Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

    @Greyvol gelukkig kan het corset wel los als het echt ondraaglijk word zeker met deze temperaturen stink je een uur in de wind
    @Hazesmoker Vanuit het festival doen ze nooit moeilijk en vinden ze het zelf vreemd als je niks bij heb
    nu stond de politie voor de ingang en ging er netjes een hond naast je zitten en was je de klos.

    Nog even een update zoals beloofd

    Op de eerste foto's een berg spintmijten op het puntje van een blad het hoogste punt van de plant (White Skunk)
    Als je goed kijkt zie je nog een paar roofmijten zitten die aan het feestmaal zijn begonnen alleen krijgen ze het niet opgegeten





    Critical x Doublefun
    De twee grootste zijn gezaaid begin juli en de kleinste op 14-07
    Ze hangen nog wat slapjes toen ik de foto nam net na het water geven.
    Twee dagen terug nog een neemolie behandeling gehad en zal deze morgen herhalen ivm de plaag in de kas



    Er zit wel al wat bloei in alleen zet het nog niet door.



    Tot de volgende weer
    Attached Files

    Comment


      Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

      Blijft zonde dat ze er zo moelijk over doen

      vind spijtig van je spint maar door je duidelijke foto's
      ben ik nu wel zeker dat het bij mij geen spint is
      na nader onderzoek enkel spinnetjes gevonden die verantwoordelijk zijn voor de webben die ik vond

      Comment


        Comment


          Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

          Spijtig te zien man je je ook met spint kampt. Aan de laatste fotos van je denk ik idd aan een ander soort spin. Wat een Missere zeg... maar goed denk dat je nog steeds de beste kans maakt op de eerste prijs. Ik hoop er zelf ook bij te zitten al is me plant ook aardig toegetakelt door spint ben ik het nog net op tijd de situatie meester. Alleen even afwachten naar de rookbaarheid van de wiet. Heb met zure melk gespoten en later met Promanol-R zeer effiecient heeft 90% vermoord straks nogmaals spuiten....
          K-007
          Kishan's kijkdoosje

          Comment


            Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

            Thanks mannen
            @B2N Zo zie je inderdaad dat een plaag zich zeer snel kan uitbreiden in een gesloten ruimte
            op het moment dat ik de plaag zag aankomen was ik al te laat en er was nog nergens een webje te bekennen
            Ben benieuwd wat de planten gaan doen dit is eigenlijk een experimentje een kruising fem met reg ze groeien als de brandweer dus dat gaat in ieder geval goed weet niet wat het eind resultaat gaat zijn.
            Vannaf volgend jaar wil ik gaan spelen met reg zaden en kruisingen maken alleen moet ik me nog is wat inlezen over eigenschappen ed

            @Kishan007 Die spint heeft al me fanleaves vernietigt eerst dacht ik nog dit gaat te snel ze staan te nat maar niks van dat
            Ik heb ook nog nooit zoveel spint gehad dat ze allemaal op een kluitje gaan zitten.
            Over die prijzen he Thanks dat je het me gunt alleen doe ik niet meer mee aan de contest
            en zijn al mijn spliff zaden uiteindelijk in de vuilnisbak (kliko) beland .

            Comment


              Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

              triest heeft de roofmijt nog geholpen? want ik wilde het bijna ook gaan aanschaffen...
              K-007
              Kishan's kijkdoosje

              Comment


                Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

                het is een goed jaar voor spint buiten
                hier zitten ze ook in de dames en die staan gewoon buiten :O

                Gr Pietje

                Comment


                  Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

                  De roofmijten of andere rovers moeten er gewoon vroeg genoeg bij kunnen zijn.
                  In een relatief gesloten kas zet je ze dan ook best preventief uit.
                  Dus een ernstige infestatie pak je aan met lokmiddelen, stofzuiger en whatever is clever.

                  Veel succes of victorie toegewenst met de pesky critters

                  Comment


                    Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

                    Als er geen eten is voor roofmijten gaan ze elkaar opeten
                    Ik gebruik Neemolie preventief, maar als ze al echt in de planten rondwalsen werkt een contactmiddel met bijv. pyrethrum hier beter.
                    Als je geen roofmijten gebruikt tenminste, anders roei je die ook uit

                    Om nou met de Miele door de tuin te gaan lopen zie ik 'n beetje tegenop.
                    Als iemand me ziet denken ze dat ik achterlijk ben, m'n tuin stofzuigen.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

                      Met de roofmijten was ik idd te laat het breide zo snel uit dat je het met de dag slechter zag worden
                      De andere planten heb ik de laatste 2 weken nog wel even goed behandeld met neemolie ivm de plaag in de kas
                      en ik niet wil dat het overslaat naar de andere planten.

                      De planten heb ik dan ook geoogst omdat het gewoon te gek werd
                      Alles boven een emmer water geknipt en gelijk alle knipzooi ondergedompeld en toen ik klaar was gelijk deksel erop en de kas uit, Hoop dat ik zo het ergste naar buiten heb gewerkt




                      Met warm weer trokken alle spintjes naar boven en gingen op een kluitje zitten, ik heb ze maar gecremeerd met een aansteker.


                      Deze ronde zonder minerale voeding en alleen regenwater
                      Alles gewoon gedroogd in de kas in een kasje van wortel doek
                      het drogen ging wel erg snel en moet het echt met twee dagen al in een zak doen
                      De topjes zijn wel wat minder compact


                      De Criticals x Doublefun 1&2 einde week 1 ware Bloei de Critical x Doublefun 3 begint net met bloeien.


                      3 stekjes van de Critical x Doublefun 2 en een stekje van de nummer twee inmiddels ook overgepot naar de 40 liter potten heb er wel twee bij elkaar gezet, waarom zou het niet weten .


                      Een mannetje overgehouden waarvan ik dan dacht dat het een goed mannetje was en wat stuifmeel verzameld.
                      Ik was weer eigenwijs en had de plant al omgelegd toen de eerste balletjes waren opengeklapt ik dacht doe het gewoon in een vuilniszak en ga ffe lekker schudden ,Helaas pindakaas dat leverde maar minimaal stuifmeel op wel net genoeg om van de drie Critical x Doublefun een topje kunnen bevruchten en bij de buurman nog een topje van een stek van de originele Critical moeder .
                      Later de vuilniszak weer uit de bak gehaald en in de schuur op zolder in een fles gezet en dit leverde na een paar dagen duidelijk meer op





                      De bak is ook weer bijna vol nog een paar keer gras maaien en wat bladafval er bovenop

                      Dat was m weer tot de volgende
                      Attached Files
                      Last edited by Nonsense; 17 September 2016, 21:57.

                      Comment


                        Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

                        Jammer van de spint
                        maar toch een mooie oogst kerel
                        als ik dat zo zie toch maar eens meten of mijn kas niet wat groter kan
                        druiven gaan ook lekker zo

                        en goed dat je die compostbak laat zien doet me eraan denken dat ik nog gemaaid gras bij de buren moet hale
                        toe te voegen aan me compostbak
                        leuke update fijn dat zo lekker gaat daar

                        Comment


                          Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

                          Mooi gedaan, geknipt boven een emmer water en onder gedompeld? Begreep ik niet zo
                          Tegen de spint? Water met h2o2? Oh wacht met neem natuurlijk

                          Toffe update!
                          2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                          2016 - Greyvol's buitenkweek
                          2017 - Santa Maria van Space Cees

                          Comment


                            Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

                            @hazesmoker: die druiven gaan zeker goed dit jaar ze zijn ook veel lekkerder dan voorgaande jaren heerlijk zoet

                            @greyvol: Ik heb boven een emmer water geknipt zodat alle spintjes zoveel mogelijk in de emmer met water zouden vallen en niet alsnog in me kas zouden belanden en me andere planten gaan opvreten
                            Toen ik klaar was heb ik de emmer afgesloten met een deksel zodat ze niet konden ontsnappen en deze zo snel mogelijk buiten de kas gezet.

                            Comment


                              Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

                              Thanx Nonsense
                              2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                              2016 - Greyvol's buitenkweek
                              2017 - Santa Maria van Space Cees

                              Comment


                                Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

                                nice job

                                Comment

                                Bezig...
                                X