Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Blad Probleem Oplosser

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Montys Blad Probleem Oplosser

    alvast bedankt voor je antwoorden , ben ik weer wat wijzer

    oke dan is een cooltube geen optie voor mij. oke dan moet ik veranderen van lamp , zou ik aan 26-28 graden raken met een 250 watt of zou ik nog moeten zakken naar 150watt voor de zekerheid? ik weet wel dat als je 150watt hebt je dan ook maar maximum 150 gram kan oogsten maar dat maakt me niet uit. zolang als ik maar 100 gram heb ongeveer en niet constant moet zitten stressen over mijn plantjes die verbranden.

    waarom kan ik geen lager wattage van lamp met mijn vsa gebruiken? ik lees hier echt veel tegenstrijdige berichten over , de een zegt van wel en de ander dan weer van niet :s

    Comment


      Re: Montys Blad Probleem Oplosser

      Ik kan niet voorspellen op welke temp je uitgaat komen kerel.

      een gewone smoorspoel vsa is afgestemd op de lamp. de vsa beperkt de maximale stroom die naar de lamp gaat. als je een 400 wat bulp aan een 250 wat vsa hangt dan krijgt deze onvoldoende stroom en zal waarschijnlijk niet eens starten. hang je een 250 wat bulp op een 400 wat vsa dan krijgt die bulp dus veel te veel stroom en dat kan wel gevaarlijk zijn. de bedrijfstemp van die lamp loopt dan te hoog op en je gloeistaaf zal waarschijnlijk krom gaan van de hitte en dan is je bulp kaduuk. ken zelfs springen, dus NIET doen.

      een evsa is een ander verhaal maar dat zoek je zelf maar even op.

      svp hier enkel bladproblemen.

      Comment


        Re: Montys Blad Probleem Oplosser

        oke bedankt voor de waarschuwing.

        mag ik enkel nog 1 vraag stellen? ik weet niet goed waar anders vragen en jij weet er precies heel veel van. je kunt niet voorspellen op welke temp ik ga uitkomen maar kan je wel zeggen of een lager wattage van lamp enkele graden lagere temp produceert? al was het maar 3-4 graden dan ben ik in de goeie zonde he. ik kan deze 400watt set waarschijnlijk wel verkopen aan een maat maar ik zou dan wel graag weten of een lager wattage een paar graden lagere temp geeft voor ik dan weer een lamp en set koop die dan weer blijkt dezelfde temp te hebben. heb er zelf al wat over gezocht maar vind niet echt iets :s

        Comment


          Re: Montys Blad Probleem Oplosser

          250 wat geeft zeker minder warmte dan 400 wat. Je zal dus zeker lager uitkomen qua temperatuur.

          Je probleem blijft dat je de warmte niet van je zolder kan afvoeren en deze dus als je lamp aan is warmer en warmer word. Ik zou toch eens nadenken of je niks kan verzinnen om toch verste lucht van buiten in te kunnen nemen of uit te blazen via je zolderraam. Je zou er wat gordijntjes of zoiets voor kunnen hangen die de inlaat of uitlaat verdekken zodat het niet van buiten zichtbaar is dat daar een slang hangt. of er een stuk zwarte panty voorspannen zodat er wel lucht in en uit kan maar het zicht op een eventuele in of uitlaat belemmerd.

          Comment


            Re: Montys Blad Probleem Oplosser

            Alloha,

            Hoe geef je meer stikstof?

            Groeten

            Comment


              Re: Montys Blad Probleem Oplosser

              Groeivoeding geven. Of bijvoorbeeld Canna 20% N stikstof.

              Attached Files
              Last edited by monty; 24 May 2012, 10:34.

              Comment


                Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ten-(slakken-)
                Vindt dit nergens terug, net of het een slakkenspoor is.

                Fotootjes :
                IMG_3567.jpg
                http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...van-Sumo-Seeds

                Comment


                  Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                  das de larf van de mineervlieg die maakt tunnels in je blad.

                  Comment


                    Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                    Hoi,
                    Ik heb ook een paar rare bladeren en dat begon een week geleden
                    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...verschrompelen< hierop zijn foto's te zien.

                    mijn vraag is, kun je kunstmest gebruiken omdit te verhelpen?
                    is kunstmest uberhaupt wel verstandig om te gebruiken?

                    Comment


                      Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                      Ik heb een paar nieuwe foto's gemaakt waar je de planten nu kan zien.
                      ze hebben nogal wat problemen met de bladeren dus kun je SNEL reageren en advies geven????!!!!!!DSC00366.jpgDSC00367.jpg

                      Comment


                        Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                        Iemand een idee wat hier aan de hand is? Komt maar op enkele takken voor, de plant heeft verder geen verschijnselen van tekorten of overdaad. Ze staan buiten, dus te hoge temperatuur sluit ik uit.
                        Gaarne uw hulp!
                        Plaatje 1
                        Plaatje 2
                        (staan op JD gehost, maar krijg de afbeeldings-URL er niet van)
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                        Comment


                          Comment


                            zou het daar aan kunnen liggen? Zwarte pot in de volle zon = sluiting van de wortels? = raar blad?)
                            - Geen mieren, geen luizen, geen schimmels zo te zien, verdere bladproblemen blijven ook uit.
                            - Rest van de plant lijkt normaal te ontwikkelen (na het toppen een 3-vingerig blad uit de oksels, gevolgd door 5- of 7-vingerig).
                            - Grond: potgrond gemengd met wormen-humus/-compost
                            - Door buigen/supercroppen enkele 'open breuken' gehad, maar ook daar geen infectieverschijnselen. Netjes geheeld.
                            - Geen mineervlieg

                            Zou het door de lantaarnpaal kunnen komen die op de tuin schijnt? Staat op circa 6 meter afstand, klein geval. Maar staat sinds den beginne der tijde al aan. De rest heeft hier geen last van.

                            Bedankt voor je reactie Monty! Ik ga zelf ook nog eens nazoeken wat het zou kunnen zijn, misschien heb ik toch ergens een stressor veroorzaakt.
                            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                            Comment


                              Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                              monty zou je mij wat raad kunnen geven en wat uitleg over deze plant.. IMG_0595.jpg

                              Comment


                                Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                                lijkt erg gestrekt en te nat
                                Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

                                Comment

                                Bezig...
                                X