Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

    Thanks voor de mooie reacties

    @B2N.
    Zeewier en schelpen genoeg hier alleen voor mij nog een raadsel welk zeewier ik kan pakken
    Er zit onderin de pot een klein beetje stro voor de gaten omdat deze zo groot zijn zodat de grond er niet uit kan
    Bovenop wou ik stro gebruiken om de grond een beetje mee af te dekken zodat deze niet zo warm word en de wormen een beetje blijven leven

    Onder de stro wil ik iedere keer de dode blaadjes wegleggen die zo weer opgaan in de grond
    Krijg van de week een compostbak en wil dan ook mijn eigen compost maken en compost thee
    Eens kijken of ik volgend jaar dan is zonder minerale voeding kan in potten

    De planten die heb ik helaas moeten omleggen ivm banaantjes en zaad


    @QNQ
    die selfwatering container ben ik op gegeven moment mee gestopt met voeden langs onder
    Er was in 9 dagen 20 liter uit de bak verdwenen op dat moment vond ik dat nogal veel en vreesde ik dat ze te nat zouden staan
    Ik kon dat maar lastig controleren in die 90 liter Kuip , heb nu het reservoir verkleint naar 10 liter en zou het een stuk makkelijker moeten worden

    Zoals je al zei de kluit was erg droog en zat op dat moment al op vier liter watergift verspreid over de ochtend in 2 beurten van andehalve liter en een van een liter
    Met die 10 liter water kan ik ze dan nooit te nat zetten op een 90 liter kuip


    @Greyvol .
    Ja die duikers, loop je daar voor je rust ineens een hoop lawaai in het water komt er ineens zo een gele fles naar boven

    Dat lichtlek ja, heb er nog twijfels over had met gekke Pietje over in de chaten hij wees me erop dat wiet ook doorschiet net vals licht
    En dat is ook zeker waar ,mijn toppen waren niet doorgeschoten dus twijfel al weer aan dat valse licht
    Laten we het maar op de RQS genen houden
    Vandaag dacht ik in de PowerFlower ook al een beginnend banaanje te zien kan ook een pistel zijn maar even een dagje wachten

    Comment


      Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

      Bij mij was het ook vals licht, denk ik, naast het deurtje was ik een strip vergeten te kitten. Dus continue in de nacht een licht bundel over de planten. Niet te zien als de lampen uit zijn, pas als je een paar minuten in het kamertje zit en er precies op keek zag ik het pas. Bij mij waren dat de santa's afgelopen keer binnen en alleen toen heb ik bananen gezien. En heb die zelfde batch santa's verder toch enorm veel stress gegeven. Had niet in de gaten dat als ik ergens een plaatje weg haalde er zoveel ging veranderen. In de kas is ook vals licht zo af en toe als ik de koelkast opentrek en in de voortuin staan de santa's onder twee lantaarnpalen en ook geen bananen. Zou je dan ook niet zeggen.
      2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
      2016 - Greyvol's buitenkweek
      2017 - Santa Maria van Space Cees

      Comment


        Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

        @greyvol Goedenmorgen
        Zaten bij jou ook alleen in de moeders (zaadplanten) banaantjes en niet in de stekken
        Stekken zijn gelijk aan de moeders dus zouden toch ook zelfde eigenschappen moeten hebben
        Ik blijf het een bizar iets vinden en moet er niet zoveel over piekeren eigenlijk.

        Comment


          Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

          Waren allemaal al batch 3 en 4, dus allemaal stekken. Maakte telkens weer nieuwe stekken van de oude stekken, laatste batch Santa van mijn eerste kweekverslag ghehehe

          43 dagen ware bloei nu, dus binnenkort gaan ze om. Zie al wat amber bolletjes verschijnen.

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          Goeiemorgen
          2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
          2016 - Greyvol's buitenkweek
          2017 - Santa Maria van Space Cees

          Comment


            Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

            Even tussendoor
            Ik denk een beginnende banaanje te zien alleen is het rond
            hoop eigenlijk dat hier alsnog een mega pistel uit komt of zo



            Attached Files

            Comment


              Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

              Neuh, da's een soort zaadbeginsel.
              Ik kom dat ook wel eens tegen, het groeit nooit uit tot een echt zaadje, meestal blijft het een soort groen balletje.
              Onverklaarbaar vaak ook, omdat er geen korrel stuifmeel in de buurt geweest is.
              Sommige planten lijken dat te doen, maar ik weet er te weinig van verder.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

                Thanks dat is eigenlijk wel wat ik graag wou horen ik ben de banaanjes nu wel een beetje beu
                Zelf heb ik het nog nooit eerder opgemerkt , zal ook wel lekker knetteren in een jointje .
                .

                Comment


                  Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

                  In iedere calyx zit een niet bestoven vruchtbeginsel. Dat is volkomen normaal. Een stamper (pistel) is opgebouwd uit een stempel, een stijl en vruchtbeginsel.
                  In het vruchtbeginsel zit een holte waarin de zaadknop zit. Als er stuifmeel op een pistel komt noemen we dit een bestuiving. Het stiufmeel kiemt en zal een stuifmeelbuis door de stijl richting vruchtbeginsel groeien en daar vind dan de daadwerkelijke bevruchting van de zaadknop plaats.

                  Als je sensemilia rookt, rook je dus stampers vruchtbeginselen en zaadknoppen (die dus onbevrucht zijn)

                  Comment


                    Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

                    @Flintstoned thanks voor de toelichting

                    Update 14-06-1016

                    De te 4 te vroeg geoogste planten zijn inmiddels geplukt met de hand
                    Heb ze eerst laten drogen op de tak met alle bladeren en daarna alles plukken met de hand
                    Gisteren alles gewogen met een ouderwetse pesola en kwam neer op 440 gram waarvan 100 gram topjes met beginnende zaad groei

                    Heb er natuurlijk wel van geproefd en de smaak is niet geweldig nog vrij vers maar word er wel stoned van, en dat met vier weken bloei ?
                    Ik heb nog even gekeken met de budscope en er was natuurlijk nog veel clear maar toch al behoorlijk wat milky trichomen
                    Had wel is willen weten hoeveel het was geweest als ik ze had mogen afbloeien mischien was het dan wel genoeg geweest voor een heel jaar



                    BLoei

                    We hebben nog in de bloei staan 1 Powerflower RQS
                    En twee stekken van de bananen bomen critical 1 en 2
                    De stekken krijgen nu 2 keer voeding per week in plaats van 1 omdat ze er om zeurden.
                    critical 1 heeft wat K tekort en critical 2 lijkt een N tekort te hebben.


                    PowerFlower zaad. ware bloei 28-5. 16 dagen. 2> weken


                    Critical 1&2. stek. ware bloei 21-5. 23 dagen. 3> weken




                    "Nonsense waarom laat je die stekken dan wel staan van die bananenboom?"


                    Ja weet ik ook niet eigelijk, het zijn toch prachtige topjes
                    Ik denk dat ik niet tegen de leegte kan aan de bloeikant in de kas
                    Ik controleer extra op banaantjes en heb tot nu toe alleen dat ongewone zaadje/balletje gevonden op de PowerFlower

                    GROEI

                    In de groei hebben we nog wat zaden en stekken
                    de PowerFlower stekken zijn aangeslagen ze zijn niet echt mooi maar dat trekt nog wel bij , de grote kuipen hebben in ieder geval voorlopig geen water nodig
                    Ook nog wat stekken gekregen van een collega white super skunk van sensi als ik me niet vergis
                    De AK zaden van spliff gaan "goed" de 3x Masterkush blijft echter zo achter dat ik deze maar ga weggooien.




                    Biokuip
                    omdat ik toch wil overgaan op bio in de toekomst heb ik voor deze kuip heb ik een druivenpakket en bodemactivator van Ecostyle besteld en ook nog een pot patentkali voor de bloei

                    De druivenvoeding is binnen en heeft een heel andere npk dan ik had opgezocht
                    De npk is 4-2-8 en kan ik mischien in week 3 bloei toevoegen met wat extra patentkali
                    Ik heb nog een rozenpakket npk 7-5-6 als ik het goed heb onthouden
                    Deze ga ik dan eerst maar bij de Kuip doen met de bodemactivator dat moet goed zijn tot week 3 bloei


                    En nog een paar kiekjes uit de tuin



                    Attached Files
                    Last edited by Nonsense; 14 June 2016, 14:48. Reden: Spaties druivenpakket

                    Comment


                      Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

                      Die aarbeien gaan ook nie verkeerd!
                      2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                      2016 - Greyvol's buitenkweek
                      2017 - Santa Maria van Space Cees

                      Comment


                        Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

                        Greyvol we hebben de eerste al lekker gegeten , heerlijk eten uit eigen tuin
                        Een nadeel van die pijpen vind ik wel dat je ze veel water moet geven
                        Denk dat ik voor volgend jaar daar dat druppelsysyteem van de liddl voor gebruik

                        Comment


                          Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

                          Ik heb er pas drie aanhangen ghehehe
                          Fijn is dat je eigen goedje, laat het je smaken!

                          Druppelsysteem maar even uitgezet met al die regen, lekt voldoende in de kas nu
                          image.jpg
                          2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                          2016 - Greyvol's buitenkweek
                          2017 - Santa Maria van Space Cees

                          Comment


                            Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

                            Lekker die aardbeien man! Mmmm
                            Groene vingers

                            Comment


                              Comment


                                Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

                                naar mijn weten kun je alle soorten kelp gebruiken
                                wel eerst het zout eruit krijgen en ik zou dat doen met die kelp in een beek te hangen voor een klein weekje
                                dan drogen en vermalen en dan toepassen als topdressing
                                kelp is een bron van kalium, het element wat het snelste wegspoeld en die kalium is plantbeschikbaar aanwezig , een 0-0-1 meststof in eerste instantie
                                alleen kelp bevat ook nog oplosbare npk met de verhouding tussen 1-3,1-2,3-5 en daarenboven ook nog een zestigtal spoorelementen en bevat tevens plantgroeihormonen
                                er zullen zeker nog ander methodes zin om kelp te desalineren/ontzouten, zoekmachines onder elke vinger tegenwoordig te vinden
                                pamboom as is ook een goede kaliumbron , guano voor de stikstof, wat melasse en je hebt je organische pk booster

                                let it grow let it grow

                                Comment

                                Bezig...
                                X