Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2de kweekje pompom

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    2de kweekje pompom

    Korting op 420shop
    Deze ronde ga ik 1 blue cheese auto van barneysfarm en een gratis verkregen jack herrer auto het leven geven. Als ze ontkiemd zijn gaan ze in de plagron light mix met perliet. Het weer zou iets beter worden tegen het weekend.

    De verpakking van barneysfarm is zeer hufterproof. Maar als je even verder kijkt als je neus lang is dan is het ook heel simpel te openen.

    ben zeer benieuwd hoe deze zich gaan ontwikkelen.

    gegroet

    ​​​​​

    20200513_155155.jpg 20200513_155012.jpg
    20200513_152422.jpg

    #2
    Hufterproof heerlijke term. Nu hopen dat ze snel ontkiemen en kunnen genieten van de zonnestralen deze week! Mijn zegen heb je. Hoeveel liter zijn de potten die je in gedachten hebt?

    Comment


      #3
      Ik heb ze wat kleiner gemaakt, ik kan die zware potten niet meer tillen. Ik denk dat ze nu rond de 20ltr zijn

      Comment


      • Luuk1988
        Luuk1988 commented
        Editing a comment
        Maar in welke gevallen besluit jij om de potten te verplaatsen? Ik sta hier dagelijks te twijfelen. Binnen buiten binnen buiten, de temperaturen laten het net toe Marja, het is de afweging: De 20 graden binnen of de grillen van de natuur buiten. Waar doe je ze nu het meest plezier mee?

      #4
      Leuk soortjes. Succes ook met de kweek deze buitenronde. 20L potten lijkt mij groot (en zwaar) zat voor autoflowers.
      Ik beperk mij altijd tot de bekende 12-14L bouwmarkt emmer en heb er reg.fem in gehad die 1m80 werden.
      Leuk dat je op dezelfde dag als mij en slomejoop start.

      "We are stardust, we are golden.
      And we've got to get ourselves back to the garden".

      Comment


        #5
        Op het moment doe ik nog helemaal niks, maar als ik ze over een aantal dagen in de grond stop. En ze komen boven dan zal het weer ook wat beter zijn. Als de zon schijnt zet ik ze buiten, of ik laat ze mooi achter het glas de eerste paar dagen. Waar ze ook de volle zo'n staan de hele dag.

        Comment


        • Ess
          Ess commented
          Editing a comment
          Oh lol dacht dat je al begonnen was. Succes!

        • Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Ik ben bezig met ze te laten ontkiemen tussen wat keukenpapier, net gecheckt en nog geen tekens van leven.

        #6
        Succes met je kweek man.. ik kom ook af en toe kijken.

        Als ik mijn mening mag geven over binnen zetten., ik zou ze in de nacht zeker binnen zetten!
        Mijn northen light (auto) stond maandag overdag mooi overeind en dag later ging alles slap..
        Ik denk dat het toch met de kou te maken heeft in de nacht.. Gelukkig word het indd weer wat beter vanaf het weekend, maar Voorde zekerheid toch in de nacht lekker warmpjes binnen!!

        succes!!

        Comment


          #7
          Kleine update ik heb de ontkiemde zaden vrijdag in de grond gedaan. Ze zijn nog niet boven, misschien heb ik ze iets te diep gedaan maar zal denk ik 1cm diep zijn. Nog maat paar daagjes afwachten.

          Comment


          • Ess
            Ess commented
            Editing a comment

          #8
          Oorspronkelijk geplaatst door Kunichika View Post
          Kleine update ik heb de ontkiemde zaden vrijdag in de grond gedaan. Ze zijn nog niet boven, misschien heb ik ze iets te diep gedaan maar zal denk ik 1cm diep zijn. Nog maat paar daagjes afwachten.
          Ik heb die van mij ook vrijdag in de grond gestoken. Ook dieper dan 1cm en vandaag zijn er kopjes te zien. Ik hoop dat ze boven komen, maar dat zal wel. Even geduld.

          Comment


          • Kunichika
            Kunichika commented
            Editing a comment
            Zou wel traag zaad zijn!! Haha

          #9
          Ben al n week bezig om mijn northern lights tot leven te wekken. Kwam n worteltje uit, ding in de grond na 7 dagen weer opgegraven, geen beweging. Nu weer opnieuw in het water gelegd. Als zijnde kick start. De dood of de gladiolen.. je kunt dr gewoon geen pijl op trekken. Mijn White Russian leek wel 2-3 cm gegroeid in 24 uur tijd. Van wortel naar plantje.

          Comment


            #10
            Heb je het medium buiten of binnen staan? In zie trouwens dat ze wel al boven zijn maar nog niet recht op, dus ook deze gaan weer goed (niet jinxen)

            Comment


              #11
              As we speak kijk ik bij mijn NL en het kapseltje is verder opengebarsten. Snel de grond in en fingers crossed. Ik heb haar overdag buiten en snachts binnen.

              voor jou een plastic fles er overeen en geduld hebben. Succes !

              Comment


                #12
                Ok ja hier staan ze achter het raam vol in de zon, morgen gaan ze naar buiten. Dan zullen ze wel omhoog staan.

                Comment


                  #13
                  Ik heb de plantjes gister voor het slapen gaan buiten gezet, op balkon was het 11graden. Ze zijn de nacht goed doorgekomen haha en zijn toch al een cm gegroeid. Deze week hebben wel geluk.
                  Attached Files

                  Comment


                  • Ess
                    Ess commented
                    Editing a comment
                    Ziet er goed uit. Nu kunnen ze wel buiten blijven. De nachten blijven +9

                  #14
                  Buiten is inderdaad wel een aardige temperatuur, al zijn mijn steeltjes aardig rood/paars. Naar wat ik gelezen heb is het temperatuurverschil overdag en snachts daar de oorzaak van. En ik pannenkoek weet niet meer welke de blue en welke de jack is. Ik krijg de foto niet beter of ik moet voor mijn phone een schuttersput graven. Zodat hij over het maaiveld kan kijken.
                  ​​​​
                  Attached Files

                  Comment


                  • Ess
                    Ess commented
                    Editing a comment
                    Hahaha warrig kweken. High five. Gaandeweg gaan we de boel wel herkennen, en anders maar niet. Als de opbrengst maar lekker is.

                  • Goeiezomer
                    Goeiezomer commented
                    Editing a comment
                    Zaad kan wel wat hebben qua temp.. en is beter bestand tegen alles eigenlijk paarse steeltje komt helemaal goed, heb ik ook gehad
                    bij eentje en niet echt last van gehad! Trekt vanzelf weer bij!

                    Succes met je kweek kerel.., de mijne zijn ongeveer even klein als ie van jouw.. kunnen we weer leuk vergelijken en leren..

                    Cheers..

                  • Bas Haze
                    Bas Haze commented
                    Editing a comment
                    Die van mij konden niet zo goed tegen te koude nachten en te warme dagen daar door zijn verbrand en te lang binnen gehouden

                    moet maar zien of het nog wat word gelukkig heb ik nog een troef achter de hand succes met je kweek

                  #15
                  Hahaha een Jack harrer stinkt heel erg
                  toch? Laat je neus het werk doen!

                  Comment

                  Bezig...
                  X