Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

KrisChronic Buitenkweek 5 x PP,2 x Amnesia

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    KrisChronic Buitenkweek 5 x PP,2 x Amnesia

    Korting op 420shop
    Ben net begonnen 2 a 3 weken geleden met 5 stekkies PP.
    1e week was traag door waarschijnlijk de stress met in grond zetten.
    ik heb ze namelijk gehad en ze stonden al een tijdje in de verkoop bak.
    afgelopen week 2 plantjes erbij gehad waarvan ik niet zeker weet wat voor soort maar ik denk Haze Of Widow.
    allemaal spannend maar de nieuwe plantjes komen ook nog niet echt op gang,gelukkig zit het weer mee.
    Als grond gebruik ik All in biomix met als xtra voeding Bio-Grow npk 8.0-2.0-6.0.
    alvast beetje gesorteerd de grote onbekende maar in de grootste bakken geknald en de rest moet ik nog even kijken maar denk wel dat er nog 2 groter gaan volgende week.
    Gisteren voor het eerst bijvoeding gegeven.(growshop advies was na 3 weken maar ik kreeg het gevoel dat mijn plantjes wel wat voer wilden hebben).
    net even gecheckt voor het geslacht maar weet niet of ik dat nu al duidelijk kan zien,het lijken in ieder geval gewoon vrouwtjes.
    Hier een paar shots.
    Attached Files
    Last edited by KrisChronic; 23 May 2011, 15:15.

    #2
    Re: KrisChronic Kweek 4x PP 2x ? 2011

    Ik zal deze af en toe mee lezen, heb wel geen ervaring met stekken.
    Voor scherpere foto's in closeup: kijk eens of je fototoestel geen macrofunctie heeft, voor geslacht te bepalen moet dat een hele dichte closeup zijn.
    Al denk ik niet dat je dat nu zal kunnen zien .

    Stekjes hebben het de eerste dagen altijd wel wat moeilijk heb ik de indruk, binnenkort hebben ze hun wortels ontwikkeld en dan kunnen ze weer verder groeien. Probeer de Luchtvochtigheid hoog genoeg te houden, dan verdampt er minder water uit het blad en is er minder risico op uitdroging van de plant en kan de plant ook meer energie steken in het ontwikkelen van de wortels. Hier is de LV momenteel heel laag buiten, maar als je creatief denkt vind je er wel wat op .
    Edit: Ik zie ook dat je met zwarte, kleinere bakken werkt: let op dat deze niet te heet worden in de zon. Gestoofde wortels is nooit goed.

    Grtz,
    Dissi
    Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

    The plant of today, makes the planet of tomorrow.

    Comment


      #3
      Re: KrisChronic Kweek 4x PP 2x ? 2011

      Inderdaad die foto's moeten even verscherpt worden,nieuw toestel is al onderweg
      en giet ook aardig wat water naast de bakken en mistspray ze regelmatig en hoop dat het werkt(tot nu toe wel).
      en goed dat je het even zegt met die zwarte bakken das idd niet zo slim gedaan,zo zie je maar weer dat ik een beginner ben hehe.
      maar die plantjes gaan nu als een tierelier dus die gaan ook groot halverwege deze week.
      eerst maar even een zootje nieuwe bakken halen.
      Maar ook de 2 vraagtekens beginnen zich nu lekker te voelen.
      Hoop op nog flink wat open zon deze zomer kunnen ze lekker doorgroeien.
      moet alleen even kijken wanner het nou het beste is om de bijvoering op te voeren en tot hoeveel ik kan opvoeren.
      even spitten op het forum dus.

      Comment


        #4
        Re: KrisChronic Kweek 4x PP 2x ? 2011

        je kan moeilijk doen en nieuwe bakke kopen maar je kan ook een witte spuitbus kopen bij de Action voor 2 euro en ze wit spuiten.


        grtsz.
        Alien contest FrankVLD , Grapefruit Outdoor 2012klik hier

        :alienstoned:​← klik hier


        sigpic

        Comment


          #5
          Re: KrisChronic Kweek 4x PP 2x ? 2011

          Kan,maar ik betwijfel ook of de bakken groot genoeg zijn dat speelt ook mee.
          wil wel een beetje opbrengst krijgen als het goed gaat allemaal

          Comment


            #6
            Re: KrisChronic Kweek 4x PP 2x ? 2011

            kijk wel een beetje uit met de voeding, niet te snel geven en heel rustig opbouwen.
            succes
            sigpic

            Comment


              #7
              Re: KrisChronic Kweek 4x PP 2x ? 2011

              ja ik geef nu om de 2 a 3 dagen 2 ml per ltr water bio grow,waar 4 ml de max is als ze lekker gegroeid zijn.(volgens de bijsluiter doe ik het dan)
              zo en zo nog wel een week of 3 a 4 gewoon 2 dat vinden ze wel lekker .
              dan kan ik daarna mischien wat regelmatiger voer geven en de dosering daarna weer wat opvoeren.
              Last edited by KrisChronic; 13 May 2011, 20:00.

              Comment


                #8
                Re: KrisChronic Kweek 4x PP 2x ? 2011

                Als je de bakken wit spuit, let dan wel op dat de plantjes er niet instaan (giftige stoffen) en dat deze giftige stoffen ook niet in de aarde terecht komen. Paar maal afwassen na het spuiten
                Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

                The plant of today, makes the planet of tomorrow.

                Comment


                  #9
                  Re: KrisChronic Kweek 4x PP 2x ? 2011

                  op gelost,gewoon even in alluminium folie gezet.
                  maar ik zit nu alleen nog met een vraag?
                  Snachts wordt het hier nog al koud dus haal ik me plantjes elke avond even naar binnen,maar mijn vraag is: kunnen ze snachts gewoon buiten blijven staan ondanks dat het kwik nog steeds onder de 10 graden is?.
                  met 1x verplaatsen per dag krijgen ze nu ongeveer 12 uur zon iets minder mischien.
                  ik merk wel dat me plantjes erg traag groeien terwijl ik ze goed water geef en met voeding voorzichtig bezig ben.
                  hoop dat ik er snel achter kom

                  Comment


                    #10
                    Re: KrisChronic Kweek 4x PP 2x ? 2011

                    staan je planten niet te nat? dit wil de groei ook nog wel 'ns belemmeren.

                    grtz
                    Is het glas halfleeg of halfvol?

                    Comment


                      #11
                      Re: KrisChronic Kweek 4x PP 2x ? 2011

                      nee volgens mij niet ze staan nat maar niet zeik nat,ik had het idee dat door verdamping het juist iets te droog was/werd/wordt.
                      had ergens gelezen dat ze beter iets te droog kunnen zijn dan te nat dus maar ik wil geen risico nemen.(moet wel bij zeggen dat er genoeg gaten in de bakken zitten dus overtollig water word goed afgevoerd.)
                      mischien hydro korrels boven op de grond,zou dat helpen?
                      maar zal het iig even gaan testen.
                      thanks
                      Last edited by KrisChronic; 28 May 2011, 11:14. Reden: fout neer gezet.gecorrigeerd.

                      Comment


                        #12
                        Re: KrisChronic Kweek 4x PP 2x ? 2011

                        Week 4
                        De PP's gaan opzich goed iig 3 van de 5.
                        1wil maar niet foto 9 en zal wel klein blijven,er begint wel een beetje schot in te komen maar na 4 weken is ie nog maar 10 cm.
                        en bij eentje begint het blad te vervormen en ziet er een beetje raar uit foto 1 en 7.(mischien een Hermaatje)
                        ook is er 1 krom gegroeid en krijgt lijkt wel een 2e tak foto 6.(zou ik niet erg vinden denk ik,mischien meer toppen)
                        van de 2 onbekende waarvan ik denk dat het WW is gaat er 1 goed in de groei foto 5,en de ander heb ik net een blad weggeknipt (beetje aangetast geel/bruine puntjes),en die begint nu ook wel een beetje te komen,maar nog steeds een beetje rood steeltje foto 2 en 4.
                        Attached Files
                        Last edited by KrisChronic; 13 May 2011, 10:32.

                        Comment


                          #13
                          Re: KrisChronic Kweek 4x PP 2x ? 2011

                          Zilverpapier is een goede oplossing als het mogelijk is (dat doe ik hier thuis ook), maar wel opletten dat de weerkaatsingen geen vragen oproepen.

                          Dat de plantjes niet meteen de hoogte in schieten is logisch, de plantjes zijn immers te groot om zonder wortels te zitten. De plantjes zijn nu bezig hun wortelstel uit te bouwen om daarna zowel wortels als plant te doen groeien. Dat zit er bijna aan te komen.
                          Let wel op dat je niet teveel bladeren wegknipt, persoonlijk doe ik dat nooit. Elk blad bevat voeding dat de plant er terug kan uitzuigen, en elk blad dat nog bladgroen bevat zorgt ook dat de plant kan ademen en energie aanmaken. Bladeren wegknippen zonder goede redenen zorgt ook voor vertraging .
                          Uit de vorm van de bladeren kan je alleszins geen geslacht afleiden: dat moet je doen in de voorbloei en / of bloei. Er zijn veel wietplantjes die beginnen met wat vreemde bladeren. Dat kan door vele dingen komen, maar vaak lost het zichzelf wel op.

                          Mijn raad: Goed bezig, doe zo voort, Chill, rook een jointje, zie ze groeien, geniet daarvan en rook nog een jointje.

                          Grtz,
                          Dissi.
                          Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

                          The plant of today, makes the planet of tomorrow.

                          Comment


                            #14
                            Re: KrisChronic Kweek 4x PP 2x ? 2011

                            Thanks Dissy ik zal je raad opvolgen .
                            maar heb nog even paar close upjes genomen van mijn misvormde plantje aangezien ik maar blijf twijfelen.
                            het lijkt een mannetje maar zal anderen daarover laten oordelen.
                            PIC_0006.JPGPIC_0009.JPGPIC_0008.JPGPIC_0007.JPG
                            Last edited by KrisChronic; 15 May 2011, 08:42.

                            Comment


                              #15
                              Re: KrisChronic Kweek 4x PP 2x ? 2011

                              nee hoor is vrouwelijke voorbloei

                              Comment

                              Bezig...
                              X