Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ronflonflon met Joop Balkon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ronflonflon met Joop Balkon

    Korting op 420shop
    1.png Ronflonflonflon 2.png Ronflonflonflon 2.pngRonflonflonflon 2.png Ronflonflonflon
    Ronflonflon met Joop Balkon.
    Vanmiddag met onder meer en onder anderen.... "Joop's balkon kweek van 2019".

    Zooo, daar ben ik weer. Welkom eenieder op mijn kweekverslag.

    Wat ga ik doen dit jaar?

    De soorten:
    Van de plantjes die ik vorig jaar heb geplant vind ik de "Critical+ Auto CBD" van Dinafem en "Jack Herer Auto" van Zamnesia Seeds het lekkerste, dus die plant ik dit jaar weer.
    Verder had ik afgelopen jaar CBD zaden gewonnen hier op het forum:
    CBD Spliff Berry van Spliff Seeds
    Diesel van CBD Seeds
    Kali van CBD Seeds
    Nogmaals dank hiervoor.
    Ik heb er voor gekozen om dit jaar "CBD Spliff Berry" van Spliff Seeds te zaaien, die andere heb ik in de vriezer gegooid en doe ik later nog wel eens.

    Dus dit jaar wordt het:
    1 x Critical+ Auto CBD van Dinafem
    1 x Jack Herer Auto van Zamnesia Seeds
    1 x CBD Spliff Berry van Spliff Seeds

    Het medium:
    potgrond.JPG
    Mocht ik halverwege de bloei toch tegen een voedings tekort aanlopen, dan ga ik bijmesten met vloeibare tomaten voeding, maar liever doe ik dat niet, dus alleen als het echt nodig is. Ik heb deze fles alvast in huis gehaald, maar weet niet zeker of het geschikt is NPK 3-1-5:
    bio-voeding.jpg
    Als ik hem niet nodig heb, dan gaat de voeding gewoon bij mijn tomaten en pepers, die ik ook heb staan.
    Even appels met peren vergelijken, om mijn conclusie over Batmix te beargumenteren.
    Links Jack met veel tegenslag in een een potje van 4 liter met alleen potgrond.
    Rechts Dinamed zonder tegenslag in een pot van 25 liter met Batmix, beide planten zijn hier even oud.
    IMG_4848.2.JPG IMG_4847.2.JPG
    Hoewel ze er allebij niet heel florisant bij staan heeft Jack bijna net zo veel opgeleverd onder veel slechtere omstandigheden.
    Er kunnen nog vele andere faktoren een rol spelen, dus het is niet een eerlijke vergelijking weet ik. Bovendien heb ik vorig jaar later nog eens 2 Dinameds geplant in 25 liter potgrond en dat ging niet veel beter dan de Batmix, dus het bewijs staat op losse schroeven. We moeten het dit jaar gewoon gaan zien hoe het bevalt om alleen potgrond te gebruiken.

    De omstandigheden:
    Nog steeds het zelfde als vorig jaar: Balkon op het oosten, 's morgens zon, 's middags geen zon.


    De uitvoering tot nu toe:

    22 mei
    Critical en Jack gezaaid, beide rechtstreeks in een eigen pot van 25 liter.

    26 mei
    Critical laat haar kopje zien, na 4 dagen dus.

    29 mei
    Jack was net als vorig jaar wat trager, na 7 dagen kwam ze boven kijken. Ik had ook hetzelfde gedonder als vorig jaar met Jack, dat het hoesje EN het vliesje onder het hoesje niet wilde loslaten van de lobblaadjes, het lijkt wel of het aan de soort ligt. Het was wederom een hele operatie om de boel los te krijgen met behulp van tandenstoker. Ik vraag me af als ik het zaadje zou kiemen in water (wat niet het advies is voor auto's) of het hoesje en vliesje dan beter los zouden komen.

    9 juni
    Critical 14 dagen oud (na ontkiemen)
    Spanwijdte eerste set echte bladeren 12,5 cm en tweede set 9,5 cm

    12 juni
    Jack 14 dagen oud (na ontkiemen)
    Spanwijdte eerste set echte bladeren 13,5 cm en tweede set 10,5 cm
    Hoewel Jack 3 dagen achter loopt (geteld vanaf kiemtijd) op Critical, ontwikkeld ze toch sneller als je bekijkt op echte leeftijd (sinds ontkieming).

    Berry is geen auto en omdat ik geen reus op het balkon wil hebben ga ik die later dit jaar pas planten. Het plan is om die ook in een pot van 25 liter te zetten met alleen potgrond. Ik denk dat ik haar zo rond half juli ga zaaien.

    Ik heb opzettelijk even gewacht met het aanmaken van een nieuw kweekverslag, omdat ik dan meteen wat leuks te melden hed, helaas loopt niet altijd alles volgens plan en heb ik inmiddels een flinke tegenslag. Mijn kat was naar buiten geglipt en heeft gisteren voor ruim 80% de bladeren van Critical opgegeten, ik baal hier ontzettend van, temeer omdat het een autoflower is en ze daardoor niet in staat is achterstand in te halen. Zo ziet Critical er nu uit, ze was zoo mooi, nog een stuk groter dan op de vorige foto
    IMG_5884.JPG


    Wordt vervolgt....



    Voor degenen die mijn topic titel niet helemaal begrijpen:
    https://podcastluisteren.nl/ep/Ronfl...9-18-juni-1986
    Maar dat is toch niet echt origineel Joop?
    Nee, dat is zo, , dat is helemaal niet origineel, maar dat was mijn naam ook al niet, dus dan mag het:
    (Sl)Ome Joop
    https://www.youtube.com/watch?v=Rrb15Yiv3qM
    Attached Files

    #2
    Daar komt Jack vast wel bovenop, ze ziet er verder gezond uit.

    Leuk verslag ook, ik haak aan
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      * Critical bedoel je.
      En ja ik hoop het

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Oh wacht Bij mij in de shop verkopen ze vaak Critical Jack. Vandaar m'n verwarring maar jij hebt ze allebei

    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Haha, je hebt ook zoveel soorten. En dan al die namen nog die ze zelf bedenken. Ik zal ze eens tegelijk vapen, dan weet ik meteen hoe Critical Jack is

    #3
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment

    • Ipie
      Ipie commented
      Editing a comment
      ijzerdraad met een beetje stroom erop doet ook wonderen!

    #4
    Leuk Joop weer een verslag! Hoorde ik daar een dik voor mekaar show tune? Wat heeft die dame op de CBD Splif Berry verpakking veel van jouw avatar weg zeg.

    Die kat van jouw heeft voor de tweede keer op rij een plant attack gerealiseerd. Spannend om te zien hoe de Critical zich gaat herstellen. Ben ook benieuwd hoe Berry het straks gaat doen en hoe ze smaakt.

    Jack gaat lekker!

    Die tomatenvoeding lijkt me niet zo geschikt.

    Ik ga je weer volgen!

    "We are stardust, we are golden.
    And we've got to get ourselves back to the garden".

    Comment


    • Ipie
      Ipie commented
      Editing a comment
      De beste aanpak is hetgeen wat werkt!
      Ik heb mijn vaste ritme gevonden en als
      je daar tevreden mee bent ga ik, althans
      niet veranderen maar voor vele is het nog
      zoeken en blijven proberen wat anderen zeggen......

    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      LR2LR2

    • Ess
      Ess commented
      Editing a comment
      Wat een goeie vraag Joop. Ben ook erg benieuwd hoe dat zit.

    #5
    Leuk om te lezen! Succes ermee

    Comment


    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Thanks!

    #6
    Waaw, zeer uitgebreid verslag. Ik ga dit geloof ik met veel plezier lezen, succes!

    Comment


      #7
      Nice, leuk leesvoer! Ga je volgen

      Comment


        #8
        ...Dit probleem sluit je uit (mag je vanuit gaan) als je een voedingsstof neemt die geschikt is voor cunsumptie planten, dus fruit en groente...
        Niet helemaal, of eigenlijk helemaal niet
        Consumptie is iets anders dan roken.
        Je maag kan veel meer hebben dan je longen.

        Je maag is eigenlijk een grote zure hel, en je longen een schone steriele ruimte.
        Dat iets veilig is voor consumptie wil zeker niet zeggen dat het ook veilig is om te roken.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • Slome Joop
          Slome Joop commented
          Editing a comment
          Daar heb je een heel goed punt, iets om over na te denken.
          Wat de keuze voor de juiste voeding nog lastiger maakt en bedankt Q

        #9
        Ga je ook volgen Joop! Succes!
        Buitenkweek 2019

        Comment


        • kees49
          kees49 commented
          Editing a comment
          Interessant onderwerp, Ik volg succes met de kweek

        #10
        'ronflonflon'.... you got my attention!

        Ik kan me herinneren toen ik ronflonflon voor het eerst hoorde, een jaar of 10/11 was ik denk. "Wat the hell is dit??" Met open mond hoorde ik aan hoe de file-lezer boos de verbinding verbrak nadat hij twintig keer geinterrupteerd was door Wim T.. Of het opbellen van een bekende Nederlander met enkel en alleen de vraag: 'Wat eten we vandaag?' en dan na het antwoord gelijk de hoorn erop flikkeren. Heerlijke radio.

        succes met je kweekje, Joop
        gr. Jaap 'wel sorry zeg' Knasterhuis

        Comment


        #11
        Mini update.

        Critical herstelt zich wel van de cat-attack, maar blijft toch achter op Jack, terwijl ze eerst voor liep op Jack.
        Gisteren had ik twee tellen de deur van het balkon open, kat naar buiten, hap uit Jack. Kl@11e kat. grrrrrrrrrrrrr
        Vanacht heb ik de planten binnen gezet, want het onweerde en regende erg hard. Vanmorgen planten weer terug geplaatst. De hele kamer rook naar wiet mmmm lekker, maar eigenlijk niet erg handig in verband met zeur-buren. Het is Jack die zo lekker ruikt, misscien dat ik volgend jaar beter geen Jack zet.
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


        • Ess
          Ess commented
          Editing a comment
          Misschien kattenras neerzetten Joop? Die 2 op de foto halen het wel hoor

        #12
        Leuk gedaan die sateprikkers haha.

        Kweking Eend

        Comment


          #13
          Battle20Agincourt20Longbows20low20r.jpg

          Comment


          • Slome Joop
            Slome Joop commented
            Editing a comment
            Huh, is dat voor mijn kat bedoeld? Van mij mag je hoor, ben het beest aardig zat nu. Heeft ook al van mijn peperplantjes gegeten en paprika en komkommer.

          • Freekie
            Freekie commented
            Editing a comment
            Toch wel bijzonder, hier loopt een viertal katten rond en die negeren mijn plantjes (en de hele moestuin daarbij) compleet.. Ik had van te voren ook een kippengaas constructie gemaakt maar die heb ik dus helemaal niet nodig

          #14
          Catnip Joop.
          Daar kun je zaadjes van kopen en eens je dat neerzet heeft ze nergens anders meer aandacht voor.

          in de dierenspeciaalzaak hebben ze ook kattespeeltjes waar dat spul in zit
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • Slome Joop
            Slome Joop commented
            Editing a comment

          • Meglow
            Meglow commented
            Editing a comment
            catnip = kattenkruid = nepeta
            niet elke kat is er gevoelig voor overigens, maar dat is een minderheid. Als de jouwe het wel is maak je hem er erg blij mee.

          #15
          Of een tunneltje van kippengaas er om heen zetten. Succes

          Comment

          Bezig...
          X