Het einde van de growshops.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • rayfie
    Wicked Stoner
    MemberLucky Member
    • Sep 2011
    • 227

    #286
    Re: Het einde van de growshops.

    Ik vind dat in ons hobbycircuit er toch ook wel een gunmarkt is. Een shop met een vriendelijke eigenaar en goede spullen en advies gun ik het meet dan de snelle jongen met zn braszooi.

    verstuurd mee mn Sonix Ksperia

    Comment

    • roy
      Son of the Bong
      MemberLucky Member
      • May 2010
      • 433

      #287
      Re: Het einde van de growshops.

      Oeps wat een 'gewone opmerking' teweeg brengt
      Ik kan me echt niet voorstellen dat ik per product wat je aangaf €40,- duurder ben. Ik ken namelijk de inkoopprijzen. Daarom vroeg ik je om linkjes te sturen. Ik denk namelijk dat je je vergist.

      Ik vind dat in ons hobbycircuit er toch ook wel een gunmarkt is.
      Dat is in elke branche.
      No Mercy Supply - No Mercy Shop

      Comment

      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #288
        Re: Het einde van de growshops.

        Oorspronkelijk geplaatst door Faraon
        ehh?? Prijzen overdreven hoog?? ik vind persoonlijk niet dat die prijzen zo hoog zijn
        Als we een jaar verder zijn, als deze situatie zo blijft, gaan alle prijzen nog veel hoger zijn.
        Van kweekmateriaal en wiet in de coffeeshops.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        • rayfie
          Wicked Stoner
          MemberLucky Member
          • Sep 2011
          • 227

          #289
          Re: Het einde van de growshops.

          Nou Roy toch niet elke markt er zijn er genoeg waar alleen prijs leidend is. En er zullen best op dit moment GS zijn die in paniek onder inkoop verkopen. Een boete van 80000 euro hakt er flink in op het bedrijfsresultaat. En in paniek doen mensen onlogische dingen

          verstuurd mee mn Sonix Ksperia

          Comment

          • roy
            Son of the Bong
            MemberLucky Member
            • May 2010
            • 433

            #290
            Re: Het einde van de growshops.

            En er zullen best op dit moment GS zijn die in paniek onder inkoop verkopen. Een boete van 80000 euro hakt er flink in op het bedrijfsresultaat. En in paniek doen mensen onlogische dingen
            Daar heb je een punt. Maar als ze dat op dit moment nog doen zijn ze te laat. Deze nieuwe wet hangt al sinds 2011 in de lucht.
            Die boete en de straf van 3 jaar is het maximale, het is afwachten of dat in de praktijk ook uitgevoerd gaat worden.
            No Mercy Supply - No Mercy Shop

            Comment

            • Faraon
              Wicked Stoner
              MemberLucky Member
              • Nov 2008
              • 241

              #291
              Re: Het einde van de growshops.

              Dat zal mij zeker niet verbazen QNQ..In nederland zal het stijgen maar denk toch dat de prijzen in belgie en Frankrijk gaan dalen door concurrentie.in belgie zijn er momenteel 6 growshops, en Frankrijk heeft er al 94 growshops in totaal..prijzen vallen best wel mee.....natuurlijk niet te vergelijken met de prijzen van de hollandse growshops...heb het gevoel dat alles gaat verschuiven van qua prijzen en service..ben benieuwd

              Comment

              • soulrebel
                Super Grower
                MemberLucky Member
                • Jun 2014
                • 1606

                #292
                Re: Het einde van de growshops.

                Ik ben te vaak in holland geweest,nederbelg dat ik ben ,daarom ik een stuiver 2maal omdraai voor ik iets koop,je kent het gezegde toch in Belgie over hollanders
                Nou roy,bij nader inzien,en de toestand waarin ik zat,ben ik idd totaal gemist,bv die davin van jou is met kachel aansluiting erbij,die van mij niet...
                duo flour vergeleek ik met mijn tneonset en die vergelijking is niet met jouw sjop kan gebeuren he en btw aan de roepers,ik doe zelfs de moeite niet om te kijken op marktplaatsen of garage uitverkopen,het is niet omdat ik kijk wie er het goedkoopst aanbied op het internet,ik daarbij niet omkijk naar wie dit tekoop aanbied,laat staan de kwaliteit ervan,ben maar een hobbykweker,maar eentje met verantwoordelijkheden
                nou roy,wie weet koop ik nog iets bij jou,website ziet er goed uit,die stemma is er ook wel bij gevaren toch

                cheers

                Comment

                • beowulf
                  Exquisite Grower
                  MemberLucky Member
                  • Nov 2008
                  • 6495

                  #293
                  Re: Het einde van de growshops.

                  Dacht het wel, davin 12 tov davin 12-k. Is trouwens niks mis mee met prijzen vergelijken voor hetzelfde produkt. Zeker niet als je het via internet bestelt. Moet het wel hetzelfde produkt zijn

                  Of de prijzen nu dalen of niet zal van de groothandels afhangen. Die verliezen nu een 60 tal afnemers, dat kan niet gezond zijn. Gavita zou er mee stoppen lees ik op het ander forum. Puur tuinbouw nog. Dan heb je sowieso een btw nummer nodig.

                  Comment

                  • MWay
                    Amazing Grower
                    MemberLucky Member
                    • Sep 2012
                    • 4999

                    #294
                    Re: Het einde van de growshops.

                    Alle prijzen gaan uiteindelijk omhoog.
                    Denk zo`n 30% voor sommige dingen zelfs 50% zoals een opticlimate.
                    De wiet die in grote getallen gekweekt word die zal een euro duurder worden inkoop.
                    De goed gekweekte wietjes gaan de 8 euro inkoop halen met de hele speciale 8,5/9 euro.
                    Dit monster is nog niet uitgeraasd.

                    Comment

                    • QnQ
                      Godlike Grower
                      Lucky Member
                      • Sep 2010
                      • 26093

                      #295
                      Re: Het einde van de growshops.

                      Groothandel ? Welke groothandel ?
                      Die worden ook gesloten.

                      Een van de eerste slachtoffers van het anti-growshopbeleid van minister Opstelten (Justitie) is een groothandel in Tilburg, blijkt uit een reportage van de Volkskrant.
                      Bij DGO International, een groothandel in land- en tuinbouwmaterialen 'in de breedste zin van het woord’ verdwijnen 18 banen.
                      DGO leverde zijn kacheltjes, bevochtigers en ventilatoren aan ruim tweehonderd growshops
                      [...]

                      gevonden via sprout.nl
                      Last edited by QnQ; 4 March 2015, 15:44.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment

                      • MWay
                        Amazing Grower
                        MemberLucky Member
                        • Sep 2012
                        • 4999

                        #296
                        Re: Het einde van de growshops.

                        Als je niet op pas word je straks geript vanwege je kweekspullen en nog geen eens voor de wiet.

                        Comment

                        • LR2
                          Mother of all Growers
                          MemberLucky Member
                          • Nov 2011
                          • 8552

                          #297
                          Re: Het einde van de growshops.

                          Ik voorzie ook flinke afrekeningen in de ondergrondse circuits. Als je 800 lampen bestelt en er wordt niks geleverd.. Damn.
                          Eerst een prijsstijging, dan begint de ellende. Want voor die geripte kilo werd eerst 3k neergeteld door de coffeeshop, maar straks dus rond de 6-7k. Dat isnogal een verschil.
                          Gevolg daarvan: politici zeggen dat het afgelopen moet zijn; totaalverbod.
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment

                          • k1
                            Wicked Grower
                            MemberLucky Member
                            • May 2011
                            • 3660

                            #298
                            Re: Het einde van de growshops.

                            @ roy : 1000 m filter is te groot ??

                            hmmm , vind ik beetje vage reactie van je roy , ik zet liever 5 planten in grote tent in een 50 l pot met 1000 of 1500 afzuiger dan met een 500 afzuiger , dus dat vind ik beetje verkeerde redenatie van je maar ik kan het ergens wel begrijpen

                            zit op jd , dus ben een hobby kwekertje

                            anders zat ik wel op wf
                            Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

                            Comment

                            • roy
                              Son of the Bong
                              MemberLucky Member
                              • May 2010
                              • 433

                              #299
                              Re: Het einde van de growshops.

                              Ik bedoel dat alles boven de 1000m³ verwijderd is. de filters van 1000m³ staan er nog in. En ja ik moest ergens de grens trekken.
                              No Mercy Supply - No Mercy Shop

                              Comment

                              • Ballin
                                Chronic Stoner
                                420 MemberMemberLucky Member
                                • May 2012
                                • 189

                                #300
                                Re: Het einde van de growshops.

                                Ik zie net dat DHS ook al een beperking heeft ingevoerd van max 5 zaden per klant. Staat dit ook ergens vermeld in die wet?

                                Wat ben je nu met 5 zaden ? Binnenkort moet je je zaden nog op verschillende seedbanks gaan bestellen, waar gaat het toch naartoe
                                5x Jack Herer & een AMS'je!

                                Comment

                                Bezig...