Plantbewoner ontdekt, is ie goedaardig, of kwaadaardig?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • OudHollander
    Wicked Stoner
    MemberLucky Member
    • Jun 2019
    • 216

    #1

    Plantbewoner ontdekt, is ie goedaardig, of kwaadaardig?

    Korting op 420shop
    hoi

    Bij de dagelijkse check, zag ik een nieuwe bewoner op de plant (zie foto's)
    Ik vraag me dus af of ie kwaadaardig is. Misschien is het een natuurlijke vijand van één of ander diertje dat ik liever niet heb?
    Ik keek al doorheen het forum maar kon niets vinden dat hier ook maar een beetje op lijkt.

    Het is vrij groot, misschien wel een cm. Lichtbruin van kleur en het springt.

    Iemand enig idee?
    Zou het de legger van de eitjes zijn uit mijn vorige post? (Zie: hier )

    Alvast bedankt voor de feedback!
    Attached Files
    > Back to the future Haze run <

    < Kweek Down Memory Lane >
  • Eerstekamerlid
    Exquisite Grower
    MemberLucky Member
    • Jan 2013
    • 5066

    #2
    Wat het is weet ik niet maar ik heb er ook eens een gehad als huisdier tijdens een 3 weekse roadtrip. Geniaal beest bleef maar opduiken in m'n cabine. Heb m "Klompje" genoemd vanwege z'n vorm..
    Gvd wat mis ik dat beest.
    Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
    Het systeem betreurt dit ten zeerste.

    Comment

    • Meglow
      Expert Grower
      MemberLucky Member
      • Jun 2011
      • 1374

      #3
      Da's een cicade...



      en dit is volgens mij degene die je in je plant hebt zitten

      Comment

      • Weske
        Advanced Grower
        420 MemberMemberLucky Member
        • Dec 2018
        • 1237

        #4
        Cicaden leven allemaal van plantensappen, sommige soorten komen in grote aantallen voor op door de mens geteelde gewassen en worden beschouwd als plaaginsecten. Een bijzonderheid van cicaden is dat veel soorten een symbiotische relatie hebben met bepaalde bacteriën, deze helpen de cicade bij het verteren van het voedsel. Dit komt ook wel voor bij andere insecten maar een dergelijke samenwerking is bij de cicaden het hoogst ontwikkeld.[1]

        CONCLUSSIE=VERWIJDEREN
        Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

        Comment


        • Meglow
          Meglow commented
          Editing a comment
          wel een mooi beessie... als 't er slechts eentje is zou ik het ff aankijken of hij echt zoveel schade aanricht. De eitjes maken volgens mij sowieso geen kans want die komen volgend jaar pas uit en dan is deze plant allang geoogst. Zijn het er meer... tsja, dan zou ik inderdaad ook op jacht gaan. Dierenliefde heeft zijn grenzen

        • Weske
          Weske commented
          Editing a comment
          Meglow ja dat klopt ene kant wel maar ik zou zeggen zet hem lekker op een ander plantje in de tuin dan.

          Zeker na lezen van dit ben ik daar van mening van:

          De cicade neemt de voedingsstoffen uit het plantensap op in het lichaam maar de in het sap aanwezige suikers zijn niet bruikbaar en worden weer uitgescheiden. Veel cicaden ontdoen zich van de suikers door deze in een vloeistof uit te scheiden, net als plantluizen wordt deze uitscheiding honingdauw genoemd.

        • Meglow
          Meglow commented
          Editing a comment
          Daarmee heb je wel een sterk punt en ik herzie mijn mening dan ook... Weg met die gast!
      • OudHollander
        Wicked Stoner
        MemberLucky Member
        • Jun 2019
        • 216

        #5
        Hoi,


        Bedankt voor de reacties!
        Ik heb het beestje ondertussen verwijderd. Volgens mij was het een toevallige passant want het was er maar eentje...
        Eitjes kon ik ook niet vinden, dus dat zit goed.

        Bedankt voor de hulp!
        > Back to the future Haze run <

        < Kweek Down Memory Lane >

        Comment

        Bezig...