welk insect

Collapse
X

• Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Cookaap
    Elite Grower
    • Dec 2011
    • 2730

Re: welk insect

Ik kwam deze 2 plaatjes van mieren en bladluizen tegen en ik bedacht me wat. Die zwarte ronde beestejs op foto 1 zijn bladluizen, op foto 2 zijn ze klein en bruin. Op foto 2 zie je dat een mier een bladluis aan het melken is. Hij eet van dat bolletjes op zijn kont. Dat is plantvocht met suikers erin. Bladluizen zitten namelijk op je plant om van de aanwezige suikers te eten. Nou, mieren doen dat dus blijkbaar ook, maar dan moeten de bladluizen het eerst geven.

Zijn mieren op je plant dan geen indicator voor bladluis? Eigenlijk wel handig. Ik wist eerst ook nooit wat mieren op mijn planten deden.
    12-ants-on-green-stem.jpg18-with-the-aphids.jpg

Comment

• belladonna
      Guru of all Growers
      Lucky Member
      • Aug 2008
      • 10674

Mieren zijn de Taxie van en blad luis dus via mieren krijg je bladluis op je plant
      God was never on your side..

Comment

• batmeid
        Expert Grower
        MemberLucky Member
        • Oct 2012
        • 1317

Ff vraagje wat is één afdoende middel tegen schildluizen. Mag chemisch zijn. Ze bevolken mn cactussen.
        sigpic it is just a flower

Comment

• LR2
          Mother of all Growers
          MemberLucky Member
          • Nov 2011
          • 8552

Inpoederen met mierenbestrijder zou kunnen helpen.
          Dat is een poeder op basis van siliciumverbindingen. Als die luizen dat inademen dan scheuren de longen kapot. Kost ongeveer 3 euro per verpakking. Ik gebruik het door m'n grond en soms over de planten. Het is best wel handig spul om insecten algeheel te weren. Na een paar regenbuien verliest het alleen zijn werking.
          asd.jpg
          Goed droog houden en een mondkapje dragen als je het aanbrengt (doe dat buiten als het kan).

Maar de luizen wegplukken lijkt me altijd makkelijker.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

• batmeid
            Expert Grower
            MemberLucky Member
            • Oct 2012
            • 1317

Ty lr2 dat heb ik nog in de schuur staan. Ga er direct mee aan de slag.
            sigpic it is just a flower

Comment

Bezig...