Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladluis?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladluis?

    Korting op 420shop
    Beste medegrowers,

    ik heb vandaag iets triestig ontdekt, er zitten beestjes in mijn tentje! het zijn kleine witte beestjes. Ik heb ze alleen nog maar zien rondlopen vanonder in het schaaltje van de potten. enkele blaadjes hebben echter wat gaatjes. ik heb ook de indruk dat deze beestjes kunnen springen. foto's volgen zo snel mogelijk. hopelijk morgen! Denken jullie dat dit bladluizen zijn? of komt er meteen iets anders in u op?

    Alle hulp die momenteel zonder foto's geboden kan worden is wordt zeker nuttig!

    Grtz,

    StirItUp.

    #2
    Re: Bladluis?

    Die witte springbeestjes zijn niet slecht voor je wortels of plant. Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Springstaarten. Deze helpen bladeren en organisch afval verteren in de grond. Die bladeren moeten al dood zijn voordat ze eraan kunnen eten.

    Bladluizen springen niet, en bewegen nauwelijks. Spint is wel wit, maar leeft niet op de grond. Trips kan licht van kleur zijn, maar ook die leven op het blad.
    Gaatjes kunnen door 1001 dingen ontstaan, vaak is het stootschade. Of je hebt een wants (google even) in je kooi.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Bladluis?

      pphhiieuuw, daar stel je mij wel even gerust thx buddy! er zijn er ook echt niet veel in feite. tot nu toe heb ik drie van die beestjes gezien. Ze kunnen ook gewoon lopen. En springen. alvast bedankt voor de reactie ik kan weer met een lichter hart verder

      Comment


        #4
        Re: Bladluis?

        In sommige gevallen geven springstaarten schade aan planten.
        In de meeste gevallen gaat het dan om bolvormige soorten (Sympypleona), maar ook
        soorten uit de familie van de Isotomidae en Entomobryidae geven soms schade aan
        planten.

        De schade blijft over het algemeen beperkt.
        http://www.janvanduinen.nl/collembola.html
        Last edited by FlintStoned; 15 March 2014, 12:49.

        Comment


          #5
          Re: Bladluis?

          Ah dan heb ik wat geluk blijkt! Het zijn langwerpige heb ik zo de indruk

          Comment


            #6
            Re: Bladluis?

            hey ik heb ook gaatjes het lijken wel roteplekjes en alsje van onder kijkt zijn ze meer door zichteg maar er zitte minni gaatjes in weten jullie soms wat het precies is heb me paar dinge gehaald enz.

            maar helpt een product voor tripsen en vlooien ook voor die kleine rooze puntjes ? heb denk ik tripsen die rode puntjes en kleine zwarte maar echt heeel kleine of moet ik julie fotos sture?.. he tis men 1ste kweekje dus weet het nog niet allemaal

            Comment

            Bezig...
            X