Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

plantjes 2019

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    plantjes 2019

    Korting op 420shop
    Ik begon met 5 frisian dew, ik ben er al eentje kwijt door een slak, bij een tweede word het spannend of zij zich hersteld.

    Gister slakken korrels gestrooid en de nacht er voor om 3 uur in de nacht op slakken jacht met een lampje.
    Ik schrok best wel, ik vond er een stuk of 10. Meeste slakken met een huisje, maar ook een paar naakt slakken.
    Koper tape alleen helpt dus niet voldoende.

    Ik heb stek poeder besteld, en wil kijken of ik stekken kan maken, door de frisian dew te toppen. Of dat nog wat word weet ik niet, maar ik heb nu 1 lege kuip, dus waarom zou ik het niet proberen?
    Nu zijn de frisian dew nog te klein om er stekken af te halen.
    Daarnaast nog wat auto flowers, Star Ryder en Auto Duck.

    Foto's :
    Eerste twee zijn van het begin
    De rest is van vandaag

    DSCF0006.JPG DSCF0004.JPG DSCF0007.JPG DSCF0008.JPG DSCF0009.JPG DSCF0004.JPG DSCF0005.JPG DSCF0002.JPG DSCF0013.JPG
    Attached Files
    Lets not criticize but legalize

    #2
    Veel succes met uw war on snails!
    When i smell weed my lungs get horny

    Comment


    • Gps
      Gps commented
      Editing a comment
      dank je

    #3
    Ik hoop voor je dat je hen inderdaad nog kan redden, sheisse slakken! Hoe oud zijn je afjes?

    Comment


      #4
      gaat nog een flink oerwoud worden daar
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

      Comment


      • Gps
        Gps commented
        Editing a comment
        We hopen het

      #5
      Ik zet me stoeltje weer neer
      kutslakken hebben hier ook al wat gemold

      Comment


      • Gps
        Gps commented
        Editing a comment
        Slakken korrels en of een 9 volt batterij en of een bier val, schijnen de dingen te zijn die wel helpen.

        Ik zag wel een leuke, iemand had twee banen koper tape, en daar een 9 volt batterij op gesoldeerd.
        Je moet alleen wel zorgen dat de batterij droog blijft.

      #6
      Bij die ene frisian dew denk ik twee hele kleine nieuwe blaadjes te zien.
      Als de slakken haar nu met rust laten, zou het dus nog goed moeten komen.

      Ik loop als het donker is elke dag nu even me tuin in, en ik lijk het te winnen. Ik vind geen slakken meer, maar vond wel een leeg huisje.

      Dat is de pest als de plantjes nog klein zijn, dan kan 1 slak je plantje slopen. Als de plantjes groter zijn, is dat veel minder een probleem.
      Lets not criticize but legalize

      Comment


        #7
        Ik heb nog wat zaad wat aan het ontkiemen is ik zal eens kijken of ik iets van slakkenkooi kan maken ter bescherming als die opkomen

        Comment


        #8
        Veel plantjes
        Succes met je kweek!

        Comment


          #9
          Benieuwd of het toppen / stekken lukt.
          Succes!
          sigpic

          Comment


            #10
            Ik heb alvast stekpoeder van pokon bestelt.

            Verder was ik net met een lampje in me tuin (0:43) en ik zag geen slakken. Het zwaar aangevreten plantje is zich aan het herstellen.....

            Even afkloppen.


            Lets not criticize but legalize

            Comment


              #11
              Twee nieuwe blaadjes. Ik denk er wel over na om tijdens de nacht wat gaas rond dit plantje te zetten.

              DSCF0005.JPG

              Veel te spannend dit.
              Lets not criticize but legalize

              Comment


                #12
                Tijd voor een kleine update.
                De aangevreten frisian dew gaat lekker. Goed spul die slakken korrels,
                En ik ben nu blij dat ik snacht om 3 uur met een lampje me tuin in liep op zoek naar slakken.
                Na twee nachten en de slakken korrels, zie ik nu geen slakken meer.
                DSCF0015.JPG

                Pruimen aan de pruimenboom. Dan heb ik misschien een soort die niet bestoven hoeft te worden.
                DSCF0019.JPG


                Links een Star Ryder 2x, rechts en op de voorgrond een Auto Duck
                DSCF0010.JPG


                Een auto duck waarvan de bladeren er wat vreemd uitzien. Heeft misschien te nat gestaan of het is genetisch.
                Ze zag er eerst veel slechter uit, dus gaat wel goed. Schuin er achter ( rechts) een Frisian Dew, met links erachter, de derde auto duck.
                DSCF0017.JPG

                En een Frisian Dew, vergelijk het maar met de aangevreten plant links, klote slakken. DSCF0021.JPG

                Voorlopig blij, hij gaat lekker.
                Lets not criticize but legalize

                Comment


                  #13
                  Heb je die auto Duck gekruist met een brandnetel? Wat een ding benieuwd wat er vanaf komt.
                  - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                  - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                  Comment


                  • colori
                    colori commented
                    Editing a comment
                    Auto duck heeft de genen van Frisian Duck, die heeft de eigenschap om vreemd blad aan te maken.

                  • kroket
                    kroket commented
                    Editing a comment
                    Geinig

                  • Gps
                    Gps commented
                    Editing a comment
                    Die auto duck word ook verkocht als een plant die minder herkenbaar zou zijn als wiet. Dat vind ik nog al mee vallen, al hebben de bladeren niet de typische vingers.
                    Het lijkt wat meer op een voetafdruk van een eend, vandaar de naam duck.

                    Maar die ene ziet er al vrijwel vanaf het begin extra vreemd uit.

                  #14
                  De Star Ryder lijkt op het punt te staan om in de bloei te gaan. Dat zou best kunnen, ze zijn nu een week of 5 a 6 oud.
                  Op dit moment heeft het echter geen zin om al een foto te maken, echte bloei is er nog niet.

                  Volgens dutch passion 10 weken, dus erg lang zal het niet meer duren voor ze in de bloei gaan.
                  Ik verwacht wel dat het buiten een week of 12 in totaal zal zijn.
                  Lets not criticize but legalize

                  Comment


                    #15
                    Tijd voor nieuwe foto's.

                    Laten we beginnen met de Frisian dew die bijna weg was, mooi ge-topped door een slak.
                    Onder de nieuwe bladen zie je nog een oud stuk blad dat dus aangevreten was.

                    DSCF0012.JPG

                    Een Frisian Dew die niet aangevallen was.

                    DSCF0008.JPG

                    Star Ryder met beginnende bloei, hoewel dat op de foto niet zo heel goed te zien is. De auto flower zijn nu een week of 6 oud.

                    DSCF0005.JPG

                    Een Auto Duck. ( 2x)

                    DSCF0007.JPG

                    Binnen kort op de markt staan met me pruimen?

                    DSCF0015.JPG


                    Valt niet veel te vertellen verder, hij gaat lekker.

                    Lets not criticize but legalize

                    Comment

                    Bezig...
                    X