Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AK47 autoflowers naast de frituurpan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Thanks voor het meedenken QnQ Deze foto's zijn gemaakt na het toevoegen van de EcoKuur en paar uur regen. Ze staan nu dan ook uitzonderlijk nat, normaal is dat absoluut niet het geval.

    Kan de bodem nog wel fatsoenlijk ademen met een laag scherp zand erbovenop?
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Ja, dat vraag ik me ook altijd af.
      Ik heb hier alleen wat andere planten staan met een laag zand op de aarde, en die doen het wel goed.
      Met wiet heb ik dat zelf nooit gebruikt (nooit nodig gehad) maar ik kom het regelmatig tegen bij andere kwekers.
      Misschien een optie om even verder te onderzoeken.

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Kijk dat is al mooi Heb de tip wel eens eerder gelezen maar nooit gehoord of gezien dat iemand het in praktijk ook heeft toegepast.

      Het zou wel een leuke zijn om te testen hoeveel invloed het heeft op de bodem en daarmee de plant. Wil best wel een testopstelling maken hiervoor. Dan weliswaar met andere planten en kleinere potten.
      Maar hoe ik dan de conditie van de potgrond moet meten is me even een raadsel. Of zou dat alleen kunnen aan de hand van de plant en wortel-kluit...

      Interessant! Ik ga eens een beetje brainstormen over een testopstelling

    #47
    Hallo Kroket


    Ik kom ook meekijken, leuk leesvoer en jouw manier van aanpakken en kweken bevalt mij erg goed!

    Ik heb een abonnementje genomen op je verslag!

    Grote Groeten!!
    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Leuk
      Moet zeggen dat deze manier van kweken mij ook erg goed bevalt. En dat heeft er voornamelijk nog wel mee te maken dat het buiten is. Binnen zou ik al snel in de stress schieten als de plant er niet picture perfect uitziet. Buiten maakt het me echt geen ene F#€K uit want er is maar zoveel (of eigenlijk weinig) wat je er aan kan doen.
      Zo trof ik laatst waarschijnlijk allemaal trips aan op de plant.. Dode trips wel te verstaan, want de natuur had het zelf alweer opgelost

    #48
    Gezellig Takketoelli, zal de koffie alvast klaarzetten
    Best interessant om eens te proberen eigenlijk.. Wietkoffie.
    shutterstock_777290806.jpg
    Vandaag is het tijd voor een kleddernatte update Normaal gesproken hou ik wel van een vochtige dame, maar niet als het er groen uitziet!
    De OG Super Kush en Blue Pyramid hebben dan ook geen superstart, en slenteren wat dat betreft langzaam achter de andere dames aan. Gelukkig beginnen ze aan hun tweede set bladeren dus de groeispurt zal spoedig van start kunnen gaan. Ik zit er al helemaal klaar voor gewapend met binddraad.
    IMG_1355.JPG
    IMG_1358.JPG

    Er zijn helaas meer bemoeizuchtige factoren die hun groei mogelijk remt. Meneertje regen tikt de kleine dames elke dag weer op de bladvingers. Het wordt toch wel tijd dat vadertje zon gaat ingrijpen, want moedertje aarde weet ook geen raad met al die regen.
    Het toepassen van EcoKuur Bodeminsecten voegde ook al de nodige milliIMG_1369.JPG

    Tot zo ver de kindergarden, we vervolgen deze vochtige update met onze puberende dames. En puberen doen ze zeker, wat groeien ze eigenwijs op zeg!
    Zoals jullie weten wou ik de pubers eerst rond de pot laten lopen. Later besloot ik dat dit niet de juiste manier van opvoeding was, vooruit kijken in een stijgende lijn, that's my way to go! Denk ik tenminste, we proberen ook maar gewoon wat uit om daar van te kunnen leren. Want ook deze papa kan nog genoeg leren als het om opvoeden gaat.

    Alleen blijven de twee pubers nog een beetje in oude gewoontes ronddraaien, rechtuit willen ze niet. Ik moest wel even streng optreden en heb ze aan een bamboestokje vastgeketend. Stiekem zijn ze best wel kinky en reageren ze weer goed op deze bondage. We beginnen met de AK47 #1, ze groeit lekker en ze begint al grote beloftes te maken. Ze heeft nu zo'n 13 vertakkingen met de potentie om een flinke top te ontwikkelen.
    IMG_1360.JPG
    IMG_1378.JPG

    Zoals eerder al gezegd is het fimmen half gelukt, het lijkt er op dat ze 3 hoofdtoppen gaat krijgen
    IMG_1361.JPG

    Logischerwijs vervolgen we het verhaal met AK47 #2. Ze is nog steeds papa's mooiste maar doet zeker wel haar best. De nieuwe groei ziet er goed uit en ze heeft zo'n 9 takken ontwikkeld om te laten zien hoe mooi haar bloemen kunnen zijn. Dat zijn alsnog 4 takken meer als hun oude tante waar ik erg tevreden over ben. Ook al verwacht ik geen kiloknallers van onze #2, ik zal haar nog steeds met evenveel liefde grootbrengen.
    IMG_1362.JPG IMG_1375.JPG

    Voor haar hetzelfde resultaat wat betreft het fimmen, het lijken 3 hoofdtoppen te gaan worden. Nou heb ik in de tussentijd begrepen dat de takken die getopt zijn vaak kleinere bloemen opleveren bij een autoflower. Ik ben dus wel benieuwd naar de les die ik kan trekken uit het eindresultaat.
    IMG_1363.JPG

    Ondanks dat vadertje zon zich weinig heeft laten zien krijgen ze wel dagelijks bezoek van een hongerige sprinkhaan. Helaas geen biddende sprinkhaan maar een sprinkhaan met vegetarische voorkeur. Uiteraard verwijder ik deze bullebakken direct als ik ze tegenkom, dat betekend helaas wel dat ze soms even de tijd hebben om hun maagje te vullen.
    IMG_1364.JPG

    Verder begon ik mijn geduld wel een beetje te verliezen met de afrijpende AK47. Ze maakt me elke dag weer lekker met haar vrouwelijke rondingen en heerlijke parfum. Ipie heeft me gelukkig voorzien in een verse dosis geduld dus we wachten nog even rustig af. Misschien heb ik zelfs wel geluk en komt de zakmicroscoop op tijd binnen zodat ik aan de hand van de trichomen kan oogsten.
    IMG_1371.JPG
    IMG_1372.JPG

    Haar fan leaves beginnen inmiddels behoorlijk te vergelen, ze trekt dus al mooi de laatste voeding uit haar bladeren. Nou begin ik me daardoor wel af te vragen: "Wanneer heeft een blad geen toegevoegde waarde meer?". Of anders gesteld "Wanneer vind er geen fotosynthese meer plaats en is alle voeding uit het blad?".
    IMG_1342.JPG IMG_1343.JPG

    Als ik de vergeelde bladeren zou verwijderen kan de zon weer iets beter bij de toppen. Maar aangezien ik zelf last heb van haaruitval kan ik maar al te doen begrijpen als ze haar blaadjes nog wat langer wil houden. En ook met die laatste donshaartjes krijg ik genoeg zon op de knikker
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


    • Weske
      Weske commented
      Editing a comment
      Trek licht aan het blad wat helemaal geel is als je het zo eraf kan trekken heeft het geen toegevoegde waarde meer.

      Blad waar nog wat in zit of nog iets mee gedaan word haal je niet zo makkenlijk eraf.

      Maar je gaat lekker door he netjes kroket

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Bedankt voor de tip Weske. die ga ik onthouden

    • Weske
      Weske commented
      Editing a comment
      Graag gedaan kroket

    #49
    Groente tuintje staat er weer lekker bij..

    ben ook wel benieuwd naar de bladeren waneer t geen nut meer heeft voor de plant dat ie er nog aanhangt..

    Zit ook met 1 plant die haar bladeren aan t wegvreten is.

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Thanks, mocht je het gemist hebben, Takketoelli heeft (hierboven) inmiddels een mooi antwoord gegeven op deze vraag

    #50
    Ben ik nu de enigste die zich afvraagd waar die frituurpan nu staat??

    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • Ipie
      Ipie commented
      Editing a comment
      Krijg je honger ??

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Zin in Kroket!!
      Frietpik is gesloten, zelfs vietnamezen willen wel eens vakantie

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Je snapt natuurlijk wel dat een kweker nooit prijs geeft waar z'n frituurpan staat

    #51
    Farmfood hondenvoedingIMG_1397.JPG

    Dit wil overigens niet zeggen dat ik niks meer moet weten van hondenvoeding door m'n aarde heen. Sterker nog, de grote zak potgrond die staat te wachten op nieuwe planten heb ik er inmiddels ook van voorzien. Aangezien ik het nu volledig door de aarde heen kan mengen in plaats van alleen de toplaag verwacht ik ook geen problemen meer als ik dat gebruik.

    Nou zijn jullie vast en zeker benieuwd wat er nog meer aan de hand is. Het is nog een beetje vroeg om te vertellen, maar ik denk dat m'n volwassen AK47 misschien wel in verwachting is. Ik vind de toppen er her en der wat raar uit zien, en als ik Google op zaad in wiettoppen zie ik foto's voorbij komen die er erg op lijken! Ik ben dan ook erg benieuwd wat de experts hier op het forum over mijn foto's daarvan hebben te zeggen.
    IMG_1403.jpg IMG_1404.jpg IMG_1402.JPG

    Spreken we hier over gedeeltelijk bevruchte toppen?
    Ik heb overigens een beetje lopen spelen met kleur en contrast in Photoshop om deze foto's iets duidelijker te maken. In werkelijkheid zijn de bladeren niet zo donkergroen.

    Als ze inderdaad bevrucht zijn heb ik nog een hele stapel vragen paraat liggen, maar ik zal eerst braaf dit antwoord afwachten
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


      #52
      Hallo Kroket!

      Ten eerste, ik zie een banaantje bij de een na laatste foto

      Dat is mijn aartsvijand.....
      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

      Comment


      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Heb al verwoede pogingen gedaan met de zoom van m'n camera, zal zo nog eens een poging doen, maar het blijft een (oude) telefooncamera.

        Mogelijk is het wat lastig om te oordelen hoe ver ze is omdat de bloei volgens mij een tijdje stil heeft gestaan doordat ik te weinig water gaf. (Ik typ voorgaande zin en het woord "stress" schiet gelijk door m'n hoofd ). Maar wat zou dat voor effect hebben als de bloei stilstaat bij een autoflower, oogst je dan nog steeds rond dezelfde tijd of stel je de oogst ook uit..? Ik zou me kunnen voorstellen dat het oogst-klokje gewoon doortikt bij een AF.

        Enige andere zou lichtstress kunnen zijn, maar net wat je aangeeft, ze is een AF

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Tijdstip van oogst is wanneer de trichoompjes amber beginnen te worden, of ze sneller of langzamer is is niet zo van belang voor het tijdstip, wel voor de kwantiteit. Kwaliteit ook wel lijkt mij

      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Daar haal ik dan uit op dat de oogst ook uitgesteld wordt als de bloei stil staat. Maar misschien verklaard het wel waarom ze zichzelf wil bevruchten.
        Had hieronder nog wat foto's toegevoegd

      #53
      (De echte update staat 2 posts hierboven, dit is een aanvulling )

      Heb nog wat foto's gemaakt, op de telefoon zien ze er redelijk uit, op de desktop het voornamelijk pixels kijken volgens mij
      CEAE60CC-0011-493A-91C2-EE9BF55F175C.jpeg
      C1223706-94C5-4B7B-BC2B-1673E4CFC649.jpeg
      48CDEFB7-466A-406D-9883-3AEF3441C734.jpeg

      Wat ik ervan zie is het eigenliik allemaal milky.

      Ik zou misschien kunnen overwegen te oogsten in plaats van een eindeloze strijd aan te gaan met banaantjes. Hoe denken jullie daarover?
      Ze is Indica dominant, mag ik daaruit ophalen dat ze ook met milky trichomes nog een lichtelijk stoned effect heeft?
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Bong Appetite!!!

        Aanrader trouwens, Viceland

      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Haha, vandaag nog een eitje gebakken met 5 verdwaalde kruimels, smaakt eigenlijk best voortreffelijk met een beetje kaas, peper, peterselie en Maggi er bij. No kidding!

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Waar zouden we zijn zonder de Maggi??

      #54
      Na een paar dagen stil te zijn geweest op het forum zal ik mijn woorden ook maar weer eens laten zien. Misschien iets minder vrolijk als normaal want er gaat van alles mis in huize kroket, gelukkig gaat het met de dames wel goed. Ben momenteel ook erg druk bezig om m'n auto te repareren wat helaas geen kleine klus is. Maar we zijn hier om over planten te lezen dus ik zal jullie de pikante details besparen.

      Allereerst wil ik nog even mijn complimenten uitbrengen naar 420shop.nl. Na enig twijfelen heb ik ze toch een mailtje gestuurd over onze voortijdig overleden KryptoniteIMG_1433.JPGIMG_1479.JPG

      Haar nichtje AK47 #1 doet het erg goed, nog even en ze ontpopt zich tot een prachtig bloeiende jong volwassen dame. Vandaag heb ik haar nog even een belangrijke levensles meegegeven en vrijwel al haar fanleaves verbogen. Zo kan ze haar prachtige toppen straks aan vadertje zon laten zien en mag hij het opvoeden overnemen. Gedeeltelijk natuurlijk, want ik ben nou eenmaal een bemoeizuchtige kroket als het om het opvoeden van deze dames gaat.
      IMG_1471.JPGIMG_1473.JPG

      Met het slechte weer hebben Super OG Kush en Blue Pyramid zich een beetje verstrekt op zoek naar de zon. De strek zit er zelfs zo erg in dat ik overweeg om de ronde plantensteunen nog een tweede kans te geven. Gewoon plat leggen zoals ik nu bij de AK47's heb gedaan gaat veel te veel ruimte innemen als ze zo door blijven groeien. Het weer beloofd gelukkig wel iets beter te worden en de kans bestaat dat ze alsnog compact gaan groeien. Ik kijk het nog even een paar dagen aan.
      IMG_1475.JPG IMG_1477.JPG
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

      Comment


        #55
        Ha die Kroket!


        Ik zou die nieuwe zaadjes binnen zetten, risico op toprot, meeldauw en andere schimmels vindt ik te groot. Zo heb ik vorig jaar mijn AFjes ook later moeten planten, en ook eerder moeten oogsten....dat schiet niet op

        Aan de andere kant, het heeft geen zin om AFjes binnen te kweken. Mijn mening he, maar je moet ze constant belichten, en de opbrengst weegt niet op tegen de stroomkosten. Maar mooie service indeed!!

        Die nummer 2 is wel vreemd, zo fragiel heb ik ze niet gehad!

        Rest gaat goed zeg, die nr 1 is mooi!!

        Geniet van je oogst!!


        Grote Groeten
        "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
        "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
        "Ajeto" - Buurman en Buurman

        Comment


        • kroket
          kroket commented
          Editing a comment
          Precies daarom twijfel ik inderdaad. Aan de andere kant is het natuurlijk wel een leuke uitdaging ​​​​​​​ Ik slaap er nog 1 nachtje over

          Vreemd hoe kwetsbaar AK47 #2 is inderdaad, maar we brengen haar gewoon groot
          Hier is de zon onder, tijd voor de hakbijl ​​​​​​​

        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Woensdag hakdag??

          Ik was een uurtje te laat thuis, anders had ik nu aan de Black Domina knip gezeten
          Morgen dan maar!
          En de dag daarna de White Widow!
          Hakhakchopchopknipknip...
          Succes ermee!!

        • kroket
          kroket commented
          Editing a comment
          En bedankt, nou heb ik zin in een gehaktbal! Morgen dan maar
          Jij alvast succes met je knipdagen, ik ben net klaar.

        #56
        Zo gezegd zo gedaan, na haar vele avonturen komt de biografie van mijn oudste AK47 aan zijn einde. Ze mocht nog op het balkon staan totdat de laatste zonnestraal achter de horizon verdween. Daar genoot ze volop van terwijl ze nietsvermoedend haar lot stond af te wachten.
        DA3FBEF9-9635-4324-A37E-CA864E90E8D8.jpeg BE2A1841-CF10-4921-80E4-2CD284ACD0C1.jpeg

        Al met al ben ik best tevreden, helemaal als ik de eerder geoogste tak er ook nog bij op telt
        - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
        - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

        Comment


        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Goedemorgen

          Leuke aansteker!
          Ik heb die schaar in het groen!
          Ongebleekte vloei, gaat mijn voorkeur ook naar uit!

          Hehe

          Je wiet ziet er ook mooi uit!! geniet ervan!!

        • kroket
          kroket commented
          Editing a comment
          Morguh
          Aansteker is al even leeg, speciaal bewaard voor dit soort foto's
          Zal eerlijk zeggen dat ik het verschil niet proef met vloei, maar vind deze gewoon fijner rollen en branden.

        • Ess
          Ess commented
          Editing a comment
          Gefeliciteerd met die lekker uitziende toppen.

        #57
        Uw verslag bekte goed weg, maar het lijkt maar een triestig gewichtje te worden...

        Laat je weten hoeveel?

        Comment


        • kroket
          kroket commented
          Editing a comment
          Tjah van m'n verslag gaan ze niet groeien, misschien jouw verwachtingen wel
          Maar triestig zal ik het zeker niet noemen, ben zelfs dik tevreden (en daar gaat het natuurlijk om)

          Het is wel maar 4/5 van de opbrengst die je op de foto ziet. De andere 20% had ik een paar dagen geleden al geoogst.

        #58
        Proficiat!! Je kan er bijna, nog meer, van gaan genieten
        When i smell weed my lungs get horny

        Comment


          #59
          Dat ziet toch heerlijk uit, die biografie is een bestseller geworden. Veel rookplezier

          Comment


            #60
            Lekker resultaat hoor dat het mag smaken!!

            Comment

            Bezig...
            X