Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ronflonflon met Joop Balkon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Lijkt erop dat er nogal verschil met droogstaan
    en te nat voor komt, of ligt dat aan de foto's?

    Comment


    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Het zou kunnen hoor.
      Ik wacht tot de planten droog staan, soms zelfs net te lang waardoor de bladeren al een beetje beginnen te hangen en dan geef ik een hele plens water, zoveel dat ik vaak een week geen water hoef te geven. Is dat niet goed?
      Mijn motivatie is dat als je dat niet doet, de grond onder in de bak niet goed nat wordt en dat daardoor de voedingsstoffen niet goed opgelost kunnen worden om door de plant opgenomen te worden. Als deze gedachten fout is, zeg het me gerust.

    #32

    Comment


      #33
      Ik geef meestal om en om water, de ene keer van bovenaf, de andere keer van onderaf via een schaal. De gedachte is dat de potgrond zo mooi door en door licht vochtig blijft.
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

      Comment


      • Slome Joop
        Slome Joop commented
        Editing a comment
        Bij de Action hadden ze inderdaad mooie schalen. Net toen ik besloten had ze aan te schaffen waren ze uitverkocht en he weet hoe het gaat bij de Action, als het uitverkocht is komt het niet meer terug. De Hornbach zit helaas niet bij mij in de buurt, dat had ik wel heel fijn gevonden. Daarom zeg ik al volgend jaar ga ik die schalen doen, dan is het vast en zeker weer te krijgen bij de Action.

      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Tuinland, Intratuin en bouwmarkten met tuinafdeling verkopen ze ook allemaal. Mocht je je toch nog bedenken tussentijds
        Maar snap je wel, zit ook al op komend voorjaar te wachten met een boodschappenlijstje voor de Action

      • Ipie
        Ipie commented
        Editing a comment
        Nee, koop nooit ergens en is voor onkruid ook niet bedoelt.
        Sommige mensen kopen de meest duren dingen ik niet.........

      #34
      Is een manier kroket niet mijn systeem maar
      een ieder doet het anders
      toch?

      Comment


      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Gelukkig is iedereen zijn eigen individu met eigen voorkeuren, anders wordt het leven ook zo saai

      #35
      Mijn tweede ronde Critical is in bloei gegaan, 8 dagen eerder dan dat de eerste ronde Critical dat deed.

      Eerste ronde Citical onkiemt op 26 mei, in bloei na 35 dagen op 30 juni.
      (De rechter van de twee)
      IMG_5914.JPG

      Tweede ronde Critical ontkiemt op 11 juli, in bloei na 27 dagen op 11 augustus.
      IMG_6489.JPG
      Attached Files

      Comment


      • colori
        colori commented
        Editing a comment
        Misschien omdat ze merkt dat het aantal daguren mindert? Dan gaan ze vanzelf aan 'voortplanten' denken, en dus bloeien?

        Mooi balkon Joop!

      • Slome Joop
        Slome Joop commented
        Editing a comment
        Ik dacht juist dat een auto zich daar helemaal niets van aantrekt, maar wat weet ik ervan
        En dank je

      • Gps
        Gps commented
        Editing a comment
        Ziet er goed uit, en ik vind het ook wel apart dat er zoveel verschil tussen zit.

      #36
      Wel gunstig dat ze nu wat eerder in de bloei trekt, scheelt misschien weer wat stress om toprot op het einde
      ​​​Wel jammer dat ze iets minder groot zal worden natuurlijk.

      Desalniettemin is het wel interessant of dit door externe factoren komt. Maar welke vraag is dan juist om te stellen:
      Had ronde 1 achterstand?
      Of loopt ronde 2 voor op schema?

      Of.. verschillen de genen onderling en beetje en ligt het helemaal niet aan externe factoren?
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

      Comment


      • Slome Joop
        Slome Joop commented
        Editing a comment
        Er is natuurlijk nog een verschil, dat was ik even vergeten. Ik vermoed (heb het niet gecheckt) dat het aantal uren zon bij de eerste ronde meer was. Langer zon betekent natuurlijk langer doorgaan met groeien. Daar in tegen is het nu wel warmer.

      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Om het samen te vatten zouden we dus kunnen zeggen dat de externe factoren teveel verschillen om er een conclusie uit te trekken

        Heb wel gemerkt dat snoei (met name toppen) ervoor zorgt dat de lengte groei even stil staat, en de zijtakken meer energie krijgen. Misschien mag je dus toch je kat bedanken voor het mooie vertakte plantje van ronde 1

      • Slome Joop
        Slome Joop commented
        Editing a comment
        Nou, de hoofdtop was niet opgegeten, dus daar zit het hem niet in, maar wie weet heeft het geknabbel van die kat toch nog goed gedaan. Ik denk dat je gelijk hebt hoor, er zijn te veel factoren die verschillen om er iets nuttigs over te zeggen.

      #37
      Ik heb mijn balkon een beetje opgeruimd en kan nu gelukkig weer fatsoenlijke foto's schieten.

      Critical staat nu 6 1/2 weken in bloei.
      IMG_6495b.JPG

      Links hoofdtop, rechts zijtop.
      IMG_6496b.JPG IMG_6497b.JPG


      Jack staat nu 5 week in bloei.
      IMG_6492b.JPG

      Links hoofdtop, rechts zijtop.
      IMG_6493b.JPG IMG_6494b.JPG

      Bijde planten beginnen behoorlijk te vergelen, toch voeding tekort denk ik zo. Ik geef dan ook geen extra voeding. Ik zit te denken om volgend jaar iets van voeding toe te voegen in de grond, zoals wormenmest of koemest.
      De toppen zijn ook bij lange na niet compact te noemen, ik heb het idee dat het vorig jaar beter ging, maar het weer was toen ook veel beter tijdens de bloei. Vorig jaar gebruikte ik Batmix in plaats van gewoon potgrond zoals ik dit jaar doe. Ze zijn op de potgrond wel een mooie grootte geworden vind ik, beter dan vorig jaar, toen leek het eerder dwerg groei, maar nu met de bloei heb ik het idee dat het achter blijft. Of het probleem nu in voeding of in het weer zit ben ik niet zeker van, kan natuurlijk ook beide zijn.

      Sommig bezoek is altijd welkom
      IMG_6500b.JPG
      Last edited by Slome Joop; 16 August 2019, 08:54.

      Comment


      • Slome Joop
        Slome Joop commented
        Editing a comment
        Ik hoop het, ik hoop het.

      • Slome Joop
        Slome Joop commented
        Editing a comment
        He wat suf, ik heb de bloeitijd verkeerd om gezet, Critical staat langer in bloei dan Jack. Ik heb het even verbeterd.

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Even wat potgrond in water doen en nachtje laten weken.

      #38
      Batmix is te sterk voor afjes
      Wat ''echt'' helpt is fishmix, houd het blad groen.....
      Voor de rest best leuke plantjes hoor!
      Niet teveel kloten met die plantjes, blijft onkruid!

      Comment


      • Slome Joop
        Slome Joop commented
        Editing a comment
        Dank je!
        Ik weet het (nu) van die Batmix en afjes. Ik ga van het ene uiterste naar het andere. Volgend jaar iets er tussenin proberen. Vismix heb ik ook goeie dingen over gehoord, stinkt wel. Koemest ruikt lekker, bijna net alsof ik zelf een scheet gelaten heb.

      #39
      Mooie plaatjes
      Ook maar gelijk een abonnementje afgesloten
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

      Comment


      • Ipie
        Ipie commented
        Editing a comment
        Zou Q blij mee zijn hij heeft
        de aandelen ( grapje maar van
        hem geleerd)


      • Slome Joop
        Slome Joop commented
        Editing a comment
        Bedankt!
        Q moet dan wel binnen lopen

      #40
      Mooie plaatjes Joop! Vooral Jack vind ik er mooi uitzien

      Geel blad zal allicht een tekort zijn, de fluffy toppen komen volgens mij door een gebrek aan zonuren.

      Ik ben ook wel van het een naar het ander geschoten, voorgaande jaren gebruikte ik vooral gier om te voeden, nu staat er Plagron in het rek. Het verschil is wel redelijk te zien maar ik was het vooral beu om constant brandnetels, smeerwortel, heermoes, ect te verzamelen.
      Luie stoners, weet je wel?
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

      Comment


      • Slome Joop
        Slome Joop commented
        Editing a comment
        Dank je!

        Hahaha, ja dat zal best. Maar het is toch wel goed om af en toe wat anders te proberen, dan kan je mooi het verschil zien en daaruit weer je conclusies trekken.

        Het liefst werk ik zonder flesjes voeding. Tot nu toe gaat dat best aardig, maar het kan wel beter denk ik. Ik blijf proberen en als ik na jaren kweken nog niet tevreden ben, tja, dan zit er niets anders op dan toch flesjes te gebruiken.

      #41
      Mooie planten.

      Die gele bladeren hoeven geen probleem te zijn.
      Lets not criticize but legalize

      Comment


        #42
        Ik begin me zo onderhand toch een beetje zorgen te maken. Critical staat in de planning om einde deze week te oogsten, dan is ze 8 weken in bloei. Vorig jaar heb ik na mijn idee te lang gewacht met oogsten, omdat de trichomen maar niet wilde "rijpen", die fout wil ik niet nog een keer maken, maar......

        De toppen van Critical zijn niet compact te noemen, in tegendeel, ze produceert overal kleine torentjes, zoals ik al eerder vermeldde. Zie hier:
        IMG_6515.JPG IMG_6516.JPGQnQ hier zegt: https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...10#post1435010

        Ik probeer hier niet opnieuw het wiel uit te vinden, maar sommige dingen moet je toch eerst zelf ervaren om het goed te begrijpen. Andere zullen misschien zeggen "Ja koekkoek, wat had je dan verwacht", nou gewoon minder grote plant, maar wel dik genoeg toppen. Ik weet van vorig jaar dat die plant met al die torentjes een drama was om te knippen, want als je al het losse wegknipt houd je eigenlijk niet veel meer over. Even een vraagje tussendoor, wat is er eigenlijk op tegen om iets meer suiker blaadjes te laten zitten? Want dat is wat ik in dit geval denk ik toch zal moeten doen.

        Ik kan nog een weekje uitstellen om te knippen, maar ik ben bang toch een te oude plant daardoor te krijgen, vorig jaar hielp het ook weinig, omdat de plant toch geen kracht meer had om nog meer/betere toppen te produceren. Zo staat de plant nu:
        IMG_6507b.JPG

        Ik ben erg benieuwd wat jullie van mijn theorie vinden, klinkt het goed, of zijn er andere redenen waarom het niet helemaal gaat zoals ik het zou willen? Houd natuurlijk wel rekening met het onvoorkomenlijke feit dat ik hier alleen in de ochtend volle zon heb, dus helemaal optimaal wordt het bij mij nooit.

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Je had altijd verse grond erbij kunnen doen, of handje grond nacht in de bloemgieter laten inweken.

        • Slome Joop
          Slome Joop commented
          Editing a comment
          Daar heb je helemaal gelijk in en zat ook in de planning, Ondanks dat ik elke dag naar mijn plantjes kijk, heb ik er niet meer aan gedacht om dat te doen, stom stom stom.
          Het lijkt mij nu een beetje laat om dat nog te doen, aangezien mmeste grote bald al geel is en oogsten voor komend weekend staat gepland, als dat nog doorgaat....

        #43
        Zo lang ze niet rotten ben je niet te laat toch ?

        Hebben de bruine pistels zich al terug getrokken ?
        Lets not criticize but legalize

        Comment


        • Slome Joop
          Slome Joop commented
          Editing a comment
          Zit nog aardig wat wit bij, dat wel.

          Ik vind de rook ervaring niet optimaal bij mijn wiet van vorig jaar. Ik houd dan ook van heel lichte wiet, daar zijn de soortjes ook al op gekozen. Als je ze (te) veel laat rijpen, dan wordt het effect ook "zwaarder", dat is niet mijn voorkeur, voor de meeste mensen is dat juist wel wat ze willen, ik ben een beetje anders wat dat betreft

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Als je al lichte soortjes hebt gekozen en ook nog prematuur oogst is het wel meteen een flink stuk lichter

          Ik denk dat je de invloed van directe zon onderschat. Dat scheelt best veel.

        #44
        Vroeg knippen?

        Doe ik altijd maar dit kan nog 14 dagen staan hoor!
        Iets te vroeg knippen houdt ''niet'' in dat je minder
        stonend wordt alleen de werking is korter.......

        Gewone potgrond werkt prima ,, optimaal voor
        een afje maar zeker zoals ik in kleine potten zoals ik kweek
        hebben ze in de bloeifase wel ietsje voeding nodig...
        Voor die tijd niets veranderen wat er op de zak aangegeven staat....

        Comment


        • Slome Joop
          Slome Joop commented
          Editing a comment
          Je zegt niets verkeerd hoor, dat beweerde ik ook niet, toch? Het is een kwestie van smaak en een ieder is vrij om naar eigen inzicht en smaak te oogsten. Maar juist omdat ik op dit forum zit ben ik (hopelijk) in staat samen met jullie het ideale tijdstip van oogst voor mijzelf te bepalen.

        • Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          Heb je een microkoopje ?

          Meeste milky = high
          Meer amber erbij coach lock.
          Meeste nog helder, te vroeg geoogst.

          Desnoods stukje er af halen, en dat even geforceerd drogen?

        • Slome Joop
          Slome Joop commented
          Editing a comment
          Ik heb een microscoop.
          Er zit nog geen amber bij, dat is zeker.
          Het verschil tussen clear en milky vind ik latijd erg moeilijk te zien. Ik zal mijn vrouw eens laten kijken, die heeft betere ogen dan ik
          Ik wacht in ieder geval nog een week, dan kan ik misschien wat meer zeggen over de trichomen, maar zoals me door iedereen aangeraden wordt wacht ik nog wel twee weken met oogsten.
          komend weekend inderdaad een klein pukje eraf halen en in de vaporizer gooien, eens kijken hoe dat effect gaat zijn.

        #45
        deleted

        Comment


        • Ipie
          Ipie commented
          Editing a comment
          Deleted vind ik z'n raar woord......
      Bezig...
      X