Doorzichtige beestjes

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • wietkarper
    Senior Stoner
    Member
    • May 2017
    • 40

    #1

    Doorzichtige beestjes

    Korting op 420shop
    Iemand die weet welk soort beestjes dit is? Zijn het gewone bladluizen of? En hoe kan ik ze bestrijden? Mijn planten staan binnen.
    Attached Files
  • LR2
    Mother of all Growers
    MemberLucky Member
    • Nov 2011
    • 8552

    #2
    Dat is groene bladluis denk ik. Ik wrijf ze zelf kapot voor een paar dagen achter elkaar, en ik houd de mieren op afstand.
    Neemolie werkt hier niet, wellicht bij jou wel.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment

    • wietkarper
      Senior Stoner
      Member
      • May 2017
      • 40

      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door LR2
      Dat is groene bladluis denk ik. Ik wrijf ze zelf kapot voor een paar dagen achter elkaar, en ik houd de mieren op afstand.
      Neemolie werkt hier niet, wellicht bij jou wel.
      Heb ze er allemaal afgewreven, ze zaten maar op 1 plant. Bedankt voor het snelle antwoord

      Comment

      • beowulf
        Exquisite Grower
        MemberLucky Member
        • Nov 2008
        • 6495

        #4
        Litertje water met een druppeltje dreft of bruine zeep overleven ze ook niet. Kan geen kwaad zolang ze niet in bloei staan.

        Comment

        • Jack Spliff
          Senior Grower
          MemberLucky Member
          • Apr 2017
          • 771

          #5
          Ik had ze vandaag ook, wel op m'n zonnebloemen. Plantenspuit met beetje dreft en ijswater. Herhalen indien nodig.

          Comment

          • wietkarper
            Senior Stoner
            Member
            • May 2017
            • 40

            #6
            Heb ze er gewoon afgehaald, ben mijn eerste kweek gewoon met universele potgrond en enkel water aan het doen

            Comment

            • Jack Spliff
              Senior Grower
              MemberLucky Member
              • Apr 2017
              • 771

              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door wietkarper
              Heb ze er gewoon afgehaald, ben mijn eerste kweek gewoon met universele potgrond en enkel water aan het doen
              Dat lukt ook als het er niet veel zijn. Wel in de gaten houden blijven houden

              Comment

              • wietkarper
                Senior Stoner
                Member
                • May 2017
                • 40

                #8

                Toch niet echt gelukt om ze er af te krijgen door ze er manueel af te halen... Kan ik die methode van druppels dreft in water nog gebruiken of gaat dat niet meer vanaf ze beginnende toppen krijgen? En is het dan gewoon met een verstuiver erover sprayen of water met dreft over de grond gieten? Grtz
                Attached Files

                Comment

                • Jack Spliff
                  Senior Grower
                  MemberLucky Member
                  • Apr 2017
                  • 771

                  #9
                  Ze kunnen inderdaad hardnekkig zijn. Mijn zonnebloemen heb ik al alle dagen gedurende twee weken moeten bespuiten, vandaag nog. Ze blijven terugkomen. Ik heb wel m'n recept wat aangepast. ipv ijswater gebruik ik nu lauw water. Van ijswater schrikken de planten te veel en zo'n plotse onderkoeling is wel goed tegen de bladluizen maar niet zo bevorderlijk voor je planten.
                  Of je nu nog mag spuiten ben ik niet helemaal zeker. Ik vermoed van wel omdat de bloei nog heel pril is. In ieder geval ENKEL bespuiten, geen dreftwater als gietwater gebruiken

                  Comment

                  Bezig...