Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verslag Kaapverdie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Hygrometer in de grond?
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


    • Burundanga
      Burundanga commented
      Editing a comment
      Je kan hem ook in je kont steken hoor
      Volgens mij werken die goedkope dingetjes wel niet echt goed.

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Ja maar dan zou ik m niet al te diep steken

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Da's allemaal een persoonlijke voorkeur

    #62
    (3 in 1) ph, licht en hygro voor in het begin om de zaak wat te controleren, altijd makkelijk. Voorlopig waait het als een gek heb er maar een stok bijgezet.
    Niet lullig gedaan en meteen wat grond uit de zak, kost hier wel een grap hoor, maar goed dan moet ie het gewoon gaan doen.

    Comment


      #63
      Handig zeg! Hoe werkt dat met pH, moet dat niet geijkt worden? En hoe wordt het licht gemeten?
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

      Comment


        #64
        Gewoon schakelaartje 3 standen en hij leest het uit, licht daar zit een sensor op wat perfect de sterkte weergeeft. PH geeft hij ook keurig netjes aan op deze stand en een leuke controle grond te vochtig of niet. Het zijn twee meetstaven die in de grond worden geprikt, het werkt.

        Maar ik heb hem eerst gecontroleerd in mijn poeperd, een daar gaf de licht sensor pikdonker aan en de PH op max. het was daarbinnen kurk droog. Goed geijkt zal ik maar zeggen...

        Comment


        • Pluk
          Pluk commented
          Editing a comment
          Krijgt de grond gelijk wat organische mest bij eerstvolgend gebruik

        • Ess
          Ess commented
          Editing a comment
          quote "het was daarbinnen kurk droog" ..... en ook behoorlijk zuur als ik dat zo lees

        #65
        Ja kijk maar, lekker wat geiten shit. Hij/zij heeft de verhuizing overleeft, wat onderste blaadjes waren flauw gevallen en die heb ik maar afgeknipt. Meteen wat dieven zodat het beneden opgeruimd is, daar ga je later toch geen plezier van krijgen denk ik. Probeer gewoon wat goeie hoofdtakken over te houden zodat het geen boom wordt, maar dat zal niet meevallen als het eenmaal gaat dan hoor je het gewoon groeien.

        Knakken, buigen, fimmen alles laat ik er op los voor de eerste test buiten. Je ziet verharding en dat besprenkel ik wat met creolin opgelost in water, de lucht houdt de meeste beestjes tegen en ook de lucht van onze moeder natuur natuurlijk.

        Ben positief ziet er leuk uit in vergelijk met de eerste plant, ook niet slecht maar dat heb ik een beetje verpest volle grond 05 - 07.jpg

        Comment


          #66
          Dat buitengebeuren dat is toch wel wat anders hoor, de meeste dingen lossen vanzelf op door moeder natuur. Water is niet snel een probleem, volgens mij geef je buiten nooit teveel...het zakt toch weg in grond. Enge beestjes daarin tegen zouden wel weer problemen kunnen zijn.

          Maar voorlopig gaat het voortreffelijk, de bladeren worden al lekker groot, hij/zij ruikt lekker goed en de kleur wordt zelfs al wat groener door de organische bemesting.

          Te warm dacht ik, in de pot hadden ze er duidelijk problemen mee maar in het open veld met veel wind, helemaal niks, 28 - 30 graden ze vinden het super.

          Mijn vraag? de geur van de plant ik bedoel de sterkte ervan, kan je daarvan afleiden of het een mannetje is of een vrouwtje? ik dacht altijd dat een mannetje wat minder geurde maar ik kan het mis hebben. Of de vorm van de bladeren misschien ook een herkenningspunt.

          Comment


            #67
            Denk van niet. Zie dat mensen altijd wachten op ballen. Op geur afgaan lijkt me erg lastig

            Comment


              #68
              Geur of bladvorm werkt zeker niet, of is in ieder geval niet met veel zekerheid vast te stellen. Gewoon ff wachten op die voorbloei!

              Kweking Eend

              Comment


                #69

                Comment


                  #70
                  Ik denk van niet....... Cannabis gaat bloeien als de dagen korter worden en niet als je d'r tenen inkort
                  2e
                  3e

                  Comment


                    #71
                    lijkt me ook stug
                    Ad usum proprium!

                    Comment


                      #72
                      Oorspronkelijk geplaatst door EasyW View Post
                      Ik denk van niet....... Cannabis gaat bloeien als de dagen korter worden en niet als je d'r tenen inkort
                      Goede beredenering, dat gebeurt normaal met de Koreana ook, het wordt winter ...dagen korter, dus kegels.
                      Alleen we proberen te laten denken dat het al winter wordt door de groei eruit te halen, beetje omgekeerd denken. Veel snel groeiende planten die bloemen zouden geven maar dat niet doen door de explosieve groei, is dit een middel wat werkt. Alleen met de cannabis heb je de tijd niet om de haarwortels weer aan te laten groeien, en die tijd heb je wel nodig.

                      Dus ik denk vanwege tijd en levensduur van de cannabis, het geen goed plan is maar ik vroeg het me wel af.

                      Comment


                        #73
                        Het zou me niets verbazen als ze zichzelf zou gaan bevruchten omdat je d'r het idee geeft dat ze niet al d'r wortels mag houden. Zij geen wortels jij geen wiet zonder (herma) zaad........ zoiets
                        2e
                        3e

                        Comment


                          #74
                          Hallo komatsu300

                          Ik kom meekijken, is erg leuk om te zien hoe het op andere plekken op deze bol gaat!!

                          subbed!!

                          Grote Groeten

                          Takketoelli

                          "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
                          "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
                          "Ajeto" - Buurman en Buurman

                          Comment


                            #75
                            Obrigado, ik vind het hier ook echt leuk allemaal groene vingers laten we maar zeggen. Ik ben door een forumlid aangemoedigd om dit zaad van een indica van hier in de grond te stoppen, loop wel risico maar probeer het angstig in de gaten te houden

                            Daarbij probeer ik zoveel technieken uit als mogelijk, mijn idee van dat rond steken is goed voor bomen, heesters, coniferen maar voor eenjarigen dat is cannabis toch? moet je denk ik niet het ritme van de plant verstoren....natuurlijk ook weer want wie gaat in de natuur nou eigenlijk doen.

                            Maar het is een leuke suggestie, en niemand heeft het eigenlijk geprobeerd......hahahah. ik ga het ook niet hoor maar leuk om u ook te ontmoeten.

                            Te mas luego.

                            Comment

                            Bezig...
                            X