Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Help o help, spint is eating everything! SOS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Help o help, spint is eating everything! SOS

    Korting op 420shop
    Hallo,

    ik zit met bubblegum op zolder, 3de week bloei met spint zeer veel.

    ik heb al drie keer gesproeid met een middel tegen zuigende luizen

    en gisteren met perithine, de planten waren zeiknat, zeker onderaan, en vandaag kijk ik, en ik zie nog dikke luizen lopen , ze bewegen nog!!!!

    ik voel me zo machteloos ...

    moeten die al niet dood zijn?

    i really soaked them...

    iemand raad aub???? !!!!!

    ik ben redelijk wanhopih, nu ik die luizen onder mijn microscoopje zag bewegen !!!

    overschakelen naar roofmijten ?

    laat ik er hun natuurlijke vijanden op los?

    ik heb de meeste onderste bladeren weggedaan

    het is verminderd, maar ik zie er nog rondcrossen....


    RAAD AUB????

    SOS

    napalm?


    en gana die natuurlijke roofmijten dan niet doodgaan van mijn sproeisel????


    HELP


    #2
    Spint of luizen?

    Spint kan ik je niet in adviseren.
    Luizen.. ga op zoek naar lieveheersbeestjes, die zijn er nu volop en helpen je zo van die luizen af.
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


      #3
      Hoe kom je dan aan luizen binnenshuis ?
      Hebben de planten buiten gestaan?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        #foto's!!!!!!
        Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

        Comment


          #5
          Ik heb nog nooit een verhaal gelezen van iemand die succes had met roofmijten. Denk dat zoiets alleen werkt voor het voorkomen van spint.
          Lieveheersbeestjes hebben mijn plantjes dit jaar wel gered van een kleine luizen kolonie. Vooral de larve's zijn erg handig omdat ze niet wegvliegen
          Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
          Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

          Comment


            #6
            ik noem de spint mijten luizen, sorry, het is sowieso spint... met 8 poten, vlekjes aan zijkanten en piepklein ....

            Comment


              #7
              Hmm als bestrijdings middelen niet werken ben je heel misschien wel beter af om opnieuw te beginnen en je hele tent een goeie schoonmaak beurt te geven.
              Maar dan ook echt super grondig.
              Aan de andere kant heb ik 0.00 ervaring met binnen kweken. Dus mijn advies niet te serieus nemen .

              Post trouwens ff een paar goeie foto's. Van hoeveel spint er op je planten zit etc..
              Dan kunnen de mensen hier ook een betere inschatting maken van hoe erg de schade is en of het nog te redden valt...
              Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
              Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

              Comment


                #8
                Oh dus het is spint, ja da's wel echt heel iets anders dan luizen eh...die kun je misschien beter niet door elkaar gebruiken
                Tja, als het echt ver is, als ze al aan het webben zijn zou ik ze eruit gooien.
                En dan resten een aantal keuzes.
                De hele ruimte zal schoongemaakt moeten worden, en ook alles wat in de ruimte hangt/staat/ligt, anders ga je komende kweken elke keer spint hebben.
                Het beste is om in die ruimte een paar maanden geen enkel plantmateriaal meer te hebben.

                Je komt daar niet zomaar vanaf. Daarom raad ik altijd af om met stekken te kweken. (ik neem aan dat het stekken zijn)
                Nu gaat het een hoop tijd kosten met schoonmaken, en als je de kweek doorzet elke dag veel werk, toppen stofzuigen, LV aan de hoge kant houden, temperatuur zo laag mogelijk krijgen.
                En als beloning de helft aan opbrengst wat je normaal had kunnen hebben.

                Roofmijten kun je nog wel proberen, maar pas over een week of iets meer, als al dat andere spul uitgewerkt is anders gaan je roofmijten dood.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  vanwaar zijn die binnengekomen? mijn actieve aanzuig met enkel een vliegengaas als filter?


                  Je komt daar niet zomaar vanaf. Daarom raad ik altijd af om met stekken te kweken. (ik neem aan dat het stekken zijn)
                  > ik kweek met zaad

                  Comment


                  • QnQ
                    QnQ commented
                    Editing a comment
                    Oh, dan zijn ze de kweekruimte ingekomen van buitenaf of heb je eerder planten met spint in die ruimte gehad ?
                    Als je van buiten lucht aanzuigt moet daar wel een pollenfilter op ja, da's een stuk fijner dan vliegengaas.
                    Daar kunnen ze ook door binnen gekomen zijn.
                    Ze kunnen ook op je kleren mee, als je door de tuin loopt ofzo, en je gaat met die kleding in je tent kijken kan je ook zomaar vanalles meenemen.
                    Vaak is eentje al genoeg. Van ei tot volwassen spint duurt maar 17 dagen dus je hebt zo meerdere generaties als je ze over het hoofd ziet in het begin.

                  #10
                  QnQ
                  Last edited by Manfred; 7 July 2019, 12:25.

                  Comment


                    #11
                    1: In theorie niet. Spint of stuifmeel kan daar doorheen. Niet makkelijk, maar het kan.
                    2: De kans bestaat, zal een beetje afhankelijk zijn van je woonsituatie.
                    3: Ik denk het wel. Mogelijk heb je die op je kleren meegedragen. Die plant kun je buiten in de schaduw behandelen.
                    4: Ja, maar je moet de beestjes er mee raken. Onderop het blad spuiten. Evt. de grond afdekken tegen veel druipen.
                    5: Als je ze geraakt hebt zullen ze ondertussen vastgeplakt en onbeweeglijk zitten.
                    6: Van ei tot volwassen Spint duurt ruim 2 weken. Als je dus 3x om de week behandelt moet het wel gedaan zijn.

                    Het probleem is dat je in week 3 bloei zit.
                    Er zijn dus al toppen, en die moet je niet raken als je gaat spuiten. Dan worden alle pistils (haren) bruin.
                    Eventueel kun je er limonadebekertjes overheen zetten ofzo, als je iets moet spuiten.


                    LR2 heeft pas nog een stukje geschreven over pyrethrine in dit topic.
                    Dat is wel het lezen waard.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #12
                      Hallo,

                      Bedankt voor je antwoord!

                      Ik ga dus de helft van de opbrengst hebben, en het gaat waarschijnlijk ook langer duren? (bovendien hefet mijn installtie toen ik weg was en aan een vriend had gevraagd om er op te letten, 3 dagen zonder licht gezeten, waardoor ze denk ik zijn opgeschoten ook nog .... plus de hittegolf van 40 graden aaaarggh)

                      ik heb al 1 plant weggegooid (ze groeide niet meer en had de meeste spint)

                      ik overweeg de boel weg te gooien en opnieuw te beginnen begin september...

                      morgen pics

                      Thx

                      QnQ

                      Comment


                        #13
                        Ik ga geen fotos meer posten, ik heb net de stekker er uit getrokken...
                        per blad tenminste 10-20 zwarte spintmijten... rag hier en daar
                        opgeschoten...

                        total loss

                        RIP

                        Comment

                        Bezig...
                        X