Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verslag Kaapverdie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    De plant staat al weer 2 weken onder de lamp en is helemaal opgeknapt, dat kreng blijft maar groeien We zien al wat haartjes wat duidt op bloei, gaat dit gestaag door of wanneer komen nu de echte toppen?

    Ik heb de lamp op 10 uur licht.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #17
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #18
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #19
          Jamannekes jij hebt het wel getroffen.
          Ik zou toch zon mooie landrace buiten zetten hoor.
          Wil wel eens zon zaadje bemachtigen.
          Hoe kom je daar aan zaden trouwens?

          Comment


            #20
            Buiten zetten dat zou ik het liefst willen, in de bergen zou het goed kunnen ...super zelfs. Hier is het gewoon te warm en zij wordt ook eigenlijk te groot om niet op te vallen.

            Die zaden rapen we gewoon zelf op in de bergen of mijn zoon laat een doosje overkomen van een ander eiland. Heb eens bij Tiny Seed besteld maar dat zijn helaas oplichters en nooit iets aangekomen.

            Ik wacht de oogst af en dan kunnen we eens kijken naar een postduif, trouwens dat stekken wil mij nog steeds niet lukken. Hoe doe jij dat het beste, ik zit te kloooien met de grond of zo denk ik.

            Comment


              #21
              Hier wil ik voorlopig niet meer aan knippen, heb de meest dominante takken er al uitgeknipt zodat ie lekker vol wordt en geen boom.
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Comment


                #22
                Ok ik begrijp het wel.
                Zo'n sativa blijft maar groeien en als je ze laag wilt houden is deze niet zo interessant.
                En die wordt wel nog 2 of 3x zo groot.
                Er moeten dan toch veel herma s tussen zitten als je die gaat rapen in de bergen.
                En hoe komt het dat je die zaden dan vind? Is dit van boeren die wiet kweken of?

                Toon eens je stekken, dan kunnen we mss zeggen waar het mis gaat.

                Comment


                • komatsu300
                  komatsu300 commented
                  Editing a comment
                  Ik begrijp het ben zelf hovenier maar hier gelden andere klei en humus complexen, dan die bizarre zon en vele ongedierte en schimmels. Buitenteelt is hier echt moeilijk, al lijkt de zon een zo`n plezierig pluspunt maar dat keert quadratisch als het boven de 30 graden komt, dan wordt het tijd voor Heineken. Maar zonder dollen ik heb hier 8 panelen met 1500 watt netto opbrengst en een knappe 30m2 berging op eigen terrein. Dan switch ik liever over op led lampen en toen kwam bij mij dat idee ....perliet. Dat ligt hier voor het oprapen hele bergen, toen dacht ik heee...beetje hydrocultuur misschien??

                  De grootste fout die je snel maakt is teveel water geven, met veel perliet toe te passen los je dit al aardig op ik denk zelf aan 50/50 met bemeste aarde dat dat het lekker opschiet. Maar waarom eigenlijk niet gewoon 100% perliet, het was maar een gedachte wat in mij opkwam maar als we toch voor lampen kiezen dan ook misschien zo`n systeem. Ik wil graag experimenteren en tot nu toe lukt alles goed dankzij de goede en snelle ingreep van onze super moderator gaat deze indica als een speer zelfs het stekken schijnt te lukken.

                • newhobby
                  newhobby commented
                  Editing a comment
                  Ik doelde meer op je stukje over dat er dan veel Hermas tussen zouden zitten.. hoezo zou dit zijn?

                • komatsu300
                  komatsu300 commented
                  Editing a comment
                  Dat was de comment van Burundanga, ik moet het nog meemaken en gaan zien. Op dit moment wijst niks uit dat het een Herma is maar de plant staat ook nog niet in bloei. Heb wel alvast een stek genomen en dat lijkt goed te gaan of het ook een Herma is dat weet ik dus nog niet.

                  Waarom zou de natuur dit eigenlijk willen....Herma`s?? Ze willen zich toch gezond voortplanten. Misschien dat Murandaga dat kan uitleggen.

                  Greets,

                #23
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.

                Comment


                • Burundanga
                  Burundanga commented
                  Editing a comment
                  Ben ook enorm nieuwschierig. Ook hoe het er daar aan toe gaat.
                  Ik ben eigenlijk van plan om volgend jaar eens naar daar te vliegen voor een weekje, is maar 1.15uur vliegen van hier en rechtstreekse vlucht.
                  Zaadjes aankomen per post? Hmm dit is hier beschermde natuur en ze willen hier eigenlijk geen zaden binnenlaten.
                  Zelf zaadjes bij growshop worden discreet verstuurd van het vasteland en worden veel tegengehouden. Dat werd mij toch verteld door de kerel van de growshop waarmee ik ondertussen al bevriend ben.
                  Maar ik zou het er toch mss op wagen. Ze zijn tenslotte gratis voor jou he... Enige dat mij beetje zou tegenhouden on ze te zetten zijn de herma genetica die er in zal zitten.
                  PS als ik volgend jaar reis, kan ik gerust paar fem zaadjes voor je meenemen naar keuze.

                #24
                Dus zaden kunnen wel degelijk tegen gehouden worden, ik neem mijn woorden over Tiny seeds dan in twijfel want ze komen bij mij niet aan, zelfde regiem als op CC denk ik dan maar.

                Maar kom gerust langs we kunnen van alles aanbieden en laten zien, en die aanbieding sla ik niet af van jou. We wachten eens af hoe de slaging % is van herma genetica is, alles wijst er op tot nu toe dat de plant echt een lekker wijf is.

                Bij de volgende ronde ga ik me toeleggen op stekken van mooie vrouwtjes planten, dat is me nog niet gelukt en ik denk dat met een lamp en een goed uitgekiend grond medium dat het gewoon moet lukken. We hebben stekpoeder maar ik las paracetamol fijn stampen ook niet slecht is. In Nederland maakte ik altijd thee van wilgen hout, perfect en gegarandeerd goed.

                Welke plant zou ook geschikt zijn en voor handen in ons klimaat??

                Comment


                • Burundanga
                  Burundanga commented
                  Editing a comment
                  Een Malawi van Ace Seeds is super.
                  Vriend van mij zet er elk jaar 1tje, heeft iedere keer meer dan een kilo, genoeg voor het hele jaar!
                  Die kan direct buiten gezet worden en wordt 2m hoog.

                #25
                Nieuwe stek genomen van deze reus (in) en staat sinds gisteren nog over eind. Wat is nu eigenlijk de beste stek media om stekken te laten wortelen? Ik heb een soortgelijk perliet, heel licht vulkanisch achtig materiaal en de kleur is wit. Het houdt goed water vast, net zoals kleikorreltjes eigenlijk.

                Komt bij mij meteen het idee naar boven om op hydrocultuur iets te beginnen, wat denken jullie? Dit is overigens een aardbei en die heeft het buiten ook stik moeilijk, vandaar maar een beetje hulp bij de Led lamp.

                Ik moet toch eerlijk zeggen dat die LED verlichting echt niet verkeerd is, 600watt maar ik ga denk ik uitbreiden.. ruimte zat. Die aardbeien daar zijn we helemaal dol op hier en die Indica spant echt de kroon qua imposantie, wat een joekel.
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.
                Last edited by komatsu300; 15 March 2019, 12:55.

                Comment


                  #26
                  Alweer mislukt mijn pas genomen stek, dit wil nog niet helemaal lukken. Schuin afsnijden, stekpoeder in de grond en plastic kap erboven om de omgeving vochtig te houden. Wat doe ik verkeerd?
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.

                  Comment


                  • Patrick026
                    Patrick026 commented
                    Editing a comment
                    er zit zo wie zo veel te veel blad aan en sproei dan ook op de blaadjes grond niet te vochtig maar zeker niet droog

                  #27
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.

                  Comment


                    #28
                    Hoe hoog is de lv?

                    Comment


                      #29

                      Comment


                        #30
                        De vraag ging eigenlijk over stekken, dat lukt nog steeds niet. Maar bedankt voor antwoord.

                        Comment


                        • ganjagast
                          ganjagast commented
                          Editing a comment

                        • komatsu300
                          komatsu300 commented
                          Editing a comment
                          Nou ik ben wel benieuwd naar het recept en ontvang het graag, ik doe het nu met stekpoeder...weet niet welk heb het gekregen van een Belg, maar dat lukt niet. Misschien de luchtvochtigheid of de stekpoeder niet optimaal.
                          Ik las later van de moderator waarvoor mijn dank dat hij de poeder eerst oploste alvorens aan te brengen.
                          In Nederland zette ik de stekken 24 uur in thee van wilgen sap en dat werkt subliem. Heb hier geen wilgen maar wel thee.

                          Ik ga eens een ruimere kweekbak maken en dan denken aan stekhormonen welke ik het beste kan gebruiken.

                          Dus ik hoor graag het recept, Groet uit Cabo en bedankt.
                      Bezig...
                      X