Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste poging op veranda.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: 1ste poging op veranda.

    Wanneer ik water geef komt er veelal geen water uit de onderkant van de pot.
    Gebeurt dit wel, dan geef je ofwel teveel water, of komt het omdat je de aarde te ver hebt laten uitdrogen.

    Nu, bij een dergelijk grote plant i.c.m. je kleine pot moet je er inderdaad wel een hoop inkappen dus is het wel mogelijk dat er wat uitloopt die daarnaa weer opgezogen wordt.

    Grotere pot nemen de volgende keer. Wordt veel makkelijker om water te geven.
    sigpic
    100% BIO Indoor autoflower enthusiast

    Comment


      #47
      Re: 1ste poging op veranda.

      Ja je hebt gelijk die pot is te klein, had geen zo'n grote plant verwacht!
      En eens ze zo groot was durfde ik haar niet meer te verpotten.
      Volgende keer doe ik het ook anders ik zet 2 AF's op de veranda zodat ik geen zo'n grote planten meer bereik in wat grotere potten, zal ook de canna voedingslijn gebruiken.
      Ik ben ook de plannen aan het uittekenen voor een 2 planten / 2 smartleds microscrogkast (net van 45 op 45 per plant) die ik zo gauw ik de poen ervoor bijeen gespaard heb zal bouwen.

      Comment


        #48
        Re: 1ste poging op veranda.

        Maar hoe staat deplant erbij??
        Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
        Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

        Comment


          #49
          Re: 1ste poging op veranda.

          Goed, de grootste oude bladeren vergelen iets maar ze is nog steeds donkergroen verder, trichomen zijn nog altijd meest clear jammer genoeg, al ziet ze er super rijp uit al de haren zijn bruin en ze staat vol met calyxen en ruikt heerlijk...kruidig...vreemd peperig/zoet, toppen zijn nog iets verdikt...echt hoogzwanger, morgen foto nemen voor update.
          Ik vrees dat ik ze niet rijp zal krijgen, het begint hier te vriezen 's nachts en kan de veranda niet meer verwarmen, het heeft denk ik geen nut meer nog veel langer te wachten.
          Ik heb er in elk geval heel veel uit geleerd, volgend jaar beter he!
          Met AFtjes, ik denk Super Lemon Haze AF Fem van Greenhouse Seeds, (ik kan dan redelijk vroeg beginnen zodat ze tijdens de bloei de volle zon heeft) zal ik dat niet tegenkomen, is een goede kweekplaats in de zomer maar zo laat in het jaar is er te weinig zon meer, gaat niet meer vooruit zo.

          Comment


            #50
            Re: 1ste poging op veranda.

            Ha, ik waht op de update en natuurlijk het alom bekende Cola v/s kola shot.....

            Ik neem aan dat het bekende JD aanstekertje nog mist
            Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
            Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

            Comment


              #51
              Re: 1ste poging op veranda.

              hehehe, Cola v/s Kola...hopelijk is Kola een heavyweight
              Al ben ik geen fan van indirecte reclame voor Cola (is al erg genoeg zo) zal ik maar braaf toegeven aan de standaarden en zo'n foto nemen.

              ...JD aanstekertje?

              Comment


                #52
                Re: 1ste poging op veranda.

                Ja even hier een kleine bestelling plaatsen.
                Doos vloeitjes, tipjes oid en je krijgt hem vanzelf toegestuurd.
                Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                Comment


                  #53
                  Re: 1ste poging op veranda.

                  Ah zo, thx, ja zal iets bestellen om die te pakken te krijgen.

                  Juist gemerkt dat ik een flater ben begaan een paar posts terug, ik zei dat ik Super Lemon Haze AF Fem wilde maar met al die soorten ben ik gemist dit is geen AF jammer genoeg want de smaak moet super zijn.

                  Comment


                    #54
                    Re: 1ste poging op veranda.

                    Joh ik denk dat je op die veranda van jou zo een beetje alles kan kweken dat je wil..

                    De meesten hebben gekapte en al zijn jouw temperaturen wat aan het dalen, ik denk dat je het gewoon gaat redden.

                    Succes in de laatste sprint.

                    Groetjes maar weer en laters..
                    Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                    Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                    Comment


                      #55
                      DSC_1946.jpg

                      Onze zwangere dame.
                      DSC_1953.jpg

                      Meer een sfeerbeeld om te tonen hoe laag de zon zit, dit is het allerlaatste zonlicht om 14.30
                      DSC_1956.jpg

                      Buds
                      DSC_1959.jpg

                      En nog buds
                      DSC_1968.jpg

                      En de eindtop
                      DSC_1970.jpg

                      Tot slot een close-up.
                      DSC_1962.jpg
                      Ze begint nu duidelijk wat meer milky te worden

                      Enkele dagen geleden was ik zo stoer aan het praten "zondag gaat ze om!" maar ik begin nu weer te twijfelen...
                      Wat raden jullie me aan, ze nog wat houden of is het eindelijk ?????

                      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                      Was een foto vergeten

                      De gele bladeren, ze beginnen nu bruine toppen te krijgen.
                      DSC_1966.jpg
                      Het zijn wel alleen die oudste bladeren die het hebben, de rest begint vaag ietsje te bleken denk ik.

                      Comment


                        #56
                        Re: 1ste poging op veranda.

                        Het mooie is dat je een tijd gestopt bent met voeden.

                        Je kan nu gewoon met een gerust hart de plant laten af-bloeien.

                        Je kan op ieder moment van de dag stoppen en de bijl er inzetten.

                        Je kan milky oogsten of je kan wachten op amber....

                        Ook kan je gedeeltelijk oogsten, dus de hoofd-toppen op milky en de anderen laten wachten op amber...

                        Keus is helemaal aan jou.
                        Last edited by Escargot; 22 November 2013, 22:19.
                        Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                        Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                        Comment


                          #57
                          Re: 1ste poging op veranda.

                          Hmmm, gedeeltelijk oogsten, dat is een mogelijkheid maar ik denk dat de meeste kwekers zeggen de plant op zijn geheel drogen het beste is en zo was ik het eigenlijk van plan.
                          Zal wel zien, nog even geduld oefenen.

                          Comment


                            #58
                            Re: 1ste poging op veranda.

                            Phhheeeew, ik geraak er even niet meer uit, ben volledig in de war, lees zoveel meningen en opinies...heeelp

                            1 Oogst:

                            Is ze nu rijp of niet...ik ben er niet zeker van maar ik denk ze nu toch eindelijk echt milky wordt...het is zo moeilijk te zien, wel zeker nog geen amber.
                            DSC_1987.jpgDat ziet er toch redelijk milky uit he?

                            Maar ik las ook als de bruine haartjes echt opdrogen
                            DSC_1982.jpg zoals je hier ziet ze al over haar rijpste punt is!!!

                            Bij zoveel kweken zie ik dat de plant alles uit de bladeren zuigt van voeding en ze gelen maar ze blijft maar koppig mooi groen buiten enkele van de oudste fanleaves.
                            DSC_1974.jpgDSC_1978.jpg

                            De aarde is nu bijna helemaal droog, zou ik haar nog wat stress geven door haar binnen/donker te zetten voor de oogst hopende op een laatste boost!
                            Klieven vindt ik te erg, krijg dat nog niet over me hart.

                            2 : Drogen
                            Ik nam aan dat je de plant best op zijn geheel droogde maar in speescees zijn (trouwens heel duidelijke en informatieve) post zegt hij...
                            "Ga er altijd van uit dat je moet knippen voordat je ze droogt. Droge planten knippen kost veel harsverlies omdat dat gewoon van deplanten afvalt tijdens het knippen van de buds."
                            weegt dit dan op tegen het verlies van zetmeel in de bladeren die na de oogst nog omgezet worden in suikers -> thc???

                            Sorry voor al de vragen, ik weet dat jullie het liever hebben dat je opzoekt en leert...en da's ook het beste moet ik toegeven...maar er zijn zoveel opinies over dit onderwerp....een poll erover zou wel es leuk zijn trouwens.

                            Greets

                            Comment


                              #59
                              Re: 1ste poging op veranda.

                              Ik heb geprobeerd de foto's te vergroten,maar ken geen duidelijk beeld krijgen op de trichomes.

                              Je zou echt een macro van de trichs moeten maken (Macroo maakt een Macro)

                              Zelf zou je het beste kunnen zien hoe de trichs erbij staan.

                              Als jij zegt dat de trich's Milky zijn, ben je op een punt aan gekomen dat je op iedere dag kunt knippen.

                              Het gevaar is dus voorbij.

                              Plant kan je knippen of in z'n geheel ophangen.

                              Ik zou zelf gedeeltelijk oogsten, natuurlijk als de plant echt milky is.

                              Gewoon de hoofdtoppen er af en de rest laten zitten.

                              Deze zou ik langer proberen te rijpen om gedeeltelijk Amber trichs te krijgen.

                              Zo heb je een high weedje en een wat zwaardere stoned weed..

                              De keus is echt aan jou.


                              Persoonlijk denk ik dat de plant nog net iets langer nodig heeft trouwens.

                              Zorg trouwens ook dat je ook nu, de aarde niet te nat en niet te droog hebt.

                              Stoppen met watergifte doe ik nooit
                              Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                              Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                              Comment


                                #60
                                Re: 1ste poging op veranda.

                                Ja zeker een macro lens staat op het wanted lijstje
                                Het is moeilijk, ik zie bijna niets meer dichtbij de laatste jaren en die microscoop+bril gaan slecht te samen, en zonder die k**bril zie ik er bijna geen bal van...ouder worden he

                                Comment

                                Bezig...
                                X