Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Herstel Amnezia's na meeldauw en spint

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Herstel Amnezia's na meeldauw en spint

    De beste remedie tegen spint is gewoon niet in aanraking komen met spint. Simpel. Ik heb in al die jaren nog maar 1 keer spint op men planten gehad en die kwamen van de bananenboom van een kameraad. Spint komt er niet zomaar, je brengt dat mee binnen door contact met planten waar spint op zit. En een stekkenboer is daar de grootste kanshebber.

    Comment


      #17
      Re: Herstel Amnezia's na meeldauw en spint

      Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
      Ik betwijfel ten zeerste of knoflookproducten nog werken; mijn knoflookplanten zaten vol met trips en spint.
      Neemolie is tot nu toe de enige die elke plaag zonder problemen gestopt heeft.
      Knoflookplanten aan t kweken dan ? Van knoflook gaan ze niet dood maar willen weg...als je ze die mogelijkheid geeft zal je zien dat dat zeker wel helpt. Ook helpt het een halve krop ijsbergsla tussen je toppen te hangen...daar een aantal bamboestokjes steken die schuin beneden tussen je planten steken (aanraken) de spint gaat dan in colonne hophop naar boven naar die krop sla en verschuilt zich daarin. De volgende dag een plastic zakje om die krop sla... dichtbinden en weggooien. Evt nog een keer herhalen. Daarna preventief knoflook extract (of neemolie) aan je planten geven. Voordeel van rogis garlic is dat je t mee kan geven met je voedingswater eens per week zodat iedere plant dit spul in zn aderen krijgt (in tegenstelling als je spuit). En wel preventief blijven volhouden. OOk goed te gebruiken voor kleintjes of moeders.

      Comment


        #18
        Re: Herstel Amnezia's na meeldauw en spint

        Neemolie kun je ook gieten, dat is ook geen contactmiddel.
        Knoflook werkt bij mij buiten ook totaal niet, behalve dat de tuin 2 dagen naar kebab ruikt.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #19
          Re: Herstel Amnezia's na meeldauw en spint

          Na twee jaar rommelen met peper, knoflookextracten, en weet ik veel wat nog meer.. heb ik gewoon besloten om neemolie als spray te gebruiken. Twee keer sprayen is voldoende, en de spint blijft weg. Trips ook. Mijn knoflook werd levend opgevreten door die beestjes, en het was een van de 'sterkste' cultivars van knoflook die ik kon vinden op internationale delicatesse-markten. Ik heb er letterlijk iemand voor op pad voor gestuurd.
          Als beestjes de kans krijgen om te vertrekken, bestaat er ook de kans dat er nieuwe binnen komen.
          Na zoveel jaar gedoe, gerommel en dode planten heb ik iets gevonden dat precies werkt zoals ik het wil; goedkoop, allround, makkelijk te bereiden, de geur is te overzien, slechts een paar keer toepassen..

          Ik ben niet zo'n middelen/spraytjes/doekjestegenhetbloeden fanboy, maar neemolie heeft mij weten te overtuigen. Ik kan eindelijk heen en weer rennen tussen al mijn planten in huis, zonder wakker te liggen van beestjes die mee liften.
          De resistentie die ik zie bij bijvoorbeeld pyrethrinen en knoflook (na 2-3 generaties, in een maandje dus) die heb ik met neem nog niet gezien. Ik moet af en toe jong blad opnieuw benevelen, maar daar heb ik gewoon kant en klare flacons met neem-emulsie voor gemaakt.

          Andere middeltjes zullen vast voor een ander prima kunnen werken, hier ben ik die passage al kilometers voorbij. Neem is de laatste strohalm, en het werkt vooralsnog.
          Vooral de gemakskwestie speelt hier een rol. Ik bedoel maar; ik zou de planten ook een halve dag onder water kunnen zetten, dat werkt ook perfect. Maar da's mij teveel werk.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #20
            Re: Herstel Amnezia's na meeldauw en spint

            Hoi LR2, mijn vraag over die neemolie, ik heb zelf net ondekt dat mijn 4 ak pure dames ook spint hebben. Ze hoeven nog maar 2 of 3 weken en dan zijn ze klaar. Kan ik nu ook dat als middel gebruiken of inspuiten zonder dat ik mijn toppen beschadigd? Heb zelf ook al knoflook extract gemaak en in op de dames gespoten en in de aarde gegooid nu is het niet veel maar wil geen verdere uitbraak. Please help.
            Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
            Na twee jaar rommelen met peper, knoflookextracten, en weet ik veel wat nog meer.. heb ik gewoon besloten om neemolie als spray te gebruiken. Twee keer sprayen is voldoende, en de spint blijft weg. Trips ook. Mijn knoflook werd levend opgevreten door die beestjes, en het was een van de 'sterkste' cultivars van knoflook die ik kon vinden op internationale delicatesse-markten. Ik heb er letterlijk iemand voor op pad voor gestuurd.
            Als beestjes de kans krijgen om te vertrekken, bestaat er ook de kans dat er nieuwe binnen komen.
            Na zoveel jaar gedoe, gerommel en dode planten heb ik iets gevonden dat precies werkt zoals ik het wil; goedkoop, allround, makkelijk te bereiden, de geur is te overzien, slechts een paar keer toepassen..

            Ik ben niet zo'n middelen/spraytjes/doekjestegenhetbloeden fanboy, maar neemolie heeft mij weten te overtuigen. Ik kan eindelijk heen en weer rennen tussen al mijn planten in huis, zonder wakker te liggen van beestjes die mee liften.
            De resistentie die ik zie bij bijvoorbeeld pyrethrinen en knoflook (na 2-3 generaties, in een maandje dus) die heb ik met neem nog niet gezien. Ik moet af en toe jong blad opnieuw benevelen, maar daar heb ik gewoon kant en klare flacons met neem-emulsie voor gemaakt.

            Andere middeltjes zullen vast voor een ander prima kunnen werken, hier ben ik die passage al kilometers voorbij. Neem is de laatste strohalm, en het werkt vooralsnog.
            Vooral de gemakskwestie speelt hier een rol. Ik bedoel maar; ik zou de planten ook een halve dag onder water kunnen zetten, dat werkt ook perfect. Maar da's mij teveel werk.

            Comment

            Bezig...
            X