Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verslag Kaapverdie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Dat buigen dat ga ik ook eens proberen, nee er is hier geen goede genetica te krijgen of te vinden. Heb eens wat laten opsturen bij tinyseeds maar nooit aangekomen.
    Dus als iemand een zaadje (indica) kan missen hou ik me zeker aanbevolen. Misschien om te kruisen met dit soort, lijkt me leuk.

    Ook gaan we toppen op de juiste manier en niet met de kettingzaag, het plantje gaat al lekker snel mooi groen en 4 blaadjes. Staan een beetje beschut half in de zon.

    Ik hoor het graag wie mij wil sponsoren.

    Comment


      #47
      Nou jongens na twee weken ziet het er al weer zo uit. Lijkt me een fris plantje en hopelijk een gezellig dame.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #48
        Het plantje gaat goed, zal ik het al verpotten of wachten tot de voor bloei? Willen wel weten of het een vrouwtje is natuurlijk. Dus met toppen ook maar even wachten?
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #49
          Ik heb er niet veel verstand van, maar ik denk dat je hem zeker kan verpotten. Ik heb mijn zaadjes direct in grote pot laten ontkiemen. En die gaat lekker.

          Comment


            #50
            Ja ik denk maar eens een fijne pot op te zoeken, lekker wat bemesten en gaan naar de volgende fase.

            Comment


              #51
              Ik vermoed dat de wortels al wel de onderkant van de pot bereikt hebben.

              Probeer de kluit heel te houden, en in zijn geheel in een grotere pot te doen.
              Lets not criticize but legalize

              Comment


                #52
                Compleet gelukt in een grotere pot, daarna gaat ie in de volle grond mits......het een vrouwtje is. Ruikt al lekker dus de groei zit er in.
                Ben benieuwd hoe ik dat buigen of knakken ga aanpakken en wanneer? Ik vind 80 - 100 cm acceptabele hoogte, echt niet hoger!

                Comment


                  #53
                  Als ik hier bijv. zou willen toppen, welke zou ik er dan uit moeten knippen? Ik vind het lastig want het ziet er allemaal als nieuw uit, fris groen vol energie. Maar ik denk echt in het hart van de opgaande (dominante stammetje) er uit knijpen, met een pincet of zo.
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.

                  Comment


                    #54
                    Staat hier heel mooi uitgelegd:
                    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-van-een-plant
                    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                    Comment


                      #55



                      Als extra toevoeging
                      1toppen.jpg1fimmen.jpg
                      Ad usum proprium!

                      Comment


                        #56
                        Klopt, bedankt voor de link. Maar dat fimmen hebben maar weinige in de vingers, toppen is wat ik nu ook goed zie.. de nieuwe hoofdscheut er uit knippen voor 80%. dus 20% stammetje blijft staan.
                        Fimmen zou ik dan met een pincet doen, en een vergrootglas !! zodat je precies het hart eruit knijpt. Wat een geit ook doet als ie aan die bladeren knabbelt en trekt. Die loopt niet met een schaar op zak

                        Comment


                        • kroket
                          kroket commented
                          Editing a comment
                          Als je een schaartje gebruikt maak deze dan wel steeds goed schoon. Anders kan je ziektes tussen de planten overdragen. Staat ook in bovenstaande sticky bescheten (onder het kopje dieven).
                          Oh en ik zou mezelf toch echt meer vertrouwen als een geit

                        • Ess
                          Ess commented
                          Editing a comment
                          Leuke typo in je bovenstaande comment kroket ... jij dacht bij zin 3 al aan geiten zo te zien
                          P.s. ik zou hem laten staan, anders snapt men niets meer van mijn opmerking.

                        • kroket
                          kroket commented
                          Editing a comment
                          Hahaha heerlijk soms die auto correctie Nou snap ik je opmerking in m'n verslag ook

                        #57
                        Ze schijten inderdaad behoorlijk maar dat is prima mest. Maar zoals beschreven in regel 3 van kroket is een prima raad om clean te werken. Even in de alcohol 100%.
                        Om te knippen denk ik aan een nagelschaar, vlijmscherp en makkelijk hanteerbaar. Knip .....eruit.

                        Comment


                        • Ess
                          Ess commented
                          Editing a comment

                        #58
                        You do not have permission to view this gallery.
                        This gallery has 1 photos.

                        Comment


                          #59
                          We zijn al weer een paar weekjes verder en de plant staat er fris bij, mooi van kleur en zou hem/haar graag willen verpotten deze dagen. Alleen ik wil weten of het een male of female is voor de zekerheid.

                          Zou ik dat kunnen doen, ik deed het een keer om de plant 18 uur in het donker te zetten daarna zag je direct wat het was. Maar heeft dat eigenlijk verdere invloed van de groei of bloei, wil toppen, buigen, knakken en fimmen om er eens een goed resultaat te krijgen.

                          Ben benieuwd, nieuwe oogst.jpg
                          Attached Files

                          Comment


                            #60
                            Hup en dan toch maar in de volle grond, we gaan nog schaduw doek plaatsen op 180 cm hoogte, muurhoogte eigenlijk zodat de zon toch ook effect heeft op bepaald uren van de dag. Meteen een leuke plek voor mijn aardbeien die we in pot gaan zetten. Ben benieuwd....eerder of het een gezellige dame wordt. volle grond 03-07.jpg

                            Comment

                            Bezig...
                            X