Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Herstel Amnezia's na meeldauw en spint

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

• Herstel Amnezia's na meeldauw en spint

Korting op 420shop
    Hallo,

Ik heb sinds enkele weken last van meeldauw en spint. Eerst had ik alleen meeldauw gespot. Toen ben ik naar de Welkoop geweest maar daar hadden ze alleen Twist Plus spray Rozen van Bayer Garden. Dit heb ik er 2x in 3 dagen tijd overheen gespoten. Hier zit namelijk het goede bestrijdingsmiddel tebuconazool in en trifloxystrobin voor preventie. Ik zat toen op 3 week voor de oogst.
    Nu ben ik dus op 2 week voor de oogst en ben er eergisteren achter gekomen dat ik ook last van Spint heb. Desastreus eigenlijk en de toppen van mijn lieve dames zijn dan ook in 3 week tijd niet of nauwelijks gegroeid.
    Ik heb gisteren PV Natural plant wash en A.R.T.S. Spired gehaald als laatste strohalm en had al A.R.T.S. Toprot gehaald, die ook tegen de meeldauw gebruikt kan worden. Dit laatste middel heb ik nog niet gebruikt omdat die PV natural plant wash ook bestemd is tegen meeldauw.
    Nu heb ik eergisteren dus, in overleg met Greensell, waar ik de middelen heb afgehaald, voor het eerst PV natural plant Wash gespoten onder en op het blad in de donkerperiode. Hierbij een drupje afwasmiddel (op advies) en vanochtend de A.R.T.S. Spired tegen spint, vlak voor de lampen uitgingen en de Ventilatie tijdelijk uit gedaan voor betere inwerking.
    Van de meeldauw en spint is niet veel meer te zien gelukkig. Maar de planten zien er ietwat gehavend uit en de toppen hadden al veel dikker moeten zijn. Sommigen zit nog bijna niks aan. Ook sommige bladeren zijn vergeeld en ik vraag me af, of dit nu 2, misschien 3 week voor de oogst nog goed kan komen. En kan ik bijv. qua (blad)voeding nog iets doen? In ieder geval geen Bloei stimulatoren meer denk ik. Groet, Hansie
    Last edited by hansjerijkers84; 10th January 2016, 10:13.

Re: Herstel Amnezia's na meeldauw en spint

Zonder foto's kan daar ook niemand een antwoord op geven. Maar voor mij kon die rotzooi op de composthoop. Ik zou ni graag een mengeling roken van pesticiden, schimmels en beestjes.

Comment

En dat ga je zelf oproken, met al dat gif erop ?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Tebuconazool
      https://nl.wikipedia.org/wiki/Trifloxystrobine
      PV Natural plant wash: Ingrediënten niet te vinden, en daarvan gaan mijn alarmbellen rinkelen.
      Spired zou ik nog het meest vertrouwen denk ik.

Maar 2-3 weken voor de oogst zou ik helemaal niks meer spuiten.
      Ik zou ook niet met stekken kweken, dan vraag je om beestjes.

Dat gezegd hebbende, moet je het verder natuurlijk zelf weten, zolang dat soort wiet niet in de coffeeshop belandt.
      Ik kom misschien nogal pessimistisch over, maar vragen stellen bij alles wat je bij je wiet giet of erop spuit kan geen kwaad.
      QnQ ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2014-15-16 ~ 2017

Comment

Plant wash bevat mais-olie en soja-olie. Twee producten die bij verbranding mooie zwarte rookpluimen geven.
        Zoveel middelen op elkaar is niets anders dan een cocktail om vroeg te sterven aan nare longproblemen.

De regel, zelfs op verpakkingen van de minst zware middelen, geeft duidelijk aan: maximaal 3 weken voor de oogst stoppen met behandelen. En dan gaan ze uit van buitenteelt, waar het regent, waait, zonlicht schijnt (dat breekt ook stoffen af) en warm en koud wordt.

@QnQ: je vertrouwt die spired het meest, maar dat is dus niet toegestaan spul voor bioteelt. Het bevat rotenon.
        Omdat rotenon een van nature voorkomende stof is, is het doorgaans toegestaan als bestrijdingsmiddel in de biologische landbouw. In de Nederlandse biologische landbouw is het middel echter niet toegestaan.
        De andere stof die erin zit, Quassia, kan hartproblemen opleveren. Als je het op eet, dan is het enigszins veilig, omdat je kan braken als de dosis te hoog wordt. Bij het roken er van, kan dat dus niet. Je komt er pas achter als het te laat is.

Kortom; ik zou je hok/huis nog niet in durven omwille van de gezondheid. Als je morgen zomaar omvalt, dan weet je waar het aan ligt.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

TS spreekt van 5 planten. Daartegenover 1 waterbeurt van 50 liter en de lampen gaan uit. Woeps, verspreking? Hier zit nog zo iemand, smurfinneke. Zelfs verhaal. Alles wat wijst op grote volumes en dan beestjes in huis halen, bladproblemen en de hulp nodig hebben van het forum.

Heb het al zo dikwijls gezegd, coffeeshops bestaan en moeten bevoorraad worden. Maar zet aub de gezondheid van de mensen niet op het spel. Of als ik mis ben, die van jezelf. Stekken kopen van een stekkenboer = beestjes in huis halen. En dan is het paniek natuurlijk. Effe bayer der over en heel je oogst om zeep. Tenzij je het voor het geld doet, dan merk je dat toch niet. Wiet ziet er wsl nog hetzelfde uit. Biologisch gekweekt? Natuurlijk meneer.

Dan verschieten de mensen dat ze 10 euro neerleggen voor een zakje amnesia dat op geen hol trekt.

Comment

Ik merk op dat de zakjes van de coffeeshop me veel harder doen hoesten dan mijn eigen weedje. Zo strikt zullen ze het allemaal wel niet controleren.

In de US moet elk weedje naar de scanner om de content te bepalen. Alweer een reden om te legaliseren. Gedaan met die aanslag op onze gezondheid!
            Vapers Hydro avontuur

Comment

Jeetje mina, bedankt voor de reacties. Hier schrik ik enorm van! Het was ook niet voor een coffeeshop bedoeld en nu ik dit weet ga ik het ook zeker zelf niet oproken. Ik ben nu ook al bang dat ik slechte stoffen heb ingeademd tijdens het toedienen , En dan te bedenken dat ik in de afgelopen 15 jaar wel 10 jaar bijna dagelijks 3 tot 8 joints per dag heb gerookt van de coffeshop hier in het dorp die toch al slecht te boek staat al die tijd. Ben blij dat ik nu veel minder blow wat dat betreft. Maar op die links van wikipedia staan niet heel erg verontrustende berichten over de giftigheid van het eerste toegediende middel gelukkig. (Tebuconazool heeft een vrij lage acute toxiciteit , Bij muizen en ratten zijn tumoren vastgesteld bij toediening van hoge doses tebuconazool, maar die bleken niet relevant te zijn voor de mens). Dit was overigens wel net vóór die 3 weken voor de oogst toegedient. En over die andere middelen staat wel degelijk op de verpakking en de product pagina's dat dit een biologisch middel is en tot de oogst kan worden toegediend.
              Last edited by hansjerijkers84; 11th January 2016, 21:49.

Comment

Je kan de tijd opzoeken voor het verdwijnen van die stof, alleen natuurlijk niet voor wiet. Staat enkel aangegeven voor groenten en dat loopt van 6 tot 100 dagen voor oogst. Geldt ook enkel voor eten, roken staat er niet bij maar ik neem aan dat dat altijd schadelijker is dan iets te eten. Ik snap ook niet goed dat greensell zoiets aanraadt. Meeldauw kan je beperken met een oplossing van melk en water. Spint met een oplossing van biologisch afbreekbare zeep. En stofzuigen. Zo laat nog chemicaliën gebruiken, daar weet je nooit het effect van. En bayer spray voor rozen. Iets dat die black spot op rozen kapot maakt... Zal wel in hogere concentraties erin zitten.

En dan is er een tijd waarin ze dachten dat ddt geen kwaad kon. Of asbest. Of recentelijk nog roundup.

Tof dat je het zo opneemt ipv het te minimaliseren! Volgende keer direct je stekken behandelen of kiezen voor zaadjes.

Comment

@Hans: biologisch.. Botuline is ook biologisch, maar van enkele milligrammen ben je verlamd voor de rest van je leven. Let er ook op wáárvoor deze middelen bedoeld zijn: de sierteelt. Die spired bijvoorbeeld geeft op hun website aan dat het absoluut niet voor consumptiegewassen is. Dan mag het wel biologisch zijn, maar je wilt het niet inademen. Of opeten.
                  Over acute toxiciteit: die wordt gemeten door het op de beestjes te smeren, of door ze het te laten eten. Inademen wordt bijna nooit gemeten omdat daar teveel factoren meespelen. Daar wordt dus over het algemeen niet over gesproken. In laboratoria is dat een groot probleem; mensen weten wel dat 50mg/Kg dodelijk kan zijn, maar niemand weet precies hoeveel spul er verdampt is en hoeveel ze inademen. Vandaar dat er in zuurkasten gewerkt wordt.

Voor elk middeltje is een aanvaardbare dagelijkse dosis afgesproken. Bij die tebuconazol is dat 0.03mg/kg. Dus stel dat je 80 kilo weegt dan mag je 2,4mg binnenkrijgen. Dat is ongeveer het gewicht van een droge broodkruimel. Máár daar is niet bij opgeteld dat je ook nog andere gifstoffen naar binnen werkt. Die dosis is berekend op één persoon, met gezonde eetgewoontes en voldoende beweging en water, die verder geen enkele nare stof binnen krijgt.
                  Daarnaast: vissen en waterdieren geven goed aan hoe giftig iets is bij inademing; het water vervuild met gif komt immers via hun longen binnen. En dan te bedenken dat er nog vissen leven in de Nederlandse rivieren waar men niet uit mag drinken..

Het probleem met gifstoffen is, dat je er pas achter komt wanneer je ziek wordt of spontaan de pijp aan Maarten geeft. Dan is er geen weg meer terug. Iedereen die dat risico wilt nemen, mag dat van mij. Maar ik zal er niet om rouwen.

Neem-olie werkt perfect preventief en curatief (bestrijden). Als je dat nu de volgende ronde direct mee spuit, en al die andere middeltjes weggooit.. Dan zul je bijna geen problemen met beestjes of schimmels lopen. Vijf jaar lang heb ik hier last van spint en trips, na één week + 2 dagen behandeling (om de 3 dagen) is mijn bak beestjes vrij. Als die beestjes geen kans krijgen op de gehele plant, dan hebben ze alleen nog de toppen.. Daar mogen ze van mij hun gang gaan, ze kunnen daar niet snel genoeg vermenigvuldigen om mijn oogst te laten mislukken.
                  In de bloeiperiode spuit je het liefst helemaal niets, en bij een schoon hok en gezonde planten, hoeft dat ook niet. Stel dat er in de laatste paar weken wat beestjes op komen, dan overleven je planten dat zonder verlies in opbrengst. Misschien dat ze zelfs meer THC gaan aanmaken om de vraat tegen te gaan (als die theorie klopt).

Pyrethrinen zijn trouwens ook zo'n leuke middeltjes.. 'Veilig voor mens en dier' todat de kat opeens stuiptrekkend in een hoekje ligt te sterven. "Oeps, ja vergeten dat sommige dieren en mensen er niet tegen kunnen.. Maar als 95% daar wel tegen kan, dan is het veilig."

Nu vraag ik me trouwens af, stel dat ik willens en wetens vergiftigde wiet aan een shop zou verkopen.. En er gaan mensen dood.. Is het dan moord? Of, omdat het een aspecifieke poging tot moord op veel mensen is, misschien wel een terroristische daad?
                  Akelige gedachte..
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.

Comment

Tjonge, jonge. Het blijkt niet overbodig om zo'n forum te bezoeken merk ik wel! Dit is wel heel extreem. Had ik nou maar een mondkapje opgedaan bij de behandelingen die ik heb uitgevoerd. Nou lekker dan, als dat maar goed gaat. Ik ik begrijp je punt, maar als het het zó erg was allemaal dan waren er mijns inziens al wel heel wat mensen dood neergevallen in al die jaren coffeeshop beleid in Nederland. En ik ken verschillende mensen die al dat soort middelen qua gif tegen spint spuiten (ook als de spint e.d. er pas is) en dat komt toch ook allemaal in de coffeeshop terecht bijna. Bedankt voor de tip over de neemolie en nogmaals; ik kan je bij deze met zekerheid zeggen dat mijn wietje niet in de coffeeshop zal belanden!
                    Last edited by hansjerijkers84; 19th January 2016, 11:28.

Comment

Duitsers zijn er gek op gelukkig rook ik me bio wietje zelf op
                      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

ik begrijp je punt, maar als het het zó erg was allemaal dan waren er mijns inziens al wel heel wat mensen dood neergevallen in al die jaren coffeeshop beleid in Nederland
                        Hetzelfde zien we met de chroom-verf, wapenolie en medicijnen van defensie "Als het echt zo giftig was, dan hadden we dat wel gemerkt". Nu, 30 jaar later zit de helft van die werknemers met kanker.

Sommige gifstoffen worden opgebouwd, sommige geven direct schade. De opbouwende gifstoffen, daar wordt je langzaam door gesloopt. Vaak ontwikkelen mensen eerst kanker, dan opeens vind er nierfalen plaats, dan gaat de rest er achter aan.
                        Veelal gaan ze dan niet op onderzoek uit, want het lijkt door de gevolgen van kanker te komen. Zo werkt de medische wereld helaas; de meest voor de hand liggende oorzaak is vaak de juiste. Om uit te zoeken waar die kanker dan weer door gekomen is, dat kost bijna 300 uur werk voor een patholoog, en dat wordt niet zomaar uit de staatskas betaald als er geen duidelijke reden voor is. 1000 mensen die niet duidelijk hebben aangegeven of ze blowen, en verder nauwelijks overeen komen qua werk en andere omstandigheden, daar bij valt het niet op dat ze allemaal aan hetzelfde gestorven zijn. De wietpas, hoe belachelijk het ook is, kan daar wel orde in scheppen; jantje, en die andere 100 jantjes die wiet kochten bij dezelfde shop, zijn aan dezelfde symptomen overleden. Dán valt het op. Als niemand die link legt, dan blijven het verborgen doden.
                        Een hartstilstand is ook zoiets, als de persoon ouder dan 45 is, dan vind er vaak geen onderzoek plaats. Te duur, niet interessant en waarschijnlijk heeft het vinden van de oorzaak geen maatschappelijk belang. Vooral als het een roker was, dan komt het door het roken.
                        Toxicologisch onderzoek wordt vrijwel alleen uitgevoerd als er sprake lijkt te zijn van moord. Daarvoor is een dader met een motief nodig, als die er niet is, dan vind er vaak geen onderzoek plaats. Dus pas als er jonge mensen gaan sterven na het blowen, dán pas gaat het opvallen. Helaas hebben jonge mensen een iets vitaler lichaam dan de oudere garde, en zal bij hen later pas iets ontwikkelen.

Comment

Bedankt voor je uitgebreide en heldere informatie LR2. Ik ga voortaan alleen met neemolie werken en/of met roofmijt. En voor de meeldauw gebruik ik alleen nog maar melk met water. Verder moet een tent natuurlijk gewoon uitgebreid vantevoren worden schoongemaakt en daarvoor heb ik tegenwoordig een Stoomreiniger met Dettol. Maar ik ben erg blij dat ik deze dingen nu weet zodat ik hier in de toekomst rekening mee kan houden. Want het laatste dat ik wil is mensen willens en wetens in de loop der jaren ziek laten worden door ondoordachte werkzaamheden!

Comment

Pfff wat een hoop chemische troep... Probeer idd in de toekomst neemolie of rogis garlic te gebruiken. Dit laatste dien je eens per week met je voeding mee te geven...Dit komt in de plant terecht en de beestjes (spint en trips oa ) blijven van je plantjes af. Dit kan je zonder problemen meegeven tot de laatste week maar wel preventief iedere week blijven gebruiken (1 ml op 1 liter dus super weinig...is biologisch en nietschadelijk voor je plant). Je eindproduct gaat er niet naar smaken of ruiken omdat je laatste week alleen spoelt. Je kan dit ook in combinatie met roofmijt gebruiken. Door het gebruik hiervan gaan de beestjes op zoek naar een andere plant die niet "naar knoflook"smaakt/ruikt en zijn dan makkelijk te vangen door de roofmijt. succes met je volgende kweekje

Comment

Ik betwijfel ten zeerste of knoflookproducten nog werken; mijn knoflookplanten zaten vol met trips en spint.
                              Neemolie is tot nu toe de enige die elke plaag zonder problemen gestopt heeft.

Comment

Footer Left Ad

Collapse
                              Working...
                              X