Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste poging op veranda.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1ste poging op veranda.

    Korting op 420shop
    Dag mensen,

    Ik ben gevraagd dit verslagje te maken door Escargot als gevolg van mijn vraag :
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...en-niet-rijpenDSC_1712.jpg

    Jammer genoeg maar een vrouwtje (de allerkleinste achteraan links), eerste bloemen :

    DSC_1738.jpgDSC_1762.JPGDSC_1765.jpg

    Rond die tijd gaf ik op een morgen water aan de plant en zag opeens een vieze made uit de grond kruipen, had er al op gelet dat er nogal veel vliegjes rond de pot zoemden,
    ik heb dit opgezocht hier en het bleken varenvrouwmuggen te zijn ik heb dan voorzichtig wat gegraven en ik heb er tientallen doodgenepen met een tangetje de aarde zat ook vol met bruine cocons,
    ik heb er uren over gedaan om de meeste er uit te halen.
    Na veel zoeken erom de aarde behandeld met Pyrethium extract, soms zie ik nog eens zo'n vliegje maar nooit geen maden meer gezien na de behandeling.
    Ik vond dat ze nogal lang en wankel was geworden en heb ze stevig tussen 4 bamboe stokken vastgezet.

    De eerste koppen op 20/10
    DSC_1771.jpg

    27/10
    DSC_1785.JPGDSC_1786.jpgDSC_1787.JPGDSC_1794.jpg

    Als u zich afvraagt wat die planken zijn op de pot...na die madenzoektocht die mijn katten met grote interesse gevolgd hadden vonden ze het ineens ook leuk om daar wat in te graven, baasje helpen
    Plastieken mat onder gestoken om de grondkoude tegen te houden.

    Secundaire koppen
    DSC_1799.JPG

    Een van de zijtoppen
    DSC_1810.JPG
    Ik heb van een vriend een macro opzetstuk geleend en er een paar geslaagde opnames mee gemaakt.
    DSC_1821.JPG


    DSC_1813.jpg

    Nu begint ze echt lekker te "stinken"...zeer zoet en fris.
    Dit is het voorlopig, hopelijk vonden jullie m'n eerste kweek/verslag interessant.

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    Oh ja, iemand enig idee welke soort het is?
    Attached Files
    Last edited by Makroo; 4 November 2013, 23:27.

    #2
    Re: 1ste poging op veranda.

    Oh maar dat verslag is nog niet afgelopen hoor.

    Je kan nog enorm veel leuke updates gaan doen

    Je eerste volgeling is er al.

    Je doet alles perfect, het is 17 graden en je beschermt de kluit tegen de koude.

    Jouw plant kan zo te zien, heel goed tegen de kou trouwens.

    Ik heb helemaal geen adviezen en ook geen op of aanmerkingen.

    Alles gaat perfect zoals je het nu doet.

    Het soort kan niemand je zeggen.

    Een goede gok kunnen er hier maar enkelen.
    De familie aanwijzen,kennen er meer.
    Maar dan heb je nogal een aantal soorten om uit te kiezen.
    Last edited by Escargot; 5 November 2013, 00:01.
    Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
    Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

    Comment


      #3
      Re: 1ste poging op veranda.

      Ik zie op de foto's zelfs al een paar amber trichomen denk ik, dus het is hoogste tijd te stoppen met voeding geven.
      Het is wel belangrijk dat je 10-14 dagen voor de oogst stopt met voeding anders kan je een raar smaakje aan de wiet krijgen.

      Wel top gedaan zo'n grote plant in zo'n klein potje. Dan heb je wel groene vingers eh...

      Het soortje te weten komen is vrij simpel.
      Vraag je maat uit welke wiet hij die zaadjes gehaald heeft, dat is het soortje wat je daar hebt.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: 1ste poging op veranda.

        enige opmerking of eerder vraag is deze:

        die balk die achter in het raamkozijn zit om de schuifdeur tegen te houden (tegen indringen) zit die ergens aan bevestigd?

        twee simpele schuifslotjes zijn al voldoende.
        als die balk los zit of ligt heeft ie weinig zin, tegenwoordig brand men met een draagbare bunsenbrander bv. een gaatje in je plastic kozijn en duwt men met een staafje de balk uit de gleuf .. tenzij je dus die balk 'vast' zet

        hele lekkere veranda POT dra klaar, nog een paar weekjes maar (^^,)

        Comment


          #5
          Re: 1ste poging op veranda.

          Mooi hoor om een dergelijke plant in de veranda zo te kunnen laten afbloeien!
          Zien er compacte toppen uit.

          Welk soortje het is kun je moeilijk zo gaan zeggen.
          Alleszins een sativa maar da's dan ook het enige.
          sigpic
          100% BIO Indoor autoflower enthusiast

          Comment


            #6
            Re: 1ste poging op veranda.

            Zo`n veranda wil ik ook wel Lekker plantje hoor.

            Comment


              #7
              Re: 1ste poging op veranda.

              suc6

              Comment


                #8
                Re: 1ste poging op veranda.

                Wow...allen bedankt voor de leuke antwoorden en beoordelingen, het is natuurlijk door dit forum te bestuderen dat ik zover ben geraakt

                @ Escargot : Inderdaad het is nog niet afgelopen, ik zal ze blijven fotograferen en die posten hoor.

                @ QnQ : Ja dat dacht ik ook, ze heeft eergisteren haar laatste voeding had, ik heb de grote macro opnames nog eens bekeken en vind er echt geen amberen trichomen op hoor, op welke foto was het?
                Hehe, die groene vingers heb ik gekregen door een jaar lang met een groep mindervaliden samen een biokruidentuin op te zetten...lang geleden maar dit vergeet je nooit meer en heb haar veeeel liefde gegeven
                Het is inderdaad een kleine pot (vooral op de foto) voor zo'n plant...had ik nooit verwacht dat ik aan m'n laat experiment zo'n struise dame ging overhouden.
                Ik heb die vriend es opgebeld en die dacht dat het Grapefruit zaden zouden kunnen zijn geweest...es opgezocht en dat klinkt lekker, juist het type dat ik graag

                @ El Guerilliero : Hehehe, gelukkig zijn het metalen ramen, en is mijn koer een ware vergeetput, je zou al er moeten in rappelleren, zwijg om er terug uit te geraken met een boom op je rug
                Maar bedankt dat je om mijn veiligheid...hmmm...de canna...denkt!
                Al moet ik toegeven dat ik ook in die richting heb gedacht , ik dacht er een scharnier aan te schroeven/reveteren.

                @ Gamm : Dankje, inderdaad een super plekje vooral dat ik laat begonnen ben komt dit goed uit, ja ik dacht ook een Sativa aan die kerstboomvorm.

                Vandaag ging ik haar bekijken en de geur aan de onderste (meest rijpe toppen) is veranderd ze begint nu iets fruitig te ruiken....heerlijk.
                Daar heb ik trouwens een vraag over, ik dacht dat een plant 'normaal' van boven naar onder rijpt, maar de mijne doet het juist omgekeerd, zou dat zijn doordat de onderste toppen nu de lage directe zon vangen door het raam en de eindtop het gefilterde licht door het plastic plafond?
                Ik zit ook wat in dat ze teveel licht krijgt 's avonds, ze staat namelijk voor het keukenraam en ik heb geen inkijk dus geen gordijn, het licht is wel zwak van een spaarlamp...kan dit kwaad?

                Comment


                  #9
                  Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                  Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                  Comment


                    #10
                    Re: 1ste poging op veranda.

                    Ik kan haar verplaatsen naar de andere kant van de veranda maar ik denk dat ik haar gewoon laat staan, het is de plaats met het meeste zon, ik zorg dat het licht niet lang aan staat, ik hoop dat ze het tegen nu wel al wat gewoon is en niet te veel stress ervan heeft.
                    Trouwens heb ik opgemerkt met veel kweekverslagen te lezen dat herma's meestal vroeger dan zo ver in de bloei voorkomen, of is dat een misvatting?

                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    Ho Escargot,

                    Ik lees net dit van je :

                    Ik ben zelf van plan een plant tot diep in December door te trekken, dit door te toppen zodat zij niet in de bloei kan schieten.
                    Ik wil kijken hoe mijn Planten het doen in Nat weer.

                    Hahaha, en ik al ongerust over de plant in mijn veranda, die is een verwende princes vergeleken daarmee

                    Ben wel benieuwd hoe dit afloopt?

                    Comment


                      #11
                      Re: 1ste poging op veranda.

                      Ik denk dat je jezelf al beantwoord hebt hier.

                      Herma kunnen ze in ieder stadium van de bloei worden, denk ik.

                      Dan rest de vraag, in hoeverre is hermafrodie schadelijk in een laat stadium van de bloei.

                      Dat antwoord moet ik je schuldig blijven.
                      Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                      Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                      Comment


                        #12
                        Re: 1ste poging op veranda.

                        Hallo

                        Het is nu een weekje later en ik heb vandaag geprofiteerd van een uurtje zon om wat nieuwe foto te nemen.
                        Ze is nu duidelijk al wat rijper, maar ik zie nog altijd geen amberen trichomen, jammer genoeg heb ik die macro lens niet meer.
                        Ik ben begonnen met haar te spoelen van vandaag.

                        Zoals Escargot me aangeraden heeft heb ik de hoofdtop wat omgebogen, ze komt nu een 10 cm van het dak
                        DSC_1860.jpg

                        De haren van de hoofdtop beginnen eindelijk wat kleur te krijgen.
                        DSC_1858.jpg

                        Lekker vette zijtop
                        DSC_1852.jpg

                        En als laatste een close-up
                        DSC_1849.jpg

                        Tijdens de zoektocht naar wat te zaaien volgend jaar had ik hier het stressrapport gelezen over Chaze en ik vond dat wel een interessante soort, toeval wilt dat ik gisteren tijdens een degustatie met een groep vrienden een zakje Chaze van Sensi Seed gekregen heb, bio op een terras gegroeid, iets te vroeg geoogst...budrot natuurlijk, maar heel lekker, een zoete haze met een erg sterke kruidige stuff (na)smaak, eerst ben je er erg high van maar dat duurt niet te lang dan ben je knetter stoned.
                        Die vriend waar ik het zaad van gekregen had was er ook, die had drie soorten overgehouden van de zelfde mix van zaden, een ervan was zeker onze dame aan de geur...geen grapefruit maar een Haze soort, heel lekker...nog meer mijn ding dan die Chaze...hopelijk is dit zo...I Love Haze

                        Comment


                          #13
                          Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                          Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                          Comment


                            #14
                            Re: 1ste poging op veranda.

                            Hehe, maak maar dat de eend zich wat beter voelt tegen dat ze droog is, al zou ik liever naar jou toekomen en de regen/wind/koude ontsnappen....aaah kon dat maar...Arbeiden!!...dream on Mak!

                            Comment


                              #15
                              Re: 1ste poging op veranda.

                              Brrr in de winter naar Nederland.

                              Alzou je nou in de ardennen wonen zou ik het doen....

                              Maar Nederland, het land zonder echte winter, nat en vies....guur wind....


                              Ehh nee dank je, daar kan geen wiet verleidelijk genoeg voor zijn
                              Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                              Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                              Comment

                              Bezig...
                              X