Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

welk insect

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: welk insect

    Ik kwam deze 2 plaatjes van mieren en bladluizen tegen en ik bedacht me wat. Die zwarte ronde beestejs op foto 1 zijn bladluizen, op foto 2 zijn ze klein en bruin. Op foto 2 zie je dat een mier een bladluis aan het melken is. Hij eet van dat bolletjes op zijn kont. Dat is plantvocht met suikers erin. Bladluizen zitten namelijk op je plant om van de aanwezige suikers te eten. Nou, mieren doen dat dus blijkbaar ook, maar dan moeten de bladluizen het eerst geven.

    Zijn mieren op je plant dan geen indicator voor bladluis? Eigenlijk wel handig. Ik wist eerst ook nooit wat mieren op mijn planten deden.
    12-ants-on-green-stem.jpg18-with-the-aphids.jpg

    Comment


      #32
      Re: welk insect

      Mieren zijn de Taxie van en blad luis dus via mieren krijg je bladluis op je plant
      God was never on your side..

      Comment


        #33
        sigpic it is just a flower

        Comment


          #34
          Re: welk insect

          Inpoederen met mierenbestrijder zou kunnen helpen.
          Dat is een poeder op basis van siliciumverbindingen. Als die luizen dat inademen dan scheuren de longen kapot. Kost ongeveer 3 euro per verpakking. Ik gebruik het door m'n grond en soms over de planten. Het is best wel handig spul om insecten algeheel te weren. Na een paar regenbuien verliest het alleen zijn werking.
          asd.jpg
          Goed droog houden en een mondkapje dragen als je het aanbrengt (doe dat buiten als het kan).

          Maar de luizen wegplukken lijkt me altijd makkelijker.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #35
            Re: welk insect

            Ty lr2 dat heb ik nog in de schuur staan. Ga er direct mee aan de slag.
            sigpic it is just a flower

            Comment

            Bezig...
            X