Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Spint weg ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Spint weg ?

    Goeie bump!
    Vergeet ook niet dat neemolie heel goed werkt. QnQ zei volgens mij (dacht ik!?) dat je 't zelfs in de pot kunt gieten, en dat dat helpt. Ik weet wel dat je spint er mee op afstand kunt houden door bladspray te gebruiken bij de volgende kweek. En 't is veilig, dat is ook wel belangrijk.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #17
      Ik weet niet of dit topic nogsteeds actief is. Maar ik had aardig wat spint op me plant vooral op de moedertoppen. Ik heb het uit kunnen dunnen met een middeltje. Alleen het blijft naar ongeveer 1 week altijd weer terugkomen. Ik ga morgen knippen. Maar mijn vraag is: als ik mijn toppen afzuig met de stofzuiger. Zuig ik dan niet alle trichomen eraf? Dat zou namelijk heel zonde zijn.

      Comment


        #18
        Nee, zo gemakkelijk lossen die niet. Hooguit een aantal en dat zal je ni merken. De spint die blijft plakken mss wel...

        Comment


          #19
          'met een middeltje'.. Tsja.. Dan is het nog maar de vraag of stofzuigen nog zin heeft, of dat het direct bij het vuil kan.
          Pyrethrum (biologische spintbestrijder) is niet zo veilig als de verpakking doet geloven. Van elk bestrijdingsmiddel moet een MSDS/SDS zijn; een Material Safety data sheet. Als dat er niet is, dan zit je met een illegaal middel dat met een reden illegaal is.

          Spint zit daarnaast het liefst op het blad, dus na het knippen en tijdens het drogen, lopen ze gewoon van de toppen af op zoek naar een nieuw plantje.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #20
            Heb het gewoon in de winkel gekocht. Het was een naartuurlijke bestrijding stond er op. De plant zou de stof niet opnemen.

            Maar in iedergeval bedankt. Ik denk dat ik het maar eerst een paar dagen laat drogen en dan maar verder kijk of het er nog spint op zit ofniet.

            Comment


              #21
              Er is zoveel natuurlijk dat schadelijk is. Geen enkel produkt is voorzien voor een plant die nadien wordt opgerookt. Zelfs bac vitality bv mag je niet meer geven in bloei.

              Comment


                #22
                Ja te laat nu. Das mooi kut dus. Kan ik het wel roken na de tijd dan?

                Comment


                  #23
                  Dat hangt af van of het middeltje gevaarlijk is, wat de afbraakmanier is, of de wiet gewassen wordt, en de manier van inname. Als je er olie van wilt gaan trekken, dan kan het direct in de vuilbak. Met een olie concentreer je naast de THC namelijk ook de gifstoffen, en die blijven in olie en alcohol akelig lang stabiel.

                  Ik zelf hanteer de regel met de volgende logica: vissen ademen met hun kieuwen, wij met onze longen. Dingen die giftig zijn voor vissen (omdat het via hun 'luchtwegen' binnenkomt) zijn dan ook giftig voor mensen om te roken (via de luchtwegen).

                  Pyrthrine, het meest verkochte anti-beestjes middel op het moment, ligt in veel landen hevig onder vuur omdat het allergien en astma veroorzaakt, en het zorgt er voor dat de lichamelijke ontwikkeling verstoord wordt.
                  Als je de veiligheidsinformatie goed leest, vallen zulke dingen meestal wel op.

                  In zijn algemeenheid:
                  "Er is zoveel schadelijks op de wereld" trek ik even door, ik hoor het vaker, het is een kleinering van de ernst. Diezelfde gifstof zit immers in je fruit, je groente, en je vlees, vis, kaas en melk. Daar dumpt men dan nog een extra lading van in huis, waar de kweekruimte vaak is, en vervolgens wordt het opgerookt, direct via de longen naar binnen gepompt. Een duizendtal jointjes is misschien niet genoeg om schade aan te richten, maar de combinatie van eten, drinken en inademen, bovenop constante blootstelling in het huis, kan best eens de emmer doen overlopen. Er zijn aardig wat gevallen van alzheimer en vroegtijdig inzetten van spierziektes te linken aan pesticidengebruik.
                  Met gif spelen, wie is er niet groot mee geworden?! De vraag rest echter, wie er gezond oud mee kan worden..

                  Spint voorkom je, het is vrijwel niet te bestrijden namelijk. Helemaal niet in de bloei. Dat lees je overal, dat weet iedereen. Verpakkingen zou ook iedereen moeten lezen.. Gebeurt ook bar weinig. Eerst lezen, dan denken, dan doen. Als je dat skipt, dan kun je de oogst ook gedag zeggen. Of het risico nemen. Maar doktoren kunnen pyrethrinevergiftiging nog niet vaststellen. Dus dan blijf je wel onbehandeld.
                  Kweek voor niets geweest? Da's echt helemaal je eigen dikke schuld dan. Even googlen kost werkelijk nog geen 4 minuten. Als je ziek wordt, ben je dat de rest van je leven.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #24
                    Kan dit ook met een tak van een andere plant?

                    Comment

                    Bezig...
                    X