Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

    Yes please !

    Comment


      Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

      Binnenkort maak ik een uitgebreide afsluiting van dit topic dan!
      k heb besloten om toch weer een kweekverslag bij te houden.
      Dat kan je hier vinden:
      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-amp-Rookkweek
      Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

      The plant of today, makes the planet of tomorrow.

      Comment


        Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

        Oke die ga ik ook volgen

        Comment


          Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

          waar blijft de afsluiter dissi ?
          grtzz moris

          Comment


            Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

            JKomt eraan binnen enkele dagen. Nu razend druk bezig .
            Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

            The plant of today, makes the planet of tomorrow.

            Comment


              Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

              De Grote Afsluitende Update

              De Bloei:
              Sinds de laatste update waren er geen planten meer gesneuveld. Wel hebben we moeten oogsten in verschillende shiften, omdat niet alle planten en niet alle delen van de planten gelijktijdig klaar waren. Sommige planten kregen harde, dikke, grote toppen, anderen kregen een heel scala aan kleinere, fluffy topjes. Door het barre zomerweer van 2011, liepen alle planten wat vertraging op en werd er later geoogst dan normaal. Dit was echter geen probleem, want we hadden zaden gekozen waar het geen ramp mee is als ze wat langer doorbloeien. Dat zal dit jaar terug het geval zijn.

              Bloeiverslagen:

              White widow: Blijft sterk doorgroeien tijdens de bloei. Werd sterk wit, rijpt niet gelijkmatig af. Her en der wat rot gehad, maar misschien hadden we dit kunnen voorkomen door meer grote fanleaves ertussenuit te knippen zodat het toppendak meer verlucht kon blijven. Al bij al, zeer tevreden over deze plant.

              Amnesia Lemion: Is vrij klein gebleven, sterke sativa bladeren. Wel zeer smakelijke geur. Niet zoveel opbrengst.

              Jack herer: is abrupt gestopt met groeien eens deze in bloei schoot: een typische indica. Kleine stukjes rot maar niet zoveel. Aan deze planten was benedengemiddelde kniptijd nodig.

              LSD: Plant is zeer gevoelig aan de hoeveelheid licht. Weinig licht is nog wel veel wiet, maar eerder fluffy topjes. Een LSD die beter in het licht stond heeft veel dikkere en stevigere toppen aangemaakt. Geen rot bij aangetroffen.


              The last of the white widows:
              P1090946.jpg


              Jack Herer:
              P1090972.jpg


              Amnesia Lemon:
              P1090973.jpg


              Het knippen:

              Aan het knippen hebben we bijzonder veel werk gehad. We hebben alle vrienden laten afkomen en helpen met de klus- want het kan echt langer duren dan je denkt. Hiervoor hadden we een grote bak voor grote bladeren (voor tabaksvervanger) en een kleine bak voor fijn knipafval (om cake mee te maken). De grote bak was echter te vol om optimaal te laten verluchten, waardoor de bladeren al snel rot waren. Volgend jaar maken we misschien cannabiscompost ermee.

              De amnesia lemon in de knipbeurt:

              P1090959.jpgP1090960.jpg

              De white widow oogst:
              P1090989.jpgP1090996.jpg

              Een sfeerbeeld van het knippen:
              Een lekker pintje, wat muziek op de achtergrond, zacht gepraat en het rondgeven van de eerste oogst. Hard werk, maar eigenlijk nog wel leuk. Wel opletten met de geur: die gaat heel ver en kan heel sterk zijn. Dit jaar denken we meer op de spot te knippen, zodat we minder lang moeten knippen op een andere plek. Tijdens het knippen is de geur nog vele keren sterker dan tijdens het drogen.
              P1100008.jpg



              De rookverslagen:
              P1100070.jpg



              White widow:
              Een enkele plant heeft de meerderheid van onze wiet geleverd. Dat soort wiet is het nu ook: een echte bulkwiet. Het gewone wietje dat je zo opsmoort, goed effect, gewone smaak. Niet te scherp op de keel, niet overdreven sterk.

              Amnesia lemon:
              Deze wiet hebben we niet zo heel veel. De smaak is zeer lekker, maar voor het effect moet je het niet doen. Deze wiet gebruiken we nu voornamelijk om met andere wietjes te mengen en zo een zachte, smakelijke mengeling te bekomen. Of voor cake zou het ook goed zijn. Maar om alleen deze wiet te gebruiken om te roken, raad ik hem niet aan, tenzij je echt een licht rokertje of party-weed zoekt.

              Jack Herer:
              Deze wiet is van redelijk goede kwaliteit. Hij is sterker dan de white widow, vooral fysiek kwa effect. Het nadeel is wel dat hij vrij scherp op de keel is en goed afgecured moet worden. Als hij goed gecured is, kan hij zeker een favoriet zijn, maar je hebt er geduld voor nodig om hem daar te krijgen.

              LSD:
              Dit is mijn favoriet rokertje. Relatief zacht op de keel, zeer sterk effect. Het effect is vrij fysiek in die zin dat je niet meer kan bewegen, maar toch op het hoofd in de zin dat je echt kan wegdromen en dat je fantasie losloopt. Let wel: LSD is een wiet voor ervaren wietrokers. Het is zeker geen party-weed.


              Meer vragen mogen natuurlijk nog altijd gesteld worden.

              Greetz,
              Dissi
              Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

              The plant of today, makes the planet of tomorrow.

              Comment


                Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

                Goede en duidelijke afsluiter van je topic, met name de JH en LSD spreken tot mijn eigen verbeelding (ik heb toevallig nog een paar JH's liggen, misschien moet ik er een plaatsje maken hier ???? )

                Comment


                  Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

                  Jack herer (rokerij seeds) was ik echt tevreden van: Bijzonder lage prijs, maar zeer goede overlevingscapaciteiten in het wild, redelijk goede oogst (al zou ik niet meer toppen als ik het nu opnieuw moest doen: alleen toppen bij strains met meer sativa), maar vooral de kwaliteit: Geduld werd echt beloond.
                  Nu mixen we vaak JH met Amnesia Lemon, omdat de smaak dan lekkerder is, en het effect meer 'gemiddeld' tot 'goed'. Dan heb je weer wat minder tabak binnen ook...
                  LSD kan ik neit echt goed beoordelen, ik dnek dat we van Barney's farm echt pech hebben gehad: de meerderheid van Barney's zaden hadden problemen. Zaden kweken is echter geen exacte wetenschap....
                  Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

                  The plant of today, makes the planet of tomorrow.

                  Comment


                    Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

                    Soms zit het mee en soms zit het tegen.... en zaden hebben een eigen wil lijkt het soms
                    Ik moet me nog ff achter een oor krabben wat de JH betreft, de zaden die ik heb heb ik geruild met een Canadees btw, ik koop weinig tot geen zaden van zaadbanken.
                    De charme van eigen zaden en geruilde zaden vind ik voor mezelf meer van belang, zelfs meer dan een "gerenommeerd" zaadje welke waarschijnlijk te duur ingekocht moet worden vanwege de tijd die erin gespendeerd is.
                    (de kans dat ik slechte of andere zaden krijg dan die ik in eerste instantie heb geruild, neem ik voor lief.)

                    Comment

                    Bezig...
                    X