Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Trips over heel de plant

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Trips over heel de plant

    Korting op 420shop
    104873573_2490834614352523_4583494805994387222_n.jpg 103378560_566200600685326_1607090844402478374_n.jpg
    Goeiemiddag iedereen

    Ik heb een white widow autoflower van 5 weken oud staan. De plant staat op mijn dakterras samen naast wat munt en aardbeiplanten. Sinds week 3 vertoonde deze tekenen van trips en dit heeft zich nu verspreid naar bijna al mijn bladeren. Heb op dit forum al rondgekeken maar wat raden jullie me aan om te doen? Vangplaten voor vliegjes kopen of naar h​ et tuincentra gaan en roofwantsen bestellen? Ik stel de vraag omdat dit toch wat kost en het besteld moet worden. Aangezien het op bijna alle bladeren aanwezig is maak ik me toch wat zorgen over de gevolgen voor de plant.

    Edit: Heb er ook al aan gedacht om de pot even te verplaatsen naar de tuin in de hoop dat er andere beestjes deze trips komen opeten, wat denken jullie hiervan?

    Peace out
    Last edited by Nayah420; 21 June 2020, 14:00.

    #2
    Ik had ook diverse beestjes in m'n plantjes, heb daarvoor o.a. neemolie
    voor gebruikt, (ook handmatig verwijderd)tot nu toe geen beestjes meer, ik heb kant&klare (met emulgator) besteld bij Amazon.nl

    Je kan het ook zelf maken/mengen, Google, Neemolie met emulgator.
    Nou veel succes

    Comment


    #3
    Nayah420 bij Amazon waar ik het had besteld op een vrijdag, kwam het donderdags in de ochtend binnen, je kan ook ff hier kijken zie link:

    https://www.herbacos.be/Producten/GR...imulgan-250-ml

    Comment


      #4
      Old dawg heb je op herbacos.be al besteld?

      Heb een andere website waar ik mijn groei- en bloeimiddel heb besteld. Hier verkopen ze ook neemolie en emulgator, weliswaar apart. https://www.greensell.nl/c-3737590/neem-olie/

      Ze verkopen ook een spray die je direct met water kan mengen. Heeft iemand hier ervaring mee? https://www.greensell.nl/a-54519251/...l/#description


      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Dat is allemaal hetzelfde alleen de ene is duurder dan goud en de andere wat minder.
        Bestel gewoon Neemolie en een pot groene of natuurzeep van de supermarkt en je bent klaar voor de komende jaren.

        Je zegt 5 weken oud, dan zal ze ook wel gaan bloeien zeer binnenkort.
        Elk spuitmiddel moet niet op de topjes komen, dus als er al topjes zijn zul je die tijdens het spuiten allemaal af moeten dekken (met plastic bekertjes ofzo)

      #5

      Comment


        #6
        Een eetlepel neemolie op 1 L WARM of heet water. Dan zeep toevoegen en schudden tot de neemolie opgelost is.
        Omdat blowers natuurlijk blowers blijven: denk eraan om de dop op de fles te doen voordat je gaan schudden!

        Zelf ben ik groot fan van dreft of afwasmiddel, dat werkt wat makkelijker (en is goedkoper) dan natuurlijke zeep. Met een beetje mazzel zit er een stof bij waarvan ik de naam vergeten ben, die ook als insecticide werkt.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment

        Bezig...
        X