Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Enig nadeel is wel dat de luizen nu vrij spel hebben. Heb er al vijf zien landen op de armleuning van mijn stoel. Een beetje biologische oorlogsvoering daar ben ik niet vies van. Alles wat ze nu flikken zie ik als dreigementen, en die mogen ze uiten vanwege vrijheid van meningsuiting en al. Maar wanneer ze toeslaan staan de neem-olie sprays klaar voor de herovering van de achtertuin.
Geen last van luizen hier, ik heb duiven die op de dakrand gaan zitten
en recht op de planten schijten. De drama's van de buitenkweker.haha
Laat ze maar lekker genieten vandaag.
Nog een heertje ontdekt, wederom BBDR. Dat is nummer 3 van de 4.. Alles qua blueberry hangt dus af van no. 4.
Toch maar wat extra zaden in de grond gelegd. Omdat de FBH nog niets laat zien, mochten daar ook zoveel mannen tussen zitten dan heb ik een backup. Mocht die andere BBDR mannelijk zijn, dan houdt dat verhaal op en dan mis ik een deel uit de veredelingsplanning. Ach, niet getreurd. Komt allemaal goed.
Flink balen; kloteweer, wederom twee vermoedelijke mannen (dat is 5/6). Ik heb volgens mij een trucje gevonden om het percentage mannen te doen toenemen.. Als ik wist wat het was dan zou ik het delen.
Een 50/50 kans, oké, maar +/- 85% is er een beetje overheen. Nog maar eens wat zaden in de grond geduwd. Uit bittere tekortkoming zelfs de mistery cross zaadjes die nog getest moesten worden. Afijn. Niets aan te doen, maar nu al een kutjaar. Ik vervloek de weergoden bij deze.
Er zijn een boel van dat soort fabeltjes wietefras, zo ook de bananenschil-behandeling (door het vrijkomen van Ethyleen zou het geslacht beïnvloed worden). Maar dat blijkt ook kul te zijn. Laat je niet van de wijs brengen
Ik zit een potje te balen hier; eerst die turfpotjestroep, nu 7 zaden al verbruikt en alles van een maand oud is pas 10 centimeter groot. Ik heb met mijn ouders afgesproken dat ik maximaal 6 planten per ronde zaai. Dat wil zeggen dat ik dus zaai, twee weken (tot een maand dus) wacht voordat ik mannen eruit kan pikken en een nieuwe ronde kan zaaien.. Dat kiemen + acclimatiseren kost ook weer een week per plant. Zo ben ik anderhalve maand kwijt en ben ik nog geen dame tegengekomen. Dat is het risico met regulier zaad, I know. Maar ik baal er niet minder om. Tot overmaat van ramp zit het potje van de nieuw gezaaide BBDR vol met worteletende witte beestjes. Alsof de bodem nog niet bereikt was.. Dat heeft me aangezet tot een ietwat drastische maatregel: chemicaliën gebruiken. Alle grond weggegooid en het potje gespoeld onder 70 graden warm water. Vervolgens het kiemende zaadje in een badje met 1/8 0.3% H2O2 en 7/8 kraanwater gelegd voor een kwartier en terug in de verse aarde gepropt.
Maar aan de bright side kan ik ook mijn mistery autoflower testen. Als dat de plant wordt zoals ik hem bedoeld heb te kruisen, dan ben ik uitermate tevreden; relatief grote autoflower met haze en amnesia invloeden en barstensvol THC. Maar het probleem blijft dat ik niet weet wat er uit gaat komen, de kans dat boeren-hennep zijn slag heeft geslagen blijft aanwezig. Maar dat zien we met een beetje goed weer binnen 21 dagen. Gelukkig heb ik ook nog wat autofem zaden achter de hand, dus niet alle hoop is verloren. Maar daar moeten wel verdomd lekkere wietjes vanaf komen om dit goed te maken.
komt allemaal goed kerel
en thegod zaadplanten zijn beter voor buiten, die staan steviger in de grond en kunnen over t algemeen wat meer hebben
ook is er veeeel meer keus in soorten
Er zijn een boel van dat soort fabeltjes wietefras, zo ook de bananenschil-behandeling (door het vrijkomen van Ethyleen zou het geslacht beïnvloed worden). Maar dat blijkt ook kul te zijn. Laat je niet van de wijs brengen
Ja, raakte hier zelf in geinteresseerd omdat ik 100% vrouwelijke planten kreeg uit "regulier" zaad. Alleen was dat met een hoge temperatuur en lage vochtigheid. Ook precies verkeerd om dus
Het staat wel in het boek van Jorge Cervantes en komt blijkbaar van Dutch Passion. Shops als alien growshop en dutch-headshop hebben het verhaal ook op de site staan. Maar goed, echt betrouwbaar is het inderdaad niet
Stekken? Voor buiten? Dat gaat 'm niet worden. Ik zou allereerst niet eens weten waar ik ze moet halen. Nouja, dat weet ik wel. Maar ik wil niet bijdragen aan illegale praktijken. Verder heb ik geen vrienden die ze zo hebben rondslingeren dus stekken is een no-go. Sowieso omdat die te laat afbloeien. En ik voel er weinig voor om 80 dagen lang hetzelfde kunstje te doen. Dat is al eerder fout gegaan. Verduisterzakken werden de eerste drie keer na wegwaaien teruggebracht. Maar de vierde keer lag er dus een mooie lap landbouwplastic op het dak van een huis 2 kilometer hier vandaan. Datsoort geintjes leer je dan snel af.
Poepzak snapt 't
@Wietefras: ik lees het verhaal en zie 30 reeds gefemeniseerde zaden (x15 soorten) zijn geplant voor een test. Daaruit kwamen 9 soorten als volledig fem. en de andere 6 als man of herma. Verder hebben ze uit 'eigen onderzoek' en een literatuurstudie (dat is best gek, want de enige boeken die er zijn, zijn boeken geschreven door kwekers als jij en ik) een aantal getallen ontfutseld. Nouja, getallen.. 'Meer en minder' vind ik weinig precies. Toch geven ze nergens een duidelijke bron of verwijzing naar dat eigen onderzoek, als ik zoiets zou ontdekken dan zou ik het minstens op mijn eigen site publiceren want zeg eerlijk; als je veren hebt dan mag je pronken. Met de mogelijkheden van vandaag de dag, en de mogelijkheden van 30 jaar geleden kun je makkelijk een bodemmonster laten analyseren en zeggen hoeveel stikstof er precies in zou moeten zitten voor vrouwelijke planten. Kost je ongeveer 20 euro. Maar dat hebben ze niet gedaan: een nep-onderzoek dus. Ik heb ook weleens 10 vrouwen gekregen uit een batch van 10 reguliere zaden, alle zaden die daar uit kwamen waren óók vrouwelijk. Maar ik betwijfel of dat aan de grond heeft gelegen, want ik plant daar ieder jaar hetzelfde en bij iedere andere soort (ook tijdens het kweken die ene batch) was het nabij 50/50.
Ik weet dat er zulke claims bestaan, maar ik kan het met moeite geloven. Een beetje basisbiologie leert toch al gauw dat chromosaal vastgelegde sexe niet zomaar te veranderen is met luchtvochtigheid of voeding.
Er doet nu nog zo'n verhaal de ronde, mocht je interesse hebben: iets met magneten en elektriciteit doen zou de groei van je planten explosief doen toenemen; prachtig om te zien hoe sommige kwekers honderden euro's tegen zo'n project smijten en geen enkel resultaat boeken.
Je maakt mijn dag weer een stukje beter wietefras Als ik ergens om kan lachen, dan is dat mensen die alles zomaar geloven zodra er 'onderzoek wijst uit' staat. Goed dat jij daar niet bij hoort!
Ha, ik heb geen flauw idee of de kweekomstandigheden het geslacht kunnen bepalen. Lijkt me eerlijk gezegd stug (al had ik een paar jaar terug ook niet geloofd dat je vrouwelijk zaden had), maar vond het wel heel grappig dat in onze situaties precies het tegenovergestelde uitkwam van wat dat Dutch Passion onderzoek "had uitgewezen".
Inderdaad zegt meer of minder ook niet zo veel. Als er op 1000 zaadjes 1 mannetje meer of minder komt dan is dat ook wel meer of minder, maar dat zie je in de praktijk natuurlijk niet terug. Krijg wel haast de neiging om 100 vogelvoer zaadjes te ontkiemen en op 12 uur te zetten om te kijken wat eruit komt bij verschillende temperaturen Maar goed, als het echt uit had gemaakt dan hadden jij en de andere kwekers die dit al jaren doen wel verschillen bemerkt. Bij kleinere aantallen zegt het sowieso al weinig. Als je 8 zaadjes neemt is er altijd een kansje dat het zelfs 8 vrouwtjes of 8 mannetjes worden (beide 0,4%)
Anyway, vond het gewoon wel geinig. Was niet mijn bedoeling om je topic te kapen.
Haha veel kweekgedoe is nu toch niet te bespreken, alles wacht op het goede weer. Een beetje afwisseling van onderwerp op z'n tijd vind ik juist leuk. Er moet wat te lezen blijven toch?
Comment