Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ronflonflon met Joop Balkon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    Mooie pics joop. Fantastische dag vandaag, kan je plantje lekker van genieten. Althans hiero is t weer lekker zonnig

    Comment


    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Ja het was hier ook heel mooi weer. Leuk dat het weer lekker eigenwijs is en niet geheel de voorspellingen volgt in dit geval. Daar geniet ze echt van.

    #92
    Ik vond het vandaag tijd om te oogsten.

    De plant ontwikkelde niet meer en takelde steeds meer af. Trichomen zijn nog niet amber, maar ik heb gemerkt dat ik echt liefhebber ben van jonge wiet. Sterke wiet vind ik helemaal niet fijn, dus het is wel goed zo.

    Hier staat ze dan, vlak voor de oogst.

    IMG_7035.JPG
    Het resultaat, 121 gram nat. Dat wordt naar schatting 30 gram droog en brengt het totaal voor dit jaar op 110 gram. Dat is meeeeeer dan genoeg voor mij, fijn is dat

    IMG_7037.JPG

    Attached Files

    Comment


    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Dank je @Ess
      Ik laat zeker nog weten hoe het smaakt

    • Jamzieman
      Jamzieman commented
      Editing a comment
      Da is echt ne schone plant mooie kleuren mooi om naar te kijken .

    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Dank je Jamzieman !

    #93
    Lekker jij kan weer mooi even vooruit!
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Zeker weten

    #94
    Is toch een prachtig resultaat!
    Tussen de 30 en 40 gram droog!

    Van deze wiet word je net zo stonend hoor
    alleen de werking is minder lang

    Rook ze!

    Comment


    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Dank je Ipie !
      Ik ben ook heel tevreden
      Minder lang is ook geen probleem, het hoeft allemaal niet zo heftig voor mij.

    #95
    Fijn dat je voorraad weer op orde is , ik heb 24 gram goed geknipt droog overgehouden van 110 gram natte gewicht
    Amper amber ( 1 per microscoop kijk ongeveer ),.....maar oef komt lekker binnen..........ik ben dan ook nog niet zoveel gewend en zit nog steeds in de "begin fase" van mijn gebruik.
    Vanaf volgende week maar eens aan de apotheek wiet,....had verwacht al zelfvoorzienend te zijn, en maar kort de meestal slechte shop wiet te gebruiken.
    .....

    Comment


    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Dank je JFall !
      Red je het dan niet met 24 gram? Dat kan natuurlijk, maar is wel jammer. Ik denk dat ik me 20 gram al een jaar voort kan, maar mijn gebruik is laag.
      Ook als je meer ervaren bent kan het best zo zijn dat je voorkeur blijft hebben voor minder sterke of minder lang werkende wiet, dat heb ik ook en daar is niets mis mee.
      Hopelijk lukt het je volgend jaar dan wel om voldoende te kweken voor een jaarvoorraad.

    • JFall
      JFall commented
      Editing a comment
      Hoi ,....ha ha ,ik heb net een mega ouwehoer verhaal getikt ergens over mijn gebruik .
      Maar goed om te horen dat je zelf redzaam bent....ik lees en oefen nog even voor het zover is ,maar dat komt
      zeker goed.....tja , veel mensen reageren totaal anders dan "verwacht" ,ik dus ook .....maar ik voel mij sinds deze hobby
      dagelijks als een kind in een snoepwinkel...)

    #96
    Ziet er goed uit Joop. Fijn dat de voorraad weer bijgevuld is. Toch wel interessant om te zien wat de plant doen met een mindere hoeveelheid zon.

    Comment


    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Dank je Blazeit420 !
      Yep. Je moet natuurlijk wel rekenen dat ik hier altijd al minder zon heb, ook in hoog zomer. Mijn balkon is op het oosten, dus ik heb krap een halve dag direct zonlicht.

    #97
    Proficiat Joop! Dat het mag smaken!
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

    Comment


    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Dank je wel colori !
      Dat doet het al Maar het laatste moet natuurlijk eerst nog drogen en curen

    #98
    Gefeliciteerd
    Lets not criticize but legalize

    Comment


    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Dank je. Ik wacht nu vol spanning tot het eerste rokertje....ahum, vapertje

    #99
    Geniet ervan Joop
    Ad usum proprium!

    Comment


    Ziet er heerlijk uit hoor! Vind het altijd wel interessant, dat bij kleinere planten de verhouding tussen toppen en bladeren echt veel gunstiger is dan bij grote planten.

    Geniet er van!

    Comment


    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Dank je!
      Je moet wel rekenen dat ik deze plant getopt hebt en daarna gedieft. Het is mij goed bevallen. Ik ben zelfs in overweging om volgend jaar mijn auto's ook te dieven. Ik weet dat het wordt afgeraden omdat je dan minder gaat oogsten, maar wat je oogst zijn dan wel mooie toppen met minder knipwerk.

    Heb ik eigenlijk ooit wel verteld hoe ik de wiet van afgelopen jaar vond? Ik scrolde net terug en kon het zo snel niet vinden, dus hier komt een korte omschrijving van mijn bevindingen:

    Critical+ Auto CBD auto
    Is niet

    Jack Herer Auto
    Dit is mijn Favoriet van 2020. Hier wordt ik heel ontspannen van en een beetje fuzzie in het hoofd, maar niet te gek veel. Ik ben nog steeds in staat van alles te doen, maar voel me ondertussen wel lekker wappie.

    CBD Spliff Berry

    Comment


    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Dank je wel Ess !

      Ik hoop het zelf natuurlijk ook heel erg. Ik heb gisteren weer gevaped van Jack en dat ging heerlijk zonder vervelende bijwerkingen. De ene keer wel en de andere keer geen las van bij Jack, dus dat is nog wel te doen.

      In ieder geval heb ik alweer veel zin in het komende kweek seizoen. Betere wiet zou heel fijn zijn, maar aan de kweek hobby zelf beleef ik hoe dan ook veel plezier.

    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Hij kan zelfs zijn naam aanpassen naar Actieve Joop Die thc maakt hem veel actiever lijkt wel gehehe

    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment




    Thanx Joop!
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

    Comment


      Ik heb het draadje van voor tot achter gelezen. Ik zag dat je prachtige kleine plantjes had met toch een fatsoenlijke opbrengst ondanks dat je ze "enkel" op het balkon hebt grootgebracht met een minimum aan extra pampering.
      Dat geeft mij veel hoop voor mijn eerste kweek. Ik wil ze graag ook op die grootte houden.

      Top kweekverslag, leuke foto's en uitleg.

      Comment


      • Slome Joop
        Slome Joop commented
        Editing a comment
        Dank je wel. Ik mag zeker niet klagen en het is goed te doen hoor ondanks de beperkingen die je hebt op een stadsbalkonnetje. Je moet niet verwachten dat je net zoveel kan oogsten als iemand die een flinke kweekkast heeft of iemand die in de volle grond kweekt, maar qua kwaliteit is er zeker iets goeds te realiseren.

        Houd je zelf ook een kweekverslag bij? Dan zal ik eens op visite komen bij jouw verslag. (ik houd de nieuwe topics niet zo strak in de gaten op het moment)

      • Prspctr
        Prspctr commented
        Editing a comment
        Ik heb een tuintje waar ze practisch de hele dag in de zon kunnen, maar ik ga ze wel in een pot steken. hoevell liter waren die van jou? Dan weet ik wat ik moet pakken.

        Ik hou ook een kweekverslag bij. https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...g-eerste-kweek

      • Slome Joop
        Slome Joop commented
        Editing a comment
        Ik heb meerder maten gebruikt. Het meest gebruik ik 20 liter met alleen maar potgrond erin. Je komt tegen het einde wel wat tekorten tegen, maar met auto's red je het opzich wel tot de oogst. Ik vermoed dat er wel iets betere resultaat te behalen is met iets meer voeding, maar het gaat lekker zo en dus laat ik het maar, of niet, op dit punt twijfel ik nog een beetje. Ik ga komend jaar wel iets grotere potten gebruiken, 1 van 30 en 1 van 40 liter. Het is misschien een beetje overkill voor auto's, maar ach

      Ik weet niet of je verschil gaat zien, maar een te grote pot bestaat in principe niet, wel een te kleine.

      Denk wel dat je met 40 liter en auto flowers geen voeding nodig hebt.
      Lets not criticize but legalize

      Comment


      Verslag
      2020

      Ja, ik ben er uit. Na lang twijfelen en een rommelige start ben ik tot de volgende eenvoudige opstelling gekomen:

      1 x Blue Dreamer Auto van huismerk wietzaadjes.nl, in 25 liter potgrond
      1 x Jack Herrer Auto van Zamnesia Seeds, in 25 liter potgrond
      2 x West Coast Bubbles Auto van Sumo Seedshttps://www.jointjedraaien.nl/wietfo...drama-bij-joop

      Gelukkig ging de tweede start heel normaal en inmiddels heb ik wat plantjes staan.
      Alle plantjes zijn in de eerste week van juni op ontkiemen gezet en lieten in 1 a 2 dagen een worteltje zien, hoppa in de grond en plantjes kwamen een paar daagjes later op. Ze kijken nu dus ongeveer 2 weken naar de zon (WCB iets korter).

      IMG_7349.JPG IMG_7350.JPG IMG_7351.JPG IMG_7352.JPG
      Attached Files
      Last edited by Slome Joop; 21 June 2020, 16:07.

      Comment


      • Slome Joop
        Slome Joop commented
        Editing a comment
        Dank je Gps

      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Leuke soortjes Joop, veel plezier en succes dit seizoen!!

      • Slome Joop
        Slome Joop commented
        Editing a comment
        Jij ook bedankt Kunichika Die BD begint al te ruiken, lekker
    Bezig...
    X