Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AK47 autoflowers naast de frituurpan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eigenlijk is het wel weer tijd voor een omhoog datum, helaas kunnen we niet terug in de tijd want dan had ik een hoop dingen anders gedaan. Niet alleen met de dames in m'n leven maar ook met de dames op m'n balkon. Ik split de update even op in twee delen, vandaag gaat het alleen over de Super OG Kush en Blue Pyramid. Over de AK46 en AK47 zal ik later deze week nog een update plaatsen.

    Voor zowel de Super OG Kush en Blue Pyramid gaat eigenlijk hetzelfde verhaal op, ze zijn niet gelukkig en het lijkt wel of ik ze ook niet gelukkig kan maken. De potgrond was inmiddels mooi opgedroogd maar toch bleven ze achteruit gaan. Van de week had ik ze bijna in de prullenbak gegooid maar ze hebben mij toch gemotiveerd om ze nog een laatste kans te geven. Uiteraard moesten ze me dan wel vertellen wat er allemaal aan de hand is met ze en een beetje goede wil vertonen.

    En er was nogal wat aan de hand blijkbaar. Aangezien ik ze toch al als verloren beschouwde (niet doorvertellen aan ze) heb ik ze volledig uitgegraven om de wortels te inspecteren. Ik vroeg me bijna af of ik nog wel wortels zou tegenkomen, maar ze hadden er toch nog een paar. De gehele kluit paste met gemak in een klein koffiekopje en dan was er zelfs nog ruimte over voor wat melk en suiker
    Waar het aan wortels ontbrak, ontbrak het niet aan beestjes in de potgrond. Enge Engerlingen en schattige wortelduizendpootjes om precies te zijn. Zodoende heb ik ze van de week in verse potgrond gezet, hopelijk zijn daarmee de meeste beestjes verleden tijd.
    Maar de dames waren niet blij dat ik aan hun voetjes had gekieteld, de dagen daarna hebben ze veel blad laten vallen. Wederom dacht ik dat ik de dames vaarwel moest zeggen, maar vanochtend hadden ze het kopje toch weer omhoog staan. Voor mij een teken dat ze weer worteltjes aan het maken zijn. Helaas zit er alleen bijna geen fatsoenlijk blad meer aan.
    IMG_2413.JPG

    Vandaag heb ik ze nogmaals verteld dat dit echt de allerlaatste kans is die ik ze geef en dat ik met harde hand zou optreden als ik iets zag wat me niet beviel. Om het verleden achter ons te laten heb ik alle bladeren verwijderd die de dames zelf ook al opgegeven hadden. Tref ik ook nog eens rupsen aan in de planten!
    IMG_2415.JPG

    Naast het ontbladeren ben ik ook stevig aan het stelen geweest, alle topjes die er niet mooi uitzagen of die geen ventilatorbladeren meer hadden heb ik verwijderd. Wat er overblijft zijn twee iele en naakte dames. Ik waarschuw dus alvast, de volgende foto's zijn niet voor de gevoelige kijker.
    IMG_2417.JPG
    IMG_2418.JPGm'n testje met scherp zand ben ik er van overtuigd dat het geen negatieve (verstikkende) invloed heeft op de wortels. En omdat de dames zelf inmiddels wel genoeg beestjes hebben gezien kan het geen kwaad om ze iets beter te beschermen.

    Tot zover deze trieste update, maar we kijken weer vooruit, hopen het slechte verleden achter ons te laten en op een mooie toekomst
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Jammer man, het zit je deze ronde niet mee. Je doet er in ieder geval alles aan!
      Meer dan je best kun je niet doen he?
      Toch vindt ik het een mooie bondage!

      Ik hoop dat het met je Avtomat Kalashnikova's beter gaat!!

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      M'n grass!.......m'n grass!

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment

    Tering Jantje, wat een mishandeling

    Hopp voor je dat ze nog bijtrekken en dat ze je toch nog gaan belonen met wat rookbaars !
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Tering Jantje....

      Erg lang niet meer gehoord!!

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Blue Pyramid zal niet meer zo veel gaan doen denk ik, als ik er een avondje of weekendje van kan roken mag ik waarschijnlijk blij zijn.

      Super OG Kush vertoont iets meer goede wil, maar een weekje roken zou een verbluffend resultaat zijn.

    Druk druk druk, maar toch even tijd maken voor een kleine update over AK46 en AK47. Helaas begonnen de nazomerse perikelen de kop op te steken en heb ik ze beiden vroegtijdig moeten omhakken. Alvast mijn excuses voor de slechte en het beperkte aantal foto's, ik had er even niet de rust voor

    De AK46 kreeg last van meeldauw. Omdat ik me al eens eerder voor de gek heb laten houden door wat residu op het blad, heb ik het eerst een nachtje met rust gelaten. De volgende dag was het uitgebreid, dus ja dat moest wel meeldauw zijn!
    Ik knip het liefste 's nachts, dan krijg ik in ieder geval geen onverwacht bezoek. Dus AK46 mocht nog even een paar laatste uurtjes licht meepakken. Maar damn! Wat kan meeldauw zich snel uitbreiden! Had eigenlijk de aangetaste bladeren moeten wegknippen, hindsight.... Aldoende leert men Het heeft me uiteindelijk een mooie top gekost, en haar opbrengst was al niet al te best.
    0024C2C4-D7CE-4FD2-87F3-F9D7772A799B.jpeg
    D1FA2774-1F84-464C-ACE7-C976B6C5AA53.jpeg
    6 dagen geleden is ze geoogst met ongeveer 75% milky trichomes, de rest was nog helder. Jammer, maar beter iets dan niets!

    Vol goede moed wou ik AK47 nog minstens 2 weken laten staan. Af en toe trof ik een beetje meeldauw aan, die bladeren knipte ik dan maar gelijk weg. Dat ging goed, totdat.... toprot om het hoekje kwam kijken. Natuurlijk in de mooiste top die eraan zat. Zodoende is AK47 gisteren geoogst met 90% milky trichomes, de rest helder.
    F063BB24-1EA9-4BFF-B9FD-B9EAD71618B7.jpeg
    FCEF6D52-93F9-44C9-B817-774E914F3BBF.jpeg
    Uiteindelijk heb ik 3 toppen daarvan weg moeten gooien vanwege de toprot. Had dus ook niet langer moeten wachten! Gelukkig is er nog wel aardig wat van overgebleven.

    Mocht ik volgend jaar nog een ronde buiten doen, dan doe ik dat alleen in de vroege zomer. Dat ging allemaal heel mooi dit jaar, de nazomerse ronde was toch een stuk lastiger!

    Blue Pyramid en Super OG Kush staan logischerwijs zo goed als stil. Voorlopig blijven ze gewoon staan, misschien mogen ze nog even onder de lamp die binnenkort wordt bezorgd.

    Hoe dan ook, ik ga mijn focus verleggen naar de binnenkweek. Dan kunnen we deze winter in ieder geval lekker door
    Last edited by kroket; 20 September 2019, 18:40.
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Jammer van de tegenslag, maar er zit vast nog wel iets lekkers tussen en het is zeker niet niets wat je geoogst hebt. Gefeliciteerd.

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Precies wat je zegt, er zit nog wel wat lekkers tussen Toen ik dit jaar buiten startte begon ik ook met de instelling er niks van te verwachten, en dat alle kleine beetjes zijn meegenomen. Wat dat betreft heb ik alsnog m'n eigen verwachtingen overtroffen

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment

    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Achjah, ben er gelukkig mooi op tijd bij geweest, zo viel het in ieder geval mee wat ik moest weggooien.

      Desalniettemin is het allemaal wel heel leerzaam voor me geweest en daar heb ik straks binnen ook wat aan
      Voordat we echt binnen verder gaan duurt nog heel even, maar zal jullie ook van het bouwproject laten meegenieten.

      Eerst nog even alles uitzoeken en verzamelen

    Nu ja, alle begin is moeilijk. Je hebt ig wat te roken er vanaf kunnen halen. Ik ben benieuwd hoe de binnenkweek gaat lukken.

    Comment

    Bezig...
    X