de lobblaadjes bruin worden en ze dan tot de oksels te planten..? (Kan dit nergens op baseren,, dacht het alleen op eens.. Heb in dit zelfde stadium als jou een van mijn planten ook dieper dan de rest in de grond gezet en daar zie ik nu een groeiachterstand in. )
                Probeer je eens in te leven in het plantje!

                - THC - Enjoy Events - The Sativa Joint -

                Comment


                  #25
                  Bij mij zijn de oksel blaadjes wel eens heeeeeeel lang groen gebleven dus daar wacht je beter niet op.
                  Planten die over gepot worden hebben altijd even groei achterstand om dat je de wortels heb beschadig en de plant dat even moet herstellen.
                  het maakt ook juist je plant sterker en zet er aan tot meer wortel aan maak.
                  Ik verplant autoflowers altijd minimaal 1 keer juist om die reden
                  God was never on your side..

                  Comment


                    #26
                    Ik heb ze in de volle grond geplaatst omdat de wortels onderuit mijn toiletrol/eierdoos potje groeiden. Dus ik heb gekeken naar de wortelgroei en ingeschat dat de wortels meer ruimte nodig hadden. Verder neem ik het niet zo nauw met de 'regels'. Ik doe wat ik logisch vind. Als ik alle 'grow en blow regels' in acht ga nemen dan kan ik niet meer lui zijn, of eigenwijs, of ongeduldig.
                    Als ik alle regels in acht had genomen dan was ik volgende week pas begonnen. En hadden ze zeker nog niet in de volle grond gestaan. En was mijn porto een stuk leger geweest.
                    Ik hou het proces graag simpel, met als doel minimaal een even goede oogst als degene die het graag ingewikkeld aanpakt. Vorig jaar heb ik dit doel ruimschoots behaald. Dit jaar is ter bevestiging.
                    Je kan 'het' op zoveel manieren doen, allerlei standjes. Van opbinden tot in het donker. Mijn punt is, het hoeft niet ingewikkeld te zijn. Er zijn een miljoen methodes. Kies wat het beste bij jou past.

                    Voor het tijdstip van verpotten:
                    Ik zou aanraden te kijken naar de wortelgroei i.p.v. de wel dan niet aanwezige verkleuring in het lob-blad.
                    Aan de wortelgroei kun je beter aflezen of en wanneer de plant meer ruimte nodig heeft.
                    Verder sluit ik me aan bij Bella. Verpotten zorgt in eerste instantie voor groeistilstand daarna ontstaat meer wortelaanmaak. Mits het verpotten juist is gedaan.

                    Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

                    Comment


                    • Ongeldig
                      Ongeldig commented
                      Editing a comment
                      Het is officieel geen verpotten te noemen wat ik heb gedaan. Onder verpotten versta ik het verwijderen van de oude pot om de plant vervolgens in een ruimere pot/ volle grond te verplaatsen. Ik heb de 'te kleine pot' - van KARTON - niet verwijderd. Het wortelkluit(je) is met karton de grond in gegaan. Het idee daarachter is dat de wortels erdoorheen groeien. Wat ze deden. Daarom heb ik ze meer ruimte gegeven.
                      Zonder de stress van het beschadigen van de wortels door het verwijderen van de 'te kleine pot'.

                      Ik ben met een wel heel klein potje begonnen dus hadden ze al snel meer ruimte nodig. Verder had ik geen zin in gedoe, dus heb ik ze direct op hun eindstation neergezet.
                      Plus dat ik officieel te vroeg ben begonnen. Volgens mijn filosofie moeten ze 'het' gewoon doen onder die omstandigheden. Dat is ook zo.
                      Gevolg is dat ze door de lage temp een langzame start hadden. Ze zullen straks geen last ondervinden van een beetje wind of regen.
                      Ik wil van die stoere wijven. Tomboys. Zolang het maar geen herma's worden.

                      Er was niet echt sprake van strek.

                      Ieder zijn eigen recept. Net als met koken kan je het op zoveel manieren goed doen en totaal verprutsen
                      Qua smaak is het al net zo persoonlijk.

                    #27
                    Beentjes omhoog, erbij. En ehmmm niks doen.
                    Volg en lees dit met plezier!
                    succes.
                    ​​​

                    ​​​
                    verslag 1, verslag 2

                    Comment


                    • Ongeldig
                      Ongeldig commented
                      Editing a comment
                      Thanks! Geniet ervan met de beentjes omhoog in de relax modus.

                    #28
                    Het groeit. Met 1 uitzondering. Of 2? Dadelijk word daarover uitgeweid.
                    Werd tijd voor meer bladaanmaak en lengte. Ze zijn nu ruim n maand oud, 35 dagen.

                    April met zijn koude weer is gelukkig verleden tijd. 322 dagen tot de volgende. De Maart-bloeierszijn net zo hard gefopt als ik met mijn korte broek en BBQ.
                    IMG_20170511_142218742.jpg (rucola moestuin)



                    Ik zie verdomd veel wespen. Dat beloofd weinig limonadeplezier in de tuin ten tijde van augustus. Kutbeesten. Je kan maar ergens bang voor zijn. Spheksofobie heet dat blijkbaar.
                    Ieder beestje heeft een naampje.
                    Ik heb er deze week al vier buitengezet, braaf met een luciferdoosje.

                    Ik stel me voor dat het wel geinig is om te zien, hoe ik met mijn angst zo een wesp vang en weer vrijlaat.
                    Achter meerdere linies van defensie verschuilt, zowel passieve als actieve.
                    Verkleed als een ware imker. Dan durf ik dat wel aan.
                    Ik durf te wedden dat het koninginnen zijn die ik vang, zo groot. Momenteel zijn ze druk bezig met het bouwen of zoeken van een nest. Eigenlijk zou ik ze moeten laten stikken. Nu help ik ze een handje door ze weer vrij te laten. Wat is het nut van wespen? Dat ze lieveheersbeestjes eten en spinnen? Dat ze in Nederland de grootste etters onder de insecten zijn? Ja, etters. Het pus van de entomologische wereld.

                    Zelfs een hoornaar in de tuin gezien. Op zoek naar een nest in een vogelhuisje.
                    hoornaar88.jpg

                    Tijd voor een verhaaltje.
                    Ik heb ooit mijn tent in het bos weleens opgezet naast iemand anders lunchrestant van kersenpitten. De volgende dag kwam ik erachter dat er tientallen hoornaars rond mijn tent vlogen. Wat een drama was dat.

                    Die hoornaars mogen er een stuk enger uitzien als wespen. Drie of vier keer zo groot. Ik ben er sindsdien minder bang voor.
                    Ze zijn niet zo vervelend. Steken minder snel. Zijn tammer, brengen niet hun hele familie mee als je ruzie hebt met ze. Althans dat is mijn ervaring.

                    Genoeg daarover.
                    Het blijft grappig als ik met vrienden van mijn PineappleChunk wietvoorraad rook. Al snel zijn ze zo stoned en gelukkig dat er alleen nog een lome glimlach op hun gezicht staat. Waar ze een halfuur daarvoor nog druk meepraten zijn ze na een halve joint getransformeerd in laid-back, observerende luisteraars.
                    Sommige topjes hebben een beetje paars blad, moeilijk om op de foto te krijgen.
                    IMG_20170506_165138502.jpg



                    Dus de planten;

                    AmnesiaHaze#1 (AH1)
                    AmnesiaHaze#2 (AH2)

                    AH1, complete stagnatie sinds het plaatsen in de volle grond, blad wordt langzaamaan lichter en lichter van kleur. Plantje lijkt voedingstoffen te verliezen. Ik vermoed dat er iets aan de hand is in de bodem/rond de wortels. Waardoor de wortels niet groeien en/of onvoldoende voedingstoffen opnemen. Misschien worden ze door iets aangetast. Misschien is er een overschot of tekort van een bepaalde stof in de bodem? Eerder een teveel als te weinig met de compostgrond die ik gebruik.
                    IMG_20170511_134253374.jpgIMG_20170512_122202288.jpgIMG_20170512_122212150.jpg




                    AH2, Geen idee wat hier aan de hand is. Een virusje? Mutatie? Stikstofoverschot? Ijzertekort?
                    Blad krult, en lijkt misschien ook het begin van een gelige verkleuring te vertonen.
                    IMG_20170511_134336961.jpgIMG_20170512_122230427.jpgIMG_20170511_134321842.jpgIMG_20170512_122221038.jpgIMG_20170511_134349850.jpg

                    AaaahhhH1 en AaaaahhH2 zijn directe buren. Dat sterkt het vermoeden dat er iets is met de grond.
                    Dus, ik heb waar ik om vroeg. De mogelijkheid er wat bij te leren. Wie gaat mij helpen?



                    Wat nog meer?
                    Oja, Zus Konijn heeft een nestje gemaakt. Dus Zus vind dat ze zwanger is. Hopelijk binnenkort beschuit met muisjes, blauw en roze, het wordt vast een meerling.
                    Ik heb het mijn eigen zus ook laten weten. Ik ben er klaar voor om tante worden.
                    IMG_20170510_111026128.jpgIMG_20170511_131511885.jpg




                    Nog wat plaatjes voor de verdere aankleding.


                    IMG_20170512_122316879.jpgIMG_20170512_122301436.jpgIMG_20170512_122301436.jpgIMG_20170510_165927064.jpgIMG_20170511_134432809.jpg

                    IMG_20170512_122323519.jpg




                    En tot slot nog een Nepwietplaatje. AKA esdoorn. Hoe lang zal ik het nog laten staan?

                    IMG_20170512_122424345.jpg


                    Binnenkort verschijnen in deze reeks ook updates vanuit Locacion numero dos..
                    Attached Files
                    Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

                    Comment


                    • QnQ
                      QnQ commented
                      Editing a comment
                      Is 't geen brandnetel ?

                    #29
                    thumbnail_kiemplant-esdoorn-ws.jpgkleine_brandnetel_lb_(1).jpg.png

                    Esdoorn kiemplant Brandnetel kiemplant - according to Google Image Search
                    Ik betwijfel of het een brandnetel is. Voor de goede orde zal ik het wildgroeiertje nog wat langer de ruimte geven.
                    Een ding is duidelijk, wiet is het niet.
                    Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

                    Comment


                    • QnQ
                      QnQ commented
                      Editing a comment
                      Yeah, die kiemblaadjes zijn anders inderdaad.
                      Maar ik vond het blad meer op brandnetel dan op esdoorn lijken.
                      Als je even met je onderarm langs zo'n blaadje gaat weet je het

                    • Ongeldig
                      Ongeldig commented
                      Editing a comment
                      Een beetje jeuk heb ik er wel over Q. Mijn onderarm en het plantje hebben samen een dansje gedaan.
                      Mijn onderarm werd er niet warm of koud van.
                      Mijn vader is zich er nu ook mee aan het bemoeien. Volgens hem is het geen esdoorn.
                      "Ja, pap, wat is het dan wel?" "Kind, dat weet ik niet"
                      Zal zo nog een plaatje uploaden hoe het er nu uitziet. Dat lukt niet in een comment.
                      Hopelijk voelt LR2 zicht straks geroepen om te laten weten of hij wel of niet bij zijn eerste ingeving blijft. Hij kwam aan met esdoorn.

                      Zelf twijfel ik nog steeds. Ik weet t niet.
                      In ieder geval bedankt voor je reactie!

                    #30
                    Graag uitleg bij deze foto
                    God was never on your side..

                    Comment

                    Bezig...
                    X