Welke outdoor-plant mee beginnen voor beginnende kweker?

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Nrh88
    Ultra Stoner
    MemberLucky Member
    • Sep 2012
    • 111

    #106
    Re: Welke outdoor-plant mee beginnen voor beginnende kweker?

    Ik ben begonnen met bulldog shark

    Comment

    • Iemand uit de buurt
      T.H.C. Master
      MemberLucky Member
      • Dec 2012
      • 545

      #107
      Re: Welke outdoor-plant mee beginnen voor beginnende kweker?

      Als advies zou ik The Church of AMS doen van Greenhouse, waarbij mijn voorkeur dit jaar op The Church is gevallen.

      "The Church is een cannabis plant welke uitstekend buiten groeit, The Church is getest in de bergen van Zwitserland onder vochtige omstandigheden en bleek volkomen schimmel bestendig. Het is een volle en snel groeiende plant. De geur van de plant is zeer sterk en zoet. De plant kan ook binnen gekweekt worden."

      Welk soort je ook neemt, wees bewust van de plant en van ons weer in Nederland. Haze heeft bijvoorbeeld 12 weken nodig in de bloei. Als je uit gaat dat de dagen rond september weer langer worden, en je de 12/12 bereikt eind september; is vragen om een plant die weg rot...

      Autoflowers zijn ook een optie, al zul je er meer nodig hebben om je eigen te voorzien van een jaar: daar probeer je het voor te doen, althans is wel.

      Comment

      • whorled phyllotaxy
        Elite Stoner
        MemberLucky Member
        • May 2013
        • 128

        #108
        Re: Welke outdoor-plant mee beginnen voor beginnende kweker?

        voor buiten zou ik een auto flower nemen
        Legalize it

        Comment

        • de oerhippie
          Ultra Grower
          420 MemberMemberLucky Member
          • Aug 2011
          • 2132

          #109
          Re: Welke outdoor-plant mee beginnen voor beginnende kweker?

          Een goeie Power Plant of een Purple Haze zijn goed te kweken voor
          een beginnende kweker wat mijn ervaringen zijn. Echte buitenplanten.

          White Widow of NLX is ook een optie.

          Als je ruimtegeberek hebt, ga dan voor de auotoflower.

          Zet wat om je plantjes heen, wat gaas of flessen, heb ook een kat.

          Succes, de hippie

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          Roachclip,

          Eigenlijk geen stekken, slechte ervaringen. Toprot is mogelijk bij iedere buitenplant,
          te veel regen en of te weing wind die door de planten waait zoals bij een ingebouwd
          balkon.

          Ze gaan bloeien half september, en de opbrengst hangt helemaal van jezelf af.

          Oefening baart kunst!

          Grtz, de hippie.
          The seeds of today are the flowers of tomorrow

          Comment

          • SpaceMountaineer
            Chronic Stoner
            MemberLucky Member
            • Apr 2013
            • 176

            #110
            Re: Welke outdoor-plant mee beginnen voor beginnende kweker?

            Mijn oog is gevallen op deze: http://www.spliffseeds.nl/nl/vrouwel...iet-zaden.html
            Als deze echt zo snel klaar is als ze beweren, heb je half september al rookwaar. Waarschijnlijk wordt dit volgend jaar mijn project.
            Momenteel kweek ik A.M.S. en Easy sativa, groeien tot nu toe ook prima buiten. Heb er ook een klein verslagje van gemaakt vorige week.
            Terminate the hate and spread the positive

            Comment

            • Outgrow
              Advanced Stoner
              Member
              • Mar 2013
              • 62

              #111
              Re: Welke outdoor-plant mee beginnen voor beginnende kweker?

              AK-49 auto.

              Mooie opbrengst, lekker hiiigh
              Last edited by Outgrow; 29 August 2013, 14:37.

              Comment

              • Smoke
                Expert Stoner
                MemberLucky Member
                • Aug 2009
                • 82

                #112
                Re: Welke outdoor-plant mee beginnen voor beginnende kweker?

                Ik ben op dit moment bezig met Big Bang. Ik heb er 5 buitenstaan, en alles gaat prima. Simpel soortje, kost je bijna geen moeite, alleen voeding geven en zorgen dat ze op een mooi plekje staan.

                Comment

                • mister frank
                  Retired
                  • Nov 2009
                  • 785

                  #113
                  Re: Welke outdoor-plant mee beginnen voor beginnende kweker?

                  purple maroc! wel wat rot, maar erg sterke planten en gemakkelijk brengen goed op! en erg lekker wietje die behoorlijk sterk is! eind september half oktober echt wel klaar!
                  dikke compacte buds!

                  Comment

                  • roke
                    Senior Stoner
                    Member
                    • Nov 2013
                    • 38

                    #114
                    Re: Welke outdoor-plant mee beginnen voor beginnende kweker?

                    Hi allemaal,

                    Ik nog een vraagje voor mijn volgende kweek en daarvoor zoek de beste planten voor Thais klimaat gem,( 30 graden min 12 maanden lang en veel zon en soms zeer hoge vochtigsheidsgraad) voor alle suggesties alvast bedankt!

                    Comment

                    • aaron500
                      Expert Stoner
                      Member
                      • Feb 2014
                      • 88

                      #115
                      Re: Welke outdoor-plant mee beginnen voor beginnende kweker?

                      Yo allemaal,
                      mijn neefje zoekt een wietsoort zoals silver haze,
                      Maar dan voor de buitenkweek.

                      iemand tips?

                      Laterz

                      Comment

                      • Kill3r008
                        Son of the Bong
                        MemberLucky Member
                        • Jun 2013
                        • 431

                        #116
                        Re: Welke outdoor-plant mee beginnen voor beginnende kweker?

                        @aaron misschien de super automatic sativa S.A.S. (big buddha seeds)

                        Comment

                        • aaron500
                          Expert Stoner
                          Member
                          • Feb 2014
                          • 88

                          #117
                          Re: Welke outdoor-plant mee beginnen voor beginnende kweker?

                          @Kill3r008Bedankt voor je reactie!Maar dat levert toch niet echt wat op? want we willen wel een goede voorraad hebben.Laterz

                          Comment

                          • JohnnyHaze
                            Senior Grower
                            MemberLucky Member
                            • Jan 2012
                            • 912

                            #118
                            Re: Welke outdoor-plant mee beginnen voor beginnende kweker?

                            @aaron500

                            silverhaze kan ook buitengezet worden volgens vison seeds>> http://en.seedfinder.eu/strain-info/.../Vision_Seeds/
                            auto silver haze van greenlabel-seeds is ook geschikt voor buiten >> http://en.seedfinder.eu/strain-info/...enLabel_Seeds/

                            en als je niet specifiek silver haze wilt maar wel ''zoals'' , kun je naar de genetica kijken, dit zijn voornamelijk haze,skunk, Northern light.
                            en wat het oplevert, tja ik heb supersilverhaze gezet buiten, leverde ongeveer 150gr per plant op

                            gr JohnnyHaze

                            Comment

                            • aaron500
                              Expert Stoner
                              Member
                              • Feb 2014
                              • 88

                              #119
                              Re: Welke outdoor-plant mee beginnen voor beginnende kweker?

                              @JohnnyHaze

                              Thanks voor je reactie!
                              150 gram is niet verkeerd lijkt me niet verkeerd.
                              Als we 3 plantjes nemen=450 gram, dan hebben we wel genoeg.

                              Had jij nog iets extra's gedaan of is dit genoeg?

                              Voorbereiding:

                              Start:

                              Eind April/Begin Mei

                              Benodigheden tot nu toe:

                              -Big Bang Green House zaden(word uitgezocht)
                              -Kleine potjes (0,5/1 liter pot
                              -Zaai en stekgrnd

                              Benodigheden later stadium:

                              -AARDE Plagron Royalmix 50 liter (Ik kan ook aarde bij de crowshop halen.. beter? of het bij dit soort laten)
                              - Alga Bloei 1 liter Plagron
                              - vleermuizenmest 5ltr
                              - 40 liter pot

                              1: ontkiemen

                              1: Leg een paar laagjes vochtig keukenpapier op een schotel en laat al het overtollige water van de schotel aflopen.

                              2: Plaats vervolgens je zaden bovenop het keukenpapier en laat zo veel mogelijk ruimte tussen de zaden.

                              3: Leg nu een paar lagen vochtig keukenpapier bovenop de zaden en laat het overtollige water weer van de schotel aflopen.

                              4: Dek het geheel vervolgens af met de tweede schotel, die je ondersteboven legt, waardoor een soort schelp ontstaat. Hier door creëer je de donkere, vochtige ruimte die zaden nodig hebben om te ontkiemen.

                              5: Plaats de schotels in een warme omgeving (21 ºC), uit direct licht.

                              6: Controleer de schotels elke dag om te zien of het keukenpapier niet is uitgedroogd. Als dat wel het geval is, besproei het dan met water.

                              7: Binnen enkele dagen zouden de eerste zaden open moeten gaan en zou er een wortel moeten verschijnen.

                              8: Wanneer de eerste millimeters wortel zichtbaar worden uit een geopend zaadje, moet je het zaadje VOORZICHTIG, bij voorkeur met een pincet, verplaatsen naar een kleine pot met groeimedium (aarde of steenwol).

                              9: Maak een gaatje van 2cm in het medium, maximaal 5 mm diep, en plaats het zaadje, met de wortel eerst, in het gaatje en dek het toe.

                              10: Je zaailing zou binnen één à drie dagen uit het groeimedium tevoorschijn moeten komen.
                              2: Buitenkweek kan beginnen!

                              Week 1: Zodra het zaadje is geontkiemd, zet ik het in de volle buitenzon. Maar s’nachts in het schuurtje zetten.
                              Week 2: Laten groeien. (geen of zeer weinig water?) Nog s’nachts in het schuurtje zetten.
                              Week 3: verpotten naar een 40 liter pot, en daar de Royalmix in doen.
                              Week 4: Laten groeien en dagelijks wat water.
                              Week 5: Laten groeien en dagelijks water.
                              En verder geen idee, gewoon laten groeien en er op letten?

                              3: De bloei

                              1: Zodra de bloemen tervoonschijn komen voeg ik wekelijks wat Alga bloei toe.
                              (hoeveelheid? I don’t know)

                              2: Let op toprot! Voorkom dit door bijv. een doorzichtig dakje te plaatsen voor de regen.

                              3: Verder opletten of er andere schimmels of andere fratsen tevoorschijn komen.

                              4: Oogsten

                              1: Na ongeveer (9 weken klopte niet) kan je beginnen met oogsten, dit kan je zien door kleine glinsteringen.

                              2: Veel kwekers oogsten aan de hand van de kleur van de meeldraden. Vaak wordt geoogst zodra veel (80% klopt niet) van de ‘haartjes’ bruin zijn. Echter kunnen deze draden ook bruin kleuren door vocht, hou hier rekening mee.
                              3: Als de wiet rijp is kan je beginnen met de bladeren te knippen, zodat er een kaal bosje overblijft
                              5: Droogen
                              Het drogen dient te gebeuren in een droge ruimte met geringe luchtvochtigheid. De temperatuur mag niet te hoog zijn, maar ook niet te laag. Tussen de 17 en 21 graden celcius is ideaal. Warmte en licht zorgen voor omzetting van THC in onder andere CBD en CBN, welke bepalend zijn voor de uitwerking van de wiet. Het drogen neemt ongeveer twee weken in beslag. Wanneer je de wat dikkere takjes kunt breken is de wiet droog genoeg.

                              .................................................. .................................................. .................................................. .......................................

                              Klopt dit zo wat meer?
                              Ik doe echt mijn best om het zo goed mogelijk te doen!

                              Nu ga ik ff verder zoeken naar de zaadjes en laat ik vandaag weten.

                              PS: De medewerker vertelde dat ik het beste na het overpotten een 40 liter pot kon gebruiken.
                              Klopt dit?
                              en kan je voor de groei&bloei de zelfde aarde gebruiken?

                              Laterzz
                              Laatst gewijzigd door aaron500; 1 Week Geleden om 13:31.

                              Comment

                              • JohnnyHaze
                                Senior Grower
                                MemberLucky Member
                                • Jan 2012
                                • 912

                                #120
                                Re: Welke outdoor-plant mee beginnen voor beginnende kweker?

                                over de bloei en oogsten hoef je je nog geen zorgen te maken, het belangrijkste is eerst dat je een gezond klein plantje krijgt, die niet strekt door te weinig zonlicht
                                dat ontkiemen moet wel lukken op die manier, zo word het inderdaad vaak gedaan.
                                Ik heb supersilverhaze in van die zwarte cement-bakken van 60liter gezet , ze worden alleen super warm in de zomer maar kwam een redelijk wietje vanaf, en in volle grond

                                de voedingslijn die ik destijds gebruikte was plagron terra (terra grow en terra bloom , en bloombastic (een overpriced pk13-14) pk13-14 is hetgene wat je geeft aan het einde van de bloei wanneer de plant om deze stoffen vraagt.
                                maar het beste bij mij werkt altijd de volle grond, ieder jaar scoren bij mij de planten in volle grond beter als de planten in pot..

                                Comment

                                Bezig...