Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

    @Flintstoned :. Thanks voor de toelichting
    Ik kon er niet zoveel over vinden behalve dan dat topje wat uit dat blad groeide en die extra vingers.
    Het zal wel door het knakken en buigen komen dan want heb dr flink toegetakeld .
    Attached Files

    Comment


      Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

      alloo, Soms zit het volgens mij ook een beetje in de genen :O

      13278041_1330257770334358_273008550_n.jpgDeze dame heeft nogal wat extra vingers ^^, andere dame heeft er geen last van maar krijgt wel hetzelfde recept kwa voeding etc

      Gr Pietje

      Comment


        Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

        28-05-2016 - 4 weken bloei

        De week begon goed toen ik de brievenbus openmaakte en daar een mooie enveloppe vond.
        In deze enveloppe zat wat stuifmeel van greyvol van doublenfun van no merci ,nogmaals bedankt
        Ik heb een topje van de PowerFlower bestoven. En de rest van het stuifmeel is de vriezer in voor later



        De zaadjes van de ak en een white widdow waren ontkiemd op 23-05 en op 24-5 nog een master Kush
        De rest van de zaden blijven achter , nu zijn er 2 van de vijf white widdow gekiemd en 1 master kush van de drie.
        Van de AK zijn ze allemaal gekiemd en ook binnen drie dagen

        Nog een overzicht van de kas en de criticals het gaat rustig verder
        Echter heb ik wel wat banaantjes over het hoofd gezien want heb wat zaadvorming in de toppen van een stek






        Nog wat tuin fotootjes




        Dat was weer voor deze week.
        Attached Files

        Comment


          Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

          Ghihi graag gedaan
          Dit is het mannetje van het stuifmeel
          image.jpg
          double power flower fun
          2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
          2016 - Greyvol's buitenkweek
          2017 - Santa Maria van Space Cees

          Comment


            Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

            Leuke update!


            Laat maar komen dat zaad
            Groene vingers

            Comment


              Comment


                Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

                Shit, das een domper..
                Sterkte met het opruimen.
                2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                2016 - Greyvol's buitenkweek
                2017 - Santa Maria van Space Cees

                Comment


                  Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

                  Wederom RQS, typisch.

                  Comment


                    Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

                    @Greyvol. Bedankt gelukkig is het weer gebeurt en er zaten inderdaad een hoop bananen die ik gemist had strak tegen het scrognet aan
                    Dus toch een juiste beslissing gemaakt .
                    Alleen de moeders hadden last van bananen en niet de stekken , wel was er veel bestoven van de stekken

                    @Flintstoned Jep Flint ik ben overtuigd eerst wou ik er niet aan omdat het lang is goed gegaan
                    Toen ik me aanmelde op het forum kon ik al die negativiteit over RQS ook niet begrijpen
                    Ze kunnen gewoon niks verdragen ,omdat het alleen de moeders zijn denk ik dat ze teveel stress hebben gehad met de overschakeling van kunstlicht naar de kas toe

                    Heb de planten eruitgehaald en omdat ik nog zoveel bananen tegenkwam is het niet onwaarschijnlijk dat de PowerFlower bestoven is
                    Had wel de ventilator uitgezet alleen door de afzuiger was er wel luchtstroming natuurlijk
                    Ik heb geprobeerd alles zo snel mogelijk eruit te halen en heb alles terplekke in zakken gedaan om nog meer stuifmeel verspreiding te voorkomen
                    Daarna met de tuinslang en sproeier de kas goed nat gezet , het dak de wanden vloer en de planten




                    Ik kon het niet laten om even het wortelblok uit de selfwatering container te pakken
                    Als ik minder water in de onderste Kuip zou kappen zal het beter werken
                    De worteltjes waren toch door de stekblokjes gegroeid en hebben water uit de Kuip gepakt in het begin
                    Denk dat ik daar toch nog is een poging mee ga doen maar dan met minder water onder in.



                    Lekker wakker geweest zie nu dat verkeerde datum op de laatste foto staat
                    Fijne dag allemaal
                    Attached Files

                    Comment


                      Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

                      Zo we zijn weer een weekje verder en een weekje wijzer
                      Ik kon er niet over uit dat de criticals uit zichzelf bananen zouden maken dit moest wel veroorzaakt zijn door lichtstress
                      Dus van de week heb ik mezelf is opgesloten in me nachthok
                      terapie-tmou-1.png
                      En wat blijkt er zitten gewoon minuscule gaatjes in me plastic waardoor er lichtstraaltjes naar binnen kwamen
                      Ik ben nog steeds van mening dat het niet uitmaakt dat als je verduisterd het niet geheel donker hoeft te zijn maar wel Duitser
                      Duister betekent natuurlijk niet dat er lichtstralen naar binnen moeten vallen

                      Voorgaande jaren verduisterde ik met wortel doek en heeft altijd goed gewerkt ondanks dat het niet geheel donker is
                      De planten wennen hier wel aan ze bloeien immers ook onder de sterrenhemel en met een lichtgevende maan in duisternis

                      Echter die lichtstraaltjes veroorzaken wel stress en dus ook bananen
                      Heb me nachthok een beetje aangepast en zal voor volgend jaar een stuk epdm bestellen om te verduisteren
                      Dit is lekker stevig en wordt als duurzame dakbedekking gebruikt

                      Over tot de orde van de dag
                      Vannochtend lekker gewandeld in de omgeving lekker langs de zeedijk
                      Sta ik daar lekker naar het water te kijken even genieten van de rust hoor ik ineens wat in het water en zie ik wat bewegen
                      Denk wat is dat nou monster van Loch Ness , komt er ineens een duiker boven Asjemenou dat verwacht je ook niet zo vroeg op de ochtend
                      IMG_20160604_155538.JPG
                      Paar foto's genomen ze zijn niet zo scherp het was dan ook goed mistig



                      De zaadjes

                      Van de vijf white widdow van spliff is er uiteindelijk maar een gekiemd en boven gekomen waardeloos !
                      En van de masterkush was er een van de drie gekiemd en bovengekomen de andere twee had ik in een potje gesmeten en deze komen nu anderhalve week later alsnog boven, De AK van spliff zijn wel allemaal gekiemd

                      Verder hadden we nog wat stekjes van de PowerFlower heb deze wel gelijk in een grote kuip gezet omdat we wat tijd moeten inhalen
                      Een Kuip is gevuld met klei cocos en potgrond en compost met de nodige wormen dit is een test deze Kuip krijgt alleen regenwater
                      De andere Kuip ga ik mineraal voeden van af onder



                      In de tuin vond ik nog een lieveheersbeestje wat vastzat op een soort cocon ze kon niet loskomen en bewoog maar een beetje heen en weer
                      Ik had hem losgemaakt en dacht hem zo bevrijd te hebben alleen doet hij niks meer
                      Hij blijft gewoon stil zitten met kleine bewegingen zou er een parasiet in zitten die controle heeft overgenomen van het lieveheersbeestje



                      Dat was m weer en we gaan gewoon weer verder.
                      Attached Files
                      Last edited by Nonsense; 4 June 2016, 15:02.

                      Comment


                        Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

                        De wesp Dinocampus coccinellae, is zo groot als het *kogeltje van een balpen. Als een vrouwtje een eitje wil leggen, landt ze naast een lieveheers*beestje en steekt ze haar angel snel in de onderzijde van het slachtoffer, waarbij ze een eitje en een cocktail van stoffen achterlaat. Wanneer het eitje uitkomt, voeden de larven zich met de lichaamssappen in de lichaamsholte.


                        Hoewel het lieveheersbeestje geleidelijk wordt leeggezogen, lijkt er aan de buitenkant niets aan de hand. Het blijft verwoed op bladluizen jagen. Maar de voedingsstoffen uit de bladluizen die het lieveheersbeestje vangt, worden niet door zijn lijf opgenomen, maar door de parasiet die in zijn lichaamsholte gedijt. Een week of drie later is de wespenlarve volgroeid en verlaat hij zijn gastheer. Hij wringt zich door een zwakke schakel in het exoskelet van het lieveheersbeestje naar buiten.

                        Hoewel het lieveheersbeestje nu bevrijd is van de parasiet, is het gehersen*spoeld: het ziet passief toe hoe de wespenlarve zich tussen zijn poten in een zijdecocon wikkelt.

                        Voor de wesp is dit een goede zaak. Onvolgroeid in zijn cocon is D. coccinellaeBron

                        Comment


                          Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

                          Leuke update nonsense
                          Mooie foto's

                          Flint@ je maakt me wel een beetje bang met die verhalen over die parasiet, weet dat het bestaat maar toch echt freaky
                          Groene vingers

                          Comment


                            Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

                            zo zo , weer iets bijgeleerd in de biologie

                            teveel stro verzuurt de bodem door te hoge C-waarde en voedingsbodem ectomycorrhizae

                            mooie strandfoto's en gratis kelp voorhanden zie ik
                            meest populaire is de noorse kelp ascophyllum nodosum en natuurlijk te koop bij de organische voedingswinkel

                            geen nieuws is goed nieuws denk ik altijd
                            ze zullen wel lekker gaan nu

                            greetz

                            Comment


                              Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

                              Yea, mooi topic, mooie foto's, mooie tuin. Tijd om 5 ***** te geven
                              Homemade seaweed voeding, homemade krabmix bladvoeding, ik zie nog wel wat projectjes

                              Heb je die selfwatering pot helemaal geen water bijgegeven langs boven ?
                              Opvallend ey, dat die toch goed gegaan is, terwijl optisch de hele kluit er droog uit ziet.
                              * dus als de bovenste 2cm van je grond droog is hoef je niet meteen in paniek te raken nieuwe kwekers
                              Allrite, carry on ..
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment


                                Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016

                                Haha die duiker, das cool en verwacht je niet. Hadden die hondjes van mij wel leuk gevonden
                                Mooie foto's(lekker krab met koeien) en damn zeg lichtlek..
                                2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                                2016 - Greyvol's buitenkweek
                                2017 - Santa Maria van Space Cees

                                Comment

                                Bezig...
                                X