Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Blad Probleem Oplosser

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Montys Blad Probleem Oplosser

    shit, die gele bladtoppen in de bovenste top bladeren....ben ik misschien aan het overvoeden als overreactie op het eerdere stikstoftekort?

    Comment


      Re: Montys Blad Probleem Oplosser

      wat zou ik nu doen; puur water geven voorlopig (overvoeding) of blijven voeding geven?

      Comment


        Re: Montys Blad Probleem Oplosser

        Waarom laat je de grond droogtrekken ? Daar is geen enkel voordeel te halen, alleen maar nadelen.
        pH van je medium lijkt nu ook van het pad.

        Probeer cannabis continue vochtig te houden. Niet nat. Niet droog.
        Tijdens de groei niet overvoeden, tijdens de bloei niet ondervoeden.
        Voed je niet biologisch, zuur dan je water constant af op 6.2-6.3, zo blijft alle voeding beschikbaar.
        De basis is niet heel erg moeilijk.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          Re: Montys Blad Probleem Oplosser

          op de site van greenshouseseeds zeggen ze dat rond de 5e week medium goed te laten uitdrogen en vervolgens goed flushen voor optimaal resultaat (iets met goede oxygen flow voor je wortels als ze droog komen te staan)

          Comment


            Re: Montys Blad Probleem Oplosser

            Oorspronkelijk geplaatst door General View Post
            op de site van greenshouseseeds zeggen ze dat rond de 5e week medium goed te laten uitdrogen en vervolgens goed flushen voor optimaal resultaat (iets met goede oxygen flow voor je wortels als ze droog komen te staan)

            klopt, heb dat ook gezien op de filmpjes van ze

            Comment


              Re: Montys Blad Probleem Oplosser

              Dan zou ik Greenhouse eens vragen wat je nu moet doen.
              Misschien hebben ze daar ook een flow voor.

              De 5e week is de meest kritische week van de bloei.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                Comment


                  Heb ik nu ook stikstof tekort? bekijk mijn foto's aub. op blad gele vlekken en lichtgroen van kleur. en sommige bladen een soort stof op het blad. op bladsteeltje de gestreepte paarse steeltjes. week 6 bloei last gehad van spint heb vorige week vertimex gespoten de spint is nu wel dood alleen de gele vlekken baren me zorgen.

                  IMG_3439.jpgblad niet helemaal geel IMG_3443.jpgmaar wel gevlekt en lichtgroen hier de foto's. IMG_3438.jpgIMG_3442.jpg
                  Attached Files
                  Last edited by ceBep; 17 September 2012, 21:00. Reden: dubbelposten

                  Comment


                    Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                    Dat lijkt chlorose, een magnesium blokkade (of tekort) dus.
                    Wat de precieze oorzaak is, is afhankelijk van factoren die je niet vermeldt.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                      ben een beetje vergeten wat nu mijn 2 indica's (AMS) zijn en welke mijn 3 sativa's (strawberry haze).

                      P1010113.jpg

                      op de foto afgaande in vorige post lijken mij op zicht de 2 rechtsonder indica's te zijn, de andere sativa's?

                      klopt dit denken jullie?

                      Comment


                        Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                        Hallo allemaal, Ik schiet mijn bladprobleem eens in dit topic af, hopelijk weet er iemand raad:

                        2012-10-21 22.37.56.jpg2012-10-21 22.36.42.jpg2012-10-21 22.37.49.jpg2012-10-21 22.38.14.jpg

                        Zijn 3 weken oud, heb nog geen groeivoeding gegeven, enkel roots en enzymen, afgezuurd water, soms wordt het wel wat warm ca 34 graden als de tent dicht is.

                        Bedankt!

                        Uit dit verslag: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...watt-HPS/page5
                        Last edited by Rodigan; 22 October 2012, 21:38.
                        Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

                        Comment


                          Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                          De korte met brede bladeren zijn de indica's, de lange pierlala's zijn de sativa's


                          Oorspronkelijk geplaatst door General View Post
                          ben een beetje vergeten wat nu mijn 2 indica's (AMS) zijn en welke mijn 3 sativa's (strawberry haze).

                          [ATTACH=CONFIG]142875[/ATTACH]

                          op de foto afgaande in vorige post lijken mij op zicht de 2 rechtsonder indica's te zijn, de andere sativa's?

                          klopt dit denken jullie?
                          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                          Die lijken aan alles gebrek te hebben.
                          Geef ze eerst maar eens groeivoeding. (niet teveel)
                          En dan rap een Fertometer kopen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!



                          Oorspronkelijk geplaatst door Rodigan View Post
                          Hallo allemaal, Ik schiet mijn bladprobleem eens in dit topic af, hopelijk weet er iemand raad:

                          Zijn 3 weken oud, heb nog geen groeivoeding gegeven, enkel roots en enzymen, afgezuurd water, soms wordt het wel wat warm ca 34 graden als de tent dicht is.

                          Bedankt!

                          Uit dit verslag: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...watt-HPS/page5
                          http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                          Comment


                            Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                            hey , ik hoop hier wat hulp te kunnen krijgen. er is duidelijk iets mis met men auto white widows. heb dit probleem nog nooit gehad met andere soorten. en ik doe ook niets anders dan vroeger , het enige verschil is dat ik nu bloeivoeding van plagron heb gekocht inplaats van atami. de bladeren hebben grote gele vlekken omringd door een soort donkergrijze/zwarte rand en de bladeren waar de vlekjes nog redelijk klein op zijn , daar zijn de vlekjes nogal bruin maar eens ze wat groter worden zijn ze geel. P1000457.jpgP1000458.jpgP1000459.jpgP1000460.jpgP1000461.jpgP1000464.jpg paar dagen geleden waren het maar 2 planten , nu zijn het er 4 van de 5 die er last van hebben




                            en dan is er 1 plantje dat er voorlopig geen last van heeft maar die heeft wel een ander probleem. het donkergroen trekt precies uit de bladeren en word heel lichtgroen. is dit dan een N tekort? P1000462.jpgP1000463.jpg

                            Comment


                              Comment


                                Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                                kraanwater is niet aangezuurd , heb dit ook nog nooit gedaan of moeten doen. ik grow nu toch al iets meer dan een jaar en altijd zeer goede oogsten gehad en nooit geen problemen dus ik snap niet waarom het nu wel gebeurd??

                                dus volgens jou moet ik bij de bovenste planten CA bijgeven? dan moet ik dit nog gaan halen in de growshop in nederland dus ik zou wel graag zeker zijn voor ik zover rij en al die benzine opdoe. als het dat dan niet moest zijn is het ook wel klote.
                                ik had al gekeken hier op pagina 1 en ik was zelf al tot de conclusie gekomen dat de bovenste planten ofwel een CA of een kalium tekort hadden maar ik was niet zeker welke.

                                en bij de onderste hoef ik dan enkel wat K bij te geven?

                                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                                kraanwater is niet aangezuurd , heb dit ook nog nooit gedaan of moeten doen. ik grow nu toch al iets meer dan een jaar en altijd zeer goede oogsten gehad en nooit geen problemen dus ik snap niet waarom het nu wel gebeurd??

                                dus volgens jou moet ik bij de bovenste planten CA bijgeven? dan moet ik dit nog gaan halen in de growshop in nederland dus ik zou wel graag zeker zijn voor ik zover rij en al die benzine opdoe. als het dat dan niet moest zijn is het ook wel klote.
                                ik had al gekeken hier op pagina 1 en ik was zelf al tot de conclusie gekomen dat de bovenste planten ofwel een CA of een kalium tekort hadden maar ik was niet zeker welke.

                                en bij de onderste hoef ik dan enkel wat K bij te geven?

                                Comment

                                Bezig...
                                X