Mededeling
Collapse
No announcement yet.
1ste poging op veranda.
Collapse
X
-
Re: 1ste poging op veranda.
Hoi medegroeiers, even een vraagje tussendoor.
Ik was vanmiddag aan het het rommelen in de kelder en ik zag opeens 2 van die halogeenlampen op een hoge poot staan die schilders gebruiken...achtergelaten door de vorige bewoners, de een is de standaard halogeenlamp van 400W maar de andere is een spaarlamp van 30w merkloos, ik heb dat direct op onze dame geplaatst en in het daglicht valt het niet op voor de buren...nu denk ik...met dit rotweer heeft ze in de laatste week amper een paar uur zon gezien, zou dit helpen als ik haar een uur of 5 bijlicht overdag (vooral het bovenste dat trager rijpt), heb nog een ergens een oude timer ervoor...of is dit te zwak en/of verkeerde type om enig effect te hebben?
Comment
-
Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.
Comment
-
Dank je LR2, maar het is niet de bedoeling om met een gewone spaarlamp te kweken, ik denk dat je de tread niet gelezen hebt
De plant staat nog altijd op de veranda in het daglicht, maar de gedachte was haar iets te helpen met deze lamp omdat ze zo traag afbloeit nu er bijna geen zon is...maar ik begin te denken dat het een stom idee was....ik moet toegeven dat ik erg last begin te krijgen van oogstkoorts, ze ziet er zo lekker uit!!!
Man, wiet kweken...daar moet je zen voor zijn!
Maar vandaag eindelijk wat zon, de dame zal blij zijn!
Comment
-
Ideeen zijn niet stom....
anders hadden we nu nooit vooraf geweten dat een halogeen niet goed is.
En zen....dat ben ik al helemaal niet.
Eerder een beetje ehhh.... drukLast edited by Escargot; 10 November 2013, 11:57.Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!
Comment
-
Inderdaad, dat weten we nu ook weer.
Jij ! Druk!! niet gemerkt
Ik had gewoon niet verwacht dat het zo lang zou duren eer ze rijp is, ik wil proeven!!!
Zal me moeten inhouden om niets geforceerd te drogen ook vrees ik.
Goed nieuws, ze is in een nieuwe fase van de bloei gekomen, er groeien nu van die...euh heb echt geen idee hoe dat noemt...spitse bolletjes op de koppen vol met trichomen met een bruin haartje dat eruit steekt, beetje zoals de voorbloei eruit ziet, ik zie die altijd op de betere weed, en ik heb m'n eerste geel blad onderaan.
De foto's ervan waren mislukt jammer genoeg, al denk ik enige ambere trichomen te bespeuren
Comment
-
Bedoel je calyxen
Dat denk ik wel.
ja dat is lekker rook materiaal
Die wiet gaat heel erg lekker worden.
dat wordt een lekkere kerst en nieuw jaar (wellicht kunnen Sint en Piet ook meeroken)Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
Comment
-
Hehehe, ja ik rekende ook uit dat ze ongeveer rond die periode droog zal zijn, en cured voor de kerstfeesten...hmmm
Hier zie je op het topje een calyx, er zitten er vandaag duidelijk al meer op dan gisteren en de koppen zijn duidelijk nog aan het dikken, die grootste zijtakken hangen elke dag meer door.
DSC_1880.jpgDSC_1889.jpg
Ik had opgemerkt in groeiverslagen dat je met nachtfoto's de koppen wel beter ziet, ook es getest en inderdaad de koppen contrasteren mooi zo.
DSC_1900.jpg
En morgen mag ik eindelijk naar de post om mijn zakmicroscoopje
Trichoomonderzoekverslag INC.
Comment
-
ehh Makrooooo
Het is maar een luxe probleem,maar toch....
Ik denk dat het weer tijd is jouw hoofdtop naar beneden te gaan halen.
Ik bedoel niet op de kaptafel (je zou maar ideeen krijgen), maar een centimeter of 45 mag wel.
Die ruimte vult ze wel weer
Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
Comment
-
Ga jij maar eens in een heel lekkere warme kamer zitten, mag tropisch zijn.
Druk je neus maar even tegen het dubbele glas..
Dan kom je wel terug op dit wat je net zei
Jouw plant is ook niet bepaald een Princes hoor.
Waarschijnlijk heeft dit ras Djengis Khan nog zien strijden
De edele lijnen zie ik vaak, jouw plant heeft deze echter niet zo hahahaha
Dit betekend wel dat ze een stuk lekkerder smaakt,maar dat is persoonlijk.Last edited by Escargot; 11 November 2013, 22:01.Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
Comment
-
Jij hebt het laatste woord.
Ik ga je niet proberen over te halen.
De vloer zal niet zo koud zijn als je zelf denkt.
De buitentemperatuur zal nooit tot deze grond doordringen door de bebouwing eromheen.
Er zijn er nog meerderen van ons die de plant echt buiten hebben staan.
Jij hebt wat wij noemen, luxe problemen
de grond kan best wat hebben.
De top veel minder.Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
Comment

Comment