Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Doorzichtige beestjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Doorzichtige beestjes

    Korting op 420shop
    Iemand die weet welk soort beestjes dit is? Zijn het gewone bladluizen of? En hoe kan ik ze bestrijden? Mijn planten staan binnen.
    Attached Files

    #2
    Dat is groene bladluis denk ik. Ik wrijf ze zelf kapot voor een paar dagen achter elkaar, en ik houd de mieren op afstand.
    Neemolie werkt hier niet, wellicht bij jou wel.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
      Dat is groene bladluis denk ik. Ik wrijf ze zelf kapot voor een paar dagen achter elkaar, en ik houd de mieren op afstand.
      Neemolie werkt hier niet, wellicht bij jou wel.
      Heb ze er allemaal afgewreven, ze zaten maar op 1 plant. Bedankt voor het snelle antwoord

      Comment


        #4
        Litertje water met een druppeltje dreft of bruine zeep overleven ze ook niet. Kan geen kwaad zolang ze niet in bloei staan.

        Comment


          #5
          Ik had ze vandaag ook, wel op m'n zonnebloemen. Plantenspuit met beetje dreft en ijswater. Herhalen indien nodig.

          Comment


            #6
            Heb ze er gewoon afgehaald, ben mijn eerste kweek gewoon met universele potgrond en enkel water aan het doen

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door wietkarper View Post
              Heb ze er gewoon afgehaald, ben mijn eerste kweek gewoon met universele potgrond en enkel water aan het doen
              Dat lukt ook als het er niet veel zijn. Wel in de gaten houden blijven houden

              Comment


                #8

                Toch niet echt gelukt om ze er af te krijgen door ze er manueel af te halen... Kan ik die methode van druppels dreft in water nog gebruiken of gaat dat niet meer vanaf ze beginnende toppen krijgen? En is het dan gewoon met een verstuiver erover sprayen of water met dreft over de grond gieten? Grtz
                Attached Files

                Comment


                  #9
                  Ze kunnen inderdaad hardnekkig zijn. Mijn zonnebloemen heb ik al alle dagen gedurende twee weken moeten bespuiten, vandaag nog. Ze blijven terugkomen. Ik heb wel m'n recept wat aangepast. ipv ijswater gebruik ik nu lauw water. Van ijswater schrikken de planten te veel en zo'n plotse onderkoeling is wel goed tegen de bladluizen maar niet zo bevorderlijk voor je planten.
                  Of je nu nog mag spuiten ben ik niet helemaal zeker. Ik vermoed van wel omdat de bloei nog heel pril is. In ieder geval ENKEL bespuiten, geen dreftwater als gietwater gebruiken

                  Comment

                  Bezig...
                  X