Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AK47 autoflowers naast de frituurpan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    Gewoon even een lekkere groene foto tussendoor
    C6284B59-8BDD-432C-903D-774E78A1F25F.jpeg
    Na regen komt zonneschijn
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


      #92
      Daarom kweek in ook nooit buiten.
      Geen zin om 23 beestjes uit mijn hoofd te leren........

      Comment


      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Als je buiten kweekt zijn beestjes het laatste waar je je druk om hoeft te maken. Rot & rippers zijn mijn redenen geweest om buiten te stoppen.

      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Ik denk ook aan de beestjes hoor Ipie insectenhotelletjes, afrikaantjes, bloemen waarvan ik de naam niet weet, dennenappels

        Staat nou allemaal buiten omdat ik binnen niks heb om in te kweken. Eigenlijk m'n eerste keer buiten en het bevalt me heel goed. Ben lekker aan het aanklooien en maak me totaal geen zorgen, juist omdat ze buiten staan en ik er toch geen invloed op heb

        Van de winter wil ik lekker warmpjes binnen verder

      • Ipie
        Ipie commented
        Editing a comment
        Ik snap je wel kroketje, jij mij ook wel
        maar een beetje dollen moet kunnen toch?

      #93
      61DF1AB5-D0A3-4578-A866-FBF1EC04CC3C.jpeg
      51F287FE-34FD-49B8-95BB-892B74D5F4F6.jpeg

      Blue Pyramid het het iets beter weerstaan, maar ook hier heeft de nieuwe aangroei het zwaar.
      5560541B-E4AE-415E-B6B1-E1B95551B9F5.jpeg
      42CEF72D-FA70-4BE5-9338-46CFAF981814.jpeg

      Moet er wel bij vermelden dat ze momenteel veel te nat staan. Wijze les: Als ik een weekend wegga en twijfel aan het weer; planten onder een afdakje. Of de schalen er onderuit zodat overtollige regenval kan wegstromen.
      Echter betwijfel ik of de klauwen van de natte potgrond komen, aangezien de bladeren direct krom trokken bij het bespuiten.

      Andere planten (klimop, afrikaantjes, diverse tuinkruiden, ficussen) hebben wel allemaal goed gereageerd op de neemolie.

      Wat zouden jullie adviseren? Bladeren schoon spoelen? Heeft het dan nog zin om daarvoor iets plant-versterkends voor te gebruiken zoals kokoswater? Sommige bladeren verwijderen? Of iets heel anders?
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

      Comment


      • Pluk
        Pluk commented
        Editing a comment
        Zelf ook altijd 2 ml neemolie met theelepeltje groene zeep op 1 liter water gebruikt nooit geen problemen gehad. Tegenwoordig heb ik de zeep vervangen en gebruik ik net als colori Rimulgan en voeg 1ml per
        liter toe

        Ps nu ze in bloei staat gebruik ik t natuurlijk niet meer

      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Het zal echt aan de natte voeten hebben gelegen waarschijnlijk. Hebben we dat ook een keer meegemaakt

      #94
      How jong, die is inderdaad niet blij.

      Wel een hoge concentratie, niet? 3pct, dat wil zeggen 30ml op 1l water. Ik gebruik 2ml op 1l en daar gaan ze goed op, geen last van beestjes meer.

      Een qua nabehandeling, denk dat het niet veel meer gaat uithalen. Voeding die via het blad gegeven wordt, wordt zeer snel oppgenomen. Neemolie dus ook wel vermoed ik.
      Eventueel zoals gezegd eens goed afspoelen ja.

      ​​​​​​
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

      Comment


      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Goed om te weten dat ik in ieder geval de juiste zeep heb gebruikt, dat was nog wel een gokje

        Zal dit jaar waarschijnlijk geen neemolie meer gebruiken, maar ik onthoud deze verhoudingen wel. Bedankt Toelli en Flip voor het delen

      • colori
        colori commented
        Editing a comment
        Ik gebruik remulgan om het opgelost te krijgen, icm lauw water werkt dit goed!

      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Bedankt voor de tip, die bestel ik volgende keer mee

      #95
      Damn man....

      ik denk dat je wortelgestelsel een beetje eraan is eerlijk gezegd als ze meteen gaan hangen.

      hoop het natuurlijk niet en is de extra zeep en aloe vera ook niet een triggerobject waardoor ze het nu slechter doen
      Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

      Comment


      #96
      Ik gok dat het te nat staan het grootste probleem is, niet de neem olie. Had je de potten wel afgedekt toen je ze natspoot ?
      Anders zit er nu ook zeep in je aarde.
      Lets not criticize but legalize

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Dat is volgens mij geen probleem.
        Het geeft ook granulaat dat je door de grond mengt. Preventief middel tegen bijv varenrouwmug, ook met neemolie

      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Bedankt voor je reactie Het zal dan inderdaad de vochtige grond moeten zijn

        Stond er zelf pas bij stil toen ik al bijna klaar was met sprayen dat ik de grond niet had bedekt. Er is dus inderdaad wel zeep op de grond gekomen. Niet veel en gelukkig stelt Toelli ook alweer gerust.

        Opvallend was wel dat ter plaatse schimmel op de bodem ontstond. Maar of dat verband heeft, of gewoon de vochtige grond was.. Geen idee..

      #97



      Water is het probleem ja. Natte voetjes!!
      Eerst dat maar eens aanpakken.
      Hoe haal je water uit de grond??
      Het enigste wat ik nu snel kan verzinnen behalve geduld is de potten op iets zetten wat water opzuigt? Ouwe kranten?

      Ik heb binnen 2x zeiknatte grond gehad wegens blokkade Blumats. (Lees: verkeerd gebruik Blumats )
      Gewoon op laten drogen, kwam helemaal goed. Maar ik was er wel binnen een halve dag bij
      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Dankje, ik ben voorzien.
        Het zijn eigenlijk kleine kreeftjes, ze hebben zelfs kieuwen.
        Een pissebed zit alleen op donkere en vochtige plekken.
        Als je zorgt dat het niet vochtig is, heb je er geen last van.

        Tot die tijd, hier een recept :
        Gooi 200 gram pissebedden in kokend water of kokende bouillon. Laat ze enkele minuten koken waarna de schildjes en de velletjes vanzelf loslaten.
        Schrik niet van een lichte vislucht, ook dat kennen we van garnalen! De ontvelde pissebedden verder kort bakken in wat olie met wat knoflook.
        Voeg wat fijngesneden paprika en een paar geprakte hardgekookte eieren toe en er ontstaat een prima vulling voor grote champignons, tomaten of paprika’s.
        Even afstrooien met wat boerenkaas en 10 minuutjes onder de gril of in de oven.

        Eetse!
        Last edited by QnQ; 19 August 2019, 22:51.

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Tja, ik hoop dat ik de tijd niet meemaak dat we aangewezen zijn op insecten als voedselbron.
        Vooral omdat veel van die gerechten met kaas zijn, en ik lust geen kaas...

        Je kunt zelfs stront lekker maken met kaas

      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Haha QnQ Ik dacht eerst een recept te krijgen om de pissebedden te bestrijden. Maar een paar zinnen verder begon ik toch een onsmakelijk gezicht te trekken, paprika.. bah!
        Moet wel toegeven dat met 200 gram per keer het mogelijk best een effectieve bestrijdingsmethode is

        Probleem zit 'm in de manier hoe m'n balkontegels zijn geplaatst. Die liggen op een kleine ophoging (om het dakleer te beschermen), en daaronder blijft altijd een laag water staan (loopt niet mooi af naar de regenpijp). Heaven voor die beestjes dus.

        Als je nog nieuwsgierig bent waarom pissebedden pissebedden heten Takketoelli:
        Vroeger kregen bedplassers gemalen pissebed toegediend. Men dacht dat de stof die pissebedden uit de uropoden afscheiden heilzaam zou zijn voor de blaas.

      #98
      Die hebben inderdaad een paar dagen geen water meer nodig hoho.
      Hopelijk komen ze er weer door.
      greetings

      Comment


        #99
        Hoe gaat het er nu mee? Ik hoop dat ze terug rechtgekomen is ondertussen.

        veel succes!
        When i smell weed my lungs get horny

        Comment


          Je hebt ook planten die beestje weer afschrikken, en ofc ook planten die de vijand van de vervelende beestjes lokt.
          Kan me vaag herinneren van jaren gelden dat er ergens op dit forum een topic over staat.. En anders, google is soms je grootse vriend.. Kan nooit kwaad om te kijken toch? al is het voor maar 50% van de beestjes.
          sigpic

          Comment


          • kroket
            kroket commented
            Editing a comment
            Klopt, heb dit jaar al afrikaantjes staan voor de lieveheersbeestjes Volgend jaar wil ik wat meer aandacht besteden aan het lokken van de nuttige insecten (als ik tenminste weer buiten ga kweken en niet binnen verder ga).

          • Lambalski
            Lambalski commented
            Editing a comment
            Muntplanten schijnt ook goed te werken tegen luis. Mieren houden er ook niet van. Wat ik dit jaar ook heb geleerd dat je ook wat planten moet hebben die luis aantrekt( Rozen bv) Daar komen weer liefsheersbeestjes op af. Je tuin moet in balans zijn zeg maar. Volgend jaar ga ik dat nog wat verder uitbreiden. Hou wel van(vooral goede) insectien in mijn tuin.

          • kroket
            kroket commented
            Editing a comment
            Toevallig heb ik al wat munt staan (Marokkaanse munt, pepermunt en citroenmelisse)
            Waterkers schijnt echt als een magneet te werken op luis. Luizen zouden spontaan verhuizen naar de waterkers als je deze aanbiedt.

            Maar gelukkig hebben we daar allemaal geen last van op het moment. Reden om met neemolie te sprayen was preventief tegen schimmels.

          Terug van een kleine vakantie dus er is weer tijd voor een update. Even puur informatief want m'n kop loopt over met andere rotzooi.

          De potten van de Super OG Kush en Blue Pyramid zijn nog steeds aan de zware kant. Hoewel de bovenste 10cm al kurkdroog is lijkt de bodem van de potten niet op te willen drogen. Het zal daar wel lekker aan het rotten zijn waardoor er te weinig zuurstof bij komt. Dat lijkt toch wel een nadeel te zijn van deze universele (Hornbach) potgrond. Desondanks beginnen de dames wel weer een beetje bij te trekken (met nadruk op 'beetje').

          Alhoewel Super OG Kush de grootste klap heeft gehad, en ook best wat blad verloren heeft, gaat bij haar het herstel iets sneller als bij Blue Pyramid. Het merendeel van haar nieuwe groei ziet er redelijk uit. Zoals het lijkt gaat ze weer opnieuw van start
          4E6C5D8E-661D-476C-B72D-A48F820C9F9B.jpeg3306E5B3-6B63-4107-9B39-00AF3A451BBB.jpeg

          Blue Pyramid heeft nauwelijks blad verloren maar ook nog steeds nauwelijks nieuwe groei. Ze ziet er al wel weer iets gezonder uit, al lijkt ze verder zo goed als stil te staan. Haar pot is ook nog een klein beetje zwaarder als de pot van Super OG Kush.
          401D45FC-692A-416A-AB4C-9264A027D6B7.jpeg66950728-68AD-444D-A6F3-21E0B564CA72.jpeg

          Over toprot gesproken, ik heb al een klein topje met rot gevonden bij haar. Of misschien was een stout insect de schuldige. Ondanks ik het alles van toprot weg vind hebben, heb ik afgelopen 3 dagen (nog) geen nieuwe rot gevonden.
          A926C441-7F90-4520-A250-E81C3F1F44F8.jpeg
          52EC010D-AB1D-4416-99FB-425231B94F60.jpeg

          Het liefst zou ik nog een beetje blad verwijderen bij AK47, vooral tussen de toppen in. Maar het topje waar vermoedelijk rot in zat houdt me nog even tegen om dat te doen. Ik wil de plant namelijk niet verzwakken / beschadigen waardoor de toprot ineens de kans krijgt zich versneld te ontwikkelen. Hoe denken jullie daarover?

          Daarnaast is er ook duidelijk verschil te zien in het formaat van de toppen waar ik al blad had gesnoeid, die zijn beduidend kleiner gebleven. Echter houdt dat me niet tegen nogmaals te snoeien, mits ik daarmee toprot kan voorkomen.

          Dit verschil is vooral duidelijk te zien als we de AK47 gaan vergelijken met de AK46 die ik (op een blad of twee na) helemaal niet heb gesnoeid. Haar toppen zijn aanzienlijk dikker geworden.
          Mogelijk wordt dit mede veroorzaakt door verschil in de genen. AK46 produceert een stuk minder groen en veel meer haren in de toppen. Verder ruikt ze veel zoeter als AK47, die juist weer een beetje Sour Diesel achtig ruikt.
          E7489867-8540-4C15-A57A-326F6A696B4B.jpeg

          Kryptonite heeft ook nog een kleine stuiptrekking gegeven nadat ze is verpot. Het zal nog steeds niks worden, maar in de Terra Kroketa heeft ze het in ieder geval iets beter naar haar zin.
          5E7C5F32-66AF-4612-9ED6-A9FEE9157EA4.jpeg
          - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
          - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

          Comment


            En op een luchtige plek zetten? Waar meer wind staat, doorzichtige plaat er boven en gaan?

            Ik hou er niet van om tijdens bloei te snooien, maar als het niet anders kan dan kan het niet anders.
            Makkelijk van deze kant te praten, einde van de rit is het jou plant.

            Wat is er mis met je toppen dan? Te luchtig of iets? Of gwn echt minder groot?
            sigpic

            Comment


              SweetMango
              Ze staan allemaal eigenlijk al op de meest luchtige plaats die ik te bieden heb. Of ik moet ze op het muurtje, in het zicht zetten van de openbare weg zetten, maar dat doe ik liever niet. Nou staan ze al op een open balkon met genoeg wind, dus dat zou het probleem ook niet mogen wezen.
              Zou ze (Super OG Kush en Blue Pyramid) 's nachts nog wel binnen kunnen halen aangezien de nachttemperaturen nu wat aan de lage kant worden.
              Kan de bovenste laag potgrond, tot aan de wortels, ook nog tijdelijk verwijderen zodat het daaronder wat sneller droogt (weet je wat, dat ga ik zo direct doen ).

              Met de toppen verder geen problemen, behalve dat ze dus eigenlijk te dicht op elkaar groeien. Dat kan je goed op de volgende foto zien.
              49AB6812-16B7-4278-B559-12B61E0C3D5D.jpeg

              Omdat ze nog maar op de helft zijn van de bloei verwacht ik dat dit tot problemen kan leiden met toprot.
              Over het formaat verder geen klachten, ik was al gewaarschuwd dat bladsnoei bij autoflowers de kwantiteit over het algemeen niet ten goede komt.
              Maar liever wat kleinere toppen dan later de helft moeten weg gooien vanwege rot

              Zal voor een latere update het verschil nog eens proberen vast te leggen tussen een gesnoeide en ongesnoeide top, voor jullie ook wel leuk om te zien.
              - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
              - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

              Comment


                Kan je ze niet iets uit elkaar trekken en vastmaken met binddraad?
                Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

                Comment


                • kroket
                  kroket commented
                  Editing a comment
                  Ja en nee, denk ik tenminste maar dat kan ik pas echt zeggen als ik het geprobeerd heb

                  Ik heb het idee dat de internodes veel dichter op elkaar komen te staan en de zijtakken kleiner blijven als ik ze direct horizontaal bind. Ook niet zo gek natuurlijk, want ze hoeven niet zo te zoeken naar licht of te concurreren met elkaar. Ik hoop zo dus een grotere en luchtigere plant te kunnen kweken.

                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  En dan? Een plant van een meter met een waaier van een meter naar links!
                  Hoe wou je dat belichten? lichtpanelen van een meter bij een meter!?
                  De top blijft naar het licht willen groeien hoor, zoals, (alweer weske),weske al zegt!!!

                • Weske
                  Weske commented
                  Editing a comment
                  Lastig ventje die weske....

                  En dan wss goed ondersteunen omdat er een hele bocht in komt.
                  Zeker als er meerdere dikke toppen aan komen

                (edit: dacht dat ik een comment aan het typen was, niet dus.)

                Natuurlijk niet @Rreppellsteeltjam ik laat ze naar rechts groeien Verlichting maak ik me ook geen zorgen om, dat regelt vadertje zon wel.

                Vlak voor de echte bloei begint wil ik de pot weer rechtop kantelen, zodat de toppen zich weer naar boven kunnen richten (naar het licht dus, het schijnt dat ze daar naartoe groeien ). Het laatste beetje strekken wat ze vlak voor de bloei doen wil ik dus wel 'normaal' omhoog laten groeien.

                Voor de ondersteuning hebben we bamboe Weske

                Gaat allemaal goed komen mensen, er is echt wel over nagedacht en alles is gebaseerd op meerdere rondes scroggen en LSTen. Maar ik snap jullie ook, eerst zien, dan geloven!
                En als het niet goed komt heb ik het in ieder geval geprobeerd, zonder nieuwe dingen te proberen is er ook geen innovatie
                Last edited by kroket; 3 September 2019, 20:56.
                - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                Comment

                Bezig...
                X