Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wunkie's Skunk Buiten Scrog! AutoWhite en Purple #1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Re: Wunkies eerste eigen kweek... So exiteddd<3

    Kun je toevallig een keer een foto vanaf de zijkant maken ? Ben wel benieuwd hoe ze er zo uitzien namelijk . En heel misschien een foto van die plant van je buurman ? Als hij het goedvind natuurlijk, maar een 1,20m wietplant is altijd mooi om te zien
    - Kweekverslag 2015

    Praten tegen je plant helpt!

    Comment


      #62
      Re: Wunkies eerste eigen kweek... So exiteddd<3

      Heb even foto's voor je gemaakt Tsjonko, met de buurman moet ik even overleggen. Misschien van t weekend

      Skunk in oude oranje 40l(?) pot.
      3-6-2015 (3).jpg

      Skunk in roze 20l pot.
      Deze mist dus 1 blaadje...
      3-6-2015 (1).jpg

      AutoWhite in roze 20l pot.
      3-6-2015 (2).jpg

      Wunkie is blij,
      t stiet er mooi bij.


      Nog even een artikel die ik langs zag komen op rollingstoned.nl
      http://www.rollingstoned.nl/ga-toch-buiten-scroggen/
      Dit lijkt mij wel wat.
      Ten eerste omdat ik dan meer opbrengst heb.
      Ten tweede, stelen word dan wel heel moeilijk. (duurt lang)

      Misschien dat ik dit ga proberen met 1 skunk.

      Even wat informatie verzamelen

      Love,
      wunkie
      Last edited by xAlecia; 3 June 2015, 15:52.
      Life's a bitch and then you die.
      So fuck the world and lets get high.

      Comment


        #63
        Re: Wunkies eerste eigen kweek... So exiteddd<3

        Je plantjes staan er zeker goed bij !
        Ben je niet bang dat de vogels ze aanvreten ? of zullen ze dat niet meer doen na een bepaalde grote ?
        Ze zien er wel aantrekkelijk uit namelijk haha

        en dat scroggen :O Wooww, dat ziet er zeker vet uit, dan kun je echt een machtige oogst halen haha.

        Edit:scroggen
        - Kweekverslag 2015

        Praten tegen je plant helpt!

        Comment


          #64
          Re: Wunkies eerste eigen kweek... So exiteddd<3

          Bedankt

          Nee niet echt haha.
          Ik heb hier in de buurt alleen maar musjes en die komen vooral in het stuk van de tuin waar de 'normale' planten staan in de volle grond
          De potten staan een stuk verder en daar komen ze tot nu toe niet op. Van wat ik gezien heb tenminste.
          Eerst zo maar proberen.
          Mocht t wel gebeuren dan is dit een harde (pijnlijke) les voor volgend jaar.

          Jaa gaaf he?
          Ik zie het regelmatig voorbij komen bij binnen kweken maar buiten gebeurt het niet zo heel vaak.
          Ik wil echt eerst nog wat kweekverslagen na lezen over buiten scroggen. Maar voor zo ver ik heb kunnen vinden staan er hier geen verslagen daar over...
          Nog ff flink neuzen maar


          Nog even voor iedereen, misschien hebben jullie het al gezien. Maar ik voeg dus steeds dingen toe aan mijn aller eerste post. Zodat als het straks klaar is de mensen makkelijk door de foto's kunnen klikken zonder alle overtollige informatie mee te hoeven lezen. (Dit vind ik zelf soms best vervelend, als er maar 1 post is met foto's per pagina...)

          Ook zet ik in die eerste post, voor mezelf, maar ook voor andere nieuwe kwekers, links met informatie die ik zelf heel handig vind...
          Zodat ik het makkelijk terug vind.
          Ik hoop dat dit niet storend is... Ik vind het zelf wel handig namelijk

          Love,
          Wunkie
          Last edited by xAlecia; 3 June 2015, 23:01.
          Life's a bitch and then you die.
          So fuck the world and lets get high.

          Comment


            #65
            Re: Wunkies eerste eigen kweek... So exiteddd<3

            Er zit vlgs. mij wel een limiet van 25 foto's per bericht, ik weet niet of je het daar mee gaat redden?
            Stemma doet het forum, stout 2017

            Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Comment


              #66
              Re: Wunkies eerste eigen kweek... So exiteddd<3

              Ghehehe, ik ben der bang voor...
              Dan word het uiteindelijk een overzicht van de 25 beste foto's denk ik
              Misschien maak ik ook nog wel een ander topic aan als ik ga scroggen buiten. Op google staat heel veel maar hier op forum is er geloof ik niemand die daar een verslag van heeft gemaakt.
              Eerst nog maar even flink wat info zoeken
              Life's a bitch and then you die.
              So fuck the world and lets get high.

              Comment


                #67
                Re: Wunkies eerste eigen kweek... So exiteddd<3

                Hey Wunkie, ik vind het een heel goed idee. Gister wilde ik eens een aantal soortgelijke kweken opzoeken om de groei en bloeitijd te kunnen inschatten van mijn eigen kweek. Het zou zoveel makkelijk zijn om dat soort info te vinden in een samenvatting aan het begin . Of een link naar de eindpost met samenvatting.

                Ik heb nog wel een srog gezien in een kweekverslag, weet alleen niet meer hoe diegene heet. Hij deed geloof ik mee aan spliff contest, had 4 of 5 planten over de reling van zn balkon staan en heeft uiteindelijk zijn planten moeten afstaan aan de politie, omdat er een pot naar beneden was gegaan. Wel zonde want die sgrog buiten zag er geslaagd uit. Misschien doet dit iemand een belletje rinkelen en heeft diegene de link
                Balkon-kweek 2015

                Comment


                  #68
                  Re: Wunkies eerste eigen kweek... So exiteddd<3

                  Maar ik voeg dus steeds dingen toe aan mijn aller eerste post.
                  Dat hebben er meer geprobeerd, maar je zit met het maximaal aantal foto's in een post.

                  Bovendien (Ik kan alleen voor mezelf spreken) vind ik het vrij vervelend.
                  Steeds als ik de nieuwste posts bekijk, moet ik onthouden wat men tiept, en dan een extra scherm openen voor de foto's, dan nog wat resizen en verplaatsen van de vensters enzo..
                  Nou heb ik 2 monitoren en ik ben een rappe muizer, dus is het nog wel te doen, maar als ik dit op een tablet, gsm of 1 monitor moet doen zou ik gewoon overslaan.
                  Teveel gedoe. Voor je op je gemak kunt gaan lezen is de koffie koud.mornincoffee.gif

                  Wat voor jou "overtollige informatie" lijkt, is voor een ander hartstikke nieuw misschien.
                  Ik las gister een post van iemand die vroeg wat die witte sprietjes zijn die uit z'n plant komen.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #69
                    Re: Wunkies eerste eigen kweek... So exiteddd<3

                    Bedankt BBMbuzi.
                    Ik zal wel even zoeken. 'Balkon kweek'' is toch zeker al 1 derde van alle verslagen die ik zal moeten doorspitten. Dankjewel. Voor die info

                    QnQ, ik snap je punt maar ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Het is dus absoluut niet de bedoeling om het hele verslag in de eerste post te zetten. Ik blijf gewoon elke paar dagen updaten met uitgebreide informatie.
                    Ik denk dat je de eerste post (in mijn geval) vooral moet gaan zien als een soort samenvatting/inhoudsopgave.
                    Waar ik dus bij de afbeeldingen ook kan gaan zeggen op welke pagina in het verslag ze moeten zijn voor uitgebreide informatie.

                    beetje zoals dit:

                    Groeidag 1
                    -foto-
                    Pagina 1.

                    Groeidag 15
                    -Foto-
                    Over potten!
                    Pagina 2

                    Groeidag 20
                    -Foto-
                    Eerste 3 vingerige blaadjes!
                    Pagina 3.

                    Groeidag 40
                    -Foto-
                    Eerste keer voeding
                    Pagina 6.

                    Groeidag 45
                    -Foto-
                    Eerste keer getopt
                    Pagina 7

                    Dit zijn allemaal voorbeelden geen richtlijn!

                    Op die manier kunnen mensen ook inschatten waar ze zelf zijn en dan makkelijk door skippen in het verslag. En duidelijk krijgen waar ze naar opzoek zijn.

                    Het valt me vooral op bij de verslagen van oa LR2 dat er gewoon 1 hele pagina is met mensen die hem succes wensen en zakjes popcorn.
                    Dat bedoel ik met de overtollige informatie... En dat vind ik persoonlijk best hinderlijk soms...

                    Natuurlijk blijf ik gewoon lekker uitgebreide updates geven op een 'normale' manier. Dus kan jij lekker rustig met je kopje koffie door het verslag sjeezen

                    Ik las gister een post van iemand die vroeg wat die witte sprietjes zijn die uit z'n plant komen.
                    Jaaa ik had hem ook gezien indd hahaa. Voor die gene is zon inhoudsopgave best handig denk ik hihihi

                    Betreft de limiet op foto's, ik denk dat je in 25 foto's een heel mooi overzicht kan maken.
                    Ik heb nu natuurlijk 5 foto's van een net ontkiemde plant, maar dan zullen er dan een paar verwijdert moeten. Dat ik van kiem plant gelijk door ga naar de 1e node...

                    Misschien is dat een idee? Elke node een foto?
                    Als er 20 nodes op komen dan kan dat mooi.
                    Plus dan 5 reserveren voor het knippen en het drogen en het curen?
                    *brain storm*

                    Love,
                    Wunkie
                    Life's a bitch and then you die.
                    So fuck the world and lets get high.

                    Comment


                      #70
                      Re: Wunkies eerste eigen kweek... So exiteddd<3

                      Ik lees vaak alleen de laatste post in een topic, en een paar daarvoor.
                      De chronologie van een kweekverslag, vind ik, is begin -> eind. Als de eerste pagina open moet staan om de laatste pagina te begrijpen, dan is het wat lastig voor het publiek. Maargoed, jouw topic, jouw manier!
                      Misschien werkt het dit jaar prima!
                      Over hinderlijkheid; ik stuur daar ook zelf naartoe, als men dan iets interessants vind, dan is het een soort van verborgen schat als beloning voor de moeite
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                      Comment


                        #71
                        Re: Wunkies eerste eigen kweek... So exiteddd<3

                        Bedankt voor je feedback LR2.

                        Het is niet zo dat je 2 pagina's open moet hebben hoor!
                        Het is echt alleen als inhoudsopgave/samenvatting bedoelt. Heb je mijn vorige post wel gelezen?

                        Blijkbaar verschillen die meningen heer erg. Zal ook aan de ervaring liggen denk ik. Maar ik zou het wel handig hebben gevonden als ik bij elk kweekverslag een inhoudsopgave had gezien zodat ik precies kan vinden wat ik zoek zonder alle geluks wensen voorbij te zien komen.

                        Tuurlijk is het leuk om te zien dat mensen vinden dat je goed bezig bent. En dus ik wil dat graag doorgeven aan andere nieuwe kwekers en het voor hen, en voor mij, overzichtelijk houden.
                        Begrijp je een beetje?
                        Iedereen hier op t forum vind dat nieuwe leden zich moeten inlezen, maar vind maar eens hoe iemand heeft getopt in een verslag van 30 pagina's... Ik kan me voorstellen dat dit soms demotiverend kan werken.

                        Ik ga gewoon door met hoe ik het zelf heb bedacht. Misschien werkt het in de praktijk wel voor geen meter, dan kan ik het altijd nog verwijderen
                        Als het wel werkt, dan mooi...


                        Dan nu door met de orde van de dag.
                        De dames::

                        Skunk #1, de mooiste op t moment.
                        4-06-2015 (1).jpg4-06-2015 (4).jpg

                        Skunk #2
                        4-06-2015 (2).jpg

                        AutoWhite
                        Deze vind ik er een beetje vreemd uit zien. Het nieuwe blad heeft maar 2 vingers...
                        Hopelijk groeit ze er overheen.
                        4-06-2015 (3).jpg

                        Vanavond ga ik voor t eerst sinds het over potten weer water geven dus hopelijk knallen ze morgen flink de lucht in

                        Fijne dag allemaal!

                        Love,
                        Wunkie
                        Life's a bitch and then you die.
                        So fuck the world and lets get high.

                        Comment


                          #72
                          Re: Wunkies eerste eigen kweek... So exiteddd<3

                          Vind je het dan ook niet leuk als wij je sterkte wensen ?

                          Persoonlijk vind ik het 'gebabbel' in een topic wel gezellig, ik vermaak mij kostelijk met de scherpzinnige en minder scherpzinnige opmerkingen van de forumleden.
                          Stemma doet het forum, stout 2017

                          Stemma doet stout (2016)
                          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                          Comment


                            #73
                            Re: Wunkies eerste eigen kweek... So exiteddd<3

                            Helemaal mee eens Stemma!
                            Een forum als dit is er om dingen te leren en delen etc., maar je bent alleen lid (ik tenminste) van een forum als het er ook prettig vertoeven is met op zijn tijd de nodige fun
                            Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


                            Comment


                              #74
                              Re: Wunkies eerste eigen kweek... So exiteddd<3

                              Ok. Ik zal later antwoorden op jullie meningen over de eerste post maar....
                              UGGGHH AARGGHHH !@#@%$%^%^*&%^@#$!@##@$#$^%^*&%^$@%$#

                              Ok....
                              Dat moest even.
                              Ik ook met mijn eigenwijze kop!!
                              Ik er maar op vertrouwen dat vogels niet bij de dames komen...
                              En jullie maar waarschuwen dat er kippen gaas moet komen. En vooral niet luisteren...
                              nee niet nodig hoor... WEL DUS

                              Deze harde les is dus nu al geleerd...
                              Fijn...

                              Het was de skunk in de roze pot.
                              De oude oranje, de mooiste, is er nog.
                              maar toen ik net de emmer er op wou zetten toen heb ik haar aangevallen met de hendel van de emmer... (niet goed vast gehouden)
                              Dus ook zij heeft een flinke klap gehad...
                              Op de laatste skunk en AutoWhite staan nu dus emmers.
                              Morgen meteen heen voor kippen gaas. En dan gelijk maar even kijken voor dat koper tape...

                              Jeetje mina zeg, ik baal hier best van

                              Misschien knal ik er wel gewoon nog even een auto in ofzo, want deze kan dus sowieso weg...
                              Life's a bitch and then you die.
                              So fuck the world and lets get high.

                              Comment


                                #75
                                Re: Wunkies eerste eigen kweek... So exiteddd<3

                                5-6-2015
                                Groeidag 20

                                De aangevreten Skunk.
                                5-6-2015 (7).jpg5-6-2015 (6).jpg

                                De laatste skunk en de AutoWhite nu voorzien van kippen gaas.
                                5-6-2015 (1).jpg5-6-2015 (2).jpg

                                Koper tape heb ik niet kunnen vinden.. Ik heb niet alle slakkenkorrels er uit kunnen halen dus dat laten we maar even gaan zo...

                                Jaa ik ben het ook helemaal met jullie eens! Zeker dat het babbelen gezellig is in een topic, en ik hoop dat jullie dat ook gewoon blijven doen!
                                Maar het zou toch handig zijn als er in de eerste post een paar verwijzingen zijn naar bepaalde stappen als men naar iets specifieks op zoek is?
                                Dat bedoel ik...

                                Na wat zoeken op internet heb ik een leuke plant gevonden die ik nog ga bestellen, toch geen autflower.
                                Mijn verwachting: zodra het weer minder lang licht blijft gaat de plant vanzelf wel in de bloei, toch?
                                Dus dan maakt het volgens mij niet uit dat ie dan nog niet zo ver in de groei is...
                                Heb ik dit goed?

                                De volgende plant heb ik gevonden:
                                Purple#1




                                200 cm
                                300 g per plant
                                50% Indica / 50% Sativa
                                meer ‘up’ high dan 'stoned'
                                56 dagen
                                Eind september
                                Buitenkweek
                                Gefeminiseerd
                                Dutch Passion
                                11,1%

                                Ik was vooral heel erg jaloers op al die prachtige paarse planten die ik voorbij zag komen op het forum.
                                Vandaar dat ik heb gezocht op de zoekterm purple en deze kwam als eerste tevoorschijn.
                                Vanmiddag even bestellen en dan kan die eind van de week de pot in...

                                Ik ga het zaadje overigens gewoon in de pot steken, zodat ik haar helemaal niet meer over hoef te potten...


                                Love,
                                Wunkie
                                Last edited by xAlecia; 5 June 2015, 10:55.
                                Life's a bitch and then you die.
                                So fuck the world and lets get high.

                                Comment

                                Bezig...
                                X