Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2012

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    Re: 2012

    ik sluit me bij orias aan ghehehehe

    1n 1998 en 1999 werd ook gezegd millenium oh als de klok naar oo.oo gaat ontploft alles n zo een shit we zijn al 9 jaar na de ik weet niet wat en ik leef nog steeds gheheheh

    Comment


      #92
      Re: 2012

      Ik kan het eigenlijk niet zeggen

      Ik hoop om eerlijk te zijn dat er wel iets gebeurd. ik hoop inderdaad op bijvoorbeeld een andere baan rond de zon. mss dat de mensen dan eens de armen in elkaar moeten slaan om te overleven. wees eerlijk we kunnen er alleen beter van worden.

      Comment


        #93
        Re: 2012

        Oorspronkelijk geplaatst door Jointjedraaien View Post
        Vind het ook een beetje vreemd. ik geloofde niet dat 2012 het einde zou zijn, maar waarom moet er zo'n geruststellend bericht naar buiten? Waarschijnlijk zodat ze in 2212 nog een keer zo'n film kunnen maken

        En nog het volgende wat me opviel:

        Bovendien bestaat er helemaal niet zoiets als een exacte 'evenaar' van de Melkweg.

        Ik ben geen astroloog, maar onze melkweg heeft wel een exacte evenaar toch?




        Er zit een zwart gat in het midden van onze melkweg, daar draaid alles omheen, je zou zeggen dat er wel een evenaar moet zijn. net zoals bij onze aarde die om de zon heen draaid. (een zwart gat is gewoon een mega zon die zoveel zwaarte kracht produceert dat zelfs het licht niet meer kan ontsnappen.)

        Als je googled over evenaar melkweg of equatar galaxy krijg je alleen maar 2012 bullshit. Maar toch denk ik wel dat er een evenaar moet zijn...
        mag ik even reageren op "een zwart gat is een zon"?
        kleine correctie, een zwartgat was ooit een zon of word ooit een zon

        sorry voor deze irritante en bijdehante opmerking :p

        Comment


          #94
          Re: 2012

          De meeste zwarte gaten zijn de overblijfselen van hypernova- of supernova-explosies. Als de kern van de exploderende ster meer dan ongeveer 5 keer zo zwaar is als de zon (de Chandrasekhar-limiet), implodeert de kern van de ster uiteindelijk tot een zwart gat. Volgens de algemene relativiteitstheorie kan deze massa worden opgevat als geconcentreerd in een singulariteit. Dit kan een punt, een ring of een bol zijn - daarover zijn de geleerden het niet in alle gevallen eens.
          De zeer zware zwarte gaten die in de centra van sommige sterrenstelsels te vinden zijn en een massa van enkele miljoenen zonsmassa's hebben, zijn waarschijnlijk kort na de oerknal ontstaan. Sinds kort zijn er ook zwarte gaten bekend met een massa van enkele duizenden zonsmassa's maar hoe die ontstaan zijn is nog niet duidelijk. Het is niet bekend wat zich in en rond de singulariteit precies afspeelt, aangezien de algemene relativiteitstheorie op zulke kleine afstanden niet meer exact geldig is. Om dit probleem op te lossen, zal de relativiteitstheorie gecombineerd moeten worden met de kwantummechanica tot een nog onbekende theorie van de kwantumzwaartekracht. De snaartheorie
          Bij een kernmassa tussen de 3 en 5 maal de massa van de zon eindigt de ster als een quarkster. Bij een kernmassa tussen 1,4 en 3 maal de massa van de zon eindigt de ster na een supernova als neutronenster. Bij een massa kleiner dan 1,4 maal de massa van onze zon blijft een witte dwerg over, die vervolgens zeer langzaam afkoelt tot zwarte dwerg.

          Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwart_gat
          Last edited by o21; 25 November 2009, 17:07.

          Comment


            #95
            Re: 2012 = 2208?

            AMSTERDAM - De profetie dat de wereld in december 2012 vergaat is gebaseerd op een rekenfout. Als de onheilstijding al werkelijkheid wordt, zal dat pas in 2208 zijn. Dat zeggen wetenschappers in het novembernummer van het tijdschrift NWT Natuurwetenschap& Techniek.


            Comment


              #96
              Re: 2012

              Is een beetje een dubbelpost van de post van Robba
              Veel gestelde vragen over het forum

              JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
              420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

              Comment


                #97
                Re: 2012

                Heb eens vluchtig de boel doorgelezen maar niet alles want het is een beetje veel en soms wat moeilijke lectuur geworden.
                Het enige wat ik weet is dat JD tegen 2012 zeker niet moet opdoeken.
                Integendeel, je kunt dan een nieuwe sectie aanmaken
                KWEKEN MET AIRCO

                Grtz

                Comment


                  #98
                  Re: 2012

                  lol den bolle, zou niet weten hoe dat eruit moet zien maar klinkt leuk
                  Veel gestelde vragen over het forum

                  JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                  420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                  Comment


                    #99
                    Re: 2012 = 2208?

                    Oorspronkelijk geplaatst door janslenders View Post
                    AMSTERDAM - De profetie dat de wereld in december 2012 vergaat is gebaseerd op een rekenfout. Als de onheilstijding al werkelijkheid wordt, zal dat pas in 2208 zijn. Dat zeggen wetenschappers in het novembernummer van het tijdschrift NWT Natuurwetenschap& Techniek.
                    .....
                    .....
                    .....
                    Hoe de wereld zal vergaan als de onheillsprofeten wel gelijk hebben is te zien in de speelfilm 2012. Regisseur Roland Emmerich heeft op gebied van special effects alles uit de kast gehaald om de rampspoed uit te beelden. Vanaf 11 november draait de Hollywood-productie in Nederland.
                    Heeft U daar een bron voor?
                    Als de maya kalender haar berekeningen op de gregoriaanse kalender foutief berekend zou zijn, hoe verklaar je dan die accurate maaneclipsen etc?

                    De maya kalender is tot op vandaag nog steeds de meest acuraatste kalender ooit geweten in de mensheidgeschiedenis. Meer dan 5000 jaar oud ! Van die wijsheid konden wij op het westerse continent alleen maar dromen! Wij hebben nog steeds een schrikkeljaar nodig, even en oneven maanden ,... om het te doen kloppen.

                    En de berekening op de gregoriaanse kalender moet kloppen. Want de eclipsen gebeuren nog exact the same als hoe het bij ons berekent is.

                    Overigens, ik zou niet gaan doemdenken zoals de film 2012 doet uitschijnen. Maar toch blijf ik 2012 een significante datum vinden die het nodige aandacht waardig is.
                    Uiteraard, only time will tell.

                    Comment


                      Re: 2012

                      In de volkskrant las ik dat ze een foutje heeft gemaakt dat niet 2012 is maar wat eeuwen later dus is allemaal bangmakerij
                      Toen ik had gelezen dacht ik komen ze nu pas achter ? Stelletje paardenl*llen
                      Last edited by HeshmasterHookah; 21 December 2009, 22:44.

                      Comment


                        Re: 2012

                        jaja nasa die een fout maakt..

                        Comment


                          Re: 2012

                          what the hack > buiten wat extra zonnebrandcreme ga ik geen idioterie doen voor 2012. Als het allemaal echt zo ernstig is is de kans op overleven ook uiterst gering dus > party on!
                          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                          Comment


                            Re: 2012

                            Nog maar 2 jaartjes slapen en we weten of het toch 2208 moet zijn
                            Carpe Diem
                            Growing old is mandatory - growing up is optional....

                            Comment


                              Re: 2012

                              en meer van dit ooit gaan we er allemaal aan ! is al eens gebeurd waarom niet nog eens maar wanneer ??? ni teveel over nadenken

                              Comment


                                Re: 2012

                                Oorspronkelijk geplaatst door HeshmasterHookah View Post
                                In de volkskrant las ik dat ze een foutje heeft gemaakt dat niet 2012 is maar wat eeuwen later dus is allemaal bangmakerij
                                Toen ik had gelezen dacht ik komen ze nu pas achter ? Stelletje paardenl*llen
                                Het probleem is hem juist dat 2012 een uitgebreid fenomeen is dat iedereen in een ander perspectief duwt.

                                Indien meer interesse, zeker de novelty theorie eens van dichtbij bekijken.
                                Of is Terence Mckenna geen zuivere bron?
                                I disagree dan.

                                Comment

                                Bezig...
                                X