Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Is dit het gevolg van varenrouwmug?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Is dit het gevolg van varenrouwmug?

    Korting op 420shop
    Kan dit een gevolg zijn van mijn plaag van varenrouwmug? Ik had wel al bladproblemen door messtoftekorten maar de gele verkleuring en stippen op de bladeren zijn bij 3 van de vier planten verdwenen. Toch laten ze allemaal hun onderste bladeren vallen.
    Momenteel water ik alleen langs onder en heb ik gele kaarten hangen. Verder heb ik een week geleden Bio Granules toegevoegd maar aangezien ik deze maar 1 keer langs boven heb ingewatert vrees is of dat nog nut heeft. Ik ga voor het wateren langs onder momenteel.

    IMG_2552.JPG


    IMG_2557.JPG


    IMG_2555.JPG


    IMG_2558.JPG
    Attached Files

    UPDATE 19/5/19 Green Mamba's eerste kweek LED

    #2
    Hmm, ik heb dat ook. Dacht altijd dat die muggen de bladeren met rust lieten? Enkel wat wortelschade? Want dan moet ik toch ook wat harder gaan optreden...

    Comment


    • Green Mamba
      Green Mamba commented
      Editing a comment
      Niets gewoon harder optreden hier. Dat is zeker niet mijn doel.
      Efficient werken met mijn hobby daar streef ik wel naar! Misch is dat het punt dat je wou maken?

    • beowulf
      beowulf commented
      Editing a comment
      Ik brand die weg.

    • Green Mamba
      Green Mamba commented
      Editing a comment
      Gaan we hier niet doen.

    #3
    Mmmmm, ik ben benieuwd wat de ervaren kwekers hier van gaan vinden......... Ik heb ook wat van die bladeren en heb wat van die beestjes op m'n plakstrip gevangen. Nu al spijt van m'n zak Gamma potgrond
    2e
    3e

    Comment


    • Green Mamba
      Green Mamba commented
      Editing a comment
      Maakt niet uit. Bij de doehetzelfzaken hebben die waarsch allemaal wel buiten gestaan. Is hier ook het geval. Komt van Aveve trouwens.
      Voor de rest wel tevreden en volgende keer preventief werken tegen de muggen.

    • beowulf
      beowulf commented
      Editing a comment
      Jaren op batmix en lightmix gekweekt die in de winkel opgeslagen lag. Altijd muggen gehad, elke keer weer. En zo 10 muggen worden er onder ideale omstandigheden al snel 100en en meer.

    • Sassenach
      Sassenach commented
      Editing a comment
      Ik heb vorige keer op potgrond van welkoop gedaan. Die buiten ligt. Altijd. Tent zat vol met fruitvliegjes (die verder geen kwaad deden geloof ik) en later spint.

      Nu potgrond van praxis en ik heb nog geen fruitvliegje gezien. Spint ook niet maar die kwam de vorige week een week of 2 voor de oogst. Zover zijn we nu nog niet....

    #4
    Die donkere plekken op het blad van de 2e foto van #1 zijn zeker weten geen rouwvaren mug sporen. De sporen van rouwvarenmuggen worden lichtgroen tot lichtgeel soms haast transparant van kleur en vormen vaak ook nette gangen. Vaak zie je de larve ook zitten en die kan je er uit wippen. Beetje gelig snotterig zijn ze. Bah blehhhh.

    Wat het wel is durf ik niet te zeggen.

    "We are stardust, we are golden.
    And we've got to get ourselves back to the garden".

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Het is niet van mineervlieg.
      Dat comment is op de posts van Misty en Beowulf.

    • Green Mamba
      Green Mamba commented
      Editing a comment
      Ondertussen heb ik ook het verschil gezien. De vliegjes hier zijn zwart en de mineervlieg is meer bruin.

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      En een mineervlieg is 5x zo groot

    #5
    Naar mijn bescheiden mening is dit geen mineervlieg, ik heb dat van de zomer ook gehad en die weggetjes dat ze in het blad maken zien er meer wit / lichtgeel uit en niet zo roestachtig zoals op jouw foto.

    Comment


    • Green Mamba
      Green Mamba commented
      Editing a comment
      Dat roestachtige is meststof gerelateerd denk ik. Het was vooral over de onderste bladeren die afvallen dat ik me zorgen maakte.

    #6
    Ik zie calcium/magnesium problemen met een beginnend ijzertekort.
    Dat heeft vaak zijn oorsprong in de pH van je bodem die wellicht te laag of te hoog is. Te hoog, en die eerder genoemde stoffen lossen niet meer op in water. Te laag en ze lossen te makkelijk op in water, waardoor ze uitspoelen.

    Ik zou ze apart bekijken en apart behandelen. Als je aan dit spul kunt komen, dan los je het probleem vrij makkelijk op: https://www.pokon.nl/producten/item/...anten-Voeding/
    Dat bevat namelijk alle sporen elementen in een handige mix. Twee keer meegeven en dan zou 't probleem niet meer moeten uitbreiden.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


    • Green Mamba
      Green Mamba commented
      Editing a comment
      Bedankt LR2
      Ik heb vandaag GHE FloraKleen gebruikt en goed ingewatert en gebruik de GHE flora minerale meststof serie. Ik dacht na een paar dagen dan terug de dosis bloeivoeding te geven bij de volgende waterbeurt.

      Ben ik dan nog iets met de Pokon?

    • LR2
      LR2 commented
      Editing a comment

    #7
    Heb nu 1 plant geknipt, wat ik wel duidelijk zie als een gevolg van de varenrouwmug zijn extra trichomen. Het is wel nog maar de eerste en ik heb nog niet gekeken naar de rest, maar zelfs de stelen van de fanleaves zaten er vol mee en dat heb ik toch nog niet gezien. Praktisch alles wat ik wegknipte zit in de diepvries voor hash of boter, echt abnormaal. Als de rest het ook heeft heb ik toch een tiental grammetjes zeefhash binnenkort.

    Comment

    Bezig...
    X