Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Plantbewoner ontdekt, is ie goedaardig, of kwaadaardig?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Plantbewoner ontdekt, is ie goedaardig, of kwaadaardig?

Korting op 420shop
    hoi

Bij de dagelijkse check, zag ik een nieuwe bewoner op de plant (zie foto's)
    Ik vraag me dus af of ie kwaadaardig is. Misschien is het een natuurlijke vijand van één of ander diertje dat ik liever niet heb?
    Ik keek al doorheen het forum maar kon niets vinden dat hier ook maar een beetje op lijkt.

Het is vrij groot, misschien wel een cm. Lichtbruin van kleur en het springt.

Iemand enig idee?
    Zou het de legger van de eitjes zijn uit mijn vorige post? (Zie: hier )

Alvast bedankt voor de feedback!
    Attached Files
    > Back to the future Haze run <

< Kweek Down Memory Lane >

Wat het is weet ik niet maar ik heb er ook eens een gehad als huisdier tijdens een 3 weekse roadtrip. Geniaal beest bleef maar opduiken in m'n cabine. Heb m "Klompje" genoemd vanwege z'n vorm..
    Gvd wat mis ik dat beest.
    Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen.
    Hallo vuur, mijn naam is olie.

Comment

Da's een cicade...

https://nl.wikipedia.org/wiki/Cicaden

en dit is volgens mij degene die je in je plant hebt zitten

https://nl.wikipedia.org/wiki/Aphrophoridae

Comment

Cicaden leven allemaal van plantensappen, sommige soorten komen in grote aantallen voor op door de mens geteelde gewassen en worden beschouwd als plaaginsecten. Een bijzonderheid van cicaden is dat veel soorten een symbiotische relatie hebben met bepaalde bacteriën, deze helpen de cicade bij het verteren van het voedsel. Dit komt ook wel voor bij andere insecten maar een dergelijke samenwerking is bij de cicaden het hoogst ontwikkeld.[1]

CONCLUSSIE=VERWIJDEREN
        Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

Comment

• Meglow
          Meglow commented
          Editing a comment
          wel een mooi beessie... als 't er slechts eentje is zou ik het ff aankijken of hij echt zoveel schade aanricht. De eitjes maken volgens mij sowieso geen kans want die komen volgend jaar pas uit en dan is deze plant allang geoogst. Zijn het er meer... tsja, dan zou ik inderdaad ook op jacht gaan. Dierenliefde heeft zijn grenzen

• Weske
          Weske commented
          Editing a comment
          Meglow ja dat klopt ene kant wel maar ik zou zeggen zet hem lekker op een ander plantje in de tuin dan.

Zeker na lezen van dit ben ik daar van mening van:

De cicade neemt de voedingsstoffen uit het plantensap op in het lichaam maar de in het sap aanwezige suikers zijn niet bruikbaar en worden weer uitgescheiden. Veel cicaden ontdoen zich van de suikers door deze in een vloeistof uit te scheiden, net als plantluizen wordt deze uitscheiding honingdauw genoemd.

• Meglow
          Meglow commented
          Editing a comment
          Daarmee heb je wel een sterk punt en ik herzie mijn mening dan ook... Weg met die gast!

Hoi,

Bedankt voor de reacties!
        Ik heb het beestje ondertussen verwijderd. Volgens mij was het een toevallige passant want het was er maar eentje...
        Eitjes kon ik ook niet vinden, dus dat zit goed.

Bedankt voor de hulp!
        > Back to the future Haze run <

< Kweek Down Memory Lane >

Comment

Footer Left Ad

Collapse
        Bezig...
        X