Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wunkie's Skunk Buiten Scrog! AutoWhite en Purple #1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Wunkies eerste eigen kweek... So exiteddd<3

    Ohhhh Lordy daar was ik dus al bang voor...
    Nou, dat gaan we dan maar doen tegen die tijd als het zo ver is...
    Misschien is het een idee om van te voren met een schoon mes even een beetje los te wrikken aan de rand?
    Of is dat een heel slecht idee?? :')
    Life's a bitch and then you die.
    So fuck the world and lets get high.

    Comment


      #32
      Re: Wunkies eerste eigen kweek... So exiteddd<3

      (Op basis vd de foto's) verwacht ik niet dat je "de kluit" compleet en netjes uit de pot krijgt. De penwortel zal de onderkant vd pot misschien nu al wel hebben bereikt, maar in ieder geval eerder dan de zijwortels de pot hebben bevolkt. Ik verwacht dus dat er er niet echt over een kluit gesproken kan worden als je gaat verpotten.

      Als je de grond vantevoren een beetje laat uitdrogen tot de grond iets krimpt, komt de grond als het goed is ook wel los van de pot. Maar dan moet je natuurlijk oppassen voor te droog, waarmee je de wortels beschadigd.
      Balkon-kweek 2015

      Comment


        #33
        Re: Wunkies eerste eigen kweek... So exiteddd<3

        Super bedankt voor je feedback PPMbuz
        Ik zal proberen zo goed mogenlijk mijn best te doen met overpotten. Ik ben echt super enthousiast dus ik zal er zeker rustig mee omgaan
        Ik zie bij 1 inderdaad al iets van een wortel draadje onderaan de pot. Betekend dit dat ik ze nu al moet overpotten? Ze lijken nog zo klein en kwetsbaar :o
        Heb ze ook net water gegeven voordat ik keek naar de wortel... Dus dan zal dat betekenen dat ik het zeg maar morgen al moet doen?
        Ik dacht namelijk dat ze pas 'voeding' mochten hebben na de 4e node. Zo lang wou ik dus ook wachten met overpotten.
        Of is de voeding in normale potgrond niet schadelijk?

        Omg ik voel me echt een moedertje haha
        Kan ik geen kraam hulp aan huis krijgen ???
        Last edited by xAlecia; 21 May 2015, 15:48.
        Life's a bitch and then you die.
        So fuck the world and lets get high.

        Comment


          #34
          - Kweekverslag 2015

          Praten tegen je plant helpt!

          Comment


            #35
            Re: Wunkies eerste eigen kweek... So exiteddd<3

            Enthousiast en rustig, moeilijk te combineren

            Overpoten zodra de penwortel onderaan de pot is zou ik doen zodat de wortel ongestoord dieper kan groeien, later kan de rest van de pot dan vol groeien. Ik kan me ook voorstellen dat het goed is, wat jij zegt, het plantje wat te laten aansterken voordat de plant in een andere pot wordt gezet. Mocht het overpoten moeilijk gaan, heeft de plant wat meer kracht.

            Voeding na de 4e internode = wat LR2 adviseerde eerder in je verslag? Gaat waarschijnlijk over die vloeibare voeding in combinatie met zaai/stekgrond op de foto in je eerste post. Ik heb dit jaar in mn eerste kweek potgrond gebruikt en het gaat nog prima.

            Succes
            Balkon-kweek 2015

            Comment


              #36
              Re: Wunkies eerste eigen kweek... So exiteddd<3

              Hahaha klopt maar je snapt wel wat ik bedoel toch? Juist omdat ik enthousiast ben zal ik t zo goed mogelijk proberen te doen.

              Ik ga dit weekend gaten boren in de potten en dan zal ik wel kijken of ik ze zelf geschikt vind om over te potten. Ik zie inderdaad in meerder verslagen wel mensen over potten met zo'n klein plantje...

              Jaa klopt. Dat bedoel ik. Nu staan ze in zaai/stek grond maar na het over potten in gewone huis tuin en keuken potgrond. Dat kan dus gewoon nu al.

              Heel erg bedankt
              Life's a bitch and then you die.
              So fuck the world and lets get high.

              Comment


                #37
                Re: Wunkies eerste eigen kweek... So exiteddd<3

                Hallo. Leuke topic. Ik ben nieuw hier heb wel een vraag voor je. Waarom ga je gaten boren in de potten? Die zaten er toch al in. Met boren zou je de wortels kunnen beschadigen. Als je effe wacht is de kluit ook wat groter en is de plant minder kwetsbaar. Als je wil oppotten kan je toch ook geraniums kopen.[emoji6]

                Comment


                  #38
                  Re: Wunkies eerste eigen kweek... So exiteddd<3

                  Heey zwaan. Indd, de potten waar ze nu in zitten zitten al gaten in. Ik heb 20l potten waarin ik ze straks ga zetten en daar moeten nog gaten in gemaakt worden zodat het water weg kan stromen als het ze te veel word.
                  Goed opgemerkt hoor hihi!

                  23-05-2015
                  Groeidag 9
                  De baby's maken het goed. Ik ga vanmiddag gaten boren in de potten waar ze straks in komen en de schutting word dit weekend ook nog extra beveiligd met extra sloten. Dan zitten er straks 4 sloten op haah!
                  Iemand nog leuke ideeen voor iets van een boobytrap voor stropers???
                  Hier de foto's van vanochtend.
                  23-05-2015 (4).jpg23-05-2015 (5).jpg

                  En de AutoWhite
                  23-05-2015 (3).jpg

                  Goed weekend allemaal!

                  Love,
                  Wunkie
                  Life's a bitch and then you die.
                  So fuck the world and lets get high.

                  Comment


                    #39
                    Re: Wunkies eerste eigen kweek... So exiteddd<3

                    25-05-2015
                    Groeidag 11

                    Een foto zegt meer dan 1000 woorden.

                    Volgens mij doen ze het hartstikke goed.

                    Love,
                    Wunkie

                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    Ik heb ze zo net over gepot. Ik heb gedaan wat ik dacht goed was en gebeurt is gebeurt. Ik heb ook overal foto's van gemaakt, stap voor stap.
                    Ik hoop dat ik hier mensen mee kan helpen. En als er iets niet goed is gegaan zou ik dat graag horen als zodat andere mensen dezelfde fout niet maken...

                    Stap 1
                    Hydrokorrels op de bodem.
                    Dit zodat ik de aarde luchtig kan houden en als de ze dorst heeft dan kan ze dat hier uit halen.
                    25-05-2015 overpotten (5).jpg

                    Stap 2
                    Ik heb zelf universele potgrond gebruikt en dit er vervolgens over heen gegooit. Toen nog een handje hydrokorrels door de aarde en dit goed gemengd en luchtig gemaakt. Je kan hierbij natuurlijk zelf kiezen welke grond je wil gebruiken.
                    25-05-2015 overpotten (6).jpg

                    Stap 3
                    In de kuil heb ik nog een beetje zaai en stek grond gedaan zodat de zaailing niet meteen bij de bemeste pot grond komt.

                    25-05-2015 overpotten (1).jpg

                    Stap 4
                    Vervolgens heb ik de plant in het potje er in gezet zodat ik goed kan uitmeten hoe groot de kuil echt moet zijn. Dit aangevuld met zaai en stek grond.
                    25-05-2015 overpotten (2).jpg

                    Stap 5
                    En als laatste uiteraard de plant uit het potje gehaald en in de kuil gezet.
                    Dat heb ik als volgt gedaan:
                    - De zand van de zijkant proberen de wrikken door een beetje op de zijkant de drukken van de pot met 2 handen.
                    - Pot op de kop gehouden met de stam van de plant tussen Ring en Middel vinger.
                    - De plant opgevangen in mijn hand.
                    - Met mijn andere hand de wortels een beetje vast gehouden.
                    - Zachtjes in de kuil laten glijden.
                    - De grond nog een heel klein beetje aandrukken.
                    - Water geven langs de rand.

                    Als het goed is, is dan dit het resultaat!
                    25-05-2015 overpotten (3).jpg
                    25-05-2015 overpotten (4).jpg

                    Als laatste heb ik nog slakkenkorrels bij de potten in gegooid langs de land...

                    Ik hoop dat ik hier mensen mee kan helpen. Als er nog op- of aanmerkingen zijn hoor ik het graag

                    Love,
                    Wunkie
                    Attached Files
                    Life's a bitch and then you die.
                    So fuck the world and lets get high.

                    Comment


                      #40
                      Re: Wunkies eerste eigen kweek... So exiteddd<3

                      Zitten er gaten onderin die roze potten? Zo niet, dan mag je die maken. Anders blijft het modderig enzo.
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                      Comment


                        #41
                        Re: Wunkies eerste eigen kweek... So exiteddd<3

                        Uiteraard als je had gelezen dan had je kunnen zien dat ik dat afgelopen zaterdag heb gedaan.
                        Life's a bitch and then you die.
                        So fuck the world and lets get high.

                        Comment


                          #42
                          Re: Wunkies eerste eigen kweek... So exiteddd<3

                          Gaat lekker Wunkie, mooie potten ook die roze haha

                          Bij mij ging het iets minder, had de plantjes ijn de volle grond gedrukt in de tuin. Kom ik volgende ochtend buiten zijn bij 1 plantje de lobblaadjes weggegeten.. Ik denk oke, kapotte schelpen om de plant tegen de slakken. Volgende dag ? Plantje weg... Vogel eraan zitten vreten :O Kijk dus uit met vogels.. misschien wat gaas om je plantjes heen tot ze wat groter zijn ??
                          - Kweekverslag 2015

                          Praten tegen je plant helpt!

                          Comment


                            #43
                            Re: Wunkies eerste eigen kweek... So exiteddd<3

                            als je verdomme had gelezen, LR2, luie flikker, dan had je kunnen zien dat ik dat afgelopen zaterdag heb gedaan.
                            hehehe busted!

                            Goed bezig!
                            Wel effe een ding voor de toekomst: hydrokorrels houden geen/nauwelijks vocht vast. En de wortels groeien er ook niet in (wel er tussen door, maar niet in de korrels zelf). In basis heb je nu een luchtlaagje gecreerd (dat is goed) maar die zorgt ook voor verdamping onderin de pot. Dus die zal wat sneller indrogen. Na jarenlang slepen en sjouwen met flinke zakken hydrokorrels, ben ik er vanaf gestapt. Nu kan ik mijn potten ook in een schotel water zetten, en zuigt de aarde dat water netjes op. Als daar een laagje hyrdrokorrels tussen zit, dan lukt dat helaas niet zo goed.

                            Ziet er verder prima uit. Ik denk ook dat een beetje gaas of antivogelmaatregel geen kwaad kan. Maar niet iedereen heeft er even veel last van; in een tuin bedenkt met tegels zullen vogels niet gauw lang verblijven. Aan de andere kant; de enige wormen etc. die er te vinden zijn, zitten in jouw bloempotten.
                            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                            Comment


                              #44
                              Re: Wunkies eerste eigen kweek... So exiteddd<3

                              haha bedankt Tjonko. Mijn zus zei al: 'hahaha wil ze stiekem wiet kweken in een volksbuurt en wat kies je? Roze potten!!' Lachen toch haha!!

                              Haha geeft niks hoor LR2, ik heb al een hele hoop gelezen op t forum en neem veel informatie op. Dus de belangrijkste dingen weet ik inmiddels wel. Ik heb inderdaad begrepen dat hydrokorrels niet heel veel uitmaakt maar ik weet ook dat t sowieso geen kwaad kan dus een paar maakt dan niks uit. (Heb ongeveer 700Gram per 20l pot) En het is wel goed voor de luchtigheid dus ik dacht ach, ik knal er een paar in.


                              Ik zit inderdaad nog te twijfelen voor een stukje kippen gaas. Zo'n 3x in de week gooi ik een kapje brood in de tuin waar de musjes blij op af komen. Duiven en kraaien zitten hier niet. Dus met de hoop dat vogels een beetje verstand hebben ga ik er maar gewoon van uit dat ze weten dat er in de potten niks te halen valt.
                              Ik hoop ook dat ze niet in de potten komen ivm het feit dat er slakken korrels in liggen en ze daar in kunnen stikken. ( De plantjes maken me dan niks uit....)
                              En ik heb een stukje tuin van ongeveer 6 vierkante meter waar violen en de wormen zitten


                              Bedankt voor jullie feedback
                              Morgen weer foto's

                              Love,
                              Wunkie
                              Life's a bitch and then you die.
                              So fuck the world and lets get high.

                              Comment


                                #45
                                Re: Wunkies eerste eigen kweek... So exiteddd<3

                                Slakkenkorrels gooi je toch niet in je potten ????

                                ongeveer 25 tot 35 korrels per vierkante meter mogen liggen of dat de korrels op een afstand van ongeveer 17 tot 20 cm van elkaar moeten liggen.
                                Sommige producten bestaan echter uit kleinere korrels, zodat er wat meer per vierkante meter mogen worden gebruikt.


                                Een quote uit de folder Slakkenkorrels voor dummies: slakkenkorrels.pdf
                                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                                Comment

                                Bezig...
                                X