Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ronflonflon met Joop Balkon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    De 2de ronde Critical is geoogst. Een mislukking, waarschijnlijk te nat. Geeft niet, ik heb al genoeg.

    IMG_6732.JPG

    Spliff Berry staat nog steeds niet in bloei, dat wordt wel erg laat. Ze is wel mooi vind ik:

    IMG_6741.JPG

    Alleen ik heb beestjes op Spliff
    Zijn het luizen? Ik vind sommige exemplaren zo langwerpig, het lijken soms hele kleine springhaantjes, niet dat ze springen, maar zo zien ze er uit:

    IMG_6735.JPG
    IMG_6743.JPG

    IMG_6745.JPG

    Comment


    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Als ik kijk naar de 1ste foto met beestjes denk ik aan thripsen. Schadebeeld op de bladeren lijkt er ook op. De 2de foto met beestjes doen me een beetje twijfelen, daar lijken ze wel ronder en doet meer aan spint denken maar dat geeft een ander schadebeeld. Als ik er geld op moest zetten dan toch thripsen.

    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Bedankt voor de tip. Het lijkt wel een trips te zijn ja. Misschien is die ander een roofmijt die op de trips afkomt? Volgens mij zijn het in ieder geval meer dan 1 soort beestjes die ik zie.
      Nu kan ik die tripsen eraf gaan vegen met mijn vingers, maar als er ook roofmijt op het blad zit, dan verwijder ik die ook, terwijl die juist helpt. Wat is nou het slimst?

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Roofmijt zijn kleine rode spinnetjes.

    #77
    Je kan een paar druppels spiritus en een druppel dreft of groene zeep mengen samen met water en dan de plant heel schuin houden en de bladeren bespuiten. Zo schuin houden dat het water wat van je bladeren valt niet in je pot druppelt. Met de hand zoveel mogelijk dooddrukken is ook een optie.

    "We are stardust, we are golden.
    And we've got to get ourselves back to the garden".

    Comment


    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Misschien zijn ze morgen weg, opgevreten door natuurlijke vijanden, of weggespoeld door een regenbui. Als je buiten kweekt ontkom je eigenlijk niet aan de beestjes.

    • Ess
      Ess commented
      Editing a comment
      Ik doe altijd een klein scheutje spiritus (eetlepel, het moet wel stinken) en 2 druppels dreft in zo'n blauwe gardena plantenspuit. Ik gebruik dat als ik luis zie. Misschien dat het ook tegen die larvenbeestjes die ik op jouw plant zie helpt. Wel schuin houden he de pot zodat het niet de pot in drupt. Paar druppels kan geen kwaad in je pot.

      Je kunt natuurlijk ook weer even een 25 minuten knijpen en dan ben je er ook van af.

    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Flip Hasjkip Het zit alleen op het onderste blad, maar het zijn er ook niet heel weinig. Ik denk als ik ze een flink pak slaag geef dat ik er voor de rest niet veel last mee ga hebben. Dat ging ook zo met de luis die ik eerder dit jaar had op mijn goede Critical.
      Ess Ik ga morgen even kijken wat makkelijker is. Een beetje spuiten met de plantenspuit of met de hand pletten.

      Bedankt voor de adviezen.

    #78
    Ik heb Jack net in de weckpotten gestopt.
    Van de 203 gram nat is er 50 gram droog over. Dat is weer 25%, daar kom ik steeds op uit, dus dat zal dan wel goed zijn.

    Comment


    • Ess
      Ess commented
      Editing a comment
      Kachingggg ... dat zijn toch weer 50 grammen van dat heerlijke spul. Congratzzz. Potten goed blijven luchten.

    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Yep, ben er blij mee en doe ik ja.

    #79
    Mooi resultaat Joop!

    Ik denk ook aan tripsen. Ik zou effe alle dagen 10min zoeken en de f*ckers platnijpen. Lekker makkelijk en zo volg je het strak op.
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

    Comment


    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Dat ga ik doen ja. gewoon wegpletten. En bedankt

    #80
    Ondertussen bij Joop op het balkon:

    IMG_6753.JPG IMG_6757.JPG

    Spliff Berry is niet veel meer gegroeid de afgelopen weken. Ze staat inmiddels eindelijk in bloei. Dat heeft erg lang geduurd en ik vraag me dan ook af of ik nog tijd genoeg heb om haar mooi af te bloeien.

    Ik reken gister als start van de bloei, dat betekend dat ze 77 dagen groei achter de rug heeft. Ze is nu 60 cm hoog. Ik heb haar getopt en gediefd. Er zitten 8 toppen in.
    Ik vind dat ze wel een beetje bleke toppen krijgt, is dat voedings tekort? Ja denk ik. Ik geef al water met 2 handjes aarde erin opgelost, dat is blijkbaar niet voldoende.

    Ondertussen ben ik flink aan het vapen van de Critical en Jack. Vooral Jack ben ik erg gek op dit jaar. Sterker dan Critical, maar ik ben de volgende dag veel helderder dan wanneer ik van Critical vape. Jack ruikt en smaakt ook ontzettend lekker, ik kan wel zeggen dat qua smaak dit de lekkerste wiet is die ik ooit gekweekt heb.

    Comment


    • Ess
      Ess commented
      Editing a comment
      Hey Joop. Fijn dat Jack zo bevalt. Ik ben bij nader inzien die Critical CBD ook minder gaan waarderen om dezelfde reden. Dinamed was ik de day after helderder van dan van de Critical CBD.

    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment

    #81
    ik vind ze er niet verkeert uit zien hoor!
    Tja, 77 dagen zijn nog lang geen 100 of 110
    Denk best dat het wel goed komt met wat geduld!

    Comment


    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Om eerlijk te zijn baal ik er wel van dat ik elke avond mijn gordijn dicht moet doen. Ik zit graag met mijn vaporizer voor het raam naar buiten te kijken en genieten van mijn mooie uitzicht. Tegen de tijd dat dat weer kan -als de plant klaar is- dan is het te koud en moet om die rede het gordijn weer dicht.
      Ik geloof best dat er een aantal voordelen zijn bij het kweken met gewoon fem zaad, maar ik mijn situatie op het balkon geef ik de voorkeur naar auto's.

    • Ipie
      Ipie commented
      Editing a comment
      Tja, mijn keuze valt ook op afjes, ik ben een luie kweker
      maar zal volgende week maar weer eens beginnen in
      mijn oude scheepskist!

    • Ess
      Ess commented
      Editing a comment
      Dan zijn auto's inderdaad de uitkomst!

    #82
    Mooie plant maar als ik op de kalender kijk, word ik wel iets zenuwachtig.

    Uit mijn ervaring , met een temperatuur van boven de 7 graden groeien ze nog wel verder. Onder de 7 gaat de plant zeker niet meteen dood, maar dan lijken ze er geen zin meer in te hebben.
    Zo koud is het voorlopig nog niet.
    Lets not criticize but legalize

    Comment


    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Dank je!
      Dat zenuwachtige heb ik zelf dus ook.
      We gaan wel zien hoever we komen, maar het had fijn geweest als ze iets eerder in bloei was gekomen.

    #83
    Ondanks het slechte weer ontwikkelen de topjes van Spliff Berry toch wel goed. Ze staat gelukkig wel droog onder het balkon van de bovenburen.

    IMG_6783.JPG IMG_6781.JPG IMG_6782.JPG

    Comment


    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Ik had het gelezen. Balen voor je
      Ik ben blij dat ik nog geen rot heb gevonden in mijn planten, maar ik houd mijn vinger gekruist.

    • Ess
      Ess commented
      Editing a comment
      Heb je maar 1 vinger dan Slome Joop? En hoe kruis je die dan?

    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Hahahaha typo

    #84
    Ziet er gezond uit Jopie!!

    Succes!!

    Comment


    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Dank je Ipie

    • Ess
      Ess commented
      Editing a comment
      Gaat lekker!

    • Gps
      Gps commented
      Editing a comment
      Ziet er goed uit.

    #85
    Spliff Berry bloeit rustig door en alles ziet er tot nu toe goed uit. Ze stinkt heerlijk. Ze zit vol kristallen, alles clear nog natuurlijk.

    IMG_6915.JPG
    IMG_6917.JPG
    IMG_6916.JPG

    Volgens mij mag ze nog wel een week of 4, voorlopig is ze nog niet klaar. Of het weer ook mee gaat werken betwijfel ik.

    Screenshot_2019-10-28_12-38-38.png

    Het wordt een beetje te koud in de nacht. Hopelijk wordt het iets warmer dan voorspeld. Ik zit gelukkig redelijk hoog hier en heb niet zo snel van vorst aan de grond, maar de groei/bloei gaat natuurlijk wel helemaal stilvallen bij te lage temperaturen. Wat zal ik nu doen? gewoon aankijken hoe de plant ontwikkeld denk ik. Kan de plant dood vriezen? Zoja, is dat erg, voor de smaak en/of werking?

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Om echt dood te vriezen moet het wel een paar nachten ruim onder 0 komen en overdag in de buurt van 0 blijven.
      Het is maar een paar dagen wat koud snachts maar daar gaan ze niet dood van.
      (eigenlijk is het wel goed voor de hoeveelheid trichomen. Die neemt toe als het kouder wordt)

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Oeh, zet ze in een diepvries.

    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Super, dat klinkt bemoedigend QnQ

    #86
    Ziet er goe uit, bubbeltjes plastic om de pot heen, wat piepschuim eronder, en wat kerstverlichting erbij. Die wortels zijn belangrijk.
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

    Comment


    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Bedankt voor de tip!

    • Ipie
      Ipie commented
      Editing a comment
      Ja, ik heb de de zelfde gedachten, weekje of 4 a 5
      inderdaad ja! Gelukkig blijft het nog even droog weer!

    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Ik ga me best doen om het nog 4 a 5 weken te rekken

    #87
    Vandaag even lekker wezen knutselen.

    Spulletjes.

    IMG_6918.JPG

    Plankje om de plant van de grond af te halen.

    IMG_6919.JPG

    Twee maal dubbel gevouwen kleed om de plant.

    IMG_6920.JPG

    Daar dan weer karton omheen.

    IMG_6921.JPG

    Closeup van isolatie.

    IMG_6922.JPG

    Kijk, ze is helemaal vrolijk in het zonnetje.

    IMG_6924.JPG

    QnQ Jij zegt dat ze niet zo snel sterft van de kou, tenzij het langere tijd tegen/onder 0 graden is. Ik heb ook ergens gelezen dat de plant niet meer groet als het onder de 10 graden wordt. Klopt dat verhaal? Als dat zo is, dan kan ik stellen dat zolang het overdag boven de 10 graden komt heeft het nut om de plant verder te laten bloeien. Zodra de voorspellingen zeggen dat het een lange tijd niet boven 10 graden gaat komen, zou ik net zo goed meteen kunnen oogsten. Klopt deze stelling?
    Voor nu ziet het er naar uit dat het komende tijd nog boven 10 graden blijft en zit ik sowieso goed, zeker nu het zonnetje erop staat.

    ps.
    Materiaal is niet echt weer bestendig, maar voor deze plant zal het wel goed genoeg zijn.

    Comment


    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Ja, maar ik kan bijna niet wachten om mee te maken hoe ze is. Dat terwijl ik genoeg andere wiet heb. Even geduld nog.

    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Ik kan je wel een handje helpen hoor ben je er zo doorheen.
      Scharenset van Jan Lindeboom ook al gehaald zie ik ?

    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Hahaha, dat is aardig van je, ik zou niet weten wat ik zonder jou moest beginnen

    #88
    Hier nog wat fotootjes, gewoon omdat ze vanmorgen zo blij was in het zonnetje
    Ik zie nog geen amber, zie ik nou wel milky?

    IMG_6996.JPG IMG_6998.JPG IMG_7003.JPG IMG_7007.JPG IMG_7006.JPG IMG_7004.JPG

    Comment


    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Absoluut.

    • Ess
      Ess commented
      Editing a comment
      Levensgenieters

    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment

      .

    #89
    Super joh!

    Hoop dat het weer redelijk blijft!

    Succes!!

    Comment


    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Ik hoop het ook. Elk dagje met een beetje zon pak ik tot nu toe mooi mee

    #90
    Gaat nog steeds mooi op het balkon
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment

Bezig...
X